6-APB: Beste 'vervanger' voor MDMA?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik heb een tijdje terug voor het eerst 6-APB gedaan. In eerste instantie 130mg genomen en later nog een kleine booster van 30mg bijgenomen. Ik vond de effecten nagenoeg hetzelfde als MDMA en ik vraag me af of ik het blind uit elkaar had kunnen halen. Misschien vond ik het effect van 6-APB net iets milder en helderder dan M en de piek helaas net iets minder intens.

Daar staat dan wel tegenover dat het effect echt minstens dubbel zolang aanhield als bij M. Heerlijk om zo lang te kunnen genieten van het effect zonder je zorgen te moeten maken over bijpakken en "wat als het nu al uit begint te werken". Ik had ook het idee dat mijn perceptie van tijd minder aangetast werd dan bij M. Bij MDMA kun je soms hebben dat je even vloekt en zucht en dat dan je piek alweer voorbij is...

Ik vond de kater overigens erg vergelijkbaar met wat ik bij 180-200mg MDMA heb. Al met al vond ik het een geslaagd experiment en wil ik het ook graag een keer op een festival proberen, zodra dat weer kan.

Snuffelaar

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb een tijdje terug voor het eerst 6-APB gedaan. In eerste instantie 130mg genomen en later nog een kleine booster van 30mg bijgenomen. Ik vond de effecten nagenoeg hetzelfde als MDMA en ik vraag me af of ik het blind uit elkaar had kunnen halen. Misschien vond ik het effect van 6-APB net iets milder en helderder dan M en de piek helaas net iets minder intens.

Daar staat dan wel tegenover dat het effect echt minstens dubbel zolang aanhield als bij M. Heerlijk om zo lang te kunnen genieten van het effect zonder je zorgen te moeten maken over bijpakken en "wat als het nu al uit begint te werken". Ik had ook het idee dat mijn perceptie van tijd minder aangetast werd dan bij M. Bij MDMA kun je soms hebben dat je even vloekt en zucht en dat dan je piek alweer voorbij is...

Ik vond de kater overigens erg vergelijkbaar met wat ik bij 180-200mg MDMA heb. Al met al vond ik het een geslaagd experiment en wil ik het ook graag een keer op een festival proberen, zodra dat weer kan.
Ik zou het verschil tussen 6-apb en mdma ook niet kunnen zeggen. Krak hetzelfde. Maar mdma piekt voor een kwartier en daarna lekker chill. Bij 6-apb ging het niet weg. Ik hing 10 uur lang in die piek haha.

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Het enige "nadeel" voor mij bij 6-APB is eigenlijk de misselijkheid. Met MDMA heb ik nergens last van, maar bij 6-APB had ik toch een aantal keer dat ik mezelf even rustig moest houden, want ik zat op het randje. Moet ik er wel bij bij zeggen dat ik een keer over mijn nek gaan niet zo'n groot probleem vind. Zeker niet als ik gewoon thuis ben. Natuurlijk als je buiten bent op een festival en het komt ineens is dat wel wat minder...

Toevallig afgelopen zaterdag weer eens MDMA gedaan en ik denk toch dat het voortaan 6-APB wordt voor mij, want de langere werkingsduur is echt heel nice :sunglasses:.

Laatst bewerkt:

markdesign

Experimenterende gebruiker
Het enige "nadeel" voor mij bij 6-APB is eigenlijk de misselijkheid. Met MDMA heb ik nergens last van, maar bij 6-APB had ik toch een aantal keer dat ik mezelf even rustig moest houden, want ik zat op het randje. Moet ik er wel bij bij zeggen dat ik een keer over mijn nek gaan niet zo'n groot probleem vind. Zeker niet als ik gewoon thuis ben. Natuurlijk als je buiten bent op een festival en het komt ineens is dat wel wat minder...

Toevallig afgelopen zaterdag weer eens MDMA gedaan en ik denk toch dat het voortaan 6-APB wordt voor mij, want de langere werkingsduur is echt heel nice :sunglasses:.
Bij mij ook misselijkheid. Wil ik niet elders ervaren dan thuis zo ongemakkelijk voelde het. Overigens vond ik het niet op mdma kijken en het werkte bij mij maar 4/5u met stimulatie er na nog wel wat langer. Echter door t misbruik van mdma in t verleden werkt dat ook gewoon niet meer zoals t zou mogen werken.

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Bij mij ook misselijkheid. Wil ik niet elders ervaren dan thuis zo ongemakkelijk voelde het. Overigens vond ik het niet op mdma kijken en het werkte bij mij maar 4/5u met stimulatie er na nog wel wat langer. Echter door t misbruik van mdma in t verleden werkt dat ook gewoon niet meer zoals t zou mogen werken.
Ja dat zal het zijn, want toen ik in maart (volgens mij) hier een rapportje over schreef was ik toch zeker wel 7-8 uur aan het pieken en dan nog de stimulatie achteraf. Wellicht als je eens een hele lange pauze neemt? De 4/5 uur zal waarschijnlijk wel langer zijn dan MDMA voor je werkt denk ik?

markdesign

Ja dat zal het zijn, want toen ik in maart (volgens mij) hier een rapportje over schreef was ik toch zeker wel 7-8 uur aan het pieken en dan nog de stimulatie achteraf. Wellicht als je eens een hele lange pauze neemt? De 4/5 uur zal waarschijnlijk wel langer zijn dan MDMA voor je werkt denk ik?
Ik doe t nog maar een enkele keer in t jaar. Zelfs na een langere pauze maakt geen verschil. Receptoren herstellen denk ik niet. Mdma werkt bij mij ongeveer half zo lang ja

Snuffelaar

Wijs gebruiker
Tripreporter

Maak wat gemberthee en doe daar de 6-apb bij.
Candyflippen met 6-APB is overigens een godencombi.
Heb 1x succesvol geflipt met 200ug lsd en 4u later 100mg mdma. Wat vind jij een goeie dosis en timing voor een 6-apb flip?

Buu

Bewuste gebruiker
Staat nog op de to-do. Werkt dit ook met LSA zegels denk je?
Ik heb echt nog nooit van LSA zegels gehoord. Ik dacht eergelijk gezegd dat dat zaden waren ofzo. Maar het lijkt mij dat je met elke lysergamide wel kunt flippen.
Maak wat gemberthee en doe daar de 6-apb bij.

Heb 1x succesvol geflipt met 200ug lsd en 4u later 100mg mdma. Wat vind jij een goeie dosis en timing voor een 6-apb flip?
Was op A state of trance. Ik begon met 150 of 160mg 6-APB en na een uur legde ik de zegel van 100ug 1p-LSD onder m'n tong.

Van bodyload had ik geen last, maar had voor de zekerheid een omeprazol van tevoren genomen.

Snuffelaar

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb echt nog nooit van LSA zegels gehoord. Ik dacht eergelijk gezegd dat dat zaden waren ofzo. Maar het lijkt mij dat je met elke lysergamide wel kunt flippen.

Was op A state of trance. Ik begon met 150 of 160mg 6-APB en na een uur legde ik de zegel van 100ug 1p-LSD onder m'n tong.

Van bodyload had ik geen last, maar had voor de zekerheid een omeprazol van tevoren genomen.
Die komt op de planning, thanks!

Rivalrie

Badass junkie

Ahh was jij die gast op asot. Ik was diegene naast je

geflipt

Wijs gebruiker
Ik moet ook altijd flink kosten van 6apb. Helpt gember echt ?
Gember helpt écht!
Dikke verse teen fijnsnijden (5-10 cm), en 10 minuten laten inkoken op een hoog vuur.
Dan (belangrijk) even laten staan... (15-30 min)
Poeder afwegen en in een glas doen, dan klein beetje afgekoelde (warm, maar drinkbaar) gemberthee toevoegen.
Goed roeren en binnen kappen.
De rest doe je in een flesje of in een glas, voor moest je je misselijk voelen.
Ik zweer het, het is en blijft het beste medicijn tegen dit soort bijwerkingen!
En wil je het wat pimpen tot een sterk maar lekker drankje, doe er dan wat citroen en honing bij.

Ik denk dat ik maar eens een topic ga maken rond de voordelen van gember!!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heel herkenbaar dit. Heb 6-APB een paar keer gebruikt en globaal 75 procent van die keren was ik erg misselijk in de come-up. Een keer ook echt over m’n nek gegaan, thuis, en een keer bíjna op een feest, scheelde een haar (dat laatste was dus inderdaad al helemaal echt niet chill). Het gekke is dat de keren dat ik niet misselijk was, het ook echt totaal afwezig was. Het lijkt een ‘wel of nietje’. Bij MDMA heb ik dit nooit gehad. Misschien soms wat ongemakkelijk maar nooit zó misselijk.

Dat is dan ook het enige grote nadeel van 6-APB wat ik kan noemen, verder vind ik dit een geweldige RC. Lijkt voor mij wel enorm op MDMA, hoogstens íets helderder en dus minder intens/waus/wazig, maar de de duur van het effect compenseert dit ruimschoots. :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Gember helpt écht!
Dikke verse teen fijnsnijden (5-10 cm), en 10 minuten laten inkoken op een hoog vuur.
Dan (belangrijk) even laten staan... (15-30 min)
Poeder afwegen en in een glas doen, dan klein beetje afgekoelde (warm, maar drinkbaar) gemberthee toevoegen.
Goed roeren en binnen kappen.
De rest doe je in een flesje of in een glas, voor moest je je misselijk voelen.
Ik zweer het, het is en blijft het beste medicijn tegen dit soort bijwerkingen!
En wil je het wat pimpen tot een sterk maar lekker drankje, doe er dan wat citroen en honing bij.

Ik denk dat ik maar eens een topic ga maken rond de voordelen van gember!!
Yay, gemberthee. Love it. :) Ikzelf doe kokend water in een thermoskan en gooi er wat schijfjes gember in, even laten trekken, ready. Drink het ook vaak gewoon tijdens werk. Citroen en honing toevoegen ga ik eens proberen, klinkt goed!

Heb nog nooit de drugs ook zelf bij de gember gegooid, haha. Kan me voorstellen dat het zo best oké innemen is. ^^

markdesign

Ik ga de gemberthee proberen volgende week zaterdag! Weet nog niet of ik de liquid ga nemen of t poeder. Beetje bang dat de dosering van t poeder anders doet qua sterkte bij bepaalde hoeveelheid

geflipt

Wijs gebruiker
Ik ga de gemberthee proberen volgende week zaterdag! Weet nog niet of ik de liquid ga nemen of t poeder. Beetje bang dat de dosering van t poeder anders doet qua sterkte bij bepaalde hoeveelheid
Als je het poeder hebt, dan moet je eens kijken of je het succinaat hebt, of de hci. Het succinaat is iets minder potent. Ik naam laatst 170mg maar vond het veel te zacht. Heb er wat 5-mapb bijgegooid en dat was heerlijk... Volgende keer ga ik voor 250mg. Die zal het em wel doen!

Succes met de gemberthee!!

markdesign

Als je het poeder hebt, dan moet je eens kijken of je het succinaat hebt, of de hci. Het succinaat is iets minder potent. Ik naam laatst 170mg maar vond het veel te zacht. Heb er wat 5-mapb bijgegooid en dat was heerlijk... Volgende keer ga ik voor 250mg. Die zal het em wel doen!

Succes met de gemberthee!!
Het staat er niet op. Ook niet op de webshop.
Wellicht ga ik wel aan de 5mapb. Welke dosis adviseert ieder?

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Je kan ook mailen naar je vendor om het te vragen...
Zou lullig wezen als de vendor daar adviezen over gaat geven. Staat met dikke letters op site's: Niet voor menselijke consumptie.
Jaaaah bruh, 130 mg is goeie dosis voor jou. K weet niet, lijkt me sterk dat vendors daar adviezen over geven.

markdesign

Dus...

kan altijd nog dit proberen:

Bijlagen

• Haha
Waarderingen: Buu

markdesign

Even een tip. Doe geen 6-apb na 5-mabp. Heb geen greintje serotonine meer. Maar slimme mensen weten dat wel op voorhand.
Vorige keer na 6apb aantal danstabletten met mdma weg gevroten. Wel flinke kater maar een serotonine rush ervaar ik al jaren niet meer, dus ook geen dipje (nooit gehad ook)

Laatst bewerkt:

markdesign

Ja vooral "lol" hoe die vendor reageert😂 volgens hem is poeder altijd succinate blijkbaar.
Ik zie trouwens dat de liquid die ik heb ook succinate is, daar dit 130 in. En na die genomen te hebben kon ik niet stellen dat 6apb zo geweldig is. Was mn eerste keer ook. Dus denk dat het dan gewoon te laag gedoseerd is?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan