Afbouwen ghb

Fedex

Experimenterende gebruiker
Hallo mede forummers,

Na zowat elk onderwerp mbt afbouwen ghb gelezen te hebben, plaats ik toch weer een eigen topic. Het is mij helaas nog niet gelukt om op 0 te komen staan. Ik gebruik momenteel 2ml om de 4 uur alleen de nachten ben ik ghb vrij. Ik heb zoals iemand hier eerder schreef, geprobeerd te stoppen met diazepam binnen 2 á 3 dagen. Echter bleef ik trillen en een hoge hartslag houden na de eerste 5 mg. Ik durfde er niet nog eentje bij te nemen. Zodoende met grote moeite gewacht, en uiteindelijk besloten om toch weer af te bouwen met g. Ik blijf zo aan modderen. Ik ben eerder met behulp van een instelling afgekickt. Daarna dacht ik, met beleid moet het wel kunnen, maar mooi niet, ik heb uiteindelijk geluk gehad en het is me toen tóch zelf gelukt. Enfin, nu (en ik weet, stom, stommer, stomst) is het weer zover. Deze keer kost het me écht heel veel moeite. Daar waar ik vorige week op 1,5 ml per 4 uur zat, zijn het er nu 2.0

Wie heeft een advies om dit veilig en rustig af te bouwen? Klopt het, dat ik moet wachten tot dat de eerste signalen komen zoals trillen etc? Bij mij gaat nl als eerste mijn hartslag omhoog. Helaas ook snel last van muziekjes / deuntjes. Wie weet of dit vlug over gaat?

Verder is het even bagger met mijn eetlust gesteld. Ik beschik trouwens over voldoende diazepam, wat ik enkel in de nacht gebruik in geval van nood, of zoals het verleden, om af te kicken. Ik heb onwijs veel verhalen hier gelezen, met extreme hoeveelheden. Petje af voor degenen die het is gelukt! Dit moet mij toch ook lukken zonder instelling? Ivm werk is dit ook niet meer mogelijk, maar ik wil het ook absoluut niet.

Tips, adviesen en ervaringen zijn heel erg welkom. Ik word er wanhopig van, het kijken op de klok. Het sjouwen met mijn bloeddruk meter, en telkens mijn flesje mixed drank bij me te hebben voor mocht het nodig zijn. En telkens maar alles noteren, het spieken op het forum over tips, zucht dat lucht even op

Dankjewel alvast!

MeejheM

Badass junkie
je kan onder andere phenibut online kopen, sommigen zeggen dat het werkt, maar dat spul is opzichzelf ook verslavend, dus moet je dat ook weer afbouwen.

baclofen lijkt in de hersenen op ghb, en word offlabel voorgeschreven bij ghb en alcohol verslaving. meestal gecombineerd met tragere benzo's, welke je ook weer af moet bouwen.

allebei zijn te koop op internet, maar omdat ze allebei zelf ook verslavend zijn moet je of een enorme voorraad kopen, of een betrouwbaar adresje hebben.

baclofen zou je kunnen proberen voorgeschreven te krijgen door een arts, maar die zijn meestal niet zo happig om daaraan te beginnen.

Fedex

Dankjewel voor je reactie.

Ik durf niet echt te experimenteren met zulke medicatie. Ik probeer door te zetten en af te bouwen. Zo heb ik nu bijvoorbeeld een upper. Gisterenavond 22:00 2 ml ghb. Twee uur voor het slapen gaan 2 mg melatonine, en vlak voor het slapen gaan nog eens 1 mg melatonine. Ik heb aan een stuk geslapen tot 11:00. Pols en bloeddruk zijn zelfs oke te noemen. Wel last van wat zeurderige hoofdpijn maar misschien is dat van het vaste slapen.

Als ik op 0 sta, zal ik een beroep doen op mijn voormalig hulpverlener. Dan denk ik idd dat baclofen het beste is. De craving is elke keer mijn valkuil helaas

Fedex

Gisteren dacht ik ook een goede dag te hebben. Al bijna een dag zonder. Rond een uur of 21 begon toch de paniek toe te slaan. Pols en bloeddruk opeens weer hoog. Zat niets anders op dan 2 ml te nemen. Na half uur nog niet rustig, en nog datzelfde genomen. Daarna werd alles weer rustig. Met 5 mg diazepam ben ik rustig de nacht doorgekomen.Die 8 á 9 ml per dag moet ik op eigen kracht toch wel vanaf zien te komen. Ik voel me zo stom en radeloos.

Skirre

Bewuste gebruiker
Fedex zei:
Ik voel me zo stom en radeloos.
Nergens voor nodig! Je hebt al een hele grote stap gezet; namelijk het willen afkicken en je bent al een heel stuk verder dan je misschien zelf denkt.

Belangrijkste is vooral om niet terug te vallen in je oude patroon en langzaam af te bouwen. Geloof in jezelf :wink:

Fedex

Thanks! Het is een eigen ingeving omdat ik wéét dat het fout is. Ik heb gelukkig steun van partner, maar verder is iedereen uit den boze. Ik heb een paar dagen vrij en we hebben samen een strak schema gemaakt. Ik zit nu op 9:00 1,5 ml / 13:00 1,5 ml / 17:00 1,5 ml / 21:00 1,5 ml. 23:30 5mg diazepam. Ik slaap door tot de volgende ochtend 9:00. Morgen op 1,0 ml en overmorgen 0,5. Ik ben dan inmiddels weer aan het werk, maar dat zal ongetwijfeld alleen maar goed zijn. De craving is op dit moment minder dan verwacht. Ik heb mijn hoofd al vaker aan dezelfde steen gestoten. Het zijn maar kleine hoeveelheden, maar de gevolgen heb ik zwaar onderschat. Fijn trouwens hoor je reactie.. ik vind gewoon weinig erkenning in soortgelijke verhalen van het nú.

Groetjes

Skirre

Bewuste gebruiker
Fedex zei:
Het is een eigen ingeving omdat ik wéét dat het fout is. Ik heb gelukkig steun van partner, maar verder is iedereen uit den boze. Ik heb een paar dagen vrij en we hebben samen een strak schema gemaakt.
Zeer begrijpelijk hoor, een vriendin van mij die ook ergens mee wilde stoppen na een lange tijd had blijkbaar (dit zei ze me achteraf) ook heel veel motivatie geput uit steun van anderen waarbij ik een grote rol speelde. De steun van je partner is dus ontzettend belangrijk en nogmaals; het zegt al veel over je als persoon dat je de stap hebt durven zetten om af te willen kicken.

De meeste mensen zullen niet begrijpen hoe het is om ergens waar je een tijd lang dagelijks mee bezig bent geweest opzij te moeten zetten. Die zien alleen maar dat je ghb gebruikte en vellen daar hun oordeel over, lekker laten gaan, zij weten niet beter.

Laat maar weten hoe je reageert op je schema en hoe de cravings zijn. Zoals ik het nu lees gaat het je vrij goed af :)

Fedex

Elke dag een 0.5 ml afgebouwd. En de laatste 0,5 laat ik voor wat het is. Het gaat goed. Nu al 16,5 uur zonder. Vanochtend pols etc gemeten en deze is perfect. Alleen de boven / onderdruk zitten net in het groene bereik, maar dat was de laatste dagen ook het geval. Het eet patroon heeft zich herstelt, eet fruit en ik let op de extra dagelijkse vitaminen. Ik blijf positief, maar uit voorzorg toch steekproef gewijs meten de komende uren, misschien morgen ook nog? Ik wil wel juichen, maar wacht nog een dag af wat mijn lichaam doet. Geestelijk ben ik er in ieder geval klaar mee.

Groetjes

Fedex

Hallo lezers,

Het gaat goed met me, dag 2 zonder ghb! Geen klachten, en het meten laat ik voor wat het is. Ik voel me top! De doseringen waren zo laag, dus ik verwacht ook nu geen narigheid meer. Voor mijn lichaam was het teveel om het in een keer te laten. Zoals iemand anders ergens hier schreef, en die instelling heb ik ook: "voor mij geen ghb meer, het korte roesje is de ellende daarna mij niet waard". In mijn geval zorgt dat ervoor dat ik er wel af blijf met mijn vingers. Helaas ook niet meer bij sommige gelegenheden, ik weet dat het voor mij niet werkt, en dan moeilijk kan stoppen. Vanavond stap ik van 5 mg diazepam over naar melatonine.

Ik vind het waanzinnig knap van degenen die het wel sporadisch kunnen gebruiken.

Groetjes FedEx

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Knap van je Fedex, we weten allemaal dat afkicken van de G geen pretje is. Ik vind het goed van je dat je het volhoudt, maar je bent nog aan het begin. Zorg ervoor dat je dingen te doen hebt, ontplooi jezelf, stort je op het leren van een nieuwe taal of dergelijk. Ik zou je zelf aanraden alle contacten met G gebruikers tijdelijk te verbreken. Houd ons maar op de hoogte!

Ik vind het waanzinnig knap van degenen die het wel sporadisch kunnen gebruiken.

Helemaal gelijk in, en dat is precies waarom ik het nooit zou gebruiken. In mijn omgeving is bijna iedereen die ermee is begonnen hooked eraan. Van mezelf ben ik nogal een mateloos mens, dus no go area anyway.

Fedex

Dankjewel! Nu dag 4 ghb vrij en het gaat echt super. Slapen doe ik ook weer zoals vanouds gelukkig. Vorig jaar ben ik heftig verslaafd geweest, en nu afgelopen keer in mindere mate. Mijn lichaam werkte niet mee op het moment zodra ik wilde stoppen. Gelukkig is dat nu verleden tijd. Mijn partner gebruikt het af en toe, kan ermee omgaan, verbieden doe ik dit niet. Bij mij is er een knop om gegaan, en heb ik zulke afkeer gekregen, omdat ik weet wat het met me doet. Ik ben veel te bang geworden en heb ditmaal heb ik heel veel geluk gehad.

Natuurlijk kom ik af en toe updaten hoor

Fijne dag, Groetjes FedEx

MeejheM

Badass junkie
kei goed man.

ik zit zelf met drank, de ellende daarmee is dat als je eten gewoon bij de supermarkt koopt er altijd wel dikke borden staan met drank in de aanbieding, reclame in bushokjes(ik kijk geen live-tv) en als er een keer feest is of een bbq drinkt iedereen, en daar kan ik slecht tegen.

ik weet niet of je het zelf maakte of kocht, maar gooi dat nummer weg, en koop je verf ergens anders... stoppen is niet moeilijk als je gemotiveerd bent, maar lang volhouden is een stuk moeilijker. probeer alle ghb bronnen en gebruikers te vermijden.

en geloof mij. de eerste keer dat je stopt heb je er goede zin in, maar daarna bij een terugval of uitglijder wordt het elke keer moeilijker om te geloven dat je voor altijd ervanaf kan blijven.

als je een keer de fout in zou gaan, wat ik niet hoop, kun je het beste bedenken dat je het de eerste keer gebruiken het ook daarbij gelaten hebt. dat kun je nu weer. je weet waar het toe leid.

dus hou die motivatie vast die je nu hebt. je bent keigoed bezig!

Fedex

Dankjewel MeejhemH,

Vandaag dag 5. En ik voel me nog steeds goed. Vorige week voor het laatst op de weegschaal gestaan, ik ben benieuwd naar het resultaat van nu maar ik kijk morgen. Ik had altijd een perfect BMI maar hier moet ik wel veel moeite voor doen. Aanleg om iets flinker te zijn heb ik niet. Men vind mij iets voller juist goed uitzien. (Jaja hoe komt dat, natuurlijk..) klopt, dit is sinds ik bekend ben met het spul mijn derde keer geweest, en de keren dat ik er goed aan vast zat waren altijd langer dan dat ik er vanaf was. Maar nu het roer om, zo wil ik niet verder. Ik dacht altijd het kan wél af en toe en dit gebeurt mij niet. Ik ben nog steeds heel tevreden zo en ik heb niet het gevoel iets te missen. Ik maak het niet zelf trouwens

Wat je schrijft dat klopt, en weet je dat ik er nooit bij stil heb gestaan bij wat jij zegt. Dus geconfronteerd worden met alcohol terwijl je met dat probleem kampt lijkt mij enorm heftig. Zoiets ga je niet zo makkelijk uit de weg als drugs. Zit je er al lang mee, en heb je er hulp bij (gehad)?

Fedex

Goedemorgen

Thanks, het gaat nog steeds super. Ik heb nergens last van. Ik mis het af en toe wel, maar met het geestelijke gedeelte valt te dealen. De zorg die ik had was vooral lichamelijk. Ik trap er nu geen 4e keer meer in want dan ben ik gelijk de klos. Op zulke momenten ga ik een spelletje doen, iets lezen, opruimen enz. En dat gaat goed. De momenten die ik heb, zet ik van me af en soms, ook al klinkt het vreemd, dan zeg ik hardop tegen mezelf dat de gedachten zwak zijn. Met slapen voel ik in bepaalde houdingen mijn hartslag, iets waarop ik erg gefocust was. Soms nog vervelend, maar ik weet gewoon dat het goed zit nu. Af en toe soms ook nog wat kribbig.

Bovenaan