Afbouw Tramadol lage dosering

Tur4x

Belezen gebruiker
Beste allemaal,

tijd geleden ben ik begonnen met de afbouw van Tramadol. Ik zat toen op 400 mg. Tegelijkertijd was ik ook cold turkey gestopt met de maximale dosering van Pregabaline.

ik ben toen door een hel gegaan, vooral op mentaal vlak, tot suïcidale gedachten aan toe. Achteraf kwam dit door de pregabaline.

anyway, het gaat nu goed maar ik was gestopt op 75 mg Tramadol, dat heb ik nu een aantal maanden achter elkaar gedaan zonder verder af te bouwen.

nu word het wel eens tijd om die 75 mg naar 0 te brengen.

ik doe het door middel van druppels, elke druppel is 2.5 mg. Ik ben van plan om elke 3 dagen er 7.5 mg af te halen.

Is dit tempo te snel en ga ik flink in de ontwenning? Of valt dit reuze mee?

alvast bedankt!

_shikantaza

Badass junkie
ik doe het door middel van druppels, elke druppel is 2.5 mg. Ik ben van plan om elke 3 dagen er 7.5 mg af te halen.

Is dit tempo te snel en ga ik flink in de ontwenning? Of valt dit reuze mee?

alvast bedankt!
Het is een persoonlijk proces. Het klinkt mij vrij snel in de oren maar het kan zijn dat je er niets van merkt. De richtlijn die ik kon vinden wat tusen de 10 en 25% van de dosis eraf per maand. Daar zit je wat boven. Op jouw schema zou je met een maand 30% reductie hebben.

Mocht je nou merken dat het inderdaad te snel voor je is, blijf dan even wat langer op dezelfde dosis en hoog niet op. Zodra het weer stabiel voelt kun je dan met een trager tempo verder.

Maargoed, smaken verschillen. Ik ben fan van slow & steady. Anderen hebben liever korte maar hevige ontwenning dat ze er relatief snel af zijn.

Tur4x

Belezen gebruiker
Het is een persoonlijk proces. Het klinkt mij vrij snel in de oren maar het kan zijn dat je er niets van merkt. De richtlijn die ik kon vinden wat tusen de 10 en 25% van de dosis eraf per maand. Daar zit je wat boven. Op jouw schema zou je met een maand 30% reductie hebben.

Mocht je nou merken dat het inderdaad te snel voor je is, blijf dan even wat langer op dezelfde dosis en hoog niet op. Zodra het weer stabiel voelt kun je dan met een trager tempo verder.

Maargoed, smaken verschillen. Ik ben fan van slow & steady. Anderen hebben liever korte maar hevige ontwenning dat ze er relatief snel af zijn.

absoluut, ik heb afgebouwd van 400 door elke 2 weken er 50 af te halen. Daar heb ik geen last van gehad. Tot ik op 100 kwam, toen overgestapt op 37.5 icm paracetamol x2 zodat ik uitkwam op 75mg

als ik die 10 procent aanhoud ben ik nog lang bezig. Daarom doe ik 10 procent van 75 mg elke 3 dagen 😂

bedankt voor je berichtje

SoulAssassins

Badass junkie
Bouw af naarmate hoe je je voelt bij die snelheid ,je lichaam zegt vanzelf wel hoo.
Afbouwen is per persoon zeer verschillend ,maar gezien jij je Lyrica heb aangepakt ben je wel bikkel.
Enorm depressief hoort bij de lyrica ontwenning ,ik en mijn vrouw weten er alles van.

De laatste mg van een half opiaat agonist kan heftig zijn ,maar niet zo heftig als de onttrekking van de SNRI die erin zit.
Dus let wederom op voor een stevige depressie en onttrekking van de AD.

75mg vind ik persoonlijk laag genoeg om cold turkey te stoppen ,je zal hooguit 5 dagen niet best zijn maar na die dagen vordert het heel snel met het beter worden.

Tur4x

Belezen gebruiker
Bouw af naarmate hoe je je voelt bij die snelheid ,je lichaam zegt vanzelf wel hoo.
Afbouwen is per persoon zeer verschillend ,maar gezien jij je Lyrica heb aangepakt ben je wel bikkel.
Enorm depressief hoort bij de lyrica ontwenning ,ik en mijn vrouw weten er alles van.

De laatste mg van een half opiaat agonist kan heftig zijn ,maar niet zo heftig als de onttrekking van de SNRI die erin zit.
Dus let wederom op voor een stevige depressie en onttrekking van de AD.

75mg vind ik persoonlijk laag genoeg om cold turkey te stoppen ,je zal hooguit 5 dagen niet best zijn maar na die dagen vordert het heel snel met het beter worden.

Dank voor je bericht! Ja man die depressie van Lyrica (als dat dus een depressie betekend) was heftig.. ik ben voor de rest niet bekend met psychische of mentale klachten dus het was totaal onverwachts en onbekend.

gelukkig geen last meer van. Het afbouwen gaat tot nu toe zonder problemen, ik zit op dit moment nog op 37.5 mg per dag.

Een vraagje: wat is AD? Anti depressiva ? Want ik slik geen anti depressiva, nooit gedaan ook. Alleen nu nog die 37.5 tramadol..

dan heb ik quitiapine (kreeg ik voor ontwenning oxy) en lyrica al helemaal naar 0, nu rest alleen dat beetje tramadol nog en dan feest!

SoulAssassins

Badass junkie
Want ik slik geen anti depressiva
AD is antidepressiva.
Er zit een AD in de tramadol die het afkicken eigenlijk dubbel maakt.
Je lichaam zet tramadol om in O-DSMT ,dat is de pijnstillende factor.
Maar er zit een SNRI in ,ook daar krijg je ontrekkingsverschijnselen van in vorm van gewoon niet lekker voelen tot een depressie.

Tur4x

Belezen gebruiker
AD is antidepressiva.
Maar er zit een SNRI in ,ook daar krijg je ontrekkingsverschijnselen van in vorm van gewoon niet lekker voelen tot een depressie.

Dank voor je uitleg,

ik had daar idd het 1 en ander al over gelezen en ook druk om gemaakt. Terugkijken op mijn afbouw van 400 mg naar nu 22.5 mg, heb ik geen last gehad van down gevoelens. Ik ben juist een stuk kalmer, geen hoge hartslag etc meer en krijg mijzelf steeds beetje bij beetje terug.

ik juich natuurlijk niet te vroeg, ik moet nog de stap naar 0 maken. Onbekend wat dat gaat doen.

maar ik ben cold turkey oxy en lyrica gewend, dat was de hel!!!

_shikantaza

Badass junkie
AD is antidepressiva.
Tramadol is één stof die zowel de werking heeft van een opiaat (na verwerking door de lever) als een AD. Er zitten niet meerdere actieve stoffen in een pil.

Door deze dubbele werking is het ook een slecht idee om drugs of psychoactieve medicatie te gebruiken naast Tramadol. In de combinatie-tabel die hier op DF wel te vinden is, kun je dat ook goed zien.

Tur4x

Belezen gebruiker
Tramadol is één stof die zowel de werking heeft van een opiaat (na verwerking door de lever) als een AD. Er zitten niet meerdere actieve stoffen in een pil.

Door deze dubbele werking is het ook een slecht idee om drugs of psychoactieve medicatie te gebruiken naast Tramadol. In de combinatie-tabel die hier op DF wel te vinden is, kun je dat ook goed zien.

Dan doel je op een mogelijk serontonine syndroom denk ik?

ik heb zelf nooit een andere “drug” gehad dan op doktersrecept. Begon allemaal in 2019 met een afgescheurde schouder. Kreeg toen oxycodon. Ik merkte dat ik het op een bepaald moment alleen nog nam om mij goed te voelen. Toen besloten die te stoppen.

toen begonnen de slaap problemen, daar kreeg ik quitiapine voor.. toen kreeg ik ineens klachten in mijn rug door stoppen met oxy, toen kreeg ik tramadol.. werkte niet goed, toen tramadol icm lyrica..

was al die medicatie wel zat eigenlijk.. eerst gestopt met quetipaine, toen lyrica en nu dan bijna klaar met die tramadol, nu 22.5 mg resterend.

_shikantaza

Badass junkie
Dan doel je op een mogelijk serontonine syndroom denk ik?

ik heb zelf nooit een andere “drug” gehad dan op doktersrecept. Begon allemaal in 2019 met een afgescheurde schouder. Kreeg toen oxycodon. Ik merkte dat ik het op een bepaald moment alleen nog nam om mij goed te voelen. Toen besloten die te stoppen.

toen begonnen de slaap problemen, daar kreeg ik quitiapine voor.. toen kreeg ik ineens klachten in mijn rug door stoppen met oxy, toen kreeg ik tramadol.. werkte niet goed, toen tramadol icm lyrica..

was al die medicatie wel zat eigenlijk.. eerst gestopt met quetipaine, toen lyrica en nu dan bijna klaar met die tramadol, nu 22.5 mg resterend.
Ja, Serotoninesyndroom. Ben ik ook met je eens hoor… elk pilletje heeft ook weer bijwerkingen.

Bovenaan