Ik heb een heroïne en diazepam verslaving en ik had een oxycodon verslaving. Ik weet hoe het is om ziek te worden van benzo's. Niet van ghb. Maar dus wel hoe het is om ziek te worden als je niet je middeltje inneemt.
Is echt een klote situatie ja en als je naar de huisarts of huisartsenpost gaat in zo'n situatie zien ze je meer aan als een drug seeker dan iemand die in een gevaarlijke gezondheid situatie dreigt te komen.
Ik geloof wel dat als het ECHT foute boel is dat ze je niet 123 naar huis sturen en opnemen, maar however worden er zeker veel fouten gemaakt en de kans dat je naar huis gestuurt word en doodziek daar beland of misschien zelfs dat er nog een ambulance gebeld moet worden is vrij groot helaas☹
Daarom is verslavingszorg de beste zorg die je op dat moment kunt hebben. En wat je ook nooit moet vergeten dat als het echt superslecht gaat dat je altijd de crisis dienst kunt bellen en binnen 24 uur ergens veilig opgenomen zit in klinische opname waar ze je goed in de gaten houden. Maar mensen maken niet snel deze stap en naar de huisartsenpost gaan is natuurlijk een veel makkelijkere keuze met minder gevolgen. Maar vergeet dat dus nooit.
Verder zul je jezelf met of zonder hulp van de verslavingszorg uit deze situatie moeten krijgen anders eindigt deze cycle nooit. Per direct afbouwen en zorgen dat je nooit zonder komt te zitten zijn de allerbelangrijkste dingen maar dat weet je zelf ook wel.
Ik hoop dat het goed met je zal gaan en veel sterkte!! Nog een fijn weekend👍🏻
Ik heb precies de zelfde ervaring gehad toen ik al bijna 10 jaar met een ghb afhankelijkheid rond liep. Eigen huisarts wilde enkel een doorverwijzing doen voor zowel de brijder en de jellinek kliniek maar ook die hielden in mijn situatie gewoon de wachtlijst van gemiddeld zo'n 2,5 maand aan. Mijn vrouw heeft toen 112 gebeld zodat er een ambulance snel aan kwam, maar eenmaal in het ziekenhuis werd ik wel volgehangen met allemaal plakkertjes en een infuus om je vochtgehalte omhoog te gooien maar zit ook een hoop zout in...
Dus daar ging mijn bloeddruk nog meer van omhoog en dus werden mijn klachten alleen nog maar erger want ik hield al enorm veel vocht vast van de ghb.
Dus toen "en dan was ik ondertussen al weer ruim 2 uur in het ziekenhuis" kwamen ze heel snel met wat xyrem (medicinale ghb) aanzetten, maar dat bleek veels te weinig en dan kwamen tot 2 x aan toe met de zelfde dosis maar dan met een 3 kwartier er tussen ipv dat ik thuis altijd netjes afgemeten wel 20ml per 2 uur nam (geen typfout ik nam echt zoveel,mijn vrouw had de ghb in haar beheer en maakte het voor mij klaar zodat ik niet meer kon nemen dan mezelf gewoon stabiel te houden en kon functioneren). En dat ik een 3 kwartier na de 2de herdosering stabiel was werd ik van alles losgemaakt en werd ik de deur weer uitgeschopt WTF...!!!
En dat ik zei dat ik dan straks weer thuis met een probleem zat interesseerde ze niet...zowel mijn vrouw als ik kregen het niet aan hun verstand gebracht ik niet zonder verdere hulp kon maar meer als dit konden ze niet voor ons betekenen dan moest ik van ze maar wachten op 1 van de 2 klinieken.
Dus in de auto hebben we maar mijn dealer gebeld en mijn situatie uitgelegd hoe ik er nu voor stond, en dat vond hij ook zo belachelijk allemaal dat hij voor mij nu wel een uitzondering maakte om mijn ghb op de pof te halen totdat we hem weer (desnoods in gedeeltes) konden terug betalen. En helaas was het meerdere keren nodig voor ik uiteindelijk een keer in de paaz van het zaans medisch centrum terecht kwam en daar wel baclofen erbij kreeg, en nu ben ik vanaf eind januari al clean van de ghb en ik blijf nu nog steeds op 4 x daags 30mg baclofen en zodra ik me goed genoeg voel dan ga ik het langzaam aan proberen af te bouwen.
Ben weer begonnen bij een werkgever ipv mijn eigen bedrijf en ook afstand genomen van zogenaamde "vrienden" en paar weken geleden weer begonnen met te fitnessen in mijn gym waar ik vroeger al trainde vanaf mijn 13de totdat mijn verslaving begon op mijn 37ste.