6apb en overgeven

Space cadet

Belezen gebruiker
Hi all! Ik heb een vraag over 6apb (en MDMA). Mijn man en ik vinden het geweldig spul. We kunnen samen heerlijk genieten van een thuisfeestje af en toe. Maar die come up... ik wordt er altijd misselijk van. Soms moet ik ook overgeven. Daarna gaat het al snel beter. Mijn man heeft hier nooit last van. Herkennen meer vrouwen dit? Erg vervelend, zeker als je dat op een festival hebt. Moet hier gewoon ff doorheen en hoort het erbij? We doen dit altijd op een compleet lege maag, drinken gemberthee tegen de misselijkheid, maar het helpt niet. (De dosering pakken we tussen 100 en 150 mg. Met minder beginnen werkt niet echt voor ons). Tips welkom!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
We doen dit altijd op een compleet lege maag,

Ik denk dat dit een oorzaak kan zijn. Een volle maag geeft ook misselijkheid maar een helemaal lege ook. Het beste is om 2 uurtjes voor inname een lichte maaltijd te eten.
Ik kots namelijk ook snel bij mdma (6apb nog nooit op) en dit helpt mij zeker.
Sowieso hoor ik vaker dat men van mdma achtige middelen snel kotst.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Overgeven komt wel vaker voor bij empathogenen. Serotonine speelt een belangrijke rol in het verteringsstelsel en bij het reguleren van de braakreflex. Bij MDMA komt overgeven daardoor veel voor. Over 6-APB is niet zoveel bekend, maar een veilig aanname is wel dat misselijkheid en overgeven op dezelfde manier wordt veroorzaakt.

Buu

Wijs gebruiker
Zelf geen last van maar mijn vriendin had het wel vaak met XTC. Dus voordat zij 6-APB had genomen had ze Omeprazol genomen en toen nergens last van.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb dit ook een paar keer met 6-APB gehad. Misselijk en over m'n nek gaan of echt net ertegenaan. Ook alleen in de come up. Gek genoeg is het niet consistent, ik had het de laatste twee keren toevallig niet, daarvoor wel een paar keer. Van XTC ook wel eens vaker wat misselijk geweest aan het begin maar nooit tot echt kotsen aan toe. 6-APB heeft het sterker voor mij. Het hoort helaas een beetje bij deze groep middelen zoals Neo-Shulginist al zegt en persoonlijke gevoeligheid lijkt een grote rol te spelen. Je weet gelukkig dat het snel ook weer voorbij is maar het is een vervelende bijwerking, zeker op een festival inderdaad. Een lichte maaltijd kan wel helpen; ikzelf word sneller misselijk als ik helemaal niks gegeten heb. Maar of het echt te voorkomen is, dat weet ik niet. De tip van omeprazol had ik nog niet gehoord, misschien dan ook maar eens proberen.

Space cadet

Belezen gebruiker
Ik slik dagelijks Omeprazol omdat ik sowieso een gevoelige maag heb. Heb er denk ik gewoon aanleg voor sneller misselijk te worden. Dikke pech.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Ik heb dat ook gehad bij mdma, ofwel een te lege of te volle maag. Gewoon ff iets lichts eten 2 uur voordat je start. Of net als je het inneemt nog even een cracker of iets kleins eten. 6APB nooit gebruikt nog..

Mappie88

Bewuste gebruiker
Ik heb beetje ook bij 6apb, bij xtc nog nooit last, van gehad maar bij come up van 6apb heel misselijk en (bijna) overgeven. Gemberthee en omeprazol helpen bij mij ook niet. Wat uiteindelijk hielp is de tip van @Pollewop hierboven, net voor inname wat droge creamcrackers (2 of 3 ofzo) naar binnen werken.

Rilakkuma

Experimenterende gebruiker
Ik moet altijd op een avond minimaal 5x kotsen van mdma/xtc/6apb, zowel op een lege als volle maag. Als het een lege maag is, kots ik steeds m’n gedronken hoeveelheden water uit. Ik neem die 3 drugs helemaal nooit meer in hierdoor jammer genoeg.

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Ik neem 1 wietolie druppel onder de tong en ik drink een kop gemberthee met een gemberkoekje erbij na inname van de 6apb. Dit helpt meestal. En liggen op de bank eventjes als het inkicked. Soms moet ik alsnog overgeven jammergenoeg.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik neem 1 wietolie druppel onder de tong en ik drink een kop gemberthee met een gemberkoekje erbij na inname van de 6apb. Dit helpt meestal. En liggen op de bank eventjes als het inkicked. Soms moet ik alsnog overgeven jammergenoeg.
Gember thee is idd een goeie! Dat drink ik ook bij maagklachten. Ook zonder drugs. Het helpt echt!

Space cadet

Belezen gebruiker
Ik pak altijd een kop gemberthee, wil niet altijd helpen helaas. Ik ga wel iets lichts eten van te voren dat zal wel helpen. Heb altijd gedacht hoe leger je maag hoe minder misselijk. Maar uit jullie reacties blijkt dat dus niet te kloppen.

Bovenaan