4e dag zonder dope

Door mijn depressie in een heroïneverslaving terecht gekomen en meer dan een jaar gebruikt te hebben is het voor mij klaar. Ik wil niet aan de antidepressiva omdat ik bang ben dat het mijn eigen emoties teveel verstoort, hoe kut ze ook mogen zijn, ze zijn wel van mij en maken mij tot wie ik ben. Ook bang om er de rest van mijn leven afhankelijk van te blijven. Ik ervaarde eigenlijk geen negatieve gevolgen van mijn gebruik, de enige reden dat ik stop is omdat het meeste van mijn geld naar rachid en Mo ging. Ik voelde me gewoon normaal, niet eens high of iets, maar had wel de levenslust om mijn huis Elke dag schoon te houden en een aantal uur met mijn hond te wandelen. Ook mijn rugpijn was zo goed als verdwenen. Ik gebruikte 1 bal per dag is rond de 0,2 gram vermoed ik en bleef daar ook altijd bij eigenlijk, ook als ik meer in huis had. Nu zonder, heb ik niet eens de energie om uit bed te komen en het valt me heel zwaar om te zien hoe ongelukkig mijn hond is zonder mijn aandacht en mijn vriendin die er onder lijdt, door er voor mij te zijn als ik het moeilijk heb en alle taken op zich neemt die ik normaal deed. Nu vraag ik mij af hoeveel jullie per dag gebruiken en welke afkickverschijnselen jullie hebben en hoe lang ze duren. Mijn ergste zijn totaal niet kunnen slapen (heb nu met temazepam, melatonine en hasj eindelijk een redelijke nachtrust gehad) , Restless legs en totaal de energie missen om iets te doen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Hmm.

Wat ik niet snap is dat je niet aan de antidepressiva wil door angst voor emotieverstoring en verslaving, maar dan weer wel aan een opiaat waar je emotieloos van wordt, en dan nog wel een zwaar verslavende. Dat rijmt echt niet.

Ik heb hier nog niet veel heroinejunks gezien, maar wellicht kan er nog iemand iets nuttigs melden.

Succes in ieder geval. :)

Thanx
Ik snap dat het verwarrend overkomt, maar ik heb gesprekken gehad met psychiaters en die waren naar mijn mening iets te gretig met het voorschrijven van medicatie. Nog voordat ze de aard van mijn problemen wisten kreeg ik bij 1 meteen een hele lijst van pillen mee. Ik heb ook bij meerdere personen de negatieve bijwerkingen gezien, zoals extreme gewichtstoename, geen gevoel in vingers meer hebben en suikerziekte enz. Bruin maakte mij helemaal niet emotieloos of onverschillig. Mijn vriendin dacht dat ik de afgelopen maanden niks gebruikt had (heb twee maanden geleden ook een poging gewaagd, maar na iets meer dan een week was ik het zat en ben toen weer begonnen tot nu dus. En zij kent mij door en door. Ik heb haar wel een beetje misleid omdat ik geen gezeur wilde van haar. Ik hoop dat je nu begrijpt waarom ik geen antidepressiva wil en wel bruin. Ik had totaal geen negatieve gevolgen van het gebruik en ik weet zeker dat als ik 300 euro meer per maand te besteden had, ik nu niet gestopt was.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Nee, ik snap het nog steeds niet, maar even goede vrinden hoor. :)

Ik vind afkickverschijnselen nu je wil stoppen toch ook wel tot de 'negatieve bijwerkingen' behoren. En dat zijn alleen de lichamelijke aspecten. de mentale drang om weer te gaan gebruiken zal nog wel een paar maanden aanhouden.

Ik dacht dat de lichamelijke afkickverschijnselen een week of 2 aanhouden als ik me niet vergis, dan weet je in ieder geval een beetje waar je nu staat.

Porcini

Newbie
Ik ben nu ook de methadon aan het afbouwen, ze hebben mij op de methadon gezet voordat ik ernstig lichamelijk verslaafd was, ik heb nu 2 problemen, een heroineprobleem, als ik bij F***a ben en ze heeft wat voor handen neem ik een paar "blootjes" das al gouw een kwart pakje, maar ik moet nu 2 x per week methadon halen, maar ik zat op 30, ben nu vanuit 20 mg onderweg naar 15 (2 dagen 20, 1 dag 15) dan om en om dan 2dagen 15 en dan 2 dagen 15 1 dag 20, enzovoorts, Maar ik ben nu al blij, want door minder te slikken dan ik verstrekt krijg, zodat ik voorraad opbouw, dat ik als ik last van griep of geen zin heb niet naar die (Amsterdamse ziektes)verstrekking hoef. Als ik straks op de 15 zit en dat een week of 2 goed gaat moet ik alleen wel zorgen dat ze me niet opnieuw op methadon moeten instellen, want dan zou het kunnen gebeuren dat ik dan 30 mg moet slikken terwijl men toeziet, en dan word ik waarschijnlijk ook heel erg ziek. Ik bedoel, laatst ook een beetje ingeteerd op mijn voorraad, maar mooi dat die artsen je dan opnieuw op methadon willen instellen, terwijl dat nergens voor nodig is omdat ik keurig op peil gebleven was.

Ik ben nu meer dan een week zonder dope en heb eigenlijk nergens meer last van. Ik snap ook niet zo goed wat het idee achter methadon is. Als je echt helemaal clean wilt zijn zil je hoe dan ook een keer voor de bijl moeten. Alleen met bruin in je lichaam duurt het een dag of 5, over methadon heb ik verhalen gehoord van tot een maand!! Kan iemand mij uitleggen wat hier de gedachte achter is?

Bovenaan