afkeer tegen drugs

exact

Belezen gebruiker
kan iemand mij uitleggen waar de afkeer tegen ALLE drugs zijn oorsprong vind, die bij veel nederlandse gezinnen er vanaf de geboort al erin gestampt word? :confused:

en dan hebk het niet over de afkeer die van slechte ervaringen komt met bepaalde drugs, mensen krijgen niet zomaar een afkeer voor alle drugs. want de mensen die drugs gebruiken zijn meestal voor drugsgebruik of iets in die richting en kunnen in de meeste gevallen niet opeens een totaal andere mening over drugsgebruik hebben :)

:rolleyes:

jcutter

Badass junkie
Omdat men eerst zeker moet weten of hij drugs wilt gebruiken, gezien het niet moeilijk is om kapot te gaan. Als drugs niks was, dan was er ook geen afkeer tegen. Vrij logisch toch?

Delirium

Badass junkie
Misschien ook wel :mrgreen:

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je hebt het over nederlandse gezinnen maar is dat niet over heel de wereld en best normaal?

Ik zou later mijn kind niet gaan aansporen om asap een lijtje te gaan doen.. :wink:

Djo

Badass junkie
Ik hoop ook van ganser harte, dat mijn kinderen van de zooi af zullen blijven. Jeetje, wat zou er over een jaartje of 10/15 wel niet allemaal op de markt zijn.
Toch zou ik het erger vinden als ze lamlazerus binnenwandelen van die vieze alcohol. Nog een potje kotsen, waar ik toch al een fobie voor heb.

Ik zal ze de les meegeven, dat het niet gezond is, maar ja, verbieden en tegenhouden is een onmogelijke opgave. Of je moet je kinderen elk weekend vastketenen. Ze moeten zich kunnen ontwikkelen.
Hoop, dat ze dan ook eerlijk tegen me kunnen zijn, mochten ze het een keertje willen proberen of als het ze het al gedaan hebben.
Ik heb mijn nieuwsgierighieid naar drugs nooit onder stoelen of banken gestoken tegenover mijn ouders. Ik ben altijd erg nieuwsgierig geweest. Maar ben altijd voorzichtig ermee omgegaan. Simpelweg omdat ik toch elke keer dat ik iets nam of zou gaan nemen, was er toch elke keer dat angstige gevoel. Maar dat maakte me voorzichtig.

Ik zal dus zeker niet drugs de grond in gaan praten, maar ik wil er normaal over kunnen praten met mijn kinderen, wat de gevaren zijn natuurlijk extra nadrukkelijk, maar ja misschien maakt dat juist de nieuwsgierigheid groter, het zijn net zo'n grenzenzoekers als mij en doen er vaak nog een stapje over!
Ach ik heb nog zeker 10 jaar om eens geduldig erover te denken.

Toch vind ik het nu ik zelf moeder ben, toch wel knap, dat mijn ouders er alles van weten en ze best wel veel weten over wat drugs met je doet en me toch altijd (hebben) laten gaan.
Ik vind de gedachte aan mijn dochter of zoon die staan te spacen op een of andere futuredope op Thunderdome 2020 toch maar best wel een heftig idee. :confused:
Maar ach nog tijd zat! :wave:

shokora

Wijs gebruiker
Negatieve mening over drugs zoals die nu bestaat is ongeveer ontstaan aan het begin van de 20ste eeuw. Aan het einde van de 19e eeuw kwamen nieuwe drugs als cocaine en heroine en deze werden op de farmaceutische markt enorm populair. Maar door de golf van immigratie in Amerika en het racisme wat daarmee gepaard ging werd de mening tov drugs langzaam negatiever. Dit omdat de blanke bevolking een boel alcohol en tabak gebruikte maar voor de rest niet heel erg veel (ook wel cocaine). Daarom werd eerst cocaine verboden voor iedereen (voor buitenlanders was al veel stuff verboden) en daarna bijna alles, tot ook alcohol verboden werd. Dit was ongeveer 1920 (drooglegging, kijk The Godfather) en hierdoor kreeg de mafia een enorme boost.

Toen in de jaren 60 de drug LSD uit de 'gecontroleerde' omgeving brak en de hippies ook allemaal andere stuff gingen gebruiken ontstond de war on drugs. En doormiddel van leugenachtige propaganda wordt nu dus al zo'n honderd jaar in iedereens kop geramd dat drugs slecht zijn. Het aller grappigste is nog dat die mensen die het hardst schreeuwen dat drugs slecht zijn, er vaak geen fuck vanaf weten.

Ik heb zo'n hekel aan onwetende mensen met een mening :( Je mag best vinden dat drugs niet voor jou besteed is (logisch), maar ga deze mening niet op andere mensen proberen te drukken. En houdt er al helemaal geen hypocriet gedrag op na. Zoals alcohol en tabak wel accepteren maar andere drugs niet, omdat die toevallig niet geaccepteerd zijn door de maatschappelijke dogma :(

Detroit303

Bewuste gebruiker
Denk dat het heel eenvoudig is. Mensen die zelf geen ervaring hebben met drugs, horen enkel de slechte kant van dope. En dat is ook logisch, hoeveel mensen gaan er ten onder aan drugs? Iedereen kent wel iemand met een verslaving. Ik vind het niet slecht dat er een aura van angst rond drugs hangt. Lekker houden zo!

shokora

Wijs gebruiker
Varry zei:
Denk dat het heel eenvoudig is. Mensen die zelf geen ervaring hebben met drugs, horen enkel de slechte kant van dope. En dat is ook logisch, hoeveel mensen gaan er ten onder aan drugs? Iedereen kent wel iemand met een verslaving. Ik vind het niet slecht dat er een aura van angst rond drugs hangt. Lekker houden zo!

Vind ik niet terecht. Als iemand ergens tegen is alleen maar omdat hij iemand kent die er niet meer om kon gaan vind ik niet dat je het mag generaliseren als 'slecht'. Dat is meer een teken dat je zelf niet kan relativeren en ergens rationeel over na kunt denken.

Memmûm

Belezen gebruiker
Door teveel drugsgebruik ga je rare dingen doen, zoals niet meer naar je werk gaan, je wordt rebels en gaat anders denken. Daar is iedereen bang voor. Dat je verslaafd word, ze je niet meer terug kennen en dat je een last word voor de samenleving. Een angst gebaseerd op de uiterste gevallen van junks die niet meer voor hunzelf kunnen zorgen en anderen lastig vallen. De regering heeft het liefst dat je gewoon hard werkt en niet teveel nadenkt en zeurt

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Als je een alcoholist, heroine, of coke junk kent en je hebt de harde klappen van de verslavings drang leren kennen dan kijk je totaal anders tegen drugs aan ....

Drugs is echt geen speelgoed, zonder respect sloopt het alles in je om je heen ... voorgoed.

:wave:

exact

Belezen gebruiker
lysergine25 zei:
Als je een alcoholist, heroine, of coke junk kent en je hebt de harde klappen van de verslavings drang leren kennen dan kijk je totaal anders tegen drugs aan ....

Drugs is echt geen speelgoed, zonder respect sloopt het alles in je om je heen ... voorgoed.

:wave:

ja, dat je er goed en verantwoordelyk mee om moet gaan is zeker. maarja met een beetje verstand, discipline en wilskracht moet dat geen probleem zijn toch? :grin:

3e4l

Newbie
het anders denken is het probleem. Er zijn echt wel veel mensen ook hier op het forum, die weten dat als je het eerst drug stadium voorbij bent, de je hangt om je vrienden heen, bespreekt alles wat je normaal nooit gezegt had, enz enz. Als je dat stadium voorbij bent, ga je merken dat die openheid je eigen is geworden.

Dan wordt het voor iedereen anders, je hebt de mensen die deze fase grijpen om er mee te stoppen het wordt saai lol gaat er af. je hebt de mensen die nog steeds achter achter de ouder situatie heen zit, en dus meer meer meer gaat gebruiken voor wat effect.

En dan krijg je de groep waarom drugs verboden is. De groep die inziet als je "goed" gebruikt, drugs je vrijer laat denken, rebelser zou ik het niet noemen maar je bespreek alles, bekijk dingen in andere nuances, je gaat andere mensen bestuderen en bespreken waarom ze zo in elkaar zitten, je gaat uit zitten denken waarom jij bent wat je ben. Het maakt sommige mensen te wijs.

Die mensen moeten ze niet. Elke regering weet dat XTC bijvoorbeeld (geen drug die je blijft gebruiken om wijzer te worden) niet zo schadelijk is als dat ze in de voorlichting doen voor komen. Waarom is er niet een door de overheid vet betaald onderzoek naar dan ? alles wat slecht voor mensen kan zijn onderzoeken ze echt wel goed.

Ze weten dat het niet zo slecht is. Als het dat zoizo al is. Maar door nu heel veel mensen BANG te maken, zullen ze geen problemen hebben met te veel burgers die gaan nadenken.

maar goed, er zullen nu heel veel mensen denken, stakker die gast is lijp. Er zullen er echter ook een paar zijn die presies weten wat ik bedoel

Wacky

Badass junkie
Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar ik denk toch dat het niet helemaal klopt. Al is het waar dat drugs positieve effecten kan hebben, het kan ook negatieve effecten hebben.

Ze zijn niet verboden omdat de overheid bang is voor de positieve effecten, ze zijn verboden omdat de overheid bang is voor de negatieve effecten en oprecht denkt dat een verbod die risicos verkleint.
(ik niet, ik denk dat de legale status weinig doet, maar ik denk wel dat drugs niet maatschappelijk geaccepteerd zouden moeten zijn, zie hoe jonge kinderen omgaan met maatschappelijk geaccepteerde HD alcohol.)

En gedachtes dat ze bang zouden zijn voor de positieve effecten, voor de wijsheid die het brengt, die zijn waarschijnlijk heel goed psychologisch te verklaren. Ik ga het nu niet proberen, maar denk daar zelf eens over.

3e4l

Newbie
nee het moet ook niet legaal worden, zoals het nu is, is het legaal genoeg.

De positieve kan kan idd een negatieve kant zijn. Alleen denk ik niet dat de mensen die "het zien", het niet kunnen bevatten. Als je het niet kan bevatten had je er nooit gekomen.

Drugs maakt zoizo mensen kapot. legaal de mensen die de controlle verliezen en te ver gaan. Ilegaal gaan er een hoop mensen aan kapot die het willen uitbuiten.

Wie heeft er meer recht om kapot te gaan? Iemand die geen controlle heeft over de vrijheid die hem gegeven word en daar aan kapot gaat. Of iemand die vindt dat hij de vrijheid heeft te mogen doen met zijn lichaam wat hij er goed voor acht. maar dan door de staat kapot gemaakt wordt.

Oh dat van die kinderen en drank, er wordt niet meer gedronken, er wordt niet jonger gedronken, je ziet de excessen op tv, de cyfers komen door internet beter inbeeld, en de regering (die alcohol heel graag uit de acceptatie zone wil krijgen) grijpt het heel subtiel aan om daar mee te starten. Verbieden werkt niet weten ze onderhand, je moet de bevolking een beeld mee geven. En dan gaat het langsaam maar zeker. Elke roker waar ik in 1990 tegen had gezegt, dat hij binnen 20 jaar nergens meer binnen mocht roken behalve thuis, en dat het daarna helemaal verboden werdt en omdat roken zo gehaat wordt door de meeste mensen. Dan had hij me uitgelachen en hard heel hard.

Kinderen is een mooi begin, Huisje boompje beestje mensen zijn een goed doelwit die zijn braaf. Als dit kinderen en drank verhaal nog even doorgaat, zul je zien dat in gezinnen de mening over drank heel erg gaat veranderen, dan volgt er wetgeving langsaam heel langsaam
over 30 jaar haal jij geen biertje meer in de supermarkt, of als je het nog gewoon kan halen, wordt je net als rokers gezien als een buiten stander, iemand met een ziekte die niet normaal is.

Lach je me uit en hard uit, of wacht je even omdat er miss een kans is dat ik over 30 jaar wel is het laatst zou kunnen lachen :grin:

3e4l

Newbie
Oh, ik zie geen super complotten hoor, van de overheid. Maar ik weet wel dat de overheid er niet is om dat geen wat het beste is voor ieder mens te willen. De overheid houd dingen graag in stand zoals het nu is, Want de overheid heeft de macht. Maar de overheid is geen macht bezeten iemand hoor, maar het doet wat dingen graag doen. Blijven bestaan.

Te veel mensen die nadenken betekend te veel mensen die dingen anders willen zien. En als er maar genoeg van zijn dan volgt er verandering.

Amerika is er goed in hou je mensen "onwijs". Niet dom americanen zijn niet dom helemaal niet. (want dat zegt de "onwijze" nederlander heel graag americanen zijn zo dom....... als er nu even 12 miljoen nederlanders opstaan kunnen ze deze in de zak steken :wink:)
Maar door ze wel goed op te leiden, maar niet echt wijs te maken heb het als overheid best makkelijk. Oppressie is veel moeilijker om in de hand te houden (zoals rusland deed en china doet) omdat niet domme mensen dat al door hebben als het land een beetje begint te ontwikkelen. Mensen op een heel heel heel slime manier in een ilussie te laten leven is veel makelijker. Want alleen wijze mensen kunnen dat zien......

Oh america is dat niet het land, van de war on drugs ?

Fezz

Belezen gebruiker
Tjah een anarchistische staat zou natuurlijk veel beter zijn :grin:

Geen macht en authoriteit, lekker doen waar je zin in hebt, survival of the fittest! :)

drugs for everyone :)

deadlock

Badass junkie
Kijk eens in de fototopics "onder invloed" op dit forum, of op het gemiddelde Party Flock fotoboek. Geen wonder dat mensen dan een afkeer van drugs krijgen.

Tostini

Belezen gebruiker
ik snap dat mensen een afkeer hebben van drugs, ik bedoel, het is niet echt goed voor je en persoonlijk zou ik het liever ook niet hebben dat later als ik kinderen heb dat ik hoor dat ze 2 dagen wakker zijn gebleven op de speed..
is gewoon niet goed voor de gezondheid..
ik zou er wel wat opener over zijn dan mijn ouders, ze hebben me al gewaarschuwd. als ze horen dat ik harddrugs gebruik mag ik het huis uit..

(er zit trouwens een dubbele ontkenning in de topictitel, afkeer is al ontkenned dus moet het afkeer van drugs zijn)

Fezz

Belezen gebruiker
Tostini zei:
ik snap dat mensen een afkeer hebben van drugs, ik bedoel, het is niet echt goed voor je en persoonlijk zou ik het liever ook niet hebben dat later als ik kinderen heb dat ik hoor dat ze 2 dagen wakker zijn gebleven op de speed..
ik zou er wel wat opener over zijn dan mijn ouders, ze hebben me al gewaarschuwd. als ze horen dat ik harddrugs gebruik mag ik het huis uit..

(er zit trouwens een dubbele ontkenning in de topictitel, afkeer is al ontkenned dus moet het afkeer van drugs zijn)

Pas maar op dan dat ze er niet achter komen als je alcohol gebruikt. :rolleyes:

shokora

Wijs gebruiker
Fezz zei:

Geen macht en authoriteit, lekker doen waar je zin in hebt, survival of the fittest! :)

Anarchistische staat is onmogelijk, dat is een contradictio in terminis. Een staat is bij definitie een machthebbende partij, iets wat bij zuiver anarchisme onmogelijk is. Wat wel kan is anarcho-syndicalisme, maar ook hierbij is er geen staat.

Wacky zei:
Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar ik denk toch dat het niet helemaal klopt. Al is het waar dat drugs positieve effecten kan hebben, het kan ook negatieve effecten hebben.

Ze zijn niet verboden omdat de overheid bang is voor de positieve effecten, ze zijn verboden omdat de overheid bang is voor de negatieve effecten en oprecht denkt dat een verbod die risicos verkleint.
(ik niet, ik denk dat de legale status weinig doet, maar ik denk wel dat drugs niet maatschappelijk geaccepteerd zouden moeten zijn, zie hoe jonge kinderen omgaan met maatschappelijk geaccepteerde HD alcohol.)

En gedachtes dat ze bang zouden zijn voor de positieve effecten, voor de wijsheid die het brengt, die zijn waarschijnlijk heel goed psychologisch te verklaren. Ik ga het nu niet proberen, maar denk daar zelf eens over.

Ik ben dit niet met je eens. Ik denk dat jongeren alcohol misbruiken, JUIST omdat het 1 van de weinige drugs is die maatschappelijk geaccepteerd is. Het wordt niet als drugs gezien en 'als het legaal is, dan zal het wel niet zo slecht zijn'. Wanneer je alle drugs legaliseert kunnen mensen niet meer vertrouwen op de legaliteit. Ze moeten eindelijk eens zelf na gaan denken. En misschien gaat het in het begin inderdaad een beetje de foute kant op, maar op den duur zullen mensen zelf na leren denken en goed om weten te gaan met drugs.

Drugs illegaal maken heeft totaal geen voordelen. Je geeft de onderwereld een gigantisch cadeau, je geeft de gebruikers meer risicos omdat zij niet weten wat voor spul het is en er is totaal geen goede voorlichting...

Drugs spelen een belangrijke rol in de samenleving. Mensen moeten er serieus over na gaan denken in plaats van die achterlijke dogmatische kijk op drugs die er nu heerst. Deze kijk is niet op feiten gebaseerd, maar op enge verhalen. Als mensen 1 persoon kennen die helemaal naar de klote is gegaan door drugs, schrijven ze drugs gelijk af als iets 'slechts'. Dat is bullshit en geeft maar weer eens aan, hoe fucking slecht mensen kunnen relativeren :(

Funky Monkey

Badass junkie
Fezz zei:
Tostini zei:

+1

deadlock

Badass junkie
shokora zei:
Fezz zei:

Anarchistische staat is onmogelijk, dat is een contradictio in terminis. Een staat is bij definitie een machthebbende partij, iets wat bij zuiver anarchisme onmogelijk is. Wat wel kan is anarcho-syndicalisme, maar ook hierbij is er geen staat.

Wacky zei:

Ik ben dit niet met je eens. Ik denk dat jongeren alcohol misbruiken, JUIST omdat het 1 van de weinige drugs is die maatschappelijk geaccepteerd is. Het wordt niet als drugs gezien en 'als het legaal is, dan zal het wel niet zo slecht zijn'. Wanneer je alle drugs legaliseert kunnen mensen niet meer vertrouwen op de legaliteit. Ze moeten eindelijk eens zelf na gaan denken. En misschien gaat het in het begin inderdaad een beetje de foute kant op, maar op den duur zullen mensen zelf na leren denken en goed om weten te gaan met drugs.

Drugs illegaal maken heeft totaal geen voordelen. Je geeft de onderwereld een gigantisch cadeau, je geeft de gebruikers meer risicos omdat zij niet weten wat voor spul het is en er is totaal geen goede voorlichting...

Drugs spelen een belangrijke rol in de samenleving. Mensen moeten er serieus over na gaan denken in plaats van die achterlijke dogmatische kijk op drugs die er nu heerst. Deze kijk is niet op feiten gebaseerd, maar op enge verhalen. Als mensen 1 persoon kennen die helemaal naar de klote is gegaan door drugs, schrijven ze drugs gelijk af als iets 'slechts'. Dat is bullshit en geeft maar weer eens aan, hoe fucking slecht mensen kunnen relativeren :(
Het legaliseren van drugs is natuurlijk wel het domste dat je kan doen. Dan hebben we binnen de kortste keren 30.000 speedjunkies erbij. Daarnaast lijkt het me niet wenselijk om de overheid de kans te geven er veel belasting op te heffen.

shokora

Wijs gebruiker
deadlock zei:
Het legaliseren van drugs is natuurlijk wel het domste dat je kan doen. Dan hebben we binnen de kortste keren 30.000 speedjunkies erbij. Daarnaast lijkt het me niet wenselijk om de overheid de kans te geven er veel belasting op te heffen.

Ik denk niet dat het met zo'n vaart zal lopen. Iedereen kan nu ook speed krijgen. Zelfs mensen die totaal niets met de drugscene te maken hebben, kunnen vast wel binnen een dag een paar gram speed regelen.

Dus ik zie niet waarom mensen het opeens zouden gebruiken, als het legaal is.

3e4l

Newbie
Fezz zei:

Nee dat niet, maar een eerlijke staat zou geen kwaad kunnen toch?

Drugs voor wie dat willen mijn vriend, Het is jou leven, dat hoor je te kunnen invullen zoals jij het wil, zonder daarbij de vrijheid van een ander te beschadigen. Jan peter en konruiten, weten echt niet voor mij wat ik uit mijn leven wil halen, nog sterker ik ben er ook nog naar op zoek :grin:

3e4l

Newbie
Tostini zei:

niet slecht bedoelt, maar wat een kut ouders heb je dan, omdat jij iets doet wat hun niet begrijpen moet je het huis uit. Ook zonder maar even te luisteren naar je uitleg?

deadlock

Badass junkie
shokora zei:
deadlock zei:

Ik denk niet dat het met zo'n vaart zal lopen. Iedereen kan nu ook speed krijgen. Zelfs mensen die totaal niets met de drugscene te maken hebben, kunnen vast wel binnen een dag een paar gram speed regelen.

Zie jij nu veel mensen adders houden?

shokora

Wijs gebruiker
deadlock zei:
shokora zei:
deadlock zei:

Zie jij nu veel mensen adders houden?

Wow, wat een enorm goede vergelijking, die vooral heel erg van toepassing is.

HOE DE FUCK wil jij het houden van bepaalde slangen, vergelijken met het verbieden van drugs? Het lijkt me logisch dat verbieden bij het een beter werkt als bij het ander...

Overigens, zelfs als ik je vergelijking als valide aan zou merken. Denk je serieus dat wanneer het houden van adders legaal zou worden, er massa's mensen naar de winkel zouden rennen om een adder te kopen?

Pikachu

Wijs gebruiker
3e4l zei:
Tostini zei:

niet slecht bedoelt, maar wat een kut ouders heb je dan, omdat jij iets doet wat hun niet begrijpen moet je het huis uit. Ook zonder maar even te luisteren naar je uitleg?

Bij mij is het exact hetzelfde, toen m'n ouders er laatst achter kwamen dat ik paddo's gebruikt had moest ik aan de bloeddrukmeter. Na vele pogingen om uit te leggen wat het nu eigenlijk doet en hoe het werkt heb ik het maar opgegeven, ze wilden het gewoon niet geloven.

Ik "Die paddo's worden gecontroleerd en gewoon verkocht in een winkel, je kunt er niet dood aan gaan tenzij je je halve lichaamsgewicht opeet aan paddo's"

Ouders: "Ja maar wat als er nou een rotte tussen zit, of een slecht hele giftige?! Mensen raken in een psychose van die dingen!"

Oh en de legendarische uitspraak van m'n ma: "Paddos? -> Heroïne"

Nou ja, gewoon beter opletten en ze er niet meer mee confronteren.

Tostini

Belezen gebruiker
Nick de Neger zei:
Fezz zei:
Tostini zei:

+1

ik snap hem niet.. :confused:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
De enige drugs waar ik echt een afkeer van heb gekregen zijn xtcpilletjes, zoveel gekotst van die dingen, als ik ze nu alleen al zie begint mijn maag spontaan om te draaien.... :xtc: :kots:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Tostini zei:
Nick de Neger zei:
Fezz zei:
Tostini zei:

+1

ik snap hem niet.. :confused:

Alcohol is in feite een van de ergste harddrugs, Nick de Neger geeft aan dat hij Fezz' zijn opmerking grappig/leuk/goed vond door +1 te schrijven. :wave:

Bovenaan