6-APB: vreemde ervaring (eigen schuld dikke bult), tips?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hi mede-forummers,

Ik wilde dit in eerste instantie plaatsen bij 'Welke drugs gebruik je op dit moment?' maar bij nader inzien wordt het een veel te lang verhaal en is het gepaster om hier gewoon een eigen topic over te openen. Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen.

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst 6-APB uitgeprobeerd. Nou, dat was me wat. :sweatsmile:

Omdat ik normaal vrij ongevoelig (mentaal, niet qua bijwerkingen helaas) op uppers reageer, was mijn plan bewust om direct met een hoge dosis te starten. Ik ken mezelf namelijk. Bij MDMA bijvoorbeeld heb ik ook altijd hoge dosissen (in verhouding tot mijn gewicht, ik weeg rond de 60 kg bij 1.80m) nodig om het enigszins boeiend te vinden. Ik heb dan wel achteraf een flinke kater maar die neem ik voor lief, de weinige keren per jaar dat ik MDMA gebruik. Als ik te laag inzet, dan heb ik de neiging om later bij te gaan nemen waardoor ik in totaal een hogere dosis dan gepland binnen krijg. Ik kan dus beter direct hoger doseren, zo is mijn logica.

Maar ja, dan moet je het niet overdrijven natuurlijk. :') Ik heb afgelopen vrijdag dus 160 mg 6-APB genomen. Voor het geval iemand nu gaat reageren met: yo, dat is ook veel teveel voor de eerste keer, dude. Ja, het was zeker... laten we zeggen wat overenthousiast, blijkbaar, en dat heeft gulzige Roze olifant gemerkt.

Ik vrees dat ik nu nog steeds weinig beeld heb van de drug 6-APB. Deze dosis was voor mij duidelijk niet de juiste. Het begon met een misselijkheid in de come up die niet grappig was. Gepaard gaand met flinke spierspanning/trillen. Dit duurde allemaal relatief lang, want zoals bekend verloopt de come-up van 6-APB traaaag. Na zo'n 2/2.5 uur sloeg de trage come up om in een extreme vaagheid. Gedurende de uren hierna was ik zo waus als een gedrogeerde Noord-Egyptische dikstaart gerbil. Gesprekken voeren via Facebook (met SanneBanne die ook aan de 6-APB zat) was vrijwel onmogelijk. Alles wat ik probeerde te zeggen, kwam er anders uit via mijn telefoon. Dit resulteerde kort samengevat in gesprekken van dit niveau:

RO: 'Damn lllllmjaas'
SB: 'Ik space em echt de pan uit lolll'
[ ... ]
RO: 'Snee erg een eert llreet meelt an wjsjsahaja'
SB: 'Vest weer aan, brrr'
RO: 'Wbuisk Kuikwhwwwhwhwhwi af fick Haha'
SB: 'Echt waar?!'
RO: 'Notmal hahahahanidg normaal'
SB: 'loll'

Juist ja, geen idee van welke planeet deze taal stamt. Ik wilde opzich wel normale dingen zeggen, maar ik kon mijn scherm gewoon niet meer zien, zo scheel was ik. Even later is mijn internet uitgevallen. Na een tijd lang koortsachtig proberen dit te repareren (wat natuurlijk totaal niet ging met mijn spacende hersens) heb ik het opgegeven en ben ik maar gewoon op de bank gaan liggen. Nu komt het meest creepy deel van alles: ik ben toen een soort van in slaap gevallen / out geraakt? SanneBanne heeft zich in die periode vet veel zorgen gemaakt want ik ben 2.5 uur offline geweest. Aangezien ik me niet kan herinneren hoe lang ik precies knetterwaus pogingen heb zitten doen om internet te fixen en 'geslapen' heb, heb ik geen flauw idee wat er precies in deze periode gebeurd is. Echt een zwart gat. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt van drugs, zelfs niet van alcohol.

Na die 2.5 uur was ik ook inééns weer helder en dacht ik meteen aan internet, dat het intussen gelukkig weer deed, en ben ik meteen weer op Facebook gegaan. We hebben het toen nog wel naar onze zin gehad, maar ik bleef continu een soort van 'slaperig' (SanneBanne ook zei ze, maar zij is niet letterlijk in slaap gevallen) en een beetje vechten om wakker te blijven. Ik ken opzich dat slaperige 'wegspacen' voor een bepaalde tijd wel van 2C-B of psilocybine, maar het lijkt me niet passend bij een upper?

Later, in de vroege ochtend, heb ik een benzo genomen tegen de kaakpijn (kaak klapperde urenlang als een malle en zat helemaal op slot, gelukkig geen kapotte wangen aan overgehouden zoals ik wel eens na teveel MDMA heb gehad) en ben ik rond 8.00 uur weer in slaap gevallen, lees weggedreven op roze benzowolkjes. De come down heb ik hierdoor redelijk gemist, en eigenlijk ook alles wat erna kwam, aangezien ik zowat de hele zaterdag en zondag op de bank gelegen heb en HEEL VEEL, zeker voor mijn doen, geslapen heb.

Door dit vele slapen heb ik véél minder last gehad van de nare gevolgen dan ik normaal na MDMA-gebruik heb. Van MDMA ben ik vaak letterlijk een paar dagen ziek, nu was ik vooral slap, futloos en moe. Aangezien ik me al gewapend had tegen een terrorkater viel dit erg mee. Maar ik heb dus het idee dat ik overal een beetje doorheen geslapen heb... :grimacing: zowel door de (gewenste) space van de 6-APB als door de kater. Ik heb hierdoor naar mijn idee niet zoveel meegekregen van de echte positieve en negatieve effecten van 6-APB. Beetje jammer toch wel.

Van wát ik heb meegekregen, vond ik het mentaal (i.t.t. fysiek) heel erg subtiel. Euforie was amper aanwezig, en ik vond het allesbehalve psychedelisch. Ik had dit spulletje net aangeschaft vanwege het veel beschreven trippy randje maar ondanks de extreme vaagheid vond ik de algemene head space helderder dan die van MDMA en absoluut minder trippy. Heb zelfs nog bewust naar mijn gordijnen zitten staren of ik visuals kon ontwaren, maar niets.

Nu zijn mijn vragen:

1.) Is dit normaal, dit slaperige / black out-achtige effect na (een te hoge dosis) 6-APB? Heeft iemand anders hier ervaring mee?
2.) Ervaren jullie 6-APB als meer psychedelisch dan MDMA?
3.) Wat vinden jullie 'de perfecte dosis' 6-APB? Ik ga de volgende keer uiteraard sowieso lager doseren, maar aangezien ik deze dosis al mentaal niet zo spannend vond, ben ik benieuwd wat een lagere dosis brengt. Ik hoop dat het feit dat ik weinig positieve effecten ervaren heb te verklaren is doordat ik in beslag werd genomen door bijwerkingen.

Thanks alvast! :elephant: (roze olifantje bestond helaas niet)

PS.: tip, neem dus niet teveel 6-APB. :tongueout:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn ervaringen met 6-APB weet je al, dus die zal ik hier niet weer opnieuw opnoemen.

Fijn om te horen dat de kater is meegevallen in ieder geval! Hoe voel je je vandaag?

Euforie was amper aanwezig

Gek. Meeste keren toen ik 6apb had genomen lag ik kreunend van genot en totaal immobilized op mijn bed of bank.

1.) Is dit normaal, dit slaperige / black out-achtige effect na (een te hoge dosis) 6-APB? Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Nouja, zoals ik al aangaf ben ik meestal wel echt "uitgeschakeld" op dit spul. Ik moet er niet mee naar de supermarkt lopen bijvoorbeeld, dan lig ik gewoon tussen de fruit en groenten als een hoopje euforie.

Het was voor mij niet psychedelischer als MDMA, eigenlijk vrijwel hetzelfde.

3.) Wat vinden jullie 'de perfecte dosis' 6-APB? Ik ga de volgende keer uiteraard sowieso lager doseren, maar aangezien ik deze dosis al mentaal niet zo spannend vond, ben ik benieuwd wat een lagere dosis brengt. Ik hoop dat het feit dat ik weinig positieve effecten ervaren heb te verklaren is doordat ik in beslag werd genomen door bijwerkingen.

Ik heb meestal een hoge dosis genomen wat eigenlijk gewoon te veel was. Zeker niet op een feestje te doen. Op mijn piek dacht ik steeds alleen maar:

“Ik moet gewoon heel even mijn ogen dichtdoen”.

Omdat ik gewoon niks meer kon.
Maar dat was in mijn eentje dus vond het wel oké.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Mijn ervaringen met 6-APB weet je al, dus die zal ik hier niet weer opnieuw opnoemen.

Fijn om te horen dat de kater is meegevallen in ieder geval! Hoe voel je je vandaag?

Ik voel me vandaag wel weer goed, nog steeds wel een bepaalde slapheid maar niet misselijk en duizelig zoals ik vaak op dag drie na MDMA heb. Scheelt ook wel dat ik vandaag thuis kan werken.

Gisteravond had ik wel even een vlaagje somberheid, duidelijk een gevolg van serotoninetekort, aangezien ik eigenlijk juist een goede week had. Even afwachten hoe dat zich ontpopt de rest van de week.

@BasvanHoven, ik heb inderdaad eerder in jouw reports gelezen dat je mega hoge dosissen van dit spul tot je hebt genomen. Ik ga je dat toch maar niet nadoen na deze ervaring. :grin: Wel typisch dat jij ondanks een (te) hoge dosis dus wél die euforie hebt ervaren.

Ik begrijp dat samengevat de ervaring meer negatief als positief was? Dus ik neem aan dat het niet voor herhaling vatbaar is?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik voel me vandaag wel weer goed, nog steeds wel een bepaalde slapheid maar niet misselijk en duizelig zoals ik vaak op dag drie na MDMA heb. Scheelt ook wel dat ik vandaag thuis kan werken.

Gisteravond had ik wel even een vlaagje somberheid, duidelijk een gevolg van serotoninetekort, aangezien ik eigenlijk juist een goede week had. Even afwachten hoe dat zich ontpopt de rest van de week.
Dat valt allemaal mee gelukkig! Thuis werken scheelt inderdaad ook wel, dan kun je vaak toch alles wat meer op je gemak doen en heb je ook geen collega's die iets van je moeten.

Hopelijk valt de rest van de week ook mee dan!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik begrijp dat samengevat de ervaring meer negatief als positief was? Dus ik neem aan dat het niet voor herhaling vatbaar is?

Het was me inderdaad allemaal wat te fysiek overheersend om nog onder de noemer 'leuk' te vallen. Zeker omdat ik het mentale, positieve effect dus zeer subtiel vond. Ik heb het gevoel dat dit niet was wat 6-APB hoort te zijn. Maar ik geef niet zomaar op! Ook mindere ervaringen zijn interessant, het gaat mij om de kennis die ik eruit kan halen.

Binnenkort ga ik een keer voor een lagere dosis (ja, ik weet het, drie maanden tussentijd, maar ik weet niet of ik zo lang ga wachten, ben nu ook nieuwsgierig) en dan hoop ik op een beter resultaat.

Had je trouwens wel CEV's? Die heb ik zelf namelijk wel vaak op 6-apb. Één keer zelfs fotorealistische bijna droom achtige beelden. (Hier te lezen - https://drugsforum.nl/threads/400-mg-6-apb-fotorealitsche-cevs.62246/) Andere keren de bekende kleurenstorm en flitsen.

Het begon met een misselijkheid in de come up die niet grappig was. Gepaard gaand met flinke spierspanning/trillen. Dit duurde allemaal relatief lang, want zoals bekend verloopt de come-up van 6-APB traaaag. Na zo'n 2/2.5 uur sloeg de trage come up om in een extreme vaagheid.

Van die misselijkheid en spierspanning had ik in de comeup niet zo'n last. Het duurde inderdaad wel lang voordat ik wat begon te merken, maar niet zo lang als bij jou het geval was.

Maar inderdaad, de come-up verloopt wel veel geleidelijker, wat ik persoonlijk een stuk fijner vindt. Bij MDMA begint hij na een half uurtje toch wel in te kicken en vaak ook heel plotseling. Dat je van het ene moment denkt hij doet het niet, en het andere moment er plotseling inzit. Wel een nadeel dat men vaak te snel gaat bijnemen omdat hij nog niet werkt. Dat heb ik de eerste keer bij 6-apb ook gedaan en dat heeft me wel bestraft.

Ik neem aan dat je de dosis oraal hebt ingenomen? Misschien had die misselijkheid te maken met je maaginhoud op het moment.

Hoe zat het met kaakschaatsen? Ik heb het bij 6apb wel iets meer dan bij MDMA. Één keer zelfs zo erg dat ik niet eens meer kon praten.

Ik denk dat de regel "meer is niet per sé beter" voor deze drug wel opgaat. Mijn dosissen waren beschamend hoog. En het is volgens mij veel leuker als je nog een beetje helder bent, dat je in elk geval iets kan ondernemen. Ik kon niet eens meer normaal lopen want mijn voeten waren versmolten met de grond. En ik ben normaal een ietwat iellig mager ventje maar ik stond vaak zo strak dat ik plotseling een six pack had.

Veel vragen, maar vindt het gewoon een interessant goedje.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heftige ervaring zeg! Jammer dat het eigenlijk lichamelijk té heftig was! Bedoel je een soort gevoel net als met teveel speed op? Dat je lijf teveel energie heeft en je je hart en bloedvaten bijna letterlijk voelt overbelasten?
Door de weinige euforie en mentaal aspect had ik toen besloten het niet te kopen. Financieel gezien moest ik keuze maken en tis toch weer “gewoon” xtc geworden voor de festivalletjes.
Ik ben benieuwd hoe je tweede keer gaat worden. Dat het wel leuk is lichamelijk. Ik verwacht wel dat het mentale aspect dan nog minder zal zijn.
Voel je je nu wel goed?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Had je trouwens wel CEV's? Die heb ik zelf namelijk wel vaak op 6-apb. Één keer zelfs fotorealistische bijna droom achtige beelden. (Hier te lezen - https://drugsforum.nl/threads/400-mg-6-apb-fotorealitsche-cevs.62246/) Andere keren de bekende kleurenstorm en flitsen.

Nee, helemaal niet. Tenminste, ik ben niet speciaal met mijn ogen dicht gaan liggen om hierop te focussen. Maar op de momenten dat ik zo'n black out/slaapaanval kreeg (whatever het dan ook was) was ik ook gewoon weg. Geen dromen, geen visuals, geen kleuren of flitsen, niets. Vreemd, want ik ben normaal juist erg gevoelig voor het visuele. Bij slaaptekort door doorhalen krijg ik vaak al na één of twee nachten visuele verstoringen, bij de echte tripmiddelen zijn de visuals vaak overheersend boven andere tripeffecten, en zelfs 2C-B is al aardig visueel voor mij vergeleken bij wat anderen rapporteren. MDMA zou ik ook wel mild psychedelisch noemen qua sfeer. Maar 6-APB, nee. Leuk dat jij wel zo'n mooie CEV's had! Het kan toeval zijn. Ik ga er de volgende keer eens bewust op letten door mijn oogmaskertje op te zetten.

Van die misselijkheid en spierspanning had ik in de comeup niet zo'n last. Het duurde inderdaad wel lang voordat ik wat begon te merken, maar niet zo lang als bij jou het geval was.

Maar inderdaad, de come-up verloopt wel veel geleidelijker, wat ik persoonlijk een stuk fijner vindt. Bij MDMA begint hij na een half uurtje toch wel in te kicken en vaak ook heel plotseling. Dat je van het ene moment denkt hij doet het niet, en het andere moment er plotseling inzit. Wel een nadeel dat men vaak te snel gaat bijnemen omdat hij nog niet werkt. Dat heb ik de eerste keer bij 6-apb ook gedaan en dat heeft me wel bestraft.

Ik merkte binnen een uur al een bepaalde spierspanning. Het duurde gewoon heel lang totdat die eerste overwegend onplezierige verschijnselen (misselijkheid en trillen) opgebouwd waren tot een volledig effect. Ik vond dit minder fijn, was een behoorlijk tijdje uitzitten. Qua come up wint MDMA het dus voor mij van 6-APB, maar ik heb zelf bij MDMA dan ook nooit zo'n last gehad van een heftige inslag. Ik vind MDMA meestal best geleidelijk opkomen, maar dat geldt inderdaad niet voor iedereen.

Over het algemeen vond ik de lange, uitgespreide werking van 6-APB trouwens wel positief, de tergend trage come up daargelaten. Ik denk dat dit op feestjes een groot voordeel kan opleveren boven het standaard veel te kort durende MDMA. Maar het is wel iets wat je even moet weten, het duurde bij mij dus zo'n 2.5 uur tot de piek zich aandiende, ik kan me voorstellen dat mensen die zich niet hebben ingelezen tegen die tijd al drie keer bijgenomen hebben. Behoorlijk link.

Ik neem aan dat je de dosis oraal hebt ingenomen? Misschien had die misselijkheid te maken met je maaginhoud op het moment.

Ja, oraal, capsules. Ik had wel iets gegeten van tevoren, maar iets kleins, niet iets zwaars. Maar hier heb je een punt, misschien de volgende keer een paar uur van tevoren eten in plaats van vlak ervoor.

Hoe zat het met kaakschaatsen? Ik heb het bij 6apb wel iets meer dan bij MDMA. Één keer zelfs zo erg dat ik niet eens meer kon praten.

Mijn kaak was een ramp. Enorm klappertanden, en op een bepaald moment werd dat ook echt pijnlijk. Een soort van op slot zitten, als ik mijn mond een stukje opende deed de hele onderkant van m'n gezicht pijn. Ik moet wel zeggen dat ik hier op MDMA ook erg gevoelig voor ben, bij mij treedt dit al op relatief lage doseringen op, net als trillen.

Het gekke is dat als ik dit bij MDMA heb, ik er altijd de volgende dagen nog de nodige last van heb (kapotgebeten wangen of pijnlijke kaakspieren). Dat had ik nu veel minder. Het trok wel goed weg de dag erna. Heb er wel een benzo tegen ingenomen in de late uitwerking.

Ik denk dat de regel "meer is niet per sé beter" voor deze drug wel opgaat. Mijn dosissen waren beschamend hoog. En het is volgens mij veel leuker als je nog een beetje helder bent, dat je in elk geval iets kan ondernemen. Ik kon niet eens meer normaal lopen want mijn voeten waren versmolten met de grond. En ik ben normaal een ietwat iellig mager ventje maar ik stond vaak zo strak dat ik plotseling een six pack had.

Veel vragen, maar vindt het gewoon een interessant goedje.

Ik denk dat dat inderdaad vaak opgaat, eigenlijk voor alle drugs maar zeker voor upper-achtige middelen. Je moet even je eigen sweet spot vinden. Bij MDMA heb ik dit altijd lastig gevonden. Ik vind het snel underwhelming op het mentale vlak in de marge van aanbevolen doseringen, maar doseer ik te hoog dan wordt het fysiek onaangenaam en dat extreem vage vind ik ook niet meer echt wenselijk. Ik ben benieuwd of ik voor 6-APB wel een goede balans kan vinden. Soms heb je ook gewoon geen goede match met een bepaalde drug, maar daarvoor moet ik er nog wat meer mee experimenteren.

En niet erg van de vele vragen, ik vind het ook interessant. :)

Heftige ervaring zeg! Jammer dat het eigenlijk lichamelijk té heftig was! Bedoel je een soort gevoel net als met teveel speed op? Dat je lijf teveel energie heeft en je je hart en bloedvaten bijna letterlijk voelt overbelasten?

Anders. Ik voelde eigenlijk juist totaal geen energie. De upper-effecten die het wel zou moeten hebben zijn mij totaal ontgaan. Het was een vaagheid in m'n hoofd die zo intens was dat ik moeite had om mezelf erbij te houden. Wat resulteerde in een soort wegvallen, op een slaperige manier. Het voelde met momenten gewoon scheef en totaal 'off'. Moeilijk uit te leggen. SanneBanne zei wel dat ze er een hele snelle hartslag van kreeg, ik heb dat waarschijnlijk ook wel gehad maar het is me niet speciaal opgevallen, wat met speed wel vaak het geval is. Misschien door m'n gebrek aan enige focus ergens op. Ik had ook totaal geen praatzin, het lukte me niet om meerdere gesprekken tegelijk te onderhouden, teveel prikkels. Ik denk wel dat dit vooral met de bodyload en de vaagheid te maken had, en niet met mijn mindset. Die was namelijk wel gewoon oké en chill ondanks alles.

Door de weinige euforie en mentaal aspect had ik toen besloten het niet te kopen. Financieel gezien moest ik keuze maken en tis toch weer “gewoon” xtc geworden voor de festivalletjes.
Ik ben benieuwd hoe je tweede keer gaat worden. Dat het wel leuk is lichamelijk. Ik verwacht wel dat het mentale aspect dan nog minder zal zijn.
Voel je je nu wel goed?

Uiteindelijk wint er misschien wel geen enkele analoog echt, qua gevoel, van MDMA. Maar ik vind zelf de langere duur van 6-APB interessant genoeg om het een tweede kans te geven. Ik denk dat ik de volgende keer met 135-140 mg start (nog steeds niet laag) en eventueel iets bijneem later. Als ik het mentaal dan nog steeds niet boeiend vind en het voegt verder niets toe aan psychedelische effecten boven MDMA, dan is het 'm niet voor mij denk ik.

En ja, ik voel mij nu prima, thanks. :grin:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik hoor geruchten op het internet en van mensen in mijn omgeving dat capsules vaak óf slechte kwaliteit zijn, óf iets geheel anders bevatten. Zelf heb ik altijd poedervorm van een en dezelfde vendor, altijd dik tevreden.

Oh ik was misschien niet erg duidelijk, ik heb het als poedervorm besteld, en zelf in capsules gedaan. Ik ben er wel redelijk zeker van dat de vendor betrouwbaar is eigenlijk.

Hoe neem jij het dan, snuif jij het?

Oh ik was misschien niet erg duidelijk, ik heb het als poedervorm besteld, en zelf in capsules gedaan. Ik ben er wel redelijk zeker van dat de vendor betrouwbaar is eigenlijk.

Oh nee, ik dacht dat je voorgeprepareerde capsules had besteld. Daar hoorde ik de slechte verhalen over.

Hoe neem jij het dan, snuif jij het?

Nee, soms weeg ik af en neem ik een bommetje, en soms neem ik het in met wat water. Het mengt niet zo heel goed met water, maar door wat te roeren en snel achterover te slaan lukt dit wel. Het is alleen verschrikkelijk ranzig om het zo in te nemen, maar het werkt volgens mij ietsje sneller in. (Verwaarloosbaar)

Heb jij een beetje van het spul geproefd? Proefde het bij jou ook sterk naar zoute salmiak? En hoe was de kleur? Bij mij was het lichtjes bruin/tan achtig. Ongeveer zo:

http://images.myperfectcolor.com/repositories/images/colors/MPC00042378-2.jpg

Het had ook een ietwat korrelige structuur en blijft vervelend lastig op je vingers en op tafels plakken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat klinkt best wel vaag...

160mg klinkt als best veel, maar ik zou ook weer niet verwachten dat je dan k.o. gaat.

Volgens mij niet dus. Heb me ook nooit slaperig gevoeld met 6-apb. Ook nooit van gehoord/gelezen.

Niet echt eigenlijk. Ik vind het een geschikter middel om op te mediteren dan MDMA, maar echt trippy vind ik ze beide niet.

Ik heb alleen rond de 100mg geprobeerd. Vond het effect daarvan altijd heerlijk. Nooit het gevoel dat het harder/intenser moest. Het fijne eraan was dat het heerlijk stabiel was en maar door bleef gaan. Helaas werden de katers na een paar keer echt te naar. Ondanks die fijne avondjes was het het niet meer waard.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heb jij een beetje van het spul geproefd? Proefde het bij jou ook sterk naar zoute salmiak? En hoe was de kleur? Bij mij was het lichtjes bruin/tan achtig. Ongeveer zo:

http://images.myperfectcolor.com/repositories/images/colors/MPC00042378-2.jpg

Het had ook een ietwat korrelige structuur en blijft vervelend lastig op je vingers en op tafels plakken.

Ik heb het niet geproefd, maar ik vond de kleur wel opvallend, inderdaad een beetje rozig/bruinig en de structuur plakkerig. Lastig om mee te knutselen, maar ik hou van roze. :grin:

Dat klinkt best wel vaag...

160mg klinkt als best veel, maar ik zou ook weer niet verwachten dat je dan k.o. gaat.

Volgens mij niet dus. Heb me ook nooit slaperig gevoeld met 6-apb. Ook nooit van gehoord/gelezen.

Nee hè, ik ook niet. De dosis is best hoog, maar niet onverantwoord hoog. Dacht ik. Maar ik weet dus ook niet echt of het als K.O. gedefinieerd kan worden... had graag een camera in mijn huis gehad gedurende die uren. Hoewel die denk ik ook niet veel meer zou laten zien dan: ik voor pampus liggend op de bank. :')

Ik snap het ook niet.

Niet echt eigenlijk. Ik vind het een geschikter middel om op te mediteren dan MDMA, maar echt trippy vind ik ze beide niet.

Ik vind MDMA ook niet echt psychedelisch hoor, maar het zorgt vaak wel voor een bepaalde zweverige en dromerige waas over alles heen. Eentje waarin je fantasie uitvergroot wordt en de drempel tot lichte hallucinaties laag is (en dan bedoel ik vooral gezichten net wat anders/gedetailleerder zien, schaduwen zien die er niet zijn, dingen zoals voorwerpen/dieren/personen in schaduwen zien, of juist dieren/personen in voorwerpen zien, etc.). Dit is de ene keer meer zo dan de andere keer. Ik heb ooit na een onbedoelde overdosis MDMA ook echt keihard ervan gehallucineerd. Letters in allerlei kleuren die voor mijn ogen in Comic Sans lettertype op de muur en badkamerspiegel verschenen.

Dat dromerige waas heb ik helemaal niet opgemerkt bij 6-APB. Ik was zo vaag als maar zijn kan, maar niet op een zweverige of trippy manier. Maar goed, kan de volgende keer anders zijn.

Ik heb alleen rond de 100mg geprobeerd. Vond het effect daarvan altijd heerlijk. Nooit het gevoel dat het harder/intenser moest. Helaas werden de katers na een paar keer echt te naar. Ondanks die fijne avondjes was het het niet meer waard.

Vind je de kater heftiger dan die van MDMA?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja de katers met 6-apb waren bij mij duidelijk heftiger dan bij mdma. Vergeleken tussen 100mg op beide drugs, maar ik weet niet of dat een goede vergelijking is.

Ik was gesloopt de volgende dag met tot laat in de middag nog vergrote pupillen wat mij zegt dat mijn lichaam het zwaarder heeft met 6-apb. Of dat ook echt zo is weet ik niet maar zo voelde het wel.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja de katers met 6-apb waren bij mij duidelijk heftiger dan bij mdma. Vergeleken tussen 100mg op beide drugs, maar ik weet niet of dat een goede vergelijking is.

Ik was gesloopt de volgende dag met tot laat in de middag nog vergrote pupillen wat mij zegt dat mijn lichaam het zwaarder heeft met 6-apb. Of dat ook echt zo is weet ik niet maar zo voelde het wel.

Grote pupillen bleven inderdaad lang hangen ja, dat viel mij ook op. Minstens zo lang als na LSD, ik denk wel tot zeker 15 uur na inname.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ook mijn aanvulling nog even. Ik was eerst van plan om een trip report aan te wijden maar heel veel meer als: "Ik lag op de bank weg te spacen", was het niet. Haha.

Ik had ook 160mg op (van dezelfde batch trouwens) omdat ik eerder 125mg had gedaan en dat te mild vond (en ongeduldig 100mg MDMA erbij nam) wilde ik het nu in één keer goed doen. Dat ik dan niet eerst naar 140mg ga... Tja. :thinking:
Door het gepruts het in capsules te krijgen, had ik ook nog een lijntje van wat ik geknoeid had gemaakt om eventueel later te nemen mocht 160mg tegen vallen. (Hell no)

Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik uren voor dat ik de 6-apb nam, nog speed gehad heb. Ik had op het moment van het nemen van de 160mg 6-apb geen fysieke effecten meer van de speed (door tolerantie, hartslag en dergelijk waren normaal) maar ik schat dat de 160mg 6-apb door het speed bodempje nog "harder" viel dan alleen het feit dat het een hoge dosis was.

De 6-apb viel onwijs zwaar, fysiek that is. Hartslag zo hoog dat ik niet durfde te tellen. Zelfs bij te enthousiaste speed nachtjes, nog nooit zo'n snelle hartslag gehad. Daardoor leek het alsof mijn lijf in een soort "safe mode" ging. Ik voelde me niet naar, of echt ellendig ofzo maar wel lam. Geen kracht om me te bewegen. Een fles Pepsi was te zwaar, kreeg dop niet open. En met typen moeite om mijn vingers op te tillen. Mentaal was het letterlijk "high as fuck" maar ook niet heel veel meer dan dat. Doordat het te fysiek was, was er geen energie. Het leek wel alsof mijn lijf wilde slapen, om zichzelf te beschermen.
Voor het eerst ever sinds ik met drugsjes experimenteer kreeg ik het ijs en ijskoud. De lucht in mijn huiskamer voelde alsof er een -20 briesje stond. Duidelijke vaatvernauwing dus. Dit bleef ongeveer een dik uur aanhouden. Daarna kreeg ik het juist weer bloedheet. Kaakklemmen is er niet geweest, wel steeds willen, maar door een pijnlijke kies kon ik dat vrij makkelijk ontwijken. Pupillen huge!

Om 4:00 snachts kwam nog een vriend van me spontaan op bezoek, die heeft mijn reserve lijntje 6-apb gesnoven (30-50mg), en later nog een lijn van 60-80mg ongeveer en had er een normale high op. Spraakzaam, iets versnelde hartslag, geen nadelige bijwerkingen. Moet er wel bij zeggen dat hij op alle drugs vrij ongevoelig reageert en hoog doseert voor een normaal effect.

Na de piek werd het effect niet milder, maar wel meer golvend. Zo had ik heldere gesprekken, en dan ineens zat ik als een halve gare voor me uit te staren en space'de ik weer weg.

Rond een uur of 11 in de ochtend ben ik gaan slapen. Geen kater erna, wel is dat spacy gevoel een dag of 2 iets blijven hangen.

De keer dat ik 125mg 6-apb en 100mg MDMA deed had ik mentaal een veel leukere ervaring en was veel minder fysiek, al voelde dat mentaal ook wel aan als gratis gefrituurde hersentjes en kan die combinatie gevaarlijk zijn, het had energie, euforie en zelfs psychedelische randjes die over 6-apb wel vaker genoemd worden.
(Trip report: Als een frietje in een achtbaan)

Dus. Volgende keer maar eens 140mg proberen en dit keer uiteraard ook zonder speed bodempje. Ik ben benieuwd!

Ik ga nu met jullie allemaal delen hoe ik mijn 6-APB ervaren heb.

Ik had 6-APB.
Ik consumeerde de helft van de 6-APB dat ik had.
Ik dronk een biertje.
Ik was online op een of ander forum.
Ik was verveeld.
Ik dronk nog een kwart van de 6-APB.
Ik was verveeld.
Ik ging mijn kamer opruimen.
De vuilnis buiten zetten.
Ik kwam terug.
Ik ging zitten.
Ik opende word....

Ik schreef: Waarom heb ik zojuist een onbekend iets geconsumeerd. En waarom is hetgeen dat ik zojuist geconsumeerd heb paars in kleur? Donkerpaars zoals niks dat ik ooit eerder heb gezien behalve cassis? Trouwens...
Ben ik nu waar ik zou willen wezen? Of is alles om mij heen slechts hetgeen
dat zich om mij heen bevind terwijl ik als wezen wezenlijk ben in wezen?...n
Dit waren allen dingen die ik mij afvroeg op dit moment, het was belangrijk.
Maar er was één ding overduidelijk.
De 6-APB dat ik momenten eerder geconsumeerd had.... Was eigenlijk een buitenaards wezen.
Ja ik heb zojuist een buitenaards wezen opgedronken dacht ik.
En even later kwam ik tot de conclusie.
Dat de realiteit de realiteit is.
Maar Ik vroeg mij af wat de realiteit was.
En kwam tot de conclusie dat de realiteit slechts een conditie was
En wat de realiteit is was de realiteit nooit.
En deze gedachten waren bevredigend.
En om de een of andere reden snapte ik het toen en nu niet.
Maar ik moest lachen, en besloot te gaan praten met willekeurige mensen op het internet.
Ik wou mensen in de maling nemen op omegle.
Maar kreeg in plaats daarvan een serieus gesprek met iemand over het universum.
Daarna heb ik uren lang mijzelf dingen afgevraagd.
Terwijl ik mijzelf onthield van de rust die ik nodig had.

Op ten duur lag ik op bed.
Maar niet alleen lag ik op bed.
Ik was het bed.
Ja, en toen had ik een droom.
En werd ik wakker.
Met dikke hoofdpijn.
Maar ik had nog een kwart 6-APB.
Ja en toen.
Dronk ik dat niet.
Dat kwam later pas.
En voelde vrij weinig daarvan.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Klinkt vrij standaard voor een iets te hoge dosering ja.

Hangt vooral van de dosering af maar wellicht een beetje.

Mijn 6-APB batch (fumarate dacht ik) is naar mijn ervaring ongeveer even potent in gewicht als MDMA (HCL). Voor mij vertaalt dit zich naar zo'n 175 - 200mg maar ik weeg dan ook 81 - 82kg.

Mijn persoonlijke ervaring met 6-APB was juist dat ik de eerste 2x te voorzichtig was met doseren waardoor ik vrijwel niets merkte van het stofje. Komt toch altijd wel vrij nauw met een ideale MDMA / 6-APB dosering. Is wel iets dat ik vaker hoor.

Dus. Volgende keer maar eens 140mg proberen en dit keer uiteraard ook zonder speed bodempje. Ik ben benieuwd!
MDMA / 6-APB combineren met stimulanten vertaalt zich denk ik voor de meeste mensen naar weinig toegevoegde waarde maar vaak wel meer (cardiovasculaire) bijwerkingen. Het stimulant dipje tijdens een MDMA / 6-APB tripje s denk ik ook niet ideaal.

Bovenaan