Kan dit beamen.Uppers en downers combineren zorgt vooral voor een wankele balans waarbij de risico's van beide middelen gecombineerd worden. Je zit met verschillende werkingstijden en als het ene middel begint uit te werken dan wordt er naar het volgende gegrepen. Dat hoeft niet altijd acuut gevaarlijk te zijn (zoals een lage dosis benzo's tegen de plafonddienst van speed). Maar het verhoogt wel de kans op (lichamelijke) afhankelijkheid, en stelt het drugsgebruik in staat om steeds extremer te worden. In die zin is het beter als je even op de blaren zit van het ene middel. Want dan leer je er een beetje met beleid mee omgaan. Als je een dikke stim-kater gaat oplossen met benzo's dan blijft het excessieve gebruik ook makkelijker standhouden.
Zelfs met een teenie weenie beetje benzo, stelde dat me in staat om redelijke nachten te hebben en daardoor de volgende dag toch weer even aan de speed omdat ik me oké voelde en ook omdat ik in het achterhoofd had dat ik wel weer zou kunnen slapen met weer een benzo...