80-80cm goeie opbrengst???

bart.x

Newbie
ik heb een kast van 80-80cm, daar staan nu amnesia haze planten in 2 stuks maar ik vind mijn kast een beetje leeg en ik wil mijn ruimte op zen best gebruiken (zo veel mogelijk opbrengst en toch goeie kwaliteit ).
-mijn lamp is een 400W .
-grond batmix
-voeding ?? (nu heb ik voeding gekregen het was effectief maar welke, dat is een vraagteken )
-afzuiging
- in mijn kast altijd 25°C en 50% vochtigheid

ik zou graag : -in een kortere tijd (7-9weken bloei)
-GOEIE OPBRENGST !!
- wel lekkere weed
- en toch niet te dure zaden (femenised graag)

wat zou ik graag weten :-hoeveel planten krijg ik in mijn kast ?
-welk zaad gebruik ? (femenised)
-welke voeding ?
- welke opbrengst kan ik op deze ruimte halen ?? (met niet te dure zaden)
-en tips zijn altijd welkom .

grtz bart.x

Mayan

Bewuste gebruiker
Kben daarnet nog op Azarius gaan surfen en daar stond Lemon skunk voor 20 euro.
Vijf vrouwelijke zaden van van greenhouse.
Die ga ik dus plaatsen weldra :)
Ziet er mij nog een lekker soortje bij, surf maar eens tot daar en zie bij zaden -greenhouse.
Staat een filmpje van de telers bij.

Als ge batmix gebruikt denk ik niet dat ge zwaar moet bijvoeden.
Kunt natuurlijk wel topshooter toedienen of pk 13/14 in de tweede fase bloei he.

Op 80x80 kunt ge toch zekers 9 planten in 11L potten kwijt.
Kunt er nog meer zetten als ge sog'd.
Kunt eigenlijk veel doen :)
Dus jij moet het zelf bepalen.

Wacky

Badass junkie
Ik ben geen kweker en heb er amper verstand van, maar 9 vind ik wel goed klinken.
Als ik kijk naar wiet kwekerijen vind ik het altijd zo zonde dat ze de eerste weken met 95% van het licht de grond zitten te verwarmen, dus hoe meer hoe beter lijkt mij persoonlijk. Dan word zo snel mogelijk al je lichtopbrengst benut. Kun je de groeiperiode minimaliseren en hoef je ze maar net genoeg ruimte te geven dat ze ruimte hebben voor de groei die ze doormaken in de benodigde bloeitijd.

Zou het zelf ook graag gaan doen, lijkt me leuke hobby en uitdaging om zoveel mogelijk gram per watt/uur te proberen te maken. Maar woningbouw huis, risico me wat te groot... :(

gtje

Bewuste gebruiker
hey wacky ... idd wat mayan zegt die gasten van greenhouse hebben goed zaad ... nou ben ik geen fan van lemonskunk vnawege de smaak maar zeker een leuk soortje om te kweken!!!!

nu hebben ze bij greenhouse iets ' nieuws' ze verkopen in speciale mix pakketten feminised per pakket van 5 ( 25 euro ) of 10 ( 45 euro ) ...

er staat nu alleen nog maar op hun site dat ze een sativa/indica MIX hebben deze is uiterst lastig te kweken zeg ik je al omdat je dus met uiteindes werkt namelijk 100% indica dominate (strak 8 weken bloei en trage groei )tot en met uiterste sativa die eigenlijk super focking hard ggroeien en direct op 12/12 kunnen worden gezet en 12 weken moeten bloeien

dit kost dus nog wel wat ervaring om dit in goede banen te leiden ... zo zou je eerst deindica's een week tot 10 dagen voor moeten groeien .. dan de sativa er pas neer zetten ... zodra er een stukje groei inzit meteen op 12/12 en je sativa's waneer ze te hoog worden ( wanneer ze nog net lichtjes bloeien ) goed toppen !!!

zo zou je een egaal veldje kunne creeren ... BEST LASTIG VOOR DE BEGINNENDE KWEKER NIET DAN !!??!!

MAAR ik heb contact met ze gehad en er komen meerdere pakketten uit !!!!

namelijk

Mix C (hawaiian snow, super silver haxe, lemon skunk, white rhino, big bang)

Mix E (Big Bang, El nino, White widow, Himalaya gold, Cheese)

Mix H (Great White Shark, Lemon Skunk, White Rhino, Train Wreck, Cheese)

Sativa Mix (Super Silver Haze, Arjans Strawberry haze, Arjans Haze 1, Neville’s Haze, Hawaiian snow)

Black/White Mix (2x White widow, 3x White rhino)

en dan zou voor een beginnende kweker de black en white mix niet verkeerd zijn of de mix H of sativa mix ( maar deze bloeien dan ook tuurlijk wel langer ) .....

dan zei je ook nog dat je het zonde vind om een 400 watt lampie te laten draaien en eigenlijk alleen de grond te verwarmen .... waarom maak je dan geen voorgroei hokkie met 3 x 18 watt kleur code 33 erin .... zo'n hokkie hoeft nog geen 40 euro te kosten en scheelt je een hoop nutteloos energie verbruik ( waarmee je uiteindelijk stroom zult besparen!!!! en je stroom leverancier niet zo snel iets door heeft zover die dat heeft met 1 simpele 400 watter ) ...

nog een voordeel van zo'n hokkie is dat terwijl je planten in het 'bloei' hok staan te bloeien in de laatste 2 weken jij al weer je volgende planten voorgroeit en wanneer je planten in het bloei hok klaar zijn jij meteen je nieuwe planten direct op 12/12 kunt zetten .... en zo nooit meer dan de aangegeven bloeitijd kwijt bent ... normaal zou je met een 8 week bloeiende plant ongeveer 1 week moeten voor groeien dus totaal 9 weken nodig hebben

dit betekent dat je in 1 jaar (52 weken ) maar 5,777 x kan oogsten zeg maar 5 keer dus
op de manier die ik beschrijf direct 12/12 met 8 week bloeiende planten kan dit 6,5 keer zeg maar 6 keer

op basis van 2 jaar is dit dis 11 x oogsten op normale wijze en met groei hok is dit als je het optimaal benut 13 keer oogsten !!!! dat is zeker 600 gram meer in 2 jaar!!!!

tog iets om over na te denken tog????

greetzzz gtje

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
Bind de planten naar beneden, en maak de omgeknakte steel vast aan een gaatje in de potrand ( gewoon met stanleymes gleufje maken bovenaan de rand van de pot, botermes erin steken , kwartslag draaien en touw erdoor trekken.knoop maken).Hier door blijft de steel mooi laag.
niet te bang zijn , gewoon de plant langzaam 90 graden buigen 1/3 vanaf de grond.
hierdoor bereik je 2 dingen .
de plant zal meer energie in zijscheuten steken, en je hebt direct ook al de plant meer oppervlakte gegeven.

omdat je de plant nu stevig hebt gemolesteerd zal ze vragen om meer stikstof.
als je in de groei zit , is dat nul problemo.gewooon voeden, en desnoods een keerjte vaker.
zit je al in de bloei, dan kan je ofwel afwachten tot je een tekort ziet , en dat aanvullen met een stevige scheut allround bloeimest ( zit ook stikstof in ),
of je gewone schema volgen , en dan eenmalig een beetje meer stikstof in je mix doen.
Aangezien je de hoofsteel namelijk beschadigd hebt , zal er een deel van die energie- die bestemd was voor de hoofdtop-naar de zijtakken gaan , en daar dikkere toppen maken.
zo krijg je onder een lamp een gedrongen plant , met vette toppen , die bijna allemaal i het juiste bereik zitten- een mooie oplossing als je veilig 4 of 5 stuks hebt ,, en toch niet te weinig te roken wilt :rock:

.

Bovenaan