Afkicken oxy en tramadol

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Als ik iets wil voelen van tramadol dan moet ik een bekerglas vol Zaldiar innemen...( 35 mg tramadol met 350 mg paracetamol)
Dit neem ik alleen bij echt hevige pijn.
Of je neemt gewoon 200mg tramadol ipv 50mg en 350mg paracetamol want dan voel je de paracetamol niet misschien meer als de tramadol. Ik had eerst vanwege pijn klachten via de pijn poli 2x 50mg tramadol kortwerkende tramadol overdag en 100mg langwerkende tramadol voor het slapen. En 3x 50mg diclavonac met omeprazenol (maagbeschermer wat echt nodig is met tramadol)

De Zandman

DF-koning
Diclofenac is een n.s.a.i.d. pijnstiller die ont -zet - tend slecht voor de maag is.
Het is te bezien als een terroristische aanslag op de maagwanden.
Daarom heb je idd absoluut een goede maagbeschermer nodig.
Maar het venijn zit in de staart, in die zin, dat je tanden ook verwoest kunnen worden.
Ik ken iemand die een tijd diclofenac gebruikte, en als kers op de taart 2 x een akelige en vreemde kaakontsteking kreeg...
De,e pijnstiller is een absolute no go voor mensen die een maagoperatie zoals een gastric bypassoperatie hebben gehad.
Met deze operatie zit je qua pijnstilling zeer snel aan de opiaten.
Omdat er heel veel pijnstillers niet te verenigen zijn met een maag die geopereerd geweest is...

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Diclofenac is een n.s.a.i.d. pijnstiller die ont -zet - tend slecht voor de maag is.
Het is te bezien als een terroristische aanslag op de maagwanden.
Daarom heb je idd absoluut een goede maagbeschermer nodig.
Maar het venijn zit in de staart, in die zin, dat je tanden ook verwoest kunnen worden.
Ik ken iemand die een tijd diclofenac gebruikte, en als kers op de taart 2 x een akelige en vreemde kaakontsteking kreeg...
De,e pijnstiller is een absolute no go voor mensen die een maagoperatie zoals een gastric bypassoperatie hebben gehad.
Met deze operatie zit je qua pijnstilling zeer snel aan de opiaten.
Omdat er heel veel pijnstillers niet te verenigen zijn met een maag die geopereerd geweest is...
Nope liefst transdermaal in dat geval , zoals buprenorfine, fentanyl, of andere die ik even niet uit mijn hoofd weet. Die ontzien je maag je het meest natuurlijk. Dacht dat oxycodon ook meevalt met hoe slecht het voor de maag is. Anders had ik wel een maagbeschermer gekregen.

De Zandman

DF-koning
Transdermaal is idd het beste!
Ik weet niet of ze diclofenac in die vorm kunnen voorschrijven...
Oxcycodon is iig niet slecht voor de maag.

Paaseieren

Experimenterende gebruiker
Nou een jaar verder en weer terug bij af. Operatie 5x uitgesteld en heb zoveel medicatie nu liggen tis om te janken. Weer vol gas aan de oxy omdat ik 4 adresjes heb gevonden 🤦🏻‍♀️. Het is nog niet zo extreem als eerst maar toch weer 2x langwerkend 10 MG en 4-5x 5MG kortwerkend. Tramadol slik ik niet eens meer alleen nog maar oxy. Heb bergen lyrica en amitriptyline en diazepam waar ik ( nog) vanaf blijf. Vandaag een goede pijn dag dus maar 2x 5MG op maar toch ben dit zo zat.

Paranoize.

Badass junkie
Nou een jaar verder en weer terug bij af. Operatie 5x uitgesteld en heb zoveel medicatie nu liggen tis om te janken. Weer vol gas aan de oxy omdat ik 4 adresjes heb gevonden 🤦🏻‍♀️. Het is nog niet zo extreem als eerst maar toch weer 2x langwerkend 10 MG en 4-5x 5MG kortwerkend. Tramadol slik ik niet eens meer alleen nog maar oxy. Heb bergen lyrica en amitriptyline en diazepam waar ik ( nog) vanaf blijf. Vandaag een goede pijn dag dus maar 2x 5MG op maar toch ben dit zo zat.
Blijft een lastige zaak... :/ Al eens gepraat met de dokter over het gebruik van methadon of suboxone in plaats van oxycodon? Ik geloof dat methadon en suboxone betere pijnstillers zijn dan oxy en je niet die echte opiaten roes geven.

Je kunt ook proberen fentanyl pleisters te scoren waardoor je minder oxy hoeft te slikken @Tijdloos heeft hier meer verstand van ik ben meer bekend met oxycodon en heroïne.... Maar ikzelf vond methadon in ieder geval een sterkere pijnstiller dan oxycodon die ik maar 1 a 2x per dag hoefde te nemen en het gaf meer een soort mellow benzo high ipv een oxy roes

Paaseieren

Ik kan aan fentanyl pleisters komen maar dat is toch veel sterker dan oxy? Ben bang dat ik er dan helemaal niet meer af kom…En de dokter weet niet dat ik weer aan de oxy zit. Paar maanden terug had ik 1(!) dag te vroeg tramadol besteld ( oprecht omdat het weekend ertussen zat) en hij heeft direct m’n recept stopgezet. En zat ik dus al in afkick gelijk en daardoor weer gaan zoeken naar adresjes 🤦🏻‍♀️

Paaseieren

Dokter geeft mij alleen diclofenac, hoge dosis lyrica en amitriptyline en diazepam. Nou die dia heb ik een keer voor de lol op en verder niet, die lyrica en amitriptyline helpen niet voor de pijn maar zorgen alleen dat ik 16 uur achter elkaar slaap

Bovenaan