6-APB: Beste 'vervanger' voor MDMA?

geflipt

Wijs gebruiker
Het lijkt al alsof ik parkinson heb, en met een dagje festival icm 6-APB klaarmaken helemaal. De hele tafel ligt altijd onder het poeder lol.
Ik neem Lithium, waarvan beven een van de meest voorkomende bijwerkingen is. Ik drink nooit soep met een lepel (totally useless!), ben voorzichtig als een kind met messen en heb al meermaals lijnen poeder door de kamer gekatapulteerd alsof het feest is!

Dus de mond in en doorspoelen? Of ik los het op in wat water?

Buu

Wijs gebruiker
Ik neem Lithium, waarvan beven een van de meest voorkomende bijwerkingen is. Ik drink nooit soep met een lepel (totally useless!), ben voorzichtig als een kind met messen en heb al meermaals lijnen poeder door de kamer gekatapulteerd alsof het feest is!

Dus de mond in en doorspoelen? Of ik los het op in wat water?
Zover ik las lost 6-APB heel moeilijk op in water. Ik zou het gewoon rechtstreeks in je mond strooien, zo vies is het niet. En anders poeder in een vloeitje of wc papiertje vouwen.

Bedankt voor de tips. Rondlopen wordt ook een van de labels. En douchen. Eerste alarm wordt seks dan! lol

10u is best lang (of overdrijft de Psychonaut hier weer?), en ik heb nooit honger tijdens een sessie. Gewoon goed eten vooraf, of heb je tips?
10 uur is inderdaad wat overdreven, dan zit alles er al lang op op wellicht wat nastimulatie na. En je moet jezelf gewoon leren eten forceren tijdens een upper man. Makkelijke dingen eten en drinken die wat calorieën bevatten zoals kwark en chocomelk. En anders gewoon dikke maaltijd voor.

Laatst bewerkt:

geflipt

Wijs gebruiker
En je moet jezelf gewoon leren eten forceren tijdens een upper man. Makkelijke dingen eten en drinken die wat calorieën bevatten zoals kwark en chocomelk. En anders gewoon dikke maaltijd voor.
Met speed kan ik het perfect, dan gaat eten echt makkelijk. Maar bij MDMA, nooit honger.
Maar ik eet goed vooraf en zet de kwark daarna alvast klaar!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Pas wel op met lang warm douchen in combinatie met stimulanten of empathogenen. Oververhitting is een risico.
Je kunt wel warm douchen maar dan heel kort. Dat is zelfs beter dan koud douchen omdat je lichaam dan juist meer moeite gaat doen om warmte kwijt te raken. Van koud douchen gaat je lichaam warmte vasthouden en dat kun je net niet gebruiken als je 6-APB of MDMA of stimulanten op hebt.

RecUser

Experimenterende gebruiker
Bedankt voor de tips. Rondlopen wordt ook een van de labels. En douchen. Eerste alarm wordt seks dan! lol

10u is best lang (of overdrijft de Psychonaut hier weer?), en ik heb nooit honger tijdens een sessie. Gewoon goed eten vooraf, of heb je tips?

Verwacht een opkomst van 2-3 uur (het word steeds beter), een piek van 3-5 uur en langzame comedown van 2 uur. De eerste keer voor mij was het nog voor 40% te merken na 12 uur (slapen ging toen wel), maar hou er rekening mee dat je vroeg inneemt. Eten is tijdens niet/ nauwelijks te doen dus genoeg energie binnen krijgen is belangrijk. Het slaat sneller in wanneer je niet vlak van tevoren eet. Het kan zelfs zijn dat je de volgende dag nog een lekkere nagloei hebt, ik heb zelf nooit een kut dag na 6-apb en ook geen dinsdag dip.

Houd rekening met de mogelijkheid dat je vriendin (vrouwen hebben hier veel meer last van) kan gaan overgeven door de opname van de stof. Rustig zitten en mogelijk toch boven de pot hangen totdat het misselijke gevoel weg is (duurt kort trouwens). Nadat dit is gebeurt dan zit ze er lekker in. Ik zou het op voorhand niet aan haar vertellen zodat er geen placebo effect toe treed en ze er zich druk over gaat maken. Gewoon steunen in die situatie.

En wat betreft inname, afwegen op de weegschaal en in een (het liefst warm zoals thee) drankje gooien. Flink roeren en dan in 1 keer achterover gooien. Na spoelen met iets zoets helpt voor de chemische smaak.

Laat trouwens je 6-apb wel testen, het komt helaas nog wel eens voor dat het vervuild is met iets anders of heel iets anders is (heb zelf ook al voor honderden euro's moeten weg gooien, je geld krijg je toch niet terug).

RecUser

Experimenterende gebruiker
En misschien nog wel de beste tip, geniet ervan en laat het je overkomen. Probeer het niet te vergelijken en het voelt speciaal, net zo speciaal als je eerste keer mdma. Goed slapen en in een goede headspace vooraf en het word een magisch dagje

geflipt

Wijs gebruiker
Tovenaarsonderzoek tot nu toe wijst uit:

- 120mg oral = meh.
- 170mg oral + blowen = fun
- 150mg oral + kwartje mdma = mad fun (maar slecht voor de denkertjes)
- 150mg in 3ml water opgelost rectaal = raket naar de maan.

~Bron, euhhhh. NOS Nieuws.
Die 170mg + blowen lonkt mij het meest om te beginnen. Maar hou ik dan rekening met het feit dat het een succinaat is bij het afwegen? Zo ik het hier geleerd heb is 100mg succinaat gelijk aan 60-70mg 6-APB. En het staat letterlijk vermeld dat het 6-APB succinaat is... (vandaar dat ik hierop blijf hameren.)

170mg, zou dan betekenen dat ik rond de 240mg moet slikken. Kan aan mij liggen, maar ik vind dat moeilijk... Ben wel wat gewoon, maar ik wil niet voor 12u gelanceerd worden in outer space. Het mag rustig blijven.

@RecUser testen is niet mogelijk hier... Het is een zeer betrouwbare vendor, maar ik besef dat dat niks zegt. Kan ik als Belg laten testen ergens over de grens? En zoja, gaan ze mij kunnen zeggen hoeveel procent 6-APB erin zit? Dat zou de rekensom wel wat vergemakkelijken...

Jezus, wat een gedoe als je iets correct wil doen... 🤯 Nogmaals bedankt voor al jullie hulp alleszins!! Wordt zeer op prijs gesteld...

Extase

Bewuste gebruiker
Die 170mg + blowen lonkt mij het meest om te beginnen. Maar hou ik dan rekening met het feit dat het een succinaat is bij het afwegen? Zo ik het hier geleerd heb is 100mg succinaat gelijk aan 60-70mg 6-APB. En het staat letterlijk vermeld dat het 6-APB succinaat is... (vandaar dat ik hierop blijf hameren.)

170mg, zou dan betekenen dat ik rond de 240mg moet slikken. Kan aan mij liggen, maar ik vind dat moeilijk... Ben wel wat gewoon, maar ik wil niet voor 12u gelanceerd worden in outer space. Het mag rustig blijven.

@RecUser testen is niet mogelijk hier... Het is een zeer betrouwbare vendor, maar ik besef dat dat niks zegt. Kan ik als Belg laten testen ergens over de grens? En zoja, gaan ze mij kunnen zeggen hoeveel procent 6-APB erin zit? Dat zou de rekensom wel wat vergemakkelijken...

Jezus, wat een gedoe als je iets correct wil doen... 🤯 Nogmaals bedankt voor al jullie hulp alleszins!! Wordt zeer op prijs gesteld...
Ho ho ho.

Als ik zeg 170mg bedoel ik 170mg poeder.
De puurheid van de stof houd ik zelf geen rekening mee.
Heb slechts 1 vendor, dus na enkele malen testen weet ik ongeveer hoe sterk het spul is.

Eten maakt overigens ook veel uit.. met weinig 150mg was instant opkomst binnen 20 min en kotsen.
Met redelijk veel eten en 3u later inname kwam 170mg minder hard op..

geflipt

Wijs gebruiker
Ho ho ho.

Heb slechts 1 vendor, dus na enkele malen testen weet ik ongeveer hoe sterk het spul is.

Eten maakt overigens ook veel uit.. met weinig 150mg was instant opkomst binnen 20 min en kotsen.
Het is gewoon poeder, maar dan het succinaat, waardoor er in verhouding maar 60-70% 6-APB in zit...

geflipt

Wijs gebruiker
Ho ho ho.

Ho ho ho

Het is gewoon poeder hoor, maar dan het succinaat, waardoor er in verhouding maar 60-70% 6-APB in zit...

Gebruiker 0012685732

Badass junkie

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Waarom zoek je een vervanger van MDMA? Kan je toch beter MDMA nemen? Ik weet dat niet iedereen dealers kent, maar via-via moet toch wel lukken, om over andere kanalen nog niet te spreken.

geflipt

Wijs gebruiker
Waarom zoek je een vervanger van MDMA? Kan je toch beter MDMA nemen? Ik weet dat niet iedereen dealers kent, maar via-via moet toch wel lukken, om over andere kanalen nog niet te spreken.
Gaat mij niet om het vervangen van MDMA natuurlijk. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Vandaar ook mijn aanhalingstekens boven het woord 'vervanger' in de titel van het topic. Ik ga ervan uit dat niets echte MDMA kan vervangen... 😉

Neo-Shulginist

Badass junkie
testen is niet mogelijk hier... Het is een zeer betrouwbare vendor, maar ik besef dat dat niks zegt. Kan ik als Belg laten testen ergens over de grens? En zoja, gaan ze mij kunnen zeggen hoeveel procent 6-APB erin zit? Dat zou de rekensom wel wat vergemakkelijken...
Het Nederlandse testsysteem is alleen bedoeld voor samples uit Nederland dus mensen die vanuit hun sample vanuit Vlaanderen komen brengen gaan ze niet accepteren.

Wel kun je je sample via de post opsturen naar Energy Control en een test laten doen. Dat kost dan wel 80 euro per test.

In Brussel kun je bij Modus Vivendi drugs laten testen, maar die doen maar weinig samples per jaar.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie

@RecUser testen is niet mogelijk hier... Het is een zeer betrouwbare vendor, maar ik besef dat dat niks zegt. Kan ik als Belg laten testen ergens over de grens? En zoja, gaan ze mij kunnen zeggen hoeveel procent

Het Nederlandse testsysteem is alleen bedoeld voor samples uit Nederland dus mensen die vanuit hun sample vanuit Vlaanderen komen brengen gaan ze niet accepteren.

Wel kun je je sample via de post opsturen naar Energy Control en een test laten doen. Dat kost dan wel 80 euro per test.

In Brussel kan je bij Modus Vivendi laten testen maar die doen maar weinig samples per jaar.
Het is zo'n gedoe omdat er heel veel onbekend is over 6-APB. De frabrikant neemt ook geen verantwoordelijkheid voor gevolgen van consumptie. Daardoor moet je alles zelf uitzoeken: wat de gebruikswijze is en risico's en dosis. Als je dat lastig gedoe vindt dan is het misschien goed om toch nog even te twijfelen of 6-APB wel echt jouw ding is.

geflipt

Wijs gebruiker
Het is zo'n gedoe omdat er heel veel onbekend is over 6-APB. De frabrikant neemt ook geen verantwoordelijkheid voor gevolgen van consumptie. Daardoor moet je alles zelf uitzoeken: wat de gebruikswijze is en risico's en dosis. Als je dat lastig gedoe vindt dan is het misschien goed om toch nog even te twijfelen of 6-APB wel echt jouw ding is.
Nee, dat is het niet, schrik er enkel van. Van de zondvloed aan informatie. Fantastisch, maar soms overweldigend. Ik wil het gewoon correct doen, en niet zomaar blindelings aan iets nieuws beginnen, zo zit ik niet in mekaar.

En ik geef het tijd (volgende sessie is pas in oktober). Maar we zijn er stilaan. Heb zicht op de dosis, de duur en de effecten. Eenmaal dat de dag aanbreekt wil ik enkel bezig zijn met ervaren, niet met opgraven en zoeken.

Maar geef toe, het zit hier soms vol met tegenstrijdige meningen, en dat maakt het alleen maar moeilijker... 😉

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ho ho ho

Het is gewoon poeder hoor, maar dan het succinaat, waardoor er in verhouding maar 60-70% 6-APB in zit...
Ik zou niet gaan omrekenen. Als hier iemand zegt neem 170m mg 6-APB dan bedoelen ze niet reken het om en neem 40% meer dan dat want dat zijn de zouten. Wat dat betreft is hier alweer teveel informatie gegeven voor mensen die weinig ervaring hebben met deze middelen.

Sowieso zou ikzelf altijd laag beginnen. 170mg 6-APB poeder (dus 6-APB incl de zouten) is een mooie al redelijk zware dosis. Zeker goed genoeg voor een eerste keer. Dus niet omrekenen want haast niemand heeft de HCI vorm. Mocht je de HCI vorm hebben dan neem je 30 a 40% minder dan 170mg poeder. Als iemand zegt neem 120mg MDMA dan wordt er echt nooit rekening gehouden dat daarin ook zouten zitten en je dus meer moet nemen. Niet doen. Iemand zegt neem 170mg 6-APB dan moet jij niet denken, O daar moet nog 40% bij ivm zouten.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Gaat mij niet om het vervangen van MDMA natuurlijk. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Vandaar ook mijn aanhalingstekens boven het woord 'vervanger' in de titel van het topic. Ik ga ervan uit dat niets echte MDMA kan vervangen... 😉
Dan zou ik iets zoeken dat net even anders is, zit je bij 6-APB inderdaad goed! Vooral qua werkingsduur.

Buu

Wijs gebruiker
@Neo-Shulginist Wellicht een beetje offtopic. Maar kan jij met zekerheid zeggen dat het testcentrum het verschil tussen 3 en 4-FA kan onderscheiden (of andere gefluoreerde amfetamines dan)? Reeds duikt er weer een boel 3-FA op, en als je het 3-FA topic op .info leest zie je dat zij vroeger best vaak opmerkelijke testresultaten terug kregen, als in 4-FA. Terwijl het onderscheid in die twee compounds echt heel duidelijk te merken is door de afwezige serotonine aspect van 3-FA.

geflipt

Wijs gebruiker
Ik zou niet gaan omrekenen. Als hier iemand zegt neem 170m mg 6-APB dan bedoelen ze niet reken het om en neem 40% meer dan dat want dat zijn de zouten. Wat dat betreft is hier alweer teveel informatie gegeven voor mensen die weinig ervaring hebben met deze middelen.

Sowieso zou ikzelf altijd laag beginnen. 170mg 6-APB poeder (dus 6-APB incl de zouten) is een mooie al redelijk zware dosis. Zeker goed genoeg voor een eerste keer. Dus niet omrekenen want haast niemand heeft de HCI vorm. Mocht je de HCI vorm hebben dan neem je 30 a 40% minder dan 170mg poeder. Als iemand zegt neem 120mg MDMA dan wordt er echt nooit rekening gehouden dat daarin ook zouten zitten en je dus meer moet nemen. Niet doen. Iemand zegt neem 170mg 6-APB dan moet jij niet denken, O daar moet nog 40% bij ivm zouten.
A classic case of too much information??

Hoe dan ook bedankt voor deze opheldering. Ik had wel echt de indruk dat iedereen hier enkel maar wou helpen, maar het liep effe de spuigaten uit en plots was ik het Noorden kwijt. Het stoort mij totaal niet om te weten wat een succinaat of een HCI is, integendeel, ik ben nieuwsgierig van aard. Het is pas wanneer mensen mekaar beginnen tegenspreken dat het voor een scheikunde-leek moeilijk wordt. Jouw bericht vormt dan ook het sluitstuk voor mij. De apotheose van deze dolle, maar zeer interessante rit doorheen de wereld van de scheikunde achter een drug.

Ik dank nogmaals iedereen die mij bakken wijzer heeft gemaakt. Het feit dat jullie de tijd hebben genomen om dit alles neer te schrijven siert jullie mateloos! Bedankt DF.

Neo-Shulginist

Badass junkie
@Neo-Shulginist Wellicht een beetje offtopic. Maar kan jij met zekerheid zeggen dat het testcentrum het verschil tussen 3 en 4-FA kan onderscheiden (of andere gefluoreerde amfetamines dan)? Reeds duikt er weer een boel 3-FA op, en als je het 3-FA topic op .info leest zie je dat zij vroeger best vaak opmerkelijke testresultaten terug kregen, als in 4-FA. Terwijl het onderscheid in die twee compounds echt heel duidelijk te merken is door de afwezige serotonine aspect van 3-FA.
Ja, met een GC-MS is dat verschil tussen 3-FA en 4-FA met iets van 99,99% zekerheid vast te stellen, mits er een standaard is van 3-FA en 4-FA. Het DIMS heeft zonder twijfel een standaard voor 3-FA.
4-FA wordt zelfs met een veel goedkopere meetmethode geanalyseerd (FTIR).

3-FA kan alleen niet gekwantificeerd worden omdat het lab geen zuiver referentiemateriaal heeft. Dus het testpunt kan je wel vertellen óf er 3-FA in een sample zit maar niet hoeveel.

• Like
Waarderingen: Buu

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als iemand zegt neem 120mg MDMA dan wordt er echt nooit rekening gehouden dat daarin ook zouten zitten en je dus meer moet nemen. Niet doen. Iemand zegt neem 170mg 6-APB dan moet jij niet denken, O daar moet nog 40% bij ivm zouten.
Van MDMA is er maar één zoutvorm verkrijgbaar, dus dan zijn die verschillen niet zo groot. Een verschil in dosis van 40% bij een nieuw middel dat ook nog eens een lange werkingsduur heeft zou ik wel significant willen noemen. Ik snap je uitleg over het moeilijk maken. Maar RC's zijn nou eenmaal moeilijk omdat er niks aan gestandaardiseerd is of onderzocht. Gewoon even een MDMA-vervanger uitproberen zal daarom imo niet zomaar gaan. Je moet wel echt weten waar je mee bezig bent, of het liever laten.

geflipt

Wijs gebruiker
Van MDMA is er maar één zoutvorm verkrijgbaar, dus dan zijn die verschillen niet zo groot. Een verschil in dosis van 40% bij een nieuw middel dat ook nog eens een lange werkingsduur heeft zou ik wel significant willen noemen. Ik snap je uitleg over het moeilijk maken. Maar RC's zijn nou eenmaal moeilijk omdat er niks aan gestandaardiseerd is of onderzocht. Gewoon even een MDMA-vervanger uitproberen zal daarom imo niet zomaar gaan. Je moet wel echt weten waar je mee bezig bent, of het liever laten.
Een verschil in dosis kan inderdaad een 'make or brake' zijn. Maar ik denk dat @Mezelf vooral doelde op het voorzichtig zijn met het beginnen (naar boven) rekenen. Als ik mij houd aan een dosis van 170mg, kan het dus zijn dat ik in werkelijkheid maar 100-120mg 6-APB binnen heb. Als die dosis mij te licht uitvalt kan ik een paar maanden later alsnog wat hoger doseren. Zoals je zelf zegt, 'Je moeten wel echt weten waar je mee bezig bent, of het liever laten.'. Wel, ik heb ontzettend veel bijgeleerd van je, maar het blijft een goedje dat mijn lichaam en geest niet kennen... Voorzichtigheid boven alles dus, niet?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Is natuurlijk ook zo, helemaal mee eens. Maar als ik lees dat mensen die 40% er even bovenop gooien dan moeten we wel voorzichtig worden denk ik. Altijd goed alle info te delen maar altijd opletten of het goed wordt begrepen :wink:...
Voorzichtigheid boven alles dus, niet?
Jazeker wel !

geflipt

Wijs gebruiker
Conclusie: 170mg succinaat bleek te weinig. Iemand van ons had 250mg genomen en ging heel hard. 200mg 5-mapb bleek dan weer de percte dosis. Meer dan 8 uuur fantastisch lekker gegaan. We vonden het misschien zelfs beter als mdma. Meer stuurbaar, maar met alle voordelen van pure mdma....

Rivalrie

Badass junkie
Conclusie: 170mg succinaat bleek te weinig. Iemand van ons had 250mg genomen en ging heel hard. 200mg 5-mapb bleek dan weer de percte dosis. Meer dan 8 uuur fantastisch lekker gegaan. We vonden het misschien zelfs beter als mdma. Meer stuurbaar, maar met alle voordelen van pure mdma....
Pas wel op. Er geldt hetzelfde als bij mdma. Dus eens per 3 maanden

Buu

Wijs gebruiker
Beter dan MDMA imo ja. Sinds ik 6-APB heb ondekt komt er bij mij geen MDMA meer in.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Leuk spul he. Alleen ik ervaar wel nare bijwerkingen zoals bloeduitstorting in oog en pijn in de nieren..... Met mdma heb ik dit niet.
Dat heb ik niet, wel bevende handen en een enorm uitgeput lichaam. 200mg 5-MAPB en toen die op zijn einde kwam 250mg 6-APB

Bovenaan