absinth

graag zou ik de discussie over absinth willen openen. zelf ben ik al jaren een genieter van absinthe en heb van het goorste chemische zwiterse mengsels tot heerlijk franse extra verte flesjes mogen drinken.

even een korte geschiedenisles: de meeste mensen die over absinth horen horen van het hallucinogene effect of andere vreemde dingen die zouden gebeuren als je maar genoeg van dit ''groene gif'' zal drinken. waar de mensen over zullen spreken is het bestandsdeel thujon wat idd een hallucinogene stof is maar in de modernde absinth in zeer lage concentraten voortkomt. er word beweerd dat 100jaar geleden het thujon gehalte misschien wel hoger heeft gelegen maar misschien lag het ook wel lager als op dit moment. er zijn nooit metingen gedaan toen dus is dat maar speculatief.

ik drink zelf absinth omdat ik de smaak en het effect van de alchol erg aangenaam zijn het is echt een drankje met hoog alcohol gehalte (ook verdunt) wat je heerlijk nipje voor nipje je keel mee kan verwarmen. wel heb ik na een avond stevig absinth drinken wel vaker last van een kater al wanneer ik een ander destilaat of bier heb gedronken (in gelijke hoeveelheden) maar het is zo'n lekker drankje dat het moeilijk te weerstaan is.

in nederland is naar mijn weten 1 slijterij die een breed en kwalicatieve selecties absinth tekoop heeft (met webshop jeuh) zal de naam niet posten maar geintreseerden kunnen mij met een pb wel berijken.

ik drink het liefste een extra bitter absinth van 69% alcohol met 35mg/L thujon. deze gaat (1 shot) in een absinth bokaal waar ik mijn absinth lepel boven plaats en daar 1 suikerklontje opleg. dan pak ik een 2e glas waar 2shots ijswater in gaan en deze schenk ik langzaam over het suikerklontje heen. als je even wacht zie je het suikerklontje lanzaam smelten en door je absinthlepel heen druipen. als al het water in de bokaal is roer je het mengsel kort met de absinth lepen en zie je een mooie melkachtige louche ontstaan. bon appetit.

ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met absinth en hopelijk kan ik er nog wat bijleren.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mmm, als zogenaamde "expert" van de alcohol hier moet ik je teleurstellen, ik heb het nog nooit gedronken. Maar mijn interesse hierin is zeker aanwezig, daarom veel dank voor dit informatieve bericht erover.

Misschien kan ik er snel meer over posten!

Vriendelijke groet,

Svali.

zjimiz

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je info, ik ben zeker voornemens meer te gaan experimenteren met Absinth.

Tot dusverre heb ik 1 keer Absinth genuttigd. Dit was een door een vriend, zelf gemaakte absinth van ong 80%. De smaak was subliem. het effect was erg sterk, het leek wel alsof ik in een keer pats boem zwaar stronken was :stoned: . Geen hallicinaties of iets dergelijks, maar het ging veel verder dan een gewone dronkenschap. Ondanks dat ik rustig aan heb gedaan, had ik de volgende morgen een stevige en hardnekkige kater, die pas tegen de avond verdween.

Heb jij ook zulke ervaringen op het moment zelf na het nuttigen? En is de kater bij jou ook in die mate aanwezig (zoals je schrijft als je het drinkt in combinatie met andere drank)?

Ik hoor graag.

grtn :wave:

Ruski

Newbie
Ikzelf heb al heel veel drankjes gedronken, inclusief absinth. Jammer genoeg heb ik dit heerlijk brouwsel maar 3x kunnen drinken.

Ik vind het ook een heerlijk drankje en ben veel verder dan dronken alleen gegaan, je zou kunnen zeggen dat ik een niveau heb bereikt waar je zo goed als niets meer weet wat je doet maar je weet wel dat je ervan genoten hebt.
Ik moet wel toegeven dat bij alle 3 keren dat ik Absinth heb gedronken dat ik een soort van raar kretsend gevoel in mijn keel heb zitten, wat je kunt vergelijken met dat je bijv. heel erg hete thee hebt gedronken, en het ergste van alles is dat dit gevoel gwnweg niet weggaat wat je ook eet of drinkt. Tenzei je gaat slapen of gwn wegvalt van het drankje zelf. Ik weet niet of dit aan mij ligt of aan de kwaliteit van het Absinth zelf maja.

Ik raad het aan iedereen aan om dit ooit te proberen, zoiets moet je gewoon ooit geproeft hebben.

Ruski~

Noorder

Experimenterende gebruiker
Absinth Versinthe La Blanche vind ik persoonlijk de lekkerste absinth die er is. In amsterdam te koop (ook via internet) voor ongeveer 25 euro voor een fles van een halve liter.

Borre

Newbie
Noorder zei:
Absinth Versinthe La Blanche vind ik persoonlijk de lekkerste absinth die er is. In amsterdam te koop (ook via internet) voor ongeveer 25 euro voor een fles van een halve liter.

damn das niet goedkoop. Heb enkel ervaring met die absynthe die ze in elke shop in Mallorca verkopen. Stijgt iig serieus naar je kop zo'n goedje van 80% ...

Maddog

Bewuste gebruiker
De Absitnhe van 80% word je eerder dronken van dan dat je echt gaat hallucineren(of je zuipt je een delerium tremens)

De zelfgemaakte absint met 37% baccardi rum was erg goed te drinken. maar dan had ik gewoon de "Absintium" in de fles gedaan nadat ik er een glaasje heb uitgehaald. en 4 anijsblokjes erbij. dit een maand laten staan.

Ik heb wel eens absintium thee gemaakt( de gedroogde bladeren in kokend water), maar dat is zo ongelooflijk bitter, suiker maakt het erger. beetje zout erbij en citroen erdoor maakt de bittere smaak wat minder.

later experimenteren door de absintium fijn te malen en in lege capsules, maar het is zo erg bitter dat de smaak zelfs aan de capsules zit.
niet weg te krijgen.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb het 1 maal gedronken en vind het een walgelijk drankje.
De smaak van anijs kan ik echt niet hebben.
Maar dit neemt niet weg dat ik er eens niet van wil hallucineren, dat effect wil ik wel voelen alleen spijtig dat je dan zoveel moet drinken....
Zou je mischien de thujon eruit kunnen extraheren??

Maddog

Bewuste gebruiker
Je zou dhe thee kunnen indampen en het droogrest in capsules kunnen doen. maar dan is de sodering lastig. je hebt dan de thujon ervaring. maar die schijnt "hard" te zijn(niet zo hevig als bij lsd of dmt) , bij paddo's en zo heb je nog een beetje dat dromerige stoned gevoel. (meer bodyload)

vandaar de mix met alcohol denk ik.

het kruid puuur is zo erg bitter.

Alsem werd vroeger gebruikt tegen darm parasieten(wormpjes). en bij diaree of maagpijn. (heb t geprobeerd en t werkte )

jam

Bewuste gebruiker
je kan het thujon eruit halen, dit wordt gedaan in een aflevering van spuiten en slikken (weet niet de welke) maar je kan het op hun site zien bij hun woordenboek, ik heb hier een fles absint liggen die ik gekocht had in de aldi voor slechts 6euro, ik heb er enkel al eens puur van genipt maar het alcoholpercentage is niet zo hoog 40percent denk ik. Ik vind het ook niet erg lekker maar denk wel dat ik het met wat water en suiker wel te drinken zou vinden

Bovenaan