4FMP wel of niet ?

Hey guysss,
Ik ben hier net nieuw omdat dit toch in mijn hoofd rond blijft spelen en dacht misschien dat iemand hier mij n beetje kan adviseren ofso :tongueclosed:
Ik ga volgende week naar partyraiser, ga niet echt vaak naar feestjes maar heb wel al aantal keren vooral thuis wat gevat (2x mdma, 1x xtc en 1 x 4fmp) was altijd heerlijk.
Nu ben k een beetje zenuwachtig voor volgende week omdat ik eigenlijk gewoon 4-fmp wil pakken omdat k dan met mn kop nog lekker helder ben, die ene keer dat ik een capsule had gebruikt was echt chill alleen wist ik toen nog niet over al die gekke gevaren die eraan zitten verbonden (hartkloppingen, hersenbloeding) en ik zie het echt niet zitten om op dat feest te staan en hoofdpijn te krijgen. Denk dat k bij n beetje hoofdpijn al gelijk paniek ga zaaien :sweat:
Op internet valt er nogsteeds niet zoveel over te vinden dus zijn hier mensen die vaker 4fmp pakken op feestjes, ooit iets raars hebben meegemaakt, of andere tips hebben? Alles is welkom :d Ook als je het sterk afraad.
XTC vind k denk gewoon iets te heftig, vooral omdat ik zo weinig drugs gebruik en ik zoek die kater van de dag erna niet echt..
Laat t me weten! X

Platina

Belezen gebruiker
Zolang je het niet combineerd en je dosis niet te hoog is zal het allemaal wel meevallen. Ik vind zelf alleen dat 16 jaar wel een beetje jong is voor harddrugs. Ik zeg daarom ook beter te weinig dan heel veel want je hersenen zitten nog vol in ontwikkeling. Hartkloppingen horen bij stimulanten, ze zijn te verwaarlozen als je je dosis niet te hoog gooit. Over die hersenbloedingen, dat was waarschijnlijk te verwijten aan combi gebruik en/of mensen die een hoge bloeddruk van zichzelf hebben.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
16 is idd wat aan de jonge kant om al harddrugs te gebruiken. Neemt niet weg dat ook jij advies wil.
Het is beide niet gezond natuurlijk, 4fa en mdma. Voor zo ver ik heb begrepen geldt voor beide ongeveer dezelfde "regels", het zijn beide stimulanten die onder andere op je serotonine werken. Of 4fa daadwerkelijk meer risico's met zich mee brengt dan mdma zijn de meningen over verdeeld. Naar 4fa is niet veel onderzoek gedaan dus is er nog zo weinig over bekend. Zeker de gevolgen op lange termijn zijn onduidelijk.
Ik persoonlijk vind zowel 4fa als mdma nog te heftig voor iemand van 16. Klinkt bemoederend maar zo is het echt niet bedoeld hoor. Je hersenen zijn nog volop in ontwikkeling en op jonge leeftijd drugs gebruiken kan (blijvende)hersenschade toebrengen.
Bij mdma (xtc = mdma, mdma is de werkzame stof in een xtc pil, is dus hetzelfde) houd je het beste op 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. Voor jou zou dat dus bv met je 56kg een dosis zijn van : 56 tot 84 mg per keer. (Per feest dus). Voor 4fa gelden weer andere doseringen, ik geloof wat hoger in mg dan bij mdma. Ook houd je het beste 3 maanden tussen je gebruik, dat geldt zowel voor mdma(xtc) als 4fa. Dit is omdat je serotonie voorraad op is gebruikt en het echt 3 maanden duurt om je hersenen helemaal te laten herstellen. Ook bij een beetje mdma is al je serotonine verbruikt en duurt het echt 3 maanden ongeveer tot alles weer een beetje koek en ei is in de bovenkamer. Zou je je ene x niet helemaal aan die regel houden zal het vast niet meteen funest zijn hoor maar goed is het niet. Zeker niet bij iemand die nog vol in ontwikkeling is. Over doseringen van 4fa weten andere DF leden wel meer van. Dat willen ze je vast verder uitleggen.
Hoe vaak en hoeveel heb je gebruikt de afgelopen tijd?
Oja, en laat je drugs testen, makkelijk, anoniem, veilig en geeft je zekerheid dat je geen rommel slikt en weet je ook de sterkte van je pil of poeders.

Eindconclusie van mijn advies zou toch zijn om het helemaal niet te doen en nog minimaal 2 jaar te wachten, liefst nog langer. En dan meer om je jonge leeftijd dan dat het echt om de 4fa gaat.

Laatst bewerkt:
Thanks voor jullie reactie, had dat van de leeftijd al wel verwacht om eerlijk te zijn
Ik ben redelijk vroeg begonnen met het pakken van een pilletje, maar ik zal eerlijk zeggen dat ik sinds die
tijd echt niet veel drugs heb gepakt en echt zeer kleine hoeveelheden. Eerste keer xtc was een halfje (geen 280 mg pil ofso)
Mdma was beide keren 1 bommetje en zeer klein vingertopje. 4fmp was gewoon 1 capsule
Ik zou nooit meer dan wat hier boven staat gebruiken en zit is verspreid over zo'n anderhalf jaar, dus ik gebruik het zeker niet meer dan eens per 3 maanden.
Dus geen zorgen over de hoeveelheid, konden eerst bij iemand 4fmp halen van 200 mg of 220 dacht ik? Nu gaat dit niet meer door, maar is dat ook niet n beetje aan de hoge kant? Zat zelf toch te denken aan 180 mg.
Wel fijn om te lezen dat die super heftige shit eigenlijk meer voorkomt wanneer je gaat combineren en over-doseren.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Thanks voor jullie reactie, had dat van de leeftijd al wel verwacht om eerlijk te zijn
Ik ben redelijk vroeg begonnen met het pakken van een pilletje, maar ik zal eerlijk zeggen dat ik sinds die
tijd echt niet veel drugs heb gepakt en echt zeer kleine hoeveelheden. Eerste keer xtc was een halfje (geen 280 mg pil ofso)
Mdma was beide keren 1 bommetje en zeer klein vingertopje. 4fmp was gewoon 1 capsule
Ik zou nooit meer dan wat hier boven staat gebruiken en zit is verspreid over zo'n anderhalf jaar, dus ik gebruik het zeker niet meer dan eens per 3 maanden.
Dus geen zorgen over de hoeveelheid, konden eerst bij iemand 4fmp halen van 200 mg of 220 dacht ik? Nu gaat dit niet meer door, maar is dat ook niet n beetje aan de hoge kant? Zat zelf toch te denken aan 180 mg.
Wel fijn om te lezen dat die super heftige shit eigenlijk meer voorkomt wanneer je gaat combineren en over-doseren.

Hoi! Een dosering van 150mg 4fa word als normaal tot hoge dosis gezien. Dus 200+ is vrij hoog ja. Dat lees ik op internet en is niet uit ervaring. Zo ver ik ff snel gezien heb word er meestal tussen de 100 en 150mg gebruikt.
En ik ga toch nog eventjes een keertje 'bemoederen' ( ja ik ben al een ouwe doos hihihih.)
Je zegt al ongeveer 1,5 jaar al harddrugs te gebruiken. Dat betekend dat je al op je 14e of 15e ermee begonnen bent. Dan adviseer ik je echt nogamaals om de komende jaren geen harddrugs te nemen. Ik weet dat het echt geweldig is, je wil het blijven doen. Ik begrijp dat wel hoor maar op zo een jonge leeftijd is het echt geen grapje of spelletje..
In je eerste post zeg je dat we het ook sterk mogen afraden, bij deze dan. Het is natuurlijk maar een advies van mij en het is aan jezelf of je er wat mee doet.

Laatst bewerkt:

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hey,

Ik ga vaak naar hardcore feesten. 9 vd 10 keer gebruik ik 4fmp. Het geeft veel energie. Nadelige effecten heb ik nooit zo last van, kaakschuiven of hartkloppingen heb ik nooit zoveel last van, althans merk het niet. Richting einde vd avond merk ik wel dat ik te weinig gezeten heb, raak dan sneller oververhit en kan niet meer stoppen met dansen.

Voordelen:
-energiek
-meegaan in de muziek
- eigen wereldje
- euforie
- het komt langzaam op en bouwt ook langzaam af

nadelen:
-snel oververhit
-gebruikelijke nadelen voor uppers

Bij deze drug geld:
Less is more!

Platina

Belezen gebruiker
[QUOTE = "Platinum, post: 1233033, member: 140 869"] You should not become overheated even ensure. You have before you overheat if cooling. [/ QUOTE]
That is indeed a bit out of the resources you want to use.

Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp...

Platina

Belezen gebruiker
Maar niemand ooit last van die enge bijwerkingen gehad?
Heb een keer hele hevige hoofdpijn gehad. Die hoofdpijn was zo hevig dat het de hele nacht verkloot had. Was op een groot feest dus ik kon ook niet even de trein terug pakken midden in de nacht. Was wel echt klote.

Heb een keer hele hevige hoofdpijn gehad. Die hoofdpijn was zo hevig dat het de hele nacht verkloot had. Was op een groot feest dus ik kon ook niet even de trein terug pakken midden in de nacht. Was wel echt klote.
Maar hier ben ik dus zo bang voor... Valt dit te voorkomen? Had je meerdere middelen gebruikt of iets anders 'fout' gedaan? Want dit zie ik dus echt niet zitten.

Platina

Belezen gebruiker
Maar hier ben ik dus zo bang voor... Valt dit te voorkomen? Had je meerdere middelen gebruikt of iets anders 'fout' gedaan? Want dit zie ik dus echt niet zitten.
Zolang je de dosis schappelijk houd zal het wel meevallen hoor. Daarbij is dit nog maar 1 keer voorgekomen en denk ik dat het door mijn bloeddruk kwam. Hevige hoofdpijn kan je ervaren met elk middel omdat het iets veranderd in je hersenen. Nou lijkt het me logisch dat bij stimulanten de kans op hoofdpijn hoger ligt wegens de verhoogte bloeddruk.

Al bij al gebruik ik geen 4f meer en pak ik eerder een lijntje pep. De dosis die ik nam op die avond lag ook redelijk hoog. Zat met 4 uur op 300mg zuivere 4f. Dat is ook de enige keer geweest dat ik 2 nachten niet heb kunnen slapen van een drug. Maja een half jaar later stond ik weer op een feest en nam ik 2 pilletjes van 195mg in een tijdsbestek van 4 uur en toen had ik nergens last van.

Ja heb tot nu toe van mdma en xtc heerlijk geslapen, heb dan ook niet nog echt vlak voor dat ik ging slapen bijgenomen.Denk dat k om 12 ong bij partyraiser ben en dan gelijk die capsule dr in gooi, duurt immers maar tot 5 uur
Hoorde trouwens ook van iemand dat pillen 4fmp beter waren om te gebruiken dan capsules, of is dit gewoon een drugsfabeltje?

Vriendin van mij heeft nog 4fmp over maar is al best oud, hoelang kun je die stuff bewaren? Hoelang blijft het 'houdbaar' ?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vriendin van mij heeft nog 4fmp over maar is al best oud, hoelang kun je die stuff bewaren? Hoelang blijft het 'houdbaar' ?
Hoe heeft ze het bewaard? Op een donkere en niet te warme plek, bijvoorkeur enigzins luchtdicht, is het heel lang houdbaar.

En het enige wat zou kunnen gebeuren is dat de potentie iets afneemt, het is niet dat het gevaarlijk word ofzo.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Oké dus hooguit dat de werking minder word, maar niet dat je er ziek oid van kan worden?
Nee hooguit dat het iets minder goed werkt inderdaad. Maar als ze het een beetje fatsoenlijk bewaard heeft dan zal dat ook wel meevallen.

Bovenaan