• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

6-apb in flipje met 5-meo-mipt: best heftig

Nickjeee

Belezen gebruiker
Man, 80kg, doe om de 3 maanden een entactogeen (simpel gezegd: mdma alternatief), soms in combi met bijv. psychedelicum (tryptamine meestal) en haze jointje. Ervaring met vooral mdma/xtc, weed, 6-apb, 4-fma, 5-mapb, 4-ho-met, 4-ho-mipt en 5-meo-mipt. Thuissetting met vriendin. Vooral op zoek naar het warme love-gevoel, erotiek, openstellen en een licht trippy /waus gevoel dus een wat minder heldere headspace. Merk nog geen tolerantie.

Na eerder een prettige, stabiele ervaring op 180mg 6-apb (succinaat) met 4mg 5-meo-mipt, wilde ik nu 165mg 6-apb proberen met zelfde hoeveelheid 5-meo-mipt en evt. 25mg 5-mapb redose na ca. 3 uur, afhankelijk van het gevoel op dat moment. Afgelopen zaterdag:

T0 (18.00):165mg 6-apb succinaat, oraal
T+45m: begint al op te komen. Lichte onrust en stimulatie maar niks onprettigs. Stoelgang komt lekker op gang :)
T+1,5u: ik denk, ben ik nú al op dit niveau? Opkomst is rustig en geleidelijk maar "steiler" dan vorige x
T+2u: besluit al geen 5-mapb te doen, voel meer effect dan vorige x met 180mg en vind het genoeg. Voeg wel 4mg 5-meo-mipt toe
T+2,5u: ben flink onder invloed, stuk heftiger dan de vorige keer met 15mg meer 6-apb terwijl het dezelfde batch is. Op het randje, méér effect zou niet meer leuk zijn (dan teveel "gevloerd", in mezelf gekeerd en teveel afgeleid door euforie en psychedelische effecten om nog te kunnen genieten van de entactogene kant...).
Vanaf nu tot ca. 6 uur later een stabiele maar "zware" trip/roes die gaandeweg wat psychedelischer word. Dikke dosering 6-apb kan dit van zichzelf al hebben dus durf niet te zeggen of de 5-meo-mipt hier veel aan toevoegt. Zowel roes als trippyness stuk heftiger dan vorige x. De laatste paar uur ben ik een paar keer "weg", zak dan even in een soort trance om na een paar minuutjes weer bij te komen. Lichte hoofdpijn, flinke kaakspanning en behoorlijk zweten gedurende de gehele trip.
T+9: scherpe randjes zijn eraf, nastimulatie houd me nog een uurtje wakker en heb daarna vanaf ongeveer 4u s nachts een onrustige slaap. Rond 11.30 wakker. Niet goed uitgerust, wel helder. Ik voel nog wel wat effecten tot begin avond. Geen afterglow wat ik met xtc of 5-mapb wel heb, maar ook geen vervelend gevoel. Verder geen kater/dip gehad.

Conclusie: met minder 6-apb van dezelfde batch nu méér effect en veel trippier. Ook fysiek heftiger (hoofdpijn, kaken). Vreemd...

Snuifcabine

Bewuste gebruiker
Mooi beknopte report, 6-apb staat nog op mijn bucketlist voor als ik het een keer aandurf.
Heb je ook gecheckt of jouw weegschaal goed geijkt is? Dus bijvoorbeeld een gewichtje er op doen en checken of hij de juiste waarde weergeeft?

Foxy Methoxy

Bewuste gebruiker
Klinkt als een vrij heftige sessie ondanks de schappelijke dosering. Ik herken het wel met 6-APB, de ene keer ga ik knetterhard, en de andere keer op dezelfde dosering veel minder.

Neem aan dat lichamelijke- & psychische gesteldheid, eten, drinken en temperatuur daar allemaal net wat meer invloed op heeft dan bij bijvoorbeeld XTC.

Die ‘trance’ is wat raar, ben je ook echt weg geweest? Of enkel mentaal afwezig?

Atomic

Experimenterende gebruiker
Stemt tot nadenken. Ergens hoop je (ik) toch dat je min of meer een idee hebt van wat je kan verwachten. Op deze manier zou 6apb wel eens meer voor thuis dan voor een festival zijn. Ik word liever niet thuis gebracht van een feestje door een een , hopelijk, begrijpende medemens. Lol. Bedankt voor je verslag.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Conclusie: met minder 6-apb van dezelfde batch nu méér effect en veel trippier. Ook fysiek heftiger (hoofdpijn, kaken). Vreemd...
5 milligram is nogal moeilijk om precies af te meten. Een gangbare afwijking van +- 3mg al betekent dat je tussen de 2 en 8 milligram zou hebben kunnen doseren. 5-MeO-MiPT lijkt ook exponentieel sterker lijkt te worden bij het innemen van hogere dosissen (12 milligram is VEEL sterker van 8 milligram). Dus variaties in het effect als je het combineert met andere drugs vind ik niet zo onvoorstelbaar.

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
5 milligram is nogal moeilijk om precies af te meten. Een gangbare afwijking van +- 3mg al betekent dat je tussen de 2 en 8 milligram zou hebben kunnen doseren. 5-MeO-MiPT lijkt ook exponentieel sterker lijkt te worden bij het innemen van hogere dosissen (12 milligram is VEEL sterker van 8 milligram). Dus variaties in het effect als je het combineert met andere drugs vind ik niet zo onvoorstelbaar.
Zou dat dan ook het verschil in werking van de 6-APB kunnen verklaren? Ik weet wel dat bij gecombineerd gebruik het ene middel het ander kan versterken.

Tikkitakki

Newbie
Apart dat de 6-apb zo veel heftiger werkt dan de vorige ondanks dezelfde batch. Dit zet mij wel aan tot denken, ik ben het van plan op bkjn en begin wel te twijfelen.
Bedankt voor het rapport 🙂

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Apart dat de 6-apb zo veel heftiger werkt dan de vorige ondanks dezelfde batch. Dit zet mij wel aan tot denken, ik ben het van plan op bkjn en begin wel te twijfelen.
Bedankt voor het rapport 🙂
Heb ik dus ook.
Maar ga zaterdag toch naar het feest en waag het er op met 195mg. Kan ook nog 130mg pellet met halfje van een 100mg pellet doen. Maar 175 mg vond ik echt te mild destijds dus denk dat ik het gewoon op ga wagen!

Tikkitakki

Newbie
Heb ik dus ook.
Maar ga zaterdag toch naar het feest en waag het er op met 195mg. Kan ook nog 130mg pellet met halfje van een 100mg pellet doen. Maar 175 mg vond ik echt te mild destijds dus denk dat ik het gewoon op ga wagen!
Ben echt heel erg benieuwd hoe dit bevalt. Mijn twijfel wordt steeds groter namelijk 🥲

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
Ben echt heel erg benieuwd hoe dit bevalt. Mijn twijfel wordt steeds groter namelijk 🥲
Als je zo erg, en steeds meer, twijfelt dan vooral niet doen. Hoe je er in je kop mee om gaat bepaalt voor een groot deel hoe je erop gaat. Als je er niet helemaal achter staat kun je het dus beter even laten anders ga je er wellicht een vervelende ervaring uit halen.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Iemand trouwens al ervaring met de 130mg pellets? Wil weten of het succinate is, want 130mg succinate gaat echt ondermaats zijn, maar 130+65 lijkt mij prima, maar niet als het dan ineens HCI is

Tikkitakki

Newbie
Als je zo erg, en steeds meer, twijfelt dan vooral niet doen. Hoe je er in je kop mee om gaat bepaalt voor een groot deel hoe je erop gaat. Als je er niet helemaal achter staat kun je het dus beter even laten anders ga je er wellicht een vervelende ervaring uit halen.
Heb nog een week en blijf zoeken hoe en wat. Misschien dat er weer wat vertrouwen opgebouwd kan worden

Nickjeee

Belezen gebruiker
Mooi beknopte report, 6-apb staat nog op mijn bucketlist voor als ik het een keer aandurf.
Heb je ook gecheckt of jouw weegschaal goed geijkt is? Dus bijvoorbeeld een gewichtje er op doen en checken of hij de juiste waarde weergeeft?
0,1 Mg weegschaal maar was er al achter dat deze niet 1 op 1 overeenkomt met opgegeven gewicht stof, m.a.w. een pellet van 130mg weegt nooit echt 130mg. Ik ga er wel van uit dat het in verhouding klopt dus bijv. 1,5 pellet overeenkomt met 195mg werkzame stof. Ik breek de pellets en kijk heel secuur naar de grootte van de stukjes en weeg dan ook nog om de verhouding te checken. Ik had in dit geval duidelijk minder 6-apb en exact (tenmiste, o.b.v. gewicht en grootte...) dezelfde hoeveelheid 5-meo-mipt. Dat het succinaat is en dezelfde batch weet ik zeker. Vanwege vulstoffen e.d. kán het natuurlijk zo zijn dat het werkzame bestanddeel niet gelijk is verdeeld in geval van pellets. Ik ga er niet van uit dat het productieproces aan de allerhoogste kwaliteitseisen voldoet 😏 er zit wel een duidelijke lijn in ervaringen met 6-apb dat grofweg 130-200mg de bandbreedte met meest positieve ervaringen is. Maar die lijkt dus smaller dan met bijv. mdma/xtc.

Nickjeee

Belezen gebruiker
Klinkt als een vrij heftige sessie ondanks de schappelijke dosering. Ik herken het wel met 6-APB, de ene keer ga ik knetterhard, en de andere keer op dezelfde dosering veel minder.

Neem aan dat lichamelijke- & psychische gesteldheid, eten, drinken en temperatuur daar allemaal net wat meer invloed op heeft dan bij bijvoorbeeld XTC.

Die ‘trance’ is wat raar, ben je ook echt weg geweest? Of enkel mentaal afwezig?
Vooral mentaal, "uitgecheckt"

Nickjeee

Belezen gebruiker
Eens. Wel merkte ik al vóór het bijnemen van de 5-meo dat de come-up van de 6-apb harder ging en de piek hoger/heftiger was. Tryptamines kicken bij mij altijd vrij snel in, na een half uur, maar ik durf wel te zeggen dat ik toen al op piek van de apb zat.

Nickjeee

Belezen gebruiker
Iemand trouwens al ervaring met de 130mg pellets? Wil weten of het succinate is, want 130mg succinate gaat echt ondermaats zijn, maar 130+65 lijkt mij prima, maar niet als het dan ineens HCI is
Ik heb paar x gecheckt bij de vendor om precies die reden. Als t de paarse/roze 130mg pellets zijn dan bijna zeker ook die ik ook heb. Maar ik zou het bij twijfel altijd navragen. Ik denk over poeder of capsules voor een volgende x om secuurder af te kunnen wegen, maar 10 tegen 1 dat dat tegenwoordig ook succinaat is.

Nickjeee

Belezen gebruiker
Heb nog een week en blijf zoeken hoe en wat. Misschien dat er weer wat vertrouwen opgebouwd kan worden
De meeste ervaringen met 6-apb, zo ook die van mij, zijn positief. Dat slaat om bij onder- of overdoseren en dat komt kennelijk wat nauw dus dat maakt het wel tricky ja. Maar met 140-150mg succinaat is het heel waarschijnlijk wel safe hoe dan ook.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
De meeste ervaringen met 6-apb, zo ook die van mij, zijn positief. Dat slaat om bij onder- of overdoseren en dat komt kennelijk wat nauw dus dat maakt het wel tricky ja. Maar met 140-150mg succinaat is het heel waarschijnlijk wel safe hoe dan ook.
Zou 20mg een flink verschil maken? Teveel M is mij ook nooit een ramp geweest

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb wel dat 150 milligram 6-APB vrij helder aanvoelt, terwijl ik van 180 milligram best wel een zwaar en warm gevoel kreeg en ook een paar uur wel misselijk was.

Sowieso kan dezelfde hoeveelheid soms wat anders vallen.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Ik heb wel dat 150 milligram 6-APB vrij helder aanvoelt, terwijl ik van 180 milligram best wel een zwaar en warm gevoel kreeg en ook een paar uur wel misselijk was.

Sowieso kan dezelfde hoeveelheid soms wat anders vallen.
Ja ik had destijds 100mg tabletten gebroken en dus tot 175 gedoseerd. Maar ja, wie zegt dat ze echt 100mg per stuk waren, toch? Ik wil morgen alleen geen teleurstelling en dit keer heb ik dus 130mg tabletten. De gember en vrij lege maag destijds voorkwamen misselijkheid. Tevens heb ik bij mdma ook misselijkheid maar wel pas na een flinke hoeveelheid.

ben nu beetje huiverig door 195mg te nemen (wat dus ongetwijfeld minder is dan werkelijke hoeveelheid gezien pellets)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja ik had destijds 100mg tabletten gebroken en dus tot 175 gedoseerd. Maar ja, wie zegt dat ze echt 100mg per stuk waren, toch? Ik wil morgen alleen geen teleurstelling en dit keer heb ik dus 130mg tabletten. De gember en vrij lege maag destijds voorkwamen misselijkheid. Tevens heb ik bij mdma ook misselijkheid maar wel pas na een flinke hoeveelheid.

ben nu beetje huiverig door 195mg te nemen (wat dus ongetwijfeld minder is dan werkelijke hoeveelheid gezien pellets)
Ik zou er inderdaad niet van uitgaan dat die pillen heel precies gedoseerd zijn nee.

Snuifcabine

Bewuste gebruiker

Denk jij dat er geen 130mg in die pellets zit dan?

Nickjeee

Belezen gebruiker
Bij M komt het minder nauw, die "bandbreedte" is wat groter, blijkt. Dat maak ik ook op uit ervaringen van anderen met 6-apb. Kan snel omslaan naar onprettig als je net te hoog zit. Dat lees ik het meest over ervaringen met 190-200mg of meer.

Nickjeee

Belezen gebruiker
Denk jij dat er geen 130mg in die pellets zit dan?
Ik zelf denk dat dat wel ongeveer klopt maar dat het gewicht van de pellet misschien ook wordt bepaald door bijv. toegevoegde vulstoffen. Ik denk dat de poedervorm wat dat betreft zuiverder zou kunnen zijn en dus nauwkeuriger af te wegen.

Nickjeee

Belezen gebruiker
Bedoel je dat gevoel dat je wat vermoeid wordt door de intensiteit van de trip en alle prikkels, maar dat de trip daar geen fuck om geeft en maar door blijft werken? :tongueout:
Ja zoiets. Overwhelmed. En dat je brein dan ff zegt "ik trek me even terug" terwijl ik fysiek wel wakker bleef 😁

Bovenaan