4F-mph als partydrug?

Poederpret

Bewuste gebruiker
Hey mede DF'ers, ik had een vraag aan jullie,

Donderdag ga ik naar een huisfeestje toe met wat vrienden, die avond zijn we van plan weer eens lekker ouderwets aan de troep te gaan.
Normaal gebruik ik altijd speed als ik lekker hard wil gaan maar ik had ook iets gelezen over 4f-mph en dat het best een euforische rush geeft. Nu was mijn vraag: hebben jullie ervaring met 4f-mph? Was het leuk als recreationele drug? Zouden jullie eerder speed nemen of dit stofje?
Gr. Poederpret

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Eens met Peer. Voor mij werkt 4F-MPH ook puur functioneel. Lijkt erg op methylfenidaat maar dan een langere duur, potenter en wat minder fysieke bijwerkingen op normale dosis. Ik vind het soms handig voor (PC-)werk. :wink:

Dirkdirk

DF-koning
Ik vind persoonlijk alle methylfenidaat analogen sowieso geen partydrug. Het geeft bij mij vooral rust in mijn hoofd en een motivatie boost, maar daar houdt het wel op. 4F is iets sterker dan normale fenidaat, maar heb nog niet echt grote verschillen kunnen bemerken. Het is in mijn ervaring niet echt vergelijkbaar met speed en daarom ook niet geschikt als partydrug.

StraatPiraat

Badass junkie
Ik vind persoonlijk alle methylfenidaat analogen sowieso geen partydrug. Het geeft bij mij vooral rust in mijn hoofd en een motivatie boost, maar daar houdt het wel op. 4F is iets sterker dan normale fenidaat, maar heb nog niet echt grote verschillen kunnen bemerken. Het is in mijn ervaring niet echt vergelijkbaar met speed en daarom ook niet geschikt als partydrug.
Ik sluit me hier bij aan, die rush die pep leuk maakt op feestjes is bij methylfenidaat en analogen gewoon niet terug te vinden.

Poederpret

Bewuste gebruiker
Ik sluit me hier bij aan, die rush die pep leuk maakt op feestjes is bij methylfenidaat en analogen gewoon niet terug te vinden.
Viel eigenlijk wel te verwachten, maar ik las ook dat mensen het blijkbaar als enorm euforisch hadden ervaren.

Ken je trouwens misschien wel een andere rc stim die leuk is om recreationeel te gebruiken? (Zonder serotonine afgifte)

Dirkdirk

DF-koning
Ik snap niet hoe die methyl chloor en fluor posities op die benzeenring werken met drugs. Ze zeggen dat 4-MMC potenter en langdurender is dan 3-MMC, maar bij Amfetamines klopt dat volgens mij niet helemaal? Hoe zit dit dan bij Methylfenidaat?

Poederpret

Bewuste gebruiker
Ik snap niet hoe die methyl chloor en fluor posities op die benzeenring werken met drugs. Ze zeggen dat 4-MMC potenter en langdurender is dan 3-MMC, maar bij Amfetamines klopt dat volgens mij niet helemaal? Hoe zit dit dan bij Methylfenidaat?
Ik dacht dat dit te maken heeft met het "sleutel-slot principe" wat vaak voorkomt bij processen in het lichaam.

Stel je het molecuul van 3 en 4-MMC als een 3D plaatje voor, beide moleculen hebben dezelfde structuur, op de methylgroep aan de ring na. Dit kleine verschil in het plaatsen van de methylgroep kan er al voor zorgen dat het molecuul minder goed tussen een bepaalde receptor past. Door te spelen met het verplaatsen en vervangen van bepaalde zijgroepen kan je dus het stofje meer of minder potent maken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Sowieso is het met RC's altijd wel handig eerst even voorzichtiger te testen. Als je aanstaande zaterdag aan de drugs wilt, lekker pep nemen.

Poederpret

Bewuste gebruiker
Sowieso is het met RC's altijd wel handig eerst even voorzichtiger te testen. Als je aanstaande zaterdag aan de drugs wilt, lekker pep nemen.
Was ook niet van plan om nog iets nieuws uit te gaan proberen deze week, straks is het niks..of valt het niet lekker 😅

Dirkdirk

DF-koning
Stel je het molecuul van 3 en 4-MMC als een 3D plaatje voor, beide moleculen hebben dezelfde structuur, op de methylgroep aan de ring na. Dit kleine verschil in het plaatsen van de methylgroep kan er al voor zorgen dat het molecuul minder goed tussen een bepaalde receptor past. Door te spelen met het verplaatsen en vervangen van bepaalde zijgroepen kan je dus het stofje meer of minder potent maken.
Dit begrijp ik. Maar welke positie en welk toevoeging welk resultaat heeft snap ik nog niet helemaal. Ik denk dat je dan ook receptoren van het brein beter moet begrijpen. Mijn brein snapt zichzelf niet, daar komt het eigenlijk op neer.

Poederpret

Bewuste gebruiker
Dit begrijp ik. Maar welke positie en welk toevoeging welk resultaat heeft snap ik nog niet helemaal. Ik denk dat je dan ook receptoren van het brein beter moet begrijpen. Mijn brein snapt zichzelf niet, daar komt het eigenlijk op neer.
Dat zou ik verder eens moeten onderzoeken, wat mij vaak wel opvalt is dat met name fluor derivaten erg potent zijn, en dat de para (4) positie het beste werkt.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Hmm ik denk dat hier vaak niet echt een makkelijk verklaarbaar verband tussen zit! Zie het verschil tussen 4-APB, een niet-psychoactieve stof, en 5-APB. De aminopropyl-groep is slechts één plaatje opgeschoven aan de benzofuran basis, maar dat resulteerd in een significant ander effect op je receptoren.
4-FA heeft een significante werking op serotonine afgifte en heropname, 3-FA heeft dit in slecht minieme mate. 2-FA is zwak op elk gebied volgensmij.
Het is verleidelijk om te zeggen dat hoe eerder in de koolstofketen de substitutie met chloor/fluor plaats vindt, des te zwakker het effect... Maar ik geloof dat dit te kort door de bocht gaat.

Poederpret

Bewuste gebruiker
Hmm ik denk dat hier vaak niet echt een makkelijk verklaarbaar verband tussen zit! Zie het verschil tussen 4-APB, een niet-psychoactieve stof, en 5-APB. De aminopropyl-groep is slechts één plaatje opgeschoven aan de benzofuran basis, maar dat resulteerd in een significant ander effect op je receptoren.
4-FA heeft een significante werking op serotonine afgifte en heropname, 3-FA heeft dit in slecht minieme mate. 2-FA is zwak op elk gebied volgensmij.
Het is verleidelijk om te zeggen dat hoe eerder in de koolstofketen de substitutie met chloor/fluor plaats vindt, des te zwakker het effect... Maar ik geloof dat dit te kort door de bocht gaat.
Het is vaak wel wat complexer inderdaad.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat is ook complex. Elke stof is gewoon anders en heeft andere eigenschappen en wordt bovendien afgebroken tot heel andere stoffen.

Neem bijvoorbeeld methanol. Dat scheelt maar 1 koolstofatoom met ethanol. Maar doordat je lever dat gaat afbreken tot mierenzuur fuckt het spul met je pH-waarde waardoor je heel ziek kunt worden en zelfs blind.
Een beetje ter duiding hoe een klein beetje andere stof een totaal ander effect kan hebben.

Nihilist88

Badass junkie
4f-mph is echt niet wat je nodig hebt op feestje, zie het als Ritalin met klein amfetamine-randje errond, mr is indd eerder voor lekkere focus, wat praatgraag, mr zie het absoluut niet als een 'partydrug'

Neo-Shulginist

Badass junkie
3fa is wel ziek vanaf 100mg, alleen zelfs 8mg eti kreeg me niet plat, dag erna was echt ellende
Oh, ik slaap er juist beter op dat straatspeed. Iedereen is weer anders natuurlijk!
Ja 3-FA heeft een heel subtiele space die haast onmerkbaar is. Een 'cleane high' zeg maar. Het nadeel daarvan is dat je het ook haast niet merkt als er nog wat rest-stimulatie overblijft. Dan kan je dus lang last houden van slaapproblemen terwijl je ook niet meer echt de stimulans voelt van de 3-FA.

Bovenaan