Absinth kit

KoxBox

Badass junkie
Ik heb een absintkit bestelt en ontvangen van azarius. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet ook wel dat je er niet van gaat trippen ofzo, maar ik wou gewoon even weten of het wat te drinken is enzo.

Bijlagen

• IMG_0884.jpg
    IMG_0884.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 4.187

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Dat zakje met doodshoofd symbool intrigeert me,

De absinth die in de winkel wordt verkocht, heeft zo veel alcohol, dat je eeder dronken bent dan dat je de groene fee tegenkomt. Vroegere brouwsels bevatten kopersulfaat voor de groene kleur, waardoor je echt je hersencellen beschadigde.

je kan het maken met een lager alcoholpercentage, Het kruid Artemisia Absinthium (alsem)bevat tuhjon, die in hoge dosering, de "groene fee" laat verschijnen. De Absint in de winkel bevat minder dan 35mg Tuhjon per liter, en is dan niet genoeg om de groene fee te lokken, je zal dan eerder in een roes in slaap vallen, en vreemd dromen.

Ken je pernod? daar lijkt het op. alleen heeft het dan iets weg van Underberger

Je kan het bereiden volgens recept, en na bereiding een beetje mixen met bacardi 20% als je van een milde drank, maar toch wat pit erin wil.

Anders een suikerklontje op je glas met Absinth met het lepeltje, en dan ijswater erover.

Het is goed voor de maag, na een avondje zwaar bbq-en, tafelen of chinezen(met stokjes dan)

Veel succes en "enjoy your absinth"

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
lekkere mix.

groot glas:

1 borrelglas absinth
1/2 borrelglas amaretto
1 blikje red bull

veel ijsblokjes en een rietje

Autsider

Belezen gebruiker
viewtopic.php?t=3191

Doodshoofd is mogelijk omdat het zeer schadelijk is voor zwangere vrouwen en jongeren, grote kans op miskraam, misvormingen en abortus, het werd daarom ook in de middeleeuwen gebruikt als middel na verkrachtingen.

KoxBox

Badass junkie
De fles:

Het zakje met Thujon:

De Thujon in De fles:

Nu 48uurtjes laten trekken en de rest van de kruiden erbij doen. :)

Bijlagen

• IMG_0891.jpg
    IMG_0891.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 4.072
  • IMG_0890.jpg
    IMG_0890.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 4.070
  • IMG_0892.jpg
    IMG_0892.jpg
    42,6 KB · Weergaven: 4.068

Oom Klaas

Badass junkie
@loadrunner: Pernod is zeker lekker, maar dat is toch een pastis zoals alle andere?
Maar pastis voor het leven, geen drank die ik meer liefheb :P

KoxBox

Badass junkie
De absinth in wording juist nadat ik de blaadjes er uit heb gehaald.

Het resultaat nadat ik alle andere kruiden heb toegevoegd.

Nu 7 dagen laten staan en dan is het tijd om te gaan vliegen!

Bijlagen

• IMG_0893.jpg
    IMG_0893.jpg
    47,2 KB · Weergaven: 3.967
  • IMG_0895.jpg
    IMG_0895.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 3.968

KoxBox

Badass junkie
Heb er nu al een paar avonden van gedronken, eerst vond ik er niet veel aan gewoon het dronken gevoel.
Maarrrr, gisteren heb ik nog eens geblowed, het was zeker 3-4 maand geleden en redelijk wat shots absinth gedronken. Het effect was redelijk vaag, alles was ongelooflijk scherp en ik had een soort tunnelzicht. Ik kan het niet echt thuisbrengen, het was zeker geen paddo/lsd trip vergelijking waard maar het was alsof ik aan het zweven was, stappen ging moeilijk mij recht houden al even moeilijk. De groene fee liet wel op zich wachten...

Misschien heeft het te maken met het feit dat het al lang geleden was dat ik geblowed had en dan nog in combinatie met alcohol... Maar ik heb dit al meerdere keren gecombineerd en nog nooit zo een effect gehad.

KoxBox

Badass junkie
Ja, dat vind ik ook een goede omschrijving. Maar als je het combineert met wiet geeft het toch een heel ander effect, maar toch nog steeds helder.

netton

Newbie
Ik heb net de kit binnen en de alsemkruiden in ongeveer driekwart liter alcohol van 80% gedaan.
Heeft iemand enig idee wat voor een concentratie thujon dat op zal gaan leveren?

psych-out

Bewuste gebruiker
ik was vorige week zelf ook van plan om zo'n kit te bestellen maar omdat ik al veel negatieve commentaar hierover had gehoord heb ik het toch maar niet bestelt.
maar ik denk toch dat ik het eens ga bestellen, zo'n absinth lolly was best wel lekker.
en het lijkt me ook leuk om zelf zo'n drankje te ''brouwen''.

netton

Newbie
Met absinth is nks mis :mrgreen:
Ik heb verschillende merken uitgeprobeerd, en ben nu blijven hangen bij de Grande Absente (69 vol% alc, 35 mg thujon), maar ben errug nieuwsgierig naar m'n eigen brouwsel...

Bijlagen

• 5164.jpg
    5164.jpg
    9,3 KB · Weergaven: 3.450

netton

Newbie
Niet dat ik Azarius links wil laten liggen (ze zijn veruit de goedkoopste met de kit), maar weet iemand welke kruiden er nou precies in die kit zitten?

netton

Newbie
ow ja, dat staat op 't stickertje op het zakje alsemkruid :flushed:
Sorry!

Het mengsel begint overigens mooi groen te worden en ondanks het hoge alcoholpercentage goed te ruiken!

soundbass

Experimenterende gebruiker
Ziet er leuk uit zo'n setje.
Heb net uit spanje 2 flessen meegenomen 89.9 procent alcohol.
Maar is niet echt leuk drinken. Je voelt het echt in je maag glijden :tearsofjoy:

KoxBox

Badass junkie
Ja het is wel leuk maar voor mij was 1 keer wel voldoende. Ik moet zeggen dat het een beetje tegenviel en ik zou ook eerder drinken wat er in die flessen zit die verkocht worden dan het brouwsel dat ik zelf gemaakt had...

netton

Newbie
Wow, de boel gefilterd en geproefd. De tranen schoten me in de ogen van de sterkte. :rolleyes:
Goed bitter (ik doe er geen suiker bij) en met een kwart deel water heel goed te pruimen :mrgreen:

soldiermoney

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Ja het is wel leuk maar voor mij was 1 keer wel voldoende. Ik moet zeggen dat het een beetje tegenviel en ik zou ook eerder drinken wat er in die flessen zit die verkocht worden dan het brouwsel dat ik zelf gemaakt had...

Al lijkt het me een stuk leuker om het zelfgemaakte brouwsel op te drinken, alle bloed zweet en tranen die erin zijn gaan zitten voegen misschien iets toe aan de smaak (als je snapt wat ik bedoel)

netton

Newbie
Ik heb m´n eigen mengsel (3 kits in 2 liter 90vol% alcohol) na twee weken gefilterd, met 2 liter water verdund en gedistilleerd tot 60%vol alcohol.
Nu begint het op Absint te lijken :mrgreen:

Tigg

Belezen gebruiker
Als je destilleert kan je makkelijk een alcoholpercentage behalen wat 100% benadert. Maar ik heb volgens mij ooit gehoord dat 100% alcohol schadelijk is voor je mond en keel ofzo. Sowieso lijkt me zo'n extreem alcoholpercentage ook niet fijn om weg te drinken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hellraiser_[NL] zei:
Weet ik toch ook wel drink zelf geen alchol maar ben wel geintreseerd in de andere mogelijkheden met 100% alchol

Search for ethanol then. You might found what you need.

Géén idee waarom ik dit int Engels typte.. :smoke:

LADd

Experimenterende gebruiker
Hellraiser_[NL] zei:
Weet ik toch ook wel drink zelf geen alchol maar ben wel geintreseerd in de andere mogelijkheden met 100% alchol

wat ben je ermee van plan?
mixen?

Bovenaan