De directe risico's zitten (nog!) niet zo zeer in verslaving als je het mij vraagt...
Je kan je serotoninereceptoren in je hersens beschadigen, ook langdurig en heel ernstig. Je hebt meer kans op overdosering omdat je door tolerantie meer nodig hebt. Door die overdosering heb je meer kans op de standaard ongewenste bijwerkingen, maar ook op het serotoninesyndroom. And last but very much not so least, de kans vergroot dat je zoveel te vaak/veel gebruikt hebt dat mdma niet meer dezelfde werking heeft. Je verliest het mdma-gevoel.
Maar eerlijk is eerlijk, de meeste mensen maken zich wel eens schuldig aan het niet naleven van de vuistregel van 3 maanden pauze.
Er zijn wel een heleboel middelen die niet of veel minder op je serotoninereceptoren werken, die ook heel leuk zijn op festivals. Ennnnnn ja heel crazy idee: je kan ook nuchter feesten😜
Een keertje te veel of te snel weer gebruiken is niet per se crazy alarmerend... Maar als je door blijft gaan zoals je doet wel, ja.
Er zijn enorm veel xtc topics met vergelijkbare vragen. Hier is alles gebundeld:
MDMA (de actieve stof in XTC) is een van de populairste drugs. Op veel feestjes en festivals wordt deze love-drug gebruikt. In dit forum kun je discussiëren over alles omtrent dit middel, zoals de 'Terrible Tuesday' dip en wat je daar mogelijk tegen kan doen.
drugsforum.nl
Wellicht slim als je een middel hebt "ontdekt", hier wel goed onderzoek naar te doen. Ik zou beginnen bij de handleiding, het eerste topic in het subforum waarvan ik de link net deelde.
Succes, en hopelijk nog veel plezier met je ontdekking...