Fezz zei:
Tjah een anarchistische staat zou natuurlijk veel beter zijn
Geen macht en authoriteit, lekker doen waar je zin in hebt, survival of the fittest!
drugs for everyone
Anarchistische staat is onmogelijk, dat is een contradictio in terminis. Een staat is bij definitie een machthebbende partij, iets wat bij zuiver anarchisme onmogelijk is. Wat wel kan is anarcho-syndicalisme, maar ook hierbij is er geen staat.
Wacky zei:
Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar ik denk toch dat het niet helemaal klopt. Al is het waar dat drugs positieve effecten kan hebben, het kan ook negatieve effecten hebben.
Ze zijn niet verboden omdat de overheid bang is voor de positieve effecten, ze zijn verboden omdat de overheid bang is voor de negatieve effecten en oprecht denkt dat een verbod die risicos verkleint.
(ik niet, ik denk dat de legale status weinig doet, maar ik denk wel dat drugs niet maatschappelijk geaccepteerd zouden moeten zijn, zie hoe jonge kinderen omgaan met maatschappelijk geaccepteerde HD alcohol.)
En gedachtes dat ze bang zouden zijn voor de positieve effecten, voor de wijsheid die het brengt, die zijn waarschijnlijk heel goed psychologisch te verklaren. Ik ga het nu niet proberen, maar denk daar zelf eens over.
Ik ben dit niet met je eens. Ik denk dat jongeren alcohol misbruiken, JUIST omdat het 1 van de weinige drugs is die maatschappelijk geaccepteerd is. Het wordt niet als drugs gezien en 'als het legaal is, dan zal het wel niet zo slecht zijn'. Wanneer je alle drugs legaliseert kunnen mensen niet meer vertrouwen op de legaliteit. Ze moeten eindelijk eens zelf na gaan denken. En misschien gaat het in het begin inderdaad een beetje de foute kant op, maar op den duur zullen mensen zelf na leren denken en goed om weten te gaan met drugs.
Drugs illegaal maken heeft totaal geen voordelen. Je geeft de onderwereld een gigantisch cadeau, je geeft de gebruikers meer risicos omdat zij niet weten wat voor spul het is en er is totaal geen goede voorlichting...
Drugs spelen een belangrijke rol in de samenleving. Mensen moeten er serieus over na gaan denken in plaats van die achterlijke dogmatische kijk op drugs die er nu heerst. Deze kijk is niet op feiten gebaseerd, maar op enge verhalen. Als mensen 1 persoon kennen die helemaal naar de klote is gegaan door drugs, schrijven ze drugs gelijk af als iets 'slechts'. Dat is bullshit en geeft maar weer eens aan, hoe fucking slecht mensen kunnen relativeren