4-HO-MET

ElaineD

Newbie
Hi jongens,

Ik heb woensdag voor de eerste keer 4-HO-MET 20 mg genomen.
Ik had een vrije dag en ik voelde dat het het moment was!
Ik wil graag even mijn ervaring met jullie delen en of iemand ook zoiets heeft meegemaakt want alles wat ik over dit middel terug kan vinden op internet is dat het niet zo'n diepgaand middel is en dat het heel licht en luchtig is.

Mijn ervaring zou ik niet licht en luchtig noemen, alles behalve!
Ik heb nog nooit zoiets diepgaand meegemaakt.
Ik ben zo onder de indruk, ik ben het nog altijd aan het verwerken.
Ik kreeg een soort van download van het universum met zoveel informatie.

Voor de inname had ik een beetje mezelf ingelezen hier op de website.
Door de verhalen die ik hier las, ging ik er vanuit dat ik rustig dingen kon doen in de buitenwereld.

Ongeveer een half uur na inname voelde ik dat het begon te werken.
Ik werd een beetje misselijk en moest een beetje overgeven.
Hoe raar dat het ook klinkt maar het overgeven voelde goed en was ook maar een klein beetje.

En toen begon t..
Ik werd precies naar een ander universum gesleurd!
Mn visuals waren allemaal dierenprinten. Ik zag zebraprint, slangenprint,..
Een hand probeerde me op te trekken om te laten zien hoe zwaar een lichaam voelt.
Daarna voelde ik een extreme relaxatie. Ik was nog nooit zo relax geweest en voelde me zo licht als een veertje.
Ik kreeg de meest rare dingen door zoals dat er een parallel universum is en alles wat we hier doen of zeggen, invloed en direct verband heeft op daar.
Het werd me duidelijk dat het leven een dualitisch spel is, jagen of het prooi zijn.
Ik had het gevoel alsof ik uit mn lichaam wou vloeien maar m'n schouders hielden me tegen.
Ik voelde me als een racepaard dat de stal wou verlaten maar het lukte niet.
Ik kon me niet losmaken van m'n schouders.

Ik ben vaak in lachen uitgebarsten, het was 10 uur 's ochtends, ik zat midden in een trip! Mentaal maakte ik een opmerking 'Jeetje, dit is wat veel voor m'n hersenen allemaal, zo vroeg op de ochtend!' Take it easy, take a sisi man!!

Er werd me getoond dat er meerdere lagen zijn tot dit universum en deze werken allemaal gelijktijdig samen.
Ik was op het moment ook heel erg bewust van alle informatie die ik kreeg en probeerde ook bewust heel goed op te letten, om zoveel mogelijk 'informatie' terug mee te nemen. Ik merk nu dat ik al een groot deel kwijt ben, helaas.
Ik zag dat het universum uit code bestond en het zag eruit zoals ze in futuristische films vaak computers uitbeelden, doorschijnend met dat blauwe licht.

Ik lag met m'n hondje op bed te spelen.
Ze is al oud, ze is 13 jaar en haar gezondheid is niet meer geweldig.
Ik weet dat ik heel bewust dat moment probeerde te branden in m'n hersenen zodat ik het nooit zou vergeten omdat ik besefte dat ze er op een dag niet meer zal zijn.
Ik kreeg toen opeens een raar bovenaanzicht van mn hele leven.
Er kwam een intens verdriet over me, niets is permanent in het leven. Ik heb nog nooit zo hard stil gehuild. Dit verdriet kwam echt uit m'n tenen zo diep!
Het voelde alsof ik op dat moment mocht rouwen over de gedachte dat niks permanent is en het voelde ook of ik aan het rouwen was voor m'n hele leven.
Daarna werd me uitgelegd dat alles vloeiend is in het leven en op het moment dat je grip wilt hebben op iets, dan ga je jezelf pijn doen.

Wat ik ook heel opmerkelijk vond is dat toen in de muziek opzette, de muziek binnenkwam als een klimop.
De muziek groeide figuurlijk over het bed en kwam zo bij mij naar binnen.

Ongeveer 4 uur later in de trip, deed ik mn ogen open en keek ik naar m'n handen.
Ik zag de handen van m'n moeder.
Ik schrok hier enorm van.
Ik heb bewust geen contact meer met mn moeder omdat er teveel dingen zijn gebeurd.
Ik was helemaal in de war en moest met de camera van m'n telefoon wel checken of ik wel in het juiste lichaam zat.
Ik had het gevoel dat ik in het lichaam van mn moeder zat!
Ik kreeg een boodschap door 'Zolang je je moeder niet aanvaard, zal je jezelf nooit aanvaarden!'
Wat je een ander aandoet, doe je jezelf aan.

Ik ben als de dood om op m'n moeder te lijken!
M'n moeder heeft aangegeven dat ze graag euthanasie wilt aanvragen, dus ik kreeg wel opeens een heel paniekerig gevoel.
Ik zat me opeens te bedenken dat ik het misschien moet bijleggen met m'n moeder voordat ze zal sterven.
Dit is iets wat me de laatste dagen enorm bezig houdt omdat ik dacht dat ik dit stukje in m'n leven al had afgesloten, blijkbaar niet.

Voor de rest heb ik ook enorme veel lachkicks gehad!
Muziek voelde heel diep. Elk nummer had een diepere betekenis en speelde omdat het zo moest zijn.

Ik had ook van die stomme dingen zoals naar het plafond kijken.
M'n ogen keken per ongeluk recht in een spotje.
Het licht was zo sterk alsof het net leek alsof het van een ruimteschip kwam en ze me elk moment konden opzuigen.
Ik liep schaterlachend door m'n appartement heen.
M'n buren moet ook weer iets hebben gedacht omdat ik 1 moment aan het lachen was en het volgende moment hysterisch aan het huilen was.

Waar ik heel benieuwd naar ben is of iemand anders ook zulke dingen heeft ervaren?
Eventueel met andere andere middelen?

Ik heb het gevoel alsof m'n hele leven tot dat moment heeft geleid.
De synchroniciteit sinds woensdag is ook abnormaal!
Het lijkt wel of ik gebombadeerd word door angel numbers

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Woww ik hoor zelden dat mensen hier zo een diepgaande ervaring op hebben. Het klinkt als een hele mooie trip en alsof je er echt wat van hebt geleerd/inzichten heb gekregen, zoals dat over je moeder. Ga je het echt proberen bij te leggen of contact op te zoeken? Ik weet je situatie natuurlijk niet maar ik denk dat het heel mooi zou zijn.

Heb je weleens andere tripmiddelen gebruikt en zo ja, was je daar ook gevoeliger voor?

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Zo je ging wel erg space joh. Ik ben ook al erg gevoelig voor trippen dus ik start altijd heel laag. Durfde dit stofje nog niet aan eigenlijk en dit verhaal bevestigd maar weer hoe intens het kan zijn.
Ik heb wel vaker gelezen dat lage dosis 4 ho met best intens kan zijn voor sommige.

Boyman

Bewuste gebruiker
Heftig! Ik heb heel wat 4-HO-MET trips ervaren maar nooit zo spiritueel als deze denk ik. Mooie ervaring en mooi report!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Mooie trip gehad op dit middel zo te lezen. Valt zeker niet te onderschatten dit soort stofjes. Ik had exact hetzelfde met 4-aco-dmt hele tijd terug. Kan wel een stevig tripje handelen. Vele reports hoe luchtig en puur het wel niet was. Veel beter te handelen dan de bekendere psychedelica met mooie visuals. Ben letterlijk door een wit konijn de tunnel van Alice ingesleurd. Nooit zo'n heftig tripje gehad.

ElaineD

Newbie
Woww ik hoor zelden dat mensen hier zo een diepgaande ervaring op hebben. Het klinkt als een hele mooie trip en alsof je er echt wat van hebt geleerd/inzichten heb gekregen, zoals dat over je moeder. Ga je het echt proberen bij te leggen of contact op te zoeken? Ik weet je situatie natuurlijk niet maar ik denk dat het heel mooi zou zijn.

Heb je weleens andere tripmiddelen gebruikt en zo ja, was je daar ook gevoeliger voor?
Ja, ik heb weleens tripmiddelen gebruikt.
Ik ben normaal gezien altijd een mietje. Ik neem nooit veel omdat ik altijd voorzichtig een nieuwe stof wil proberen zonder slecht te gaan.
Ik heb dingen zoals 1p-lsd, al-lad, 2cbfly, mdma, 6apb geprobeerd.
Ik moet zeggen als ik 50 ug 1p-lsd neem, m’n gezicht al van m’n schedel begint te smelten 😂 dus heb inderdaad niet veel nodig.

Ik vond deze stof heel aangenaam omdat je heel helder van geest blijft.
Ik durf vaak geen hogere dosis lsd te nemen omdat je in een verwarde staat komt, dat kan super leuk zijn maar ik weet dat ik vaak in paniek raak als ik merk dat ik verward word.

Ik weet niet helemaal wat ik moet doen met m’n moeder. Na m’n trip heb ik naar m’n broer gebeld en besproken wat ik had meegemaakt.
M’n broer heeft ook geen contact meer met m’n moeder. Ik merkte dat hij de gedachte dat ik het zou goedmaken met onze moeder niet zo leuk vond.
Ik zit te twijfelen. Ik ben nu ouder en ik zie dat m’n moeder ook maar een mens is met gebreken (mentaal ziek, altijd slachtofferrol, liegen, geld stelen, chaos van haar leven maken,… Ik heb vaak het gevoel gehad dat op latere leeftijd ik haar moeder ben geworden en zij mijn dochter omdat ze niet voor zichzelf kan zorgen)
Ik heb zelf het idee dat ik nu voorwaardelijke liefde naar m’n moeder heb (ik hou alleen van je als je je zo of zo gedraagt) terwijl ik eigenlijk onvoorwaardelijk zou willen. Alles erbij nemen zoals ze is, chaos en al!
Ik heb altijd moeilijkheden gehad om grenzen te stellen in m’n leven.
M’n moeder is iemand die altijd over m’n grenzen heen gaat. Ik kan dus niet goed inschatten welk gedrag aanvaardbaar is en wat onaanvaardbaar is. Ik ben normaal gezien een enorme people pleaser dus laat over me heen lopen totdat het teveel wordt en dan barst de bom.
Ik weet ook dat ze een verschrikkelijk negatieve en slechte energie met zich meedraagt. (Hoe zweverig dit ook klinkt)
Ik heb de laatste jaren zo hard gewerkt om de juiste mensen in m’n leven te hebben.
Ik ben dus bang om terug die doos met wormen open te trekken want ik weet niet wat er dan gaat gebeuren..

ElaineD

Newbie
Zo je ging wel erg space joh. Ik ben ook al erg gevoelig voor trippen dus ik start altijd heel laag. Durfde dit stofje nog niet aan eigenlijk en dit verhaal bevestigd maar weer hoe intens het kan zijn.
Ik heb wel vaker gelezen dat lage dosis 4 ho met best intens kan zijn voor sommige.
Ik moet wel zeggen dat ik het aangenaam vond omdat ik geen enkel moment verward was of het idee had dat ik de controle zou verliezen.
Ik vond het een lief en vergevingsgezind stofje! Je moet er niet bang van zijn

ElaineD

Newbie
Mooie trip gehad op dit middel zo te lezen. Valt zeker niet te onderschatten dit soort stofjes. Ik had exact hetzelfde met 4-aco-dmt hele tijd terug. Kan wel een stevig tripje handelen. Vele reports hoe luchtig en puur het wel niet was. Veel beter te handelen dan de bekendere psychedelica met mooie visuals. Ben letterlijk door een wit konijn de tunnel van Alice ingesleurd. Nooit zo'n heftig tripje gehad.
4-aco-dmt rook je dat?
Was je bang? Kan ik er ergens iets over lezen?
Ben nu wel benieuwd 😂

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ja, ik heb weleens tripmiddelen gebruikt.
Ik ben normaal gezien altijd een mietje. Ik neem nooit veel omdat ik altijd voorzichtig een nieuwe stof wil proberen zonder slecht te gaan.
Ik heb dingen zoals 1p-lsd, al-lad, 2cbfly, mdma, 6apb geprobeerd.
Ik moet zeggen als ik 50 ug 1p-lsd neem, m’n gezicht al van m’n schedel begint te smelten 😂 dus heb inderdaad niet veel nodig.

Ik vond deze stof heel aangenaam omdat je heel helder van geest blijft.
Ik durf vaak geen hogere dosis lsd te nemen omdat je in een verwarde staat komt, dat kan super leuk zijn maar ik weet dat ik vaak in paniek raak als ik merk dat ik verward word.

Ik weet niet helemaal wat ik moet doen met m’n moeder. Na m’n trip heb ik naar m’n broer gebeld en besproken wat ik had meegemaakt.
M’n broer heeft ook geen contact meer met m’n moeder. Ik merkte dat hij de gedachte dat ik het zou goedmaken met onze moeder niet zo leuk vond.
Ik zit te twijfelen. Ik ben nu ouder en ik zie dat m’n moeder ook maar een mens is met gebreken (mentaal ziek, altijd slachtofferrol, liegen, geld stelen, chaos van haar leven maken,… Ik heb vaak het gevoel gehad dat op latere leeftijd ik haar moeder ben geworden en zij mijn dochter omdat ze niet voor zichzelf kan zorgen)
Ik heb zelf het idee dat ik nu voorwaardelijke liefde naar m’n moeder heb (ik hou alleen van je als je je zo of zo gedraagt) terwijl ik eigenlijk onvoorwaardelijk zou willen. Alles erbij nemen zoals ze is, chaos en al!
Ik heb altijd moeilijkheden gehad om grenzen te stellen in m’n leven.
M’n moeder is iemand die altijd over m’n grenzen heen gaat. Ik kan dus niet goed inschatten welk gedrag aanvaardbaar is en wat onaanvaardbaar is. Ik ben normaal gezien een enorme people pleaser dus laat over me heen lopen totdat het teveel wordt en dan barst de bom.
Ik weet ook dat ze een verschrikkelijk negatieve en slechte energie met zich meedraagt. (Hoe zweverig dit ook klinkt)
Ik heb de laatste jaren zo hard gewerkt om de juiste mensen in m’n leven te hebben.
Ik ben dus bang om terug die doos met wormen open te trekken want ik weet niet wat er dan gaat gebeuren..
Dat klinkt inderdaad als een ongelooflijk dilemma... Het zou een domper zijn als je goede bedoelingen in negativiteit worden ontvangen.
Ik ben nu ouder en ik zie dat m’n moeder ook maar een mens is met gebreken
Ik vind het mooi dat je dit in kan zien zonder je helemaal te laten leiden door emoties. Als het goed voelt mag die onvoorwaardelijke liefde er misschien nog even zijn :) Succes en mooi verhaal!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
4-aco-dmt rook je dat?
Was je bang? Kan ik er ergens iets over lezen?
Ben nu wel benieuwd 😂

Nee dat is een research chemical in poeder of tablet vorm. Amper nog verkrijgbaar nu maar was 1 van de betere RC tripmiddelen. Bang was ik niet maar kwam best hard binnen.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
4-HO-MET 20 mg Gerookt? Bommetje of gesnoven? Of pellet? Ik zou namelijk ook willen bestellen. de pellets komen in 20 mg, is dat een goeie dosis?

Andere dingen die ik eens kan proberen aan dezelde dosis in pellets zijn:

1x 5-MeO-MiPT 15mg Pellet.

1x 4-HO-MiPT 20mg Pellet.

1x 4-HO-MET 20mg Pellet.

1x 4-AcO-MET 20mg Pellet.

'k moet nog uitzoeken wat mipt nu precies doet en hoe trippie ze zijn. Ik hoor wel dat je erg suf wordt ervan, welke tryptamine is het meeste slaapverwekkend? rustig, warm... Bad trips kunnen er altijd zijn, ik ben niet bang om eens een hevige trip mee te maken maar het hoeft op zich niet, gewoon iets voelen. Voor zover ik tot nu toe heb gelezen is 4-HO-MET degene waarvan de ervaringen het meest stroken met "oh zo rustig en warm, gelukkig gevoel", niet eens trippen per se.... mipt dan weer wel en ze voelen zich suf, da's nie altijd gelijk aan slaperig... geen idee,

Daarvoor heb ik jullie hulp nodig :) ik zou graag 's avonds recrationeel gebruiken soms en nog kunnen slapen om fit e gaan werken. Weekends zijn meestal met de kids

Thanks for any advice!

P.S. naar prijzen per mg toe... pellets in dezelfde hoeveelheden als het poeder scheelt vaak 1/5 tot 1/10 van de prijs. Waarom is dat?

Dubbel ps: ik ben niet gewend om iets te roken buitn sigaretten, ik ga er een pijpje bij e bestellen.... iemand tips over hoe en wat? puur? Poeder? Chrystal? Moet ik ergens op letten? Staat er niet bij bij m'n vendor hoe best te gebruiken want.. not for human consumption he, psyhonauts wiki heeft het dan vooral over oral, dus bommetje... Ikzelf snuif het liefst maar als de substantie er niet voor geschikt is dan proberen we het zoals intended he (enkel inspuiten doe ik NIet)

Is zo'n pijpje voldoende?

10cm.... heb ik pijpgaasjesn odig ook? Of liever een oil burner zoals hieronder? (waarom oil? Moet daar iets extra in? Ik weet dus echt iet hoe het moet, heb hier bvnog chrystal a-pihp liggen dat men schijnbaar moet roken.... geen idee,is gewoon chrystal....Hoe doen we het?

funguys pipe.jpg

Bijlagen

• glass_oil_burner_skulls_1.jpg
    glass_oil_burner_skulls_1.jpg
    10,3 KB · Weergaven: 0
  • glasspipe.jpg
    glasspipe.jpg
    10,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:

Boyman

Bewuste gebruiker
4-HO-MET 20 mg Gerookt? Bommetje of gesnoven? Of pellet? Ik zou namelijk ook willen bestellen. de pellets komen in 20 mg, is dat een goeie dosis?

Andere dingen die ik eens kan proberen aan dezelde dosis in pellets zijn:

1x 5-MeO-MiPT 15mg Pellet.

1x 4-HO-MiPT 20mg Pellet.

1x 4-HO-MET 20mg Pellet.

1x 4-AcO-MET 20mg Pellet.

'k moet nog uitzoeken wat mipt nu precies doet en hoe trippie ze zijn. Ik hoor wel dat je erg suf wordt ervan, welke tryptamine is het meeste slaapverwekkend? rustig, warm... Bad trips kunnen er altijd zijn, ik ben niet bang om eens een hevige trip mee te maken maar het hoeft op zich niet, gewoon iets voelen. Voor zover ik tot nu toe heb gelezen is 4-HO-MET degene waarvan de ervaringen het meest stroken met "oh zo rustig en warm, gelukkig gevoel", niet eens trippen per se.... mipt dan weer wel en ze voelen zich suf, da's nie altijd gelijk aan slaperig... geen idee,

Daarvoor heb ik jullie hulp nodig :) ik zou graag 's avonds recrationeel gebruiken soms en nog kunnen slapen om fit e gaan werken. Weekends zijn meestal met de kids

Thanks for any advice!

P.S. naar prijzen per mg toe... pellets in dezelfde hoeveelheden als het poeder scheelt vaak 1/5 tot 1/10 van de prijs. Waarom is dat?

Dubbel ps: ik ben niet gewend om iets te roken buitn sigaretten, ik ga er een pijpje bij e bestellen.... iemand tips over hoe en wat? puur? Poeder? Chrystal? Moet ik ergens op letten? Staat er niet bij bij m'n vendor hoe best te gebruiken want.. not for human consumption he, psyhonauts wiki heeft het dan vooral over oral, dus bommetje... Ikzelf snuif het liefst maar als de substantie er niet voor geschikt is dan proberen we het zoals intended he (enkel inspuiten doe ik NIet)

Is zo'n pijpje voldoende?

10cm.... heb ik pijpgaasjesn odig ook? Of liever een oil burner zoals hieronder? (waarom oil? Moet daar iets extra in? Ik weet dus echt iet hoe het moet, heb hier bvnog chrystal a-pihp liggen dat men schijnbaar moet roken.... geen idee,is gewoon chrystal....Hoe doen we het?

Bekijk bijlage 45942
Hey MestV,

Vorig jaar heb ik vrij veel/vaak verschillende 4-HO's gebruikt dus ik kan je wel wat antwoorden geven op je vragen.

Ik zou het lekker in pilvorm nemen en 20mg is een prima startdosis. Als je veel ervaring hebt met andere tripmiddelen kan het misschien wat mild zijn. Als je het snuift komt het veel sneller op maar duurt het veel korter (en ze duren al niet lang). Oraal is de comeup ook maar 20-40 minuten ofzo dus dat valt alles mee.

4-HO-MiPT is vergelijkbaar met 4-HO-MET maar toch compleet anders. MET is volledig gericht op het visuele aspect terwijl MiPT meer naar het mentale aspect neigt. Een goede dosis MET en je complete wereld gaat smelten voor je ogen, je gaat de meest intense kleuren zien zoals je je nooit had kunnen voorstellen. MiPT is wat subtieler op dat front maar kan je anderzijds wel echt een trippy mindset geven, meer closed eye visuals, en vooral een enorme muziekwaardering. Ik nam ze vroeger vaak samen om de "volledige tripervaring" mee te maken. Heb over deze combi (en MET los) trip reports geschreven op dit forum als je het leuk vindt.

5-MeO-MiPT nooit geprobeerd maar dat is iets compleet anders dan de 4-HO's dus lees je wel even goed in voordat je daaraan begint. 4-AcO-MET heb ik maar 1x gedaan maar dat voelde als een minder leuke versie van de HO. De comeup duurde veel langer en het voelde allemaal een beetje kut. Toen we later die trip HO bijnamen werd het wel weer leuk... Your mileage may vary, maar ik vond het niks.

Let wel op dat slapen na een tryptamine trip lastig is. Niet zo erg als na LSD maar toch zeker iets om rekening mee te houden. Als je om 19:00 begint met trippen dan slaap je zeker niet voor 02:00, in mijn ervaring. Of je moet bereid zijn een benzo te nemen aan het eind van je trip. Als ik het ooit nog recreatief neem dan is het alleen als ik de dag erna vrij ben.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Hey MestV,

Vorig jaar heb ik vrij veel/vaak verschillende 4-HO's gebruikt dus ik kan je wel wat antwoorden geven op je vragen.

Ik zou het lekker in pilvorm nemen en 20mg is een prima startdosis. Als je veel ervaring hebt met andere tripmiddelen kan het misschien wat mild zijn. Als je het snuift komt het veel sneller op maar duurt het veel korter (en ze duren al niet lang). Oraal is de comeup ook maar 20-40 minuten ofzo dus dat valt alles mee.

4-HO-MiPT is vergelijkbaar met 4-HO-MET maar toch compleet anders. MET is volledig gericht op het visuele aspect terwijl MiPT meer naar het mentale aspect neigt. Een goede dosis MET en je complete wereld gaat smelten voor je ogen, je gaat de meest intense kleuren zien zoals je je nooit had kunnen voorstellen. MiPT is wat subtieler op dat front maar kan je anderzijds wel echt een trippy mindset geven, meer closed eye visuals, en vooral een enorme muziekwaardering. Ik nam ze vroeger vaak samen om de "volledige tripervaring" mee te maken. Heb over deze combi (en MET los) trip reports geschreven op dit forum als je het leuk vindt.

5-MeO-MiPT nooit geprobeerd maar dat is iets compleet anders dan de 4-HO's dus lees je wel even goed in voordat je daaraan begint. 4-AcO-MET heb ik maar 1x gedaan maar dat voelde als een minder leuke versie van de HO. De comeup duurde veel langer en het voelde allemaal een beetje kut. Toen we later die trip HO bijnamen werd het wel weer leuk... Your mileage may vary, maar ik vond het niks.

Let wel op dat slapen na een tryptamine trip lastig is. Niet zo erg als na LSD maar toch zeker iets om rekening mee te houden. Als je om 19:00 begint met trippen dan slaap je zeker niet voor 02:00, in mijn ervaring. Of je moet bereid zijn een benzo te nemen aan het eind van je trip. Als ik het ooit nog recreatief neem dan is het alleen als ik de dag erna vrij ben.
Hee veel dank! Ben ik al erg veel mee. Het slaapprobleem dat je daar aanhaalt ben ik ook mee bezig, ik slaap zoiezo al niet goed en ben eens aan het rondkijken.
M'n oog is gevallen op 3mg pyrazolam of 5 mg norflurzepam (oftewel een halve gram poeder, op die manier wel goed voor 20x zoveel in mg's natuurlijk, kan ik zelf niet kiezen om te snuiven of te capsuleren). Enig oog op wat er de betere is van die 2?

Bovenaan