Zou je dat durven na je eerste (bad)trip? Ik zou zeggen. Probeer eerst nog eens een keer LSD , lagere dosis en een betere setting +set. Zonder dat je met iemand afspreekt die zomaar weg gaat? Zodat je die nare ervaringen kunt vervangen door goede, en zo positief aan een nieuwe/ andere tripmiddel te beginnen?
Dit vind ik wel een goede. Vaak ook gaan mensen van het ene naar het andere (trip)middel, maar op die manier leer je iets ook niet echt kennen. 1 moeilijke of slechte LSD ervaring bijvoorbeeld zegt eigenlijk maar weinig over hoe je LSD in de regel zult ervaren. Al begrijp ik terughoudendheid na zo'n ervaring.
@KevinHenni
Wat betreft de heftigheid tussen truffels/paddo's en LSD, dat is eigenlijk moeilijk vergelijken omdat de middelen (in mijn ogen dan) zo verschillend zijn. Zelf heb ik lang voordat ik LSD deed al heel veel getript op psilocybine en was ook ik huiverig voor LSD door de reputatie van dat middel. Toen ik eenmaal een paar keer had getript op LSD kwam ik er echter achter dat het voor mij (meestal) een heel erg luchtige stuurbare trip gaf. In tegenstelling tot psilocybine, welke mij op normale doseringen (15 gram truffels/20 gram paddo's) vaak trips gaf die mij overlieten aan de genade van dat middel. Maar dat is in mijn geval waarschijnlijk ook meer zo, omdat ik in een eerdere periode geëxperimenteerd heb met veel hogere doseringen dan dat. Die heftigheid is toen voor een groot deel blijven hangen op normale doseringen zeg maar. Dus moeilijk zeggen of dit ook zo zal zijn voor iemand die nog nieuw is met het middel.
LSD is stimulerend, dus je ervaart vaak veel energie, waardoor je lijf licht aanvoelt. Daarnaast is de trip voor veel mensen vrij mentaal, dus je bent veel aan het denken. Psilocybine is in bepaalde zin sederend, dus je lijf voelt zwaar aan waardoor je je waarschijnlijk lang niet zo actief voelt en meer de neiging hebt op een bepaalde plek te blijven. De trip is in de regel veel minder mentaal voor mensen. In plaats daarvan is deze vaak meer emotioneel. Je hebt wel gedachten, maar waarschijnlijk niet de stortvloed aan denkbeelden die je op LSD over je heen krijgt. Voor mij persoonlijk is psilocybine veel visueler en speelt dus meer in op het gevoel. De middelen zijn dus heftig op hun eigen manier en daardoor is het wat moeilijk zeggen welke nou heftiger is. 1 ding die ik nu vaak merk met LSD, is dat als ik al uren aan het trippen ben geweest en dan mentaal wat moe begin te raken - maar die stortvloed aan gedachten maar blijft doorgaan - ik dan weleens wat weerstand kan gaan bieden tegen de trip, wat natuurlijk een recept is voor een moeilijke trip, eventueel zelfs echt verkeerd gaan. Op psilocybine ervaar ik nooit dat ik op die manier mentaal moe wordt, omdat de trip ten eerste maar de helft zolang duurt en ten tweede mentaal gewoon lang niet zo vermoeiend is. Maar daarentegen is psilocybine dan weer wat duisterder en minder luchtig van aard, waardoor je zomaar eens dingen denkt of voelt die vrij naargeestig kunnen zijn. Ook dat kan de aanleiding geven om slecht te gaan, maar dus op een heel andere manier.
Bovenstaande is natuurlijk alleen maar mijn beleving met deze middelen en zijn geen vaststaande feiten over hoe dit bij anderen werkt. Ook heb ik met LSD nog nooit hoog gedoseerd (max 150 - 200 ug), dus het is gebaseerd op de lagere en normale doseringen. Maar het is dus goed mogelijk dat de middelen ook voor jou heel verschillend zullen zijn. Ik zou je sowieso aanraden om licht te beginnen met truffels. Een halve portie of iets meer (7-10 gram) is wel een slim idee. Om even te wennen aan hoe dat nou voelt. Voor mij voelt het op psilocybine al veel sneller zo dat ik echt in een andere wereld zit, ook op normale doseringen. Waar ik bij LSD vaak langer het idee heb half in de gewone wereld, half in de tripwereld te zitten. Het kan confronterend zijn om te voelen dat je op psilo je grip op de normale wereld kwijtraakt. Je moet je meer overgeven aan dat middel.
Take it easy dus