Afkicken Heroïne

AudreyA

Newbie
Ik had even een vraagje over heroïne;
Is het mogelijk om af te kicken zonder kliniek, methadon of een ander hulpmiddel? Ik ben er namelijk onlangs achter gekomen dat mijn vriend het langdurig gebruikt(e). Hij zegt mij dat 'ie is afgekickt. Ik weet dus alleen niet of ik hem moet geloven.
Bij voorbaat dank voor je antwoord.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Alles is mogelijk, je kan heel goed cold/turkey afkicken, maar zonder enig hulpmiddel,is wel zeeer uitzonderlijk want het is heeel heftig,helemaal als je alleen bent.

speeseend

Wijs gebruiker
Zegt je vriend dat hij zelfstandig, zonder hulpstoffen is afgekickt binnen een x-aantal dagen?

Als ik jou was, zou ik zijn dagelijks ritme voor de komende weken eens goed onder de loep nemen. Indien hij nog steeds hooked is, zal je dit gauw constateren, als je hem goed observeert.

Hij moet jou weer vertrouwen geven, zodoende mag je hier ook best om vragen in de vorm van 't doen van zijn / de financiën bijvoorbeeld. Als hij dat niet ziet zitten, is er wat loos, lijkt mij.

Veel geluk gewenst,

Eend

AudreyA

Newbie
*Een half jaar geleden is het dat hij voor het laatst gebruikte zegt ie, dat is ook wat een vriend van hem mij heeft verteld

speeseend

Wijs gebruiker
Tja, helemaal afhankelijk van de toedieningsvorm, frequentie en hoeveelheid. Dit bepaald min of meer de mate van verslaafdheid bij Hero.

candise

Experimenterende gebruiker
kan toch dat hij helemaal cold turkey afkickte, als hij nu helemaal niet veel gebruikte ...
toen ik de eerste keer cold turkey afkickte is mij dat ook gelukt zonder meer ...
in de gevangenis moet je toch ook cold turkey afkicken ! dus onmogelijk is het niet hoor ...
maar ik zou toch eens kijken met wat voor vrienden hij omgaat, gebruiken die mensen ? wat gebruiken ze ? en als je hem echt niet gelooft kan je ook vragen of hij zich wil laten testen ...
maar ik zou hem het voordeel van de twijfel gunnen, zit hij echt nog aan de smack valt hij vroeg of laat toch door de mand !

Flameon

Badass junkie
Afkicken zonder hulpmiddelen is mogelijk maar moeilijk. Zijn verhaal zou dus kunnen kloppen!
Vergeet niet dat een verslaafd iemand heel professioneel is in het liegen en dingen verbergen. Bovenstaande berichten staan genoeg tips waar je eens op kan letten: vriendengroep, pin gedrag, hoe gedraagd hij zich (afwezig...) etc etc.

Mijn vriend zit nog steeds in herstellende fase en het is heel zwaar voor de relatie. Ik zou maar eerst afvragen of hij wel de moeite waard is. Of hij nog gebruikt zal je altijd blijven spoken en de enige manier om de twijfels te sussen is om hem te controleren. Bankrekening controleren,zakken controleren,zijn bezigheden in de gaten houden. Leg wel uit dat het voor jou eigen geruststelling is. Als hij opeens weg moet, vaak te laat komt,midden in de nacht vaak wakker is,dan kan er wel iets zijn. Liefde maakt je al blind dus hem vertrouwen is al overbodig, hij moet zich aan jou bewijzen want je kan niet aan een relatie beginnen met een verslaving, Drugs is een egoïstische, hebzuchtige minnares, je zal gauw merken dat je op 2e plek komt, dat is geen relatie. Als je echt voor elkaar kiezen dan ga samen op therapie, hij moet afkicken, afkicken hoeft niet te pijnlijk te zijn, hij moet hulp vragen van zijn huisarts als hij voor jouw kiest, steun hem door met hem te gaan. Het zijn niet alleen junkies,lozers die verslaafd aan raken ook normale slimme mensen, hij hoeft echt niet te schamen, je hoeft ook niet bang te zijn van de huisarts. Die weten inmiddels ook beter dat zelfs bankdirecteuren ook een vergissing kunnen maken. Vertel hem dat het niet erg is dat hij verslaafd is maar wat hij van plan is om te doen. Als hij verder wil dan moet hij kiezen tussen jou en drugs.Relatie met drugs is accepteren dat je op 2eplek komt te staan, je verdient beter.

meiske

Newbie
Mijn vriend heeft ook altijd gezegd dat hij was afgekickt. Maar nu voor de zoveelste keer ben ik er achtergekomen dat hij weer begonnen is. Hoe dan ook , zoiets kan je niet verborgen houden (tenminste bij ons niet). Het geld , gezichtsuitdrukking, en altijd een smoesje om even vlug weg te gaan. Maar in vind het zelf nog moeilijker om het te weten .... ben super kwaad over het gelieg. En dan moet je idd keuzes gaan maken wat je ermee kan en wil doen. Het blijf gewoon super moeilijk!

Bovenaan