Afkick verschijnselen

caatje

Badass junkie
Ontwennen

Wanneer je jezelf iets ontzegt dat erg belangrijk voor je is, kan je hier lichamelijk heel wat last van hebben. De meeste drugs veroorzaken geen levensbedreigende afkickverschijnselen, maar je kan je wel verwachten aan bijvoorbeeld hoofdpijn, zweten, angstzweet, buikkrampen, je opgefokt voelen, moeilijk (in)slapen, rusteloos zijn, drang om te gebruiken, nachtmerries, dromen van gebruik, je zinloos voelen, depressieve gevoelens, stemmingswisselingen, ... Hoe langer je gestopt bent, hoe minder last je hebt van deze verschijnselen

bron

Mac...

Badass junkie
Ik denk dat hij eerder bedoelde, welke symptonen ontstaan bij het afkicken van welke drug, toch?

lot

Badass junkie
Jeller zei:
weed: slecht slapen vooral

jah en bij mij ook dat ik me minder goed kan concentreren.. kan ik altijd al niet zo goed.. maarja :( en ja koude handen is ook een verschijnsel blijkt.. :confused:

Drazzic

Bewuste gebruiker
Mac... zei:
Ik denk dat hij eerder bedoelde, welke symptonen ontstaan bij het afkicken van welke drug, toch?

Dat was eigelijk wel de bedoeling. Maar een overzichtje over in het geheel gezien is ook niet verkeerd.

Qocaïne

Badass junkie
Ontwenningsverschijnselen van cocaïne geeft depressies, angsten, agressie en een vervelende jeuk; het lijkt alsof er insecten onder de huid kruipen.

Ontwenningsverschijnselen van heroïne voelt je je ziek, je transpireert, bent klam en koud, je hebt kippenvel, een lopende neus, buikkrampen en pijn in armen en benen. Ook kun je last hebben van braken en diarree.

Bij andere middelen spreek je meer van geestelijke afhankelijkheid. Dat houdt in dat de gebruiker steeds sterker naar het middel verlangt en zich eigenlijk niet meer prettig kan voelen zonder. Dat is het geval bij XTC. Bij tripmiddelen is dit nauwelijks het geval.

Ik heb geen idee van GHB of Speed.. ik weet wel dat de afkickverschijnselen van GBH ernstig zijn.

[/b]

rich28

Experimenterende gebruiker
nou wat ik bij xtc heb.....wil het niet echt afkickverschijnselen noemen...meer een xtc-dip, zijn vooral een leeg gevoel, beetje dippie en irritant vaaggg/veel dromen voor een paar dagen na het gebruik

coke heb ik weinig last van achter, hooguit dat je verneukt bent door het teveel zuipen erbij

speed vind ik ballenspul, word er veelste gespannen van, vaak depri voor een paar dagen en het niet kunnen eten vind ik echt minder, dus speed ontwijk ik maar

Mac...

Badass junkie
Nja dat zijn allemaal absoluut geen afkickverschijnselen, maar is allemaal heel erg standaard voor de come-down...

rich28

Experimenterende gebruiker
ja dat ben ik met je eens, maar bij xtc kun je natuurlijk ook niet echt van afkickverschijnselen spreken....meer de naweeën net als bij speed

Mac...

Badass junkie
Ja ben ik met je eens.
Echte fysieke afkickverschijnselen zijn er imo ook alleen bij lichamelijke verslavingen, bij geestelijke verslavingen speelt er zich meer af tussen de oren. Maar dat neemt niet weg dat het niet moeilijk is om van een geestelijke verslaving af te komen en dat dit ook wel de nodige consequenties heeft.

Haze

Bewuste gebruiker
Hmm als je heel verslaafd bent aan hero/coke/alcohol en je gaat afkicken ga je toch hallucineren en van alles?

matthijs

Badass junkie
Afkickverschijnselen van alcohol kan een delirium zijn. Ik geloof dat het te maken heeft met het feit dat je hersenen heel erg lang verdooft zijn geweest door de alcohol en opeens worden ze weer actief. Dat trek je dan niet.

BacingsPen

Badass junkie
dat is dat afschuwelijk spul waar je eigenlijk vanaf zou moeten blijven :wink:

Ik wou dat ik zelfs deze 2 bier niet had gedronken...

Ben blij dat het uit begint te werken...

misselijk makende troep :wink:

Blame everything on alcohol and you'll feel good :wink:

IS HET NOU LENTE?

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
belangrijkste echte ontwennigsverschijnselen (na stoppen van weken of maanden en langer continu gebruik, dus niet de crash na wat lijntjes pep..):

alcohol: delirium / delirium tremens

opiaten: ziek zijn, depressie, (verwarring?)

stimulanten incl xtc: depressie + hypersomnie

benzo's e.d.: vooral opgefokt zijn, slapeloosheid, eigenlijk alle neurotische klachten. in extreme gevallen: convulsies, delirium.

verder bestaat het stoppen na lang gebruik bij alle drugs ook uit agitatie, opgefokt zijn. je hersens missen een stofje dat ze zo lang gewend zijn. gelukkig is het met opiaten, alcohol en benzo's mogelijk om onder medische behandeling de dosis te minderen tot nul.

melissa

Wijs gebruiker
Haze zei:
Hmm als je heel verslaafd bent aan hero/coke/alcohol en je gaat afkicken ga je toch hallucineren en van alles?

na zeker 7 maanden dagelijks gebruik van een gram,en leven op een broodje kroket per dag was ik echt wel ziek.......
de eerste twee dagen had ik koud zweet,tot in t extreme,halicuneren....en overgeven om t uur,rillingen,dan weer warm dan weer koud......
de dagen erna had ik koorts,diaree........
ik heb zelfs medicijnen van de huisarts gekregen om die tijd draaggelijk te maken.......
een week heb ik in mijn eentje in mijn kamertje doorgebracht,voordat ik t daglicht weer kon verdragen......
daarna heb ik jaren niet meer gebruikt
19 was ik toen.....

Audio Scum

Belezen gebruiker
Jeller zei:

Dat is bij mij altijd m`n grootste angst geweest maar nu ik door de weeks gestopt ben lukt het erg goed om te slapen en droom ik zelfs weer. Misschien dat je ff een stukie boek moet lezen voor het slapen, werkt erg goed.

J0rrit

Badass junkie
Audio Scum zei:
Jeller zei:

Dat is bij mij altijd m`n grootste angst geweest maar nu ik door de weeks gestopt ben lukt het erg goed om te slapen en droom ik zelfs weer. Misschien dat je ff een stukie boek moet lezen voor het slapen, werkt erg goed.

klopt het dat je van wiet niet meer droomt dan? en hoe zit dat? alleen als je op die dag zelf geblowt hebt of gwn als je t bijna elke dag doet?heb zelf al heel lang nie meer gedroomd naar mijn weten eig

Mac...

Badass junkie
Als je een tijd stopt met blowen en eigenlijk met alles zul je merken dat je na een periode van minder goed gevoel over gaat in een gevoel dat je al enige tijd niet meer gevoeld hebt. Ikzelf heb me zo ver gekregen dat ik iig stukken minder gebruik dan ik voorheen deed, niet meer ieder weekend snuiven ed, ik merk echt het verschil, vooral als ik 's ochtends op moet staan, altijd voor de wekker wakker enzo, echt heerlijk.

Nja wat ik zeggen wil is dus, als je ff volhoudt, kom je er uiteindelijk beter uit dan dat je ooit gedacht had.

melissa

Wijs gebruiker
Mac... zei:
Als je een tijd stopt met blowen en eigenlijk met alles zul je merken dat je na een periode van minder goed gevoel over gaat in een gevoel dat je al enige tijd niet meer gevoeld hebt. Ikzelf heb me zo ver gekregen dat ik iig stukken minder gebruik dan ik voorheen deed, niet meer ieder weekend snuiven ed, ik merk echt het verschil, vooral als ik 's ochtends op moet staan, altijd voor de wekker wakker enzo, echt heerlijk.

Nja wat ik zeggen wil is dus, als je ff volhoudt, kom je er uiteindelijk beter uit dan dat je ooit gedacht had.

hiero ook :wave:
tegenwoordig fris wakker voor de wekker gaat....
in ieder geval tot 3 dagen geleden,totdat er een uurtje aangeplakt werd :angry: :angry:
vooral de weekenden zien er veel rooskleurigger uit,ipv verrot wakker worden en 1 dag meer dood dan levend zijn.......
en toen was t weekend alweer voorbij :cry:

Frisko

Badass junkie
melissa zei:
Mac... zei:

hiero ook :wave:
tegenwoordig fris wakker voor de wekker gaat....
in ieder geval tot 3 dagen geleden,totdat er een uurtje aangeplakt werd :angry: :angry:
vooral de weekenden zien er veel rooskleurigger uit,ipv verrot wakker worden en 1 dag meer dood dan levend zijn.......
en toen was t weekend alweer voorbij :cry:
een uur later gaan slapen hé meid :P :P

melissa

Wijs gebruiker
vooral een uur eerder opstaan......
volgens mijn biologische klokje is t nog steeds 6 uur als ik er uit moet.....
geen 7 uur dus,verrot :angry: :angry:

minn

Badass junkie
melissa zei:
vooral een uur eerder opstaan......
volgens mijn biologische klokje is t nog steeds 6 uur als ik er uit moet.....
geen 7 uur dus,verrot :angry: :angry:
dat komt vanzelf wel hoor, over 3 dagen merk je het niet eens meer :P

Kim

Wijs gebruiker
ik krijg last van

paranoia
zweeterig
angst aanvallen
zie crack liggen op de grond
ik denk steeds aan crack

Bovenaan