• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Acorus Calamus, algehele teleurstelling

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hebben er hier mensen ervaring met deze variëteit, nl. de calamus, kalmoes of zwanenbrood in het Nederlands, a.k.a. Sweet Flag?
Het werkzame deel ervan is asarone, die omgezet kan worden in de amfetamine TMA-2.

Een zoektocht op dit forum leverde weinig of geen specifieke informatoe op.

Relevante webstekken zijn:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sweet_flag
http://www.azarius.nl/smartshop/energy/ ... weet_flag/
http://www.onlinesmartshop.nl/calamus-k ... p-938.html

Calamus heet in het Nederlands ook wel kalmoes of zwanenbrood. Het kruid behoort tot de Arum familie. De plant lijkt op riet en komt voor in moerassen en op rivieroevers in Noord-Amerika, Europa en Azië. Na het oogsten worden de wortels gedroogd. Dit kruid wordt voor veel verschillende doeleinden gebruikt. Als smaakmaker voor likeuren (Beerenburg en Zachtbitter), stimulerend middel, eetlustopwekker, genotmiddel, mondspoeling, verjongingstonicum en ter verbetering van de potentie en het geheugen. Calamus is erg populair geweest bij verschillende indianenstammen in Noord-Amerika, vanwege het hallucinogene effect.
Het bevat de stof asarone, die omgezet kan worden in de amfetamine TMA-2.

Effecten
De belangrijkste werkingen zijn dat het kruid stimulerend en opbeurend is en dat het een positief effect heeft op het libido.

Een kleine dosis heeft een licht euforische werking, hogere doseringen kunnen een bewustzijnsverruimend en hallucinerend effect veroorzaken. Dr. Shulgin beschrijft TMA-2 in zijn boek 'Pihkal' als vergelijkbaar met mescaline in hallucinogene cactussen, echter zonder de kleurenintensificatie van mescaline

De bereidingswijze die me toekwam heb ik nauwletten toegepast.
Met name: minimum 20 gram, een tijdje laten weken in lauw water, dan gedurende 20 minuten koken en tenslotte enkele tassen drinken.
Het effect van deze portie zou hallucinogene effecten moeten sorteren.

Helaas pindakaas. Niet alleen is het een absoluut wansmakelijk, misselijkmakend geurend en proevend goedje, maar de werkzaamheid is uiterst minimaal.
Ongelofelijk dat dit in premoderne samenlevingen gewoon kauwend tot zich genomen werd. Bwaaakk!!! :openmouth: (het wordt zelfs als "mondspoeling" aangeprezen, en gepromoot omwille van zijn "frisse smaak" in de mond. Men kan beter de dichtstbijzijnde beerput consulteren voor orale frisheid mijns inziens. :wave:

Anyway, in een relaxte setting heb ik geduldig de effecten afgewacht, maar nagenoeg niets gemerkt. (als men het placebo-effect dan nog eens in rekening brengt).

Summum summarum: veel werk, een afgrijselijke smaak die je echt de zuurste bekken doet trekken en je smaakpapillen definitief in koma slaat, en nagenoeg geen effect, misschien wat rustgevend, maar allesbehalve hallucinogeen. Een glas wijn drinken, zal meer wonderen doen, met andere woorden.

Een verdere zoektocht op Internet meldde dat het het beste zeer vers geconsumeerd wordt, d.i. dus niet gedroogd, zoals het verkocht wordt.

Spijtig, maar mijn hoge verwachtingen werden niet ingelost.

Heeft er hier iemand nog ervaring mee?

(ik post dit berichtje eveneens in duplicaat in de 'natuurlijke empathogenen-sectie, hoewel het die benaming absoluut geen recht aandoet, in de hoop raadgevingen van anderen te horen).

Lycergic

Belezen gebruiker
Jup , wij hadden zelfs 50gr. de man gerekend voor ' de zekerheid ' . Smaakt echt te goor , stinkt als hel en niks nada rien ... eerst een uur laten weken in koud water , dan een halfuur heeel zachtjes doen koken . Zelfs nog de rest van de schilfertjes uitgewrongen in een handdoek ... Ik snap het ook niet ...

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Ik heb net 50 gram gedroogde kalmoes gekocht. Ik heb een paar keer wat kalmoes (1/2 theelepeltjes) achter mijn kies gestopt om het daar te laten weken zeg maar. Ik werd er een beetje energiek van. Ik denk dat dit meer placebo-effect is dan de kalmoes zelf. Ik moet nog een keer van 25 gram thee maken. Ik schrijf er wel een reportje van hoe het gelukt is. Ik heb er niet echt veel vertrouwen in, en de smaak is inderdaad niet te harden.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Ik heb 5 volle theelepels opgelost in 2 kommen soep. Heb de smerige drank opgedronken. geen resultaat gemerkt helaas.

Curunir

Experimenterende gebruiker
ErnstJünger zei:
(het wordt zelfs als "mondspoeling" aangeprezen, en gepromoot omwille van zijn "frisse smaak" in de mond. Men kan beter de dichtstbijzijnde beerput consulteren voor orale frisheid mijns inziens. :wave:

Summum summarum: veel werk, een afgrijselijke smaak die je echt de zuurste bekken doet trekken en je smaakpapillen definitief in koma slaat, en nagenoeg geen effect, misschien wat rustgevend, maar allesbehalve hallucinogeen. Een glas wijn drinken, zal meer wonderen doen, met andere woorden.

+1 voor je verbale vaardigheden.

Probeer eens nymphaea caerula, oftewel de Egyptische heilige Nijl-lelie, 10 gram in een fles wijn. Dat zal je ongetwijfeld beter bevallen, zowel wat betreft de smaak als de empathogene effecten.

Bovenaan