4-HO-MET dosering

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hi all!

Ik plaats maar weer eens een topic, omdat ik er niet helemaal uit kom en benieuwd ben naar andermans ervaringen. Vorige week heb ik voor het eerst 4-HO-MET geprobeerd, 20 mg (heb pellets, ja ik weet het, duur, maar ik vertrouw m’n huidige weegschaal niet). :wink:

Moet zeggen dat ik deze dosis persoonlijk als wat underwhelming heb ervaren. Vond het sowieso al best moeilijk om op voorhand een voorspelling te doen over dit middel op basis van wat ik er her en der over las, omdat 4-HO-MET bij uitstek een drug lijkt te zijn waar mensen met compleet verschillende hevigheid op reageren. Ik meen over het algemeen redelijk gevoelig te zijn voor psychedelica, en sowieso is ‘better safe than sorry’ altijd beter bij een nieuw en relatief onbekend middel, vandaar dat ik laag in de ‘medium’ range - zoals op internet aangegeven - ben gaan zitten qua dosis.

Ik ben eigenlijk wel heel enthousiast over de vibe van dit middel ansich. Het is lang geleden dat ik nog eens truffels heb gebruikt en de psilo-achtige sferen van 4-HO maakten mij blij; ik besefte dat ik ze gemist had, en dat ik gewoon nooit kan en ga kiezen tussen psilo en LSD in het algemeen, deze delen voor mij de eerste plek in mijn top 5. :hearteyes:

Ik vond 20 mg 4-HO-MET heel efficiënt. Het kwam snel, deed z’n werk en vertrok vrij vlug weer, er bleef wel nog een lange nastimulatie hangen (ik kon niet slapen) die me niet bekend is van psilocybine. Ook de bodyload vond ik net anders, maar er waren ook weer gelijkenissen. Lang verhaal kort heb ik een paar uur lang gelukzalig in het rond zitten te kijken. Mijn slaapkamer had mooie warme kleuren en er gebeurde allerlei toffe dingen om me heen. Maar daar zit gelijk het probleem ook een beetje: om me heen. Niet van binnen dus. Ik heb deze dosering 4-HO als amper tot eigenlijk zelfs gewoon niet ‘mentaal’ ervaren, zelfs in de piek voelde ik me vrijwel helder. Ik heb altijd wel een neiging tot dominantie van het visuele boven het mentale als ik in m’n eentje trip - helaas, want op een bepaald moment heb je dat wel een beetje gezien en leidt het vooral af. Maar heb nooit eerder met een psychedelisch middel zo’n grote discrepantie ervaren tussen extern en intern zeg maar. Het was op het visuele vlak alsof ik ~ 150-200 ug LSD genomen had en psychisch gevoelsmatig nuchterder dan 2C-B (FLY).

Ik had verwacht dat 4-HO qua heftigheid ongeveer op hetzelfde zou neerkomen als 15 gram truffels, maar iets makkelijker, socialer en wat minder introspectief/mentaal. Maar dit was dus véél minder mentaal. Omdat ik verder wel enthousiast ben over het algemene gevoel wat het me gaf en denk dat er veel potentie in zit, ben ik ongeduldig om het een herkansing te geven. Ik wil er meer van weten. Morgen wellicht, want dan is het een week geleden. :)

Nu overweeg ik op basis van voorgaande ervaring om de dosis te verdubbelen, 40 mg dus. Het mocht echt wel een stuk meer. Ik wil alleen even nagaan wat ik op die dosis ongeveer kan verwachten, ook al besef ik dat dat dus ook weer heel verschillend voor iedereen kan zijn. Wil gewoon voorkomen dat ik te impulsief te werk ga; ik weet dat bij psilo de dosis verdubbelen link kan zijn omdat het effect vaak niet lineair toeneemt met de dosis maar zich bijvoorbeeld in drievoud kan manifesteren.

Welke ervaring hebben mensen hier met 40 mg en hoe verhoudt het zich tot 20 mg? Hoe is de bodyload? En de duur van het effect, kan ik aannemen dat die (veel) langer wordt?

Vond het nu namelijk ook wel vrij kort, na drie uur was het meeste wel gedaan en had ik alleen nog een paar uur visuele na-effecten. Had wel kort voor inname nog wat gegeten, misschien volgende keer niet doen. Al hou ik niet zo van geheel nuchter trippen, heb het idee dat ik daar juist sneller misselijk van word. Had nu alleen wat kleine misselijkheidsvlaagjes in de come up, naar mijn mening subtieler dan bij truffels.

Sorry voor het hele epistel. Tips welkom! ^^

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hi all!

Ik plaats maar weer eens een topic, omdat ik er niet helemaal uit kom en benieuwd ben naar andermans ervaringen. Vorige week heb ik voor het eerst 4-HO-MET geprobeerd, 20 mg (heb pellets, ja ik weet het, duur, maar ik vertrouw m’n huidige weegschaal niet). :wink:

Moet zeggen dat ik deze dosis persoonlijk als wat underwhelming heb ervaren. Vond het sowieso al best moeilijk om op voorhand een voorspelling te doen over dit middel op basis van wat ik er her en der over las, omdat 4-HO-MET bij uitstek een drug lijkt te zijn waar mensen met compleet verschillende hevigheid op reageren. Ik meen over het algemeen redelijk gevoelig te zijn voor psychedelica, en sowieso is ‘better safe than sorry’ altijd beter bij een nieuw en relatief onbekend middel, vandaar dat ik laag in de ‘medium’ range - zoals op internet aangegeven - ben gaan zitten qua dosis.

Ik ben eigenlijk wel heel enthousiast over de vibe van dit middel ansich. Het is lang geleden dat ik nog eens truffels heb gebruikt en de psilo-achtige sferen van 4-HO maakten mij blij; ik besefte dat ik ze gemist had, en dat ik gewoon nooit kan en ga kiezen tussen psilo en LSD in het algemeen, deze delen voor mij de eerste plek in mijn top 5. :hearteyes:

Ik vond 20 mg 4-HO-MET heel efficiënt. Het kwam snel, deed z’n werk en vertrok vrij vlug weer, er bleef wel nog een lange nastimulatie hangen (ik kon niet slapen) die me niet bekend is van psilocybine. Ook de bodyload vond ik net anders, maar er waren ook weer gelijkenissen. Lang verhaal kort heb ik een paar uur lang gelukzalig in het rond zitten te kijken. Mijn slaapkamer had mooie warme kleuren en er gebeurde allerlei toffe dingen om me heen. Maar daar zit gelijk het probleem ook een beetje: om me heen. Niet van binnen dus. Ik heb deze dosering 4-HO als amper tot eigenlijk zelfs gewoon niet ‘mentaal’ ervaren, zelfs in de piek voelde ik me vrijwel helder. Ik heb altijd wel een neiging tot dominantie van het visuele boven het mentale als ik in m’n eentje trip - helaas, want op een bepaald moment heb je dat wel een beetje gezien en leidt het vooral af. Maar heb nooit eerder met een psychedelisch middel zo’n grote discrepantie ervaren tussen extern en intern zeg maar. Het was op het visuele vlak alsof ik ~ 150-200 ug LSD genomen had en psychisch gevoelsmatig nuchterder dan 2C-B (FLY).

Ik had verwacht dat 4-HO qua heftigheid ongeveer op hetzelfde zou neerkomen als 15 gram truffels, maar iets makkelijker, socialer en wat minder introspectief/mentaal. Maar dit was dus véél minder mentaal. Omdat ik verder wel enthousiast ben over het algemene gevoel wat het me gaf en denk dat er veel potentie in zit, ben ik ongeduldig om het een herkansing te geven. Ik wil er meer van weten. Morgen wellicht, want dan is het een week geleden. :)

Nu overweeg ik op basis van voorgaande ervaring om de dosis te verdubbelen, 40 mg dus. Het mocht echt wel een stuk meer. Ik wil alleen even nagaan wat ik op die dosis ongeveer kan verwachten, ook al besef ik dat dat dus ook weer heel verschillend voor iedereen kan zijn. Wil gewoon voorkomen dat ik te impulsief te werk ga; ik weet dat bij psilo de dosis verdubbelen link kan zijn omdat het effect vaak niet lineair toeneemt met de dosis maar zich bijvoorbeeld in drievoud kan manifesteren.

Welke ervaring hebben mensen hier met 40 mg en hoe verhoudt het zich tot 20 mg? Hoe is de bodyload? En de duur van het effect, kan ik aannemen dat die (veel) langer wordt?

Vond het nu namelijk ook wel vrij kort, na drie uur was het meeste wel gedaan en had ik alleen nog een paar uur visuele na-effecten. Had wel kort voor inname nog wat gegeten, misschien volgende keer niet doen. Al hou ik niet zo van geheel nuchter trippen, heb het idee dat ik daar juist sneller misselijk van word. Had nu alleen wat kleine misselijkheidsvlaagjes in de come up, naar mijn mening subtieler dan bij truffels.

Sorry voor het hele epistel. Tips welkom! ^^

Goh wat ben ik toch nieuwsgierig naar dit middel. Nog steeds niet van gekomen helaas.
Kan er qua dosis dus niet veel op zeggen. Ik weet wel dat met 4-AcO-DMT het verschil tussen 20 en 40mg echt wel x 3 a 4 is. Dit moet toch wel een behoorlijk vergelijkbaar middel zijn. Toch lees ik wel vaak dat 4-AcO-DMT wat meer het mentale van paddo's/truffels heeft dan 4-Ho-MET.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Goh wat ben ik toch nieuwsgierig naar dit middel. Nog steeds niet van gekomen helaas.
Kan er qua dosis dus niet veel op zeggen. Ik weet wel dat met 4-AcO-DMT het verschil tussen 20 en 40mg echt wel x 3 a 4 is. Dit moet toch wel een behoorlijk vergelijkbaar middel zijn. Toch lees ik wel vaak dat 4-AcO-DMT wat meer het mentale van paddo's/truffels heeft dan 4-Ho-MET.

Oh, ben dan eigenlijk ook wel heel benieuwd naar jouw ervaring ermee als je het gaat proberen! Ik ken 4-AcO-DMT nog niet, maar wat ik ervan gelezen heb klinkt dat ook potentieel zéér interessant. So many to do’s. :’)

Stel, de intensiteit wordt 3 tot 4 keer heviger op 40 mg dan vind ik het nog steeds lastig voor te stellen wat dat precies wordt, omdat die 20 mg enerzijds dus vrij heftig aanwezig was, visueel, en anderzijds bijna volledig afwezig. Ik vrees dat ik het dus misschien gewoon maar moet proberen en dan zal ik het wel zien... Het zijn hoe dan ook interessante experimentjes. :wink:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik loop 4-Ho-MET ook al een poosje aan het koor te preken, leuk stofje. :3
Ik had verwacht dat 4-HO qua heftigheid ongeveer op hetzelfde zou neerkomen als 15 gram truffels, maar iets makkelijker, socialer en wat minder introspectief/mentaal.
Ik denk dat je toch wel 60mg 4-Ho-MET nodig hebt om een beetje op dezelfde intensiteit als 15 gram Hollandia te komen. Maar lastig inschatten aangezien de potentie in gewicht onder natuurlijk producten sterk kan variëren en doseren zonder duidelijk vergelijkingspunt komt en de vele actieve metabolieten die hierbij komen kijken.
Had wel vrij kort voor inname nog wat gegeten, misschien volgende keer niet doen.
Nogal onzin om jezelf uit te hongeren voor het trippen als je het mij vraagt. Misschien als je tijdens de opkomst dermate misselijk wordt maar misselijkheid is met 4-Ho-MET al aanzienlijk minder een factor dan met paddo's/truffels. De meeste mensen lijken het te doen omdat ze een snellere/sterkere opkomst van effecten willen faciliteren.
Staat mij een dosering van 26mg 4-Ho-MET bij en dat vond ik eigenlijk al wat mild maar als je de dosering van psychedelica verdubbelt kan dit er meestal wel vrij stevig inhakken en meestal verdubbelt dit de duratie ook wel grofweg. Ik weet niet wat je normaal gesproken gewent bent, als je 15 gram truffels van stevig soortje hebt overleefd zul je de 40mg 4-Ho-MET waarschijnlijk ook wel overleven. Ik denk dat de PNW indicaties wel aardig kloppen, misschien eerst eens 30-35mg proberen ofso.

4-AcO-DMT is sterk gelijkend aan 4-Ho-MET en zijn effecten. Maar 4-Ho-MET heeft als actief bestandsdeel dus psilocine met een ethylgroep in plaats van methylgroep aan de staart waardoor deze dus blijkbaar oraal actief wordt zonder noodzakelijke voorgaande metabolisatie. Waar Psilocybine en 4-AcO-DMT zich dus letterlijk in psilocine laten omzetten. Omdat 4-AcO-DMT eveneens zonder 40-50 extra actieve metabolieten komt produceert deze dus eveneens relatief heldere effecten met relatief weinig bijwerkingen soortgelijk aan 4-Ho-MET.
omdat die 20 mg enerzijds dus vrij heftig aanwezig was, visueel, en anderzijds bijna volledig afwezig.
Mja, dat zat ik dus ook te denken. Het kan op hoge doseringen alsnog relatief verteerbaar uitpakken met 4-Ho-MET maar het kan denk ik ook wel makkelijk onderschatten wezen. Zou mij niet verbazen dat als je 40mg 4-Ho-MET neemt de sterke intensiteit vrij goed behapbaar was. Maar met psychedelica kan dit ook zeer sterk verschillen per persoon en zijn of haar mentale gesteldheid natuurlijk.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Jmths, thanks voor de uitgebreide reactie! Ik ben wel wat gewend, ben de laatste tijd echter voorzichtig geweest met in m’n eentje trippen vanwege depressie/burn-out. Heb nu het idee dat ik dat wel weer kan gaan proberen op de wat hogere dosissen. 15 gram truffels (bestelde altijd de zogenaamd sterkste soorten) heb ik overigens altijd goed te doen gevonden, ook in de tijd dat ik nog helemaal geen ervaring had met serieuze dosissen LSD of DMT.

Als ik het zo hoor moet die 40 mg dus wel realistisch zijn. Dankjewel. :)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik kwam zelf al tot 43mg 4Ho-MET, voor mij nog steeds zeer goed om te doen, wel ietsje mentaler dan zo'n 20 a 30mg maar nog steeds niet die mindfuck die je van padd's/truffels vaak wel hebt.

Volgende keer ga ik voor 50mg denk ik.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben wel wat gewend, ben de laatste tijd echter voorzichtig geweest met in m’n eentje trippen vanwege depressie/burn-out.
Mja, ik heb ook lange tijd niet meer getript tijdens depressie/burn-out periode. Sinds halverwege april pas weer een beetje.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hmm, ik heb nu 2 keer 20 mg gedaan. Eerste keer in de auto (dus dat hakt er wat meer in denk ik), en dat was een intense trip met ook mentale aspecten, maar lang niet zo mentaal als psilo en goed stuurbaar.
Tweede keer 20 mg was op een psytrance feestje, vond ik voor die setting ook genoeg want ben vrij snel overprikkeld, was mooi visueel en heb veel na kunnen denken over mijn leven tijdens het dansen.
Ik ben er denk ik dan vrij gevoelig voor dus. In een thuissetting zou ik zelf de volgende keer voor een 30 mg gaan. Maar als ik jouw ervaring lees op 20 mg lijkt me 40 mg op zich wel een logische stap. Zeker omdat je helemaal geen mentale aspecten had op 20 mg.
Ik ben heel benieuwd naar hoe het je gaat bevallen. Veel plezier alvast!

Purplext

Badass junkie
Kan je dat na een week alweer nemen?
Ik wil ook 20 mg gaan proberen, maar heb afgelopen weekend beetje lsd gedaan, vraag me af of het dan wel werkt als ik deze zaterdag neem.
Ben ook heel benieuwd wat die 20 mg bij mij gaat doen, als ik het van jou zo lees is dat echt een kennismakingsdosis

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dankjewel voor jullie reacties @acht.zes, @NiandraLades, @Jmths en @Natadm!

Ik hoop dat de tolerantie na een week voldoende teruggezakt is, ik kon dit tot nu toe nog niet direct zo specifiek voor 4-HO-MET vinden maar ben uitgegaan van de psilo-richtlijn van een week. Ik heb vanaf donderdag achtereenvolgens een stapavondje en een vrijgezellenfeest gepland staan met waarschijnlijk de nodige alcohol, vandaar dat vandaag me beter lijkt dan woensdagavond, psychedelica en alcohol hou ik altijd liefst zo ver mogelijk uit elkaar. Bij LSD wordt geloof ik ook een week als richtlijn aangegeven, waarbij de tolerantie in de eerste dagen net als bij psilo het meest terugloopt dacht ik. Ben niet 100% zeker, ga zo voor de zekerheid nog eens googelen, maar zeven dagen zou denk ik safe moeten zijn...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Aha, dus ook al geprobeerd. Jammer dat 20 mg nog wat tegenviel.

Een week zit volgens mij wat op de grens qua tolerantie kwijtraken. Daarom wordt vaak twee weken aangeraden. Maar enige overgebleven tolerantie vang je dan vast ook wel op met die 20 mg extra.

Apart hoe het effect verschilt per persoon. Ik ervoer ~10 mg (al ben ik echt niet zeker over mijn dosering) al echt als een trip.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik hoop dat de tolerantie na een week voldoende teruggezakt is, ik kon dit tot nu toe nog niet direct zo specifiek voor 4-HO-MET vinden maar ben uitgegaan van de psilo-richtlijn van een week.
Kan je dat na een week alweer nemen?
Als je consistent om de week tript op de 5HT2A receptoren merk je op een gegeven wel de tolerantie opbouwen. Als het eerder uitzonderlijk is dat je een week op elkaar tript denk ik dat het wel uit kan.
Ik wil ook 20 mg gaan proberen, maar heb afgelopen weekend beetje lsd gedaan, vraag me af of het dan wel werkt als ik deze zaterdag neem.
Bij LSD wordt geloof ik ook een week als richtlijn aangegeven, waarbij de tolerantie in de eerste dagen net als bij psilo het meest terugloopt dacht ik.
Met LSD bouw je denk ik wel relatief sterke tolerantie op omdat het toch vrij sterke receptorbinding aangaat met oog op de potentie in gewicht en de duratie van LSD is relatief lang. Maar in grote lijnen gaat het voorgaande dat ik zei wel op denk ik, waarschijnlijk werkt het prima na een week pauze.
Ik ervoer ~10 mg (al ben ik echt niet zeker over mijn dosering) al echt als een trip.
Mja, ik was er eerlijk gezegd ook al een beetje verbaast over al kan het gemiddelde 0.01 weegschaaltje er rond de 10mg toch echt wel flink naast zitten moet ik zeggen. :P

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Mindless en @Jmths ik ben geen heel frequente tripper, dus moet goed komen dan. Mocht ik hierna nog een hogere dosis gaan proberen dan 40 mg dan ga ik er dan inderdaad misschien wel twee weken tussen laten voor de zekerheid. Ik denk inderdaad wel dat verdubbeling van de dosis nog aanwezige tolerantie moet opvangen. Geef ook toe dat ik gewoon ongeduldig ben, aangezien ik het leuk spul vond maar echt wat content miste, en hopelijk kan ik na die 40 mg een inhoudelijk wat interessanter reportje schrijven. ^^

@Mindless ik verbaas me er ook wel over hoe verschillend ervaringen met dit middel zijn... maar misschien had je per ongeluk toch ook wel wat meer binnen gekregen dan die 10 mg. Ik heb dat vermoeden eigenlijk wel. :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mja, ik was er eerlijk gezegd ook al een beetje verbaast over al kan het gemiddelde 0.01 weegschaaltje er rond de 10mg toch echt wel flink naast zitten moet ik zeggen. :P
Ik heb wel een 0.001 weegschaal. Maar het weergegeven gewicht schommelt steeds een paar milligram.

Al ben ik ook gewoon gevoelig voor psychedelica. Met 10 gram truffels kan ik bijvoorbeeld soms ook al stevig trippen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb wel een 0.001 weegschaal. Maar het weergegeven gewicht schommelt steeds een paar milligram.
Vaak begint mn 0.01 weegschaal vanaf 7mg pas überhaupt gewicht te registreren en 10mg geeft hij wel goed aan. Maar het is ook wel voorgekomen dat er 10mg lag en het eigenlijk 20mg was. Vaak dat ik ook de weegschaal voor de zekerheid opnieuw opstart gerelateerd aan. Als je teveel gewicht in 1x op de weegschaal legt wil hij ook nog wel eens wat lastiger doen met het meten van gewicht onder de 15-20mg. Met meer potente stoffen zoals 3-MeO-PCP weeg ik meestal 20mg af en verdeel het dan in 4 gelijk ogende delen, niet geheel ideaal maar geeft nog een aardige indicatie. Een beetje hoe ik het soms ervaren heb in ieder geval. Niet wat ik een ander snel zou aanraden maar toch.

Het alternatief is gok ik een weegschaaltje van €60-120,- voor deze specifieke gevallen waarbij je gewicht van 10mg of lager een beetje betrouwbaar wilt meten.

Met tryptamines zoals 5-MeO-MiPT (en simpelweg substanties/batches waarmee ik minder ervaring heb) heb ik in het verleden ook wel volumetrisch doseren toegepast. Maar spreekt een beetje voor zich natuurlijk.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het alternatief is gok ik een weegschaaltje van €60-120,- voor deze specifieke gevallen waarbij je gewicht van 10mg of lager een beetje betrouwbaar wilt meten.
Die van mij was 80,- maar voelt nog steeds niet aan als een kwaliteit weegschaal.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb een veel te goedkope 0.001 weegschaal gekocht via dx.com, voor 20 euro ofzo. Dat ding is echt veel te goed voor zijn prijs. Ik ijk heb wel eens met een laboratoriumbalans en klopt gewoon ook al heb ik hem al jaren. Toch wantrouw ik dat ding altijd want het blijft goedkope meuk. Eigenlijk wil ik een tweede weegschaal zodat ik altijd elke meting kan verifiëren. Dat ga ik van mijn nieuwe salaris maar een bestellen denk ik.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat betreft 4-HO-MET, ik had 25 milligram genomen en dat vind ik een prima dosering. Een gewone +++ krijg ik dan. Precies goed om de aard van het stofje te ontdekken maar niet zo sterk dat het overweldigend is.

Sowieso is die 25 milligram wel een gouden standaard bij 4x-tryptamines als je het mij vraagt (afgezien van 4x-DPT want daar heb je wat meer van nodig)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat betreft 4-HO-MET, ik had 25 milligram genomen en dat vind ik een prima dosering. Een gewone +++ krijg ik dan. Precies goed om de aard van het stofje te ontdekken maar niet zo sterk dat het overweldigend is.

Sowieso is die 25 milligram wel een gouden standaard bij 4x-tryptamines als je het mij vraagt (afgezien van 4x-DPT want daar heb je wat meer van nodig)
Dan ga ik daar de volgende keer voor denk ik.

Met hoeveel gram truffels of paddo's zou je 25 mg 4-HO-MET vergelijken?

Purplext

Badass junkie
Als je consistent om de week tript op de 5HT2A receptoren merk je op een gegeven wel de tolerantie opbouwen. Als het eerder uitzonderlijk is dat je een week op elkaar tript denk ik dat het wel uit kan.

Met LSD bouw je denk ik wel relatief sterke tolerantie op omdat het toch vrij sterke receptorbinding aangaat met oog op de potentie in gewicht en de duratie van LSD is relatief lang. Maar in grote lijnen gaat het voorgaande dat ik zei wel op denk ik, waarschijnlijk werkt het prima na een week pauze.

Ik houd altijd minstens 2 weken pauze tussen trips (meestal nog veel meer) Ga nu de proef op de som nemen. Zaterdag 50 ug 1-p lsd gedaan, planning is komende zaterdag 20 mg 4-ho-met proberen. To be continued...

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Hmm ja, was voor mij toch echt te flauw denk ik. Ik ga zometeen voor de 40 mg. We’ll see! Wel fijn dat er mensen zijn die aan minder genoeg hebben, ‘t is tenslotte ook weer geen heel goedkoop spul.

Ik ga als het enigszins boeiend genoeg wordt een reportje schrijven over de 40 mg, volgende stap is dan eventueel ook 50, maar dat hangt er even vanaf. ^^

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Mja, tripje woonkamer is inderdaad wel even anders dan een omgeving met veel prikkels.
Gek genoeg heb ik altijd de indruk dat psychedelica mij beschermen tegen overprikkeling.
Zo tripte ik ‘n paar maanden geleden op zo’n 120ug LSD in m’n thuisstad met overal wegenwerken, druk verkeer, overvolle tram etc en ervoer ik de ultieme mentale rust, waar ik in nuchtere toestand zeker een migraine-aanval zou krijgen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het is superfijn! Love it. <3 Vind het heel erg psilo-like op deze dosis, maar dan blijft het wel de wat gemakkelijkere versie ervan. Stiekem daarom toch ook wel benieuwd naar die 50-60 mg dosis, hihi.

De komende uren nog wel even zoet hiermee, en met alle liefde, want ben fan. ^^

(Doe nu al een uur over het typen van deze simpele reactie, lol, is blijkbaar toch erg ingewikkeld.)

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Het is superfijn! Love it. <3 Vind het heel erg psilo-like op deze dosis, maar dan blijft het wel de wat gemakkelijkere versie ervan. Stiekem daarom toch ook wel benieuwd naar die 50-60 mg dosis, hihi.

De komende uren nog wel even zoet hiermee, en met alle liefde, want ben fan. ^^

(Doe nu al een uur over het typen van deze simpele reactie, lol, is blijkbaar toch erg ingewikkeld.)
Blij om horen dat deze hogere dosering je zo bevalt. :) Ben benieuwd naar een eventueel reportje.
Jaa, geweldig stofje he? :grin:
Mijn max. dosis is 30mg, maar nou wordt het de volgende keer ook 40 hoor. :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het gehalte psilocybine / psilocine in paddo's en truffels wisselt zo sterk dat ik daar geen harde uitspraken over durf te doen.

Maar ik zou zeggen ongeveer gelijk aan 2,5 gram gedroogde p. Cubensis.
Oké, dus wel een stukje sterker dan een reguliere dosis paddo's (15-20 gram)?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
En weer valt er iemand voor 4Ho-MET. :tongueclosed:

@Roze Olifant
Ja, geweldig stofje, bij mij was het ook liefde op het eerste gezicht. :hearteyes:

Na de zomer ga ik nog eens kijken waar het plafond ligt voor mij qua deze mooie triptamine. dan zal het dus 50mg worden, heb al een losse afspraak met iemand hierover. En als ik dan nog steeds het gevoel heb dat er nog wat bij kan ga ik de keer daarna richting de 60mg.

Bij 4Ho-MET blijft vooralsnog de mindfuck wat achter ten opzichte van de visuals in vergelijking met de paddo's/truffels. Laatstgenoemde komt ook wat meer in golven qua effecten, 4Ho-MET lijkt iets gelijkmatiger...

Neo-Shulginist

Badass junkie
Oké, dus wel een stukje sterker dan een reguliere dosis paddo's (15-20 gram)?

Ik vind 15 gram verse paddo's meestal een underwhelming ervaring en hoogstens een ++.

Paddenstoelen bestaan voor ongeveer 90 procent uit water. De laatste dag van de groei kunnen ze zich in een paar helemaal volzuigen met water. Dat kan nogal wat uitmaken in gewicht. Het moment van oogsten kan daarbij veel verschil maken. Daarom reken ik liever met gedroogd gewicht, aangezien dat constanter is.

Maarja. Dit bedoel ik dus. Vergelijken met gewicht aan paddo's is niet te doen vanwege gebrek aan standaardisering.

Bovenaan