Afkicken van Lorazepam en Diazepam

Kordie

DF-koning
Dat is zo moeilijk om te beschrijven. Omdat het verloop enorm grillig is. De eerste weken zijn het zwaarst. Tuurlijk ga je je wel iets beter voelen maar iets beter in deze toestand is nog steeds erg slecht.

Enige houvast is idd dat je het maar kort gebruikt hebt. Wel hoge doseringen helaas.

Ik heb het 2 jaar gebruikt ong met hoogste doseringen rond de 50mg Diazepam en paar mg Lorazepam. Ik heb t vaker doorlopen dus is t ook automatisch zwaarder voor mij.

Reken zeker op enkele maanden dat je weer helemaal jezelf bent. Want met deze intense ontwenningsverschijnselen zoals jij die hebt verwacht ik wel dat het ook eventjes duurt.

Knap Raver dat je gewoon hebt kunnen werken in deze zware maanden!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Wat andere hebben meegemaakt zegt heel weinig over wat je te wachten staat. Om eerlijk te zijn verwacht ik dat het voor jou wel mee gaat vallen omdat je maar een aantal maanden aan de Benzodiazepines hebt gezeten toch?

Maar je hebt misschien een ander probleem en dat is dat je nog geen oplossing hebt voor het onderliggende probleem misschien. Waarom begon je zo aan die troep?

Heel veel sterkte.
Geloof ik, maar je probeert hier toch een bepaalde hoop uit te halen. Ik voel me vandaag zo fucked up slecht, gisteren ook al maar vandaag echt erger. Geen doorkomen aan! Vrijdag was de beste dag achteraf gezien, dan verwacht je eigenlijk dat dat daarna doorzet….en dat je niet dieper hoeft te gaan op een latere dag!

Ik heb het even opgezocht. De laatste week van oktober ben ik gestart met 1 a 2 tabletjes Lorazepam per dag. De eerste 2 weken van november zat ik op 2 stuks per dag. Van half november t/m begin december zat ik op 4 Lorazepam per dag. Toen begon het uit de klauwen te lopen…

Vanaf 3 december t/m half december zat ik op 4 x 2 per dag. Vanaf 22 december t/m 29 december stond ik 1 week lang op de hoogste dosering en dat was 3 x 3 en voor de nacht 5. 14 dus erg hoog.

Toen begon de echte crisis omdat het recept niet binnenkwam en vanaf 31 december had ik niets meer. Toen 2 januari cold turkey bij de huisarts en daarna GGZ gekomen.

Daar overgezet naar Diazepam 2 mg en gestart op 4 x 8 tabletten. Na 4 dagen terug naar 4 x 6. Na een week naar 4 x 4. Hier begon ik me weer een beetje mens te voelen. De week erna op 4 x 2 en die week voelde ik me echt best redelijk.

De week erna (3 weken terug) naar 4 x 1 en vanaf dat moment brak de hel los. Halve week 4 x 1.5 mogen pakken. Daarna toch meteen terug naar 4 x 1 en de week erna ondanks dat ik echt ondraaglijk zwaar af aan het kicken was naar 0.🤯

Dan hebben jullie een beetje een idee hoe het gegaan heeft. Ik heb dus niet 3 a 3,5 maand continu op een zeer hoge dosering gezeten….hopelijk scheelt dat wat!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dit is zo belangrijk. Als je er nog geen hulp voor hebt gezocht @Dutchie85 ga dat wel doen zodra je het weer aan kunt. Misschien nu al even bij de huisarts langs ivm eventuele wachttijd.

Voor nu: bekijk het per dag. Probeer je niet vast te klampen als het een dag goed gaat of in de put zitten als je een slechtere dag hebt. Benzo ontwenning kan grillig verlopen. Zelfs symptomen kunnen komen en gaan.

En kijk of je toch bezig kunt gaan. Ergens vrijwillig in een rustige en veilige omgeving. Als ik eenmaal bezig was in de moestuin vergat ik alle narigheid even. Het was niet weg, en het kwam heus wel terug maar ik had even pauze.
Bedankt allemaal!🙏

Ja, ik heb al via een bekende van ons een adres gekregen waar ik naar ga kijken de komende dagen voor een vervolgtraject.

Ja dat het heel grillig is dat is me nu wel duidelijk gezien hoe ik eraan toe ben!😳 Ik kan nu nog niet veel meer dan af en toe ff de tuin in lopen, voel me er veel te zwak en slecht voor nu. Zodra het gaat probeer ik wat afleiding te zoeken, maar buiten een keer een film kijken ofzo heb ik ook echt ff nergens behoefte aan. Mijn lichaam schreeuwt voor rust, maar door alle ongemakken lig je niet relaxed op de bank ofzo…die klachten maken het extreem zwaar en daardoor ga je psychisch weer kapot.

Op naar betere dagen!💪

Dutchie85

Belezen gebruiker
Oké bedankt!

Update: echt een extreem heftige dag tot dusver.

Mijn lichaam is echt totaal ontregeld en keihard aan het strijden. Alles staat aangespannen, zeurderig stekend gevoel overal maar het ergst in de benen. M’n lijf schreeuwt voor energie, druk op de lever, snelle korte ademhaling, voelt of er door je hele lichaam wat krioelt/beweegt/tikt, hoofdpijn en helemaal onrustig en niet weten hoe je dit moet dragen…. Zit nu op dag 8, dacht dat het niet erger kon en het wel af zou nemen ipv toenemen!😤🤯
Update dag 9:

Redelijk ca 6 uur geslapen vannacht, bij het wakker worden helemaal nat van het zweet en enorm heftige psychische gedachten. Het gevoel dat je niet meer kan en daar geen invloed op hebt, dat je geen idee hebt wat je beneden moet doen omdat je gek wordt! Om 5 uur was ik wakker en daarna nog een beetje geslapen, maar vooral veel en onrustig liggen draaien. Nog steeds dunnere ontlasting, dat heb ik sinds dat ik 3,5 week geleden naar 4 x 1 ging.

Mijn lijf schreeuwt nog steeds voor energie, trilt van binnen vooral, (handen ook), vooral in de benen stekende pijn, lichte hoofdpijn, snelle korte ademhaling, zeurderig pijngevoel door het hele lijf. Psychisch het gevoel dat je er niet uitkomt. Geen behoefte aan contact of aan mijn telefoon etc.

Ondanks dat het niet veel verschilt met gisteren heb ik het gevoel dat ik iets meer “relaxter moe” ben. Ga zo ff wat eten en daarna even naar buiten om een beetje beweging en frisse lucht te pakken.

Raver

Badass junkie
Zo herkenbaar! Dit is echt pure benzo hel! Focus op de dingen die je wel aankan en leef gezond. Leg jezelf ook vooral niks op , op dit moment. Doe het rustig aan, het is een slijtageslag.

De psychische gedachten snachts zijn ook erg herkenbaar. Half dromen, half wakker en sterke emoties voelen bij bepaalde vage shit. Althans zo kan ik het nu even onder woorden brengen.

Hou vol man! Geef het de tijd. Je zal zo nu en dan ook een betere dag hebben. Put daar kracht uit. Ook als je denkt dat je het niet meer aankan, kan je nog echt even door. Je bent sterker dan je nu aanvoelt!

Laatst bewerkt:

Dutchie85

Belezen gebruiker
Zo herkenbaar! Dit is echt pure benzo hel! Focus op de dingen die je wel aankan en leef gezond. Leg jezelf ook vooral niks op , op dit moment. Doe het rustig aan, het is een slijtageslag.

De psychische gedachten snachts zijn ook erg herkenbaar. Half dromen, half wakker en sterke emoties voelen bij bepaalde vage shit. Althans zo kan ik het nu even onder woorden brengen.

Hou vol man! Geef het de tijd. Je zal zo nu en dan ook een betere dag hebben. Put daar kracht uit. Ook als je denkt dat je het niet meer aankan, kan je nog echt even door. Je bent sterker dan je nu aanvoelt!
Thanks @Raver!

Ik moet maar 1 ding nu en dat is letterlijk overleven! Ermee dealen hoe heftig het ook is en zo gezond mogelijk leven en als het kan buiten wat lopen/bewegen. Een onmenselijke marathon inderdaad waar geen eind aan lijkt te komen…

De nachten zijn redelijk oké nu gelukkig, afgelopen nacht van 11 tot 5 geslapen. Maar dan met wakker worden psychisch doodsgedachten hebben omdat je het continue zo zwaar hebt dat je denkt dat je het niet meer aankan, echt verschrikkelijk is dat!

Vandaag is ook weer rete zwaar. Enige positieve is dat ik wel 15 minuten rustig aan buiten gelopen heb in de zon.

Manu76

Badass junkie
Het is super zwaar, dat weet ik ook, maar ik heb ook eens iets meegemaakt dat nog vele malen erger was in bepaalde opzichten. Namelijk mijn knie aan diggelen breken. Dan kun je alleen maar denken aan de toekomst en het vandaag moet je proberen te vergeten.. Maar best wel wat overeenkomsten.
Succes, nog een paar daagjes en dan gaat het echt de betere kant op!

_shikantaza

Badass junkie
Thanks @Raver!

Ik moet maar 1 ding nu en dat is letterlijk overleven! Ermee dealen hoe heftig het ook is en zo gezond mogelijk leven en als het kan buiten wat lopen/bewegen. Een onmenselijke marathon inderdaad waar geen eind aan lijkt te komen…
Marathon is een goede vergelijking.
De nachten zijn redelijk oké nu gelukkig, afgelopen nacht van 11 tot 5 geslapen.
Da's lang niet gek!
Maar dan met wakker worden psychisch doodsgedachten hebben omdat je het continue zo zwaar hebt dat je denkt dat je het niet meer aankan, echt verschrikkelijk is dat!
Oh dat vond ik vreselijk. Iedere dag weer gestresst wakker worden, soms met de raarste gedachten, om vrienden van 30 jaar geleden op te gaan zoeken enzo. En dan de dag erop weer het zelfde riedeltje. Het hoort er helaas wel bij.
Vandaag is ook weer rete zwaar. Enige positieve is dat ik wel 15 minuten rustig aan buiten gelopen heb in de zon.
Probeer je toch te richten op wat er wel lukt en wat wel goed ging.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Het is super zwaar, dat weet ik ook, maar ik heb ook eens iets meegemaakt dat nog vele malen erger was in bepaalde opzichten. Namelijk mijn knie aan diggelen breken. Dan kun je alleen maar denken aan de toekomst en het vandaag moet je proberen te vergeten.. Maar best wel wat overeenkomsten.
Succes, nog een paar daagjes en dan gaat het echt de betere kant op!
Ja kan me voorstellen dat dat ook erg pittig is. Maar als ik naar mijn eigen situatie kijk nu vind ik dat een lastige vergelijking. Maar dat doet er niets aan af dat het ook verschrikkelijk is.

Thnx, hopelijk snel wat rust in lichaam en geest!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Marathon is een goede vergelijking.

Da's lang niet gek!

Oh dat vond ik vreselijk. Iedere dag weer gestresst wakker worden, soms met de raarste gedachten, om vrienden van 30 jaar geleden op te gaan zoeken enzo. En dan de dag erop weer het zelfde riedeltje. Het hoort er helaas wel bij.

Probeer je toch te richten op wat er wel lukt en wat wel goed ging.
Marathon zit er wel binnen een aantal uren op!😅

Ik merk dat de slaap iets beter is de laatste dagen. Vorige week en de week ervoor had ik echt nachten erbij van 1,5 a 2 uur en daar word je natuurlijk ook niet beter van. Dus ben blij met deze uren, terwijl ik normaal echt wel 8 a 9 uur nodig heb.

Zo’n rare dingen denk ik niet, het zijn echt zeer nare gedachten bij het wakker worden. Dat je het niet meer aankan, zo’n soort shit. Dat houdt overdag wel aan merk ik, maar ik probeer uit m’n hoofd te komen gedurende de dag. Heb wel rare dromen gehad waar geen touw aan vast te knopen is.

Vandaag 2 keer een kwartiertje buiten rustig wat gelopen dus dat zie ik als positief voor vandaag! Op naar betere tijden…

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik heb sinds de afbouw naar 4 x 1 tablet Diazepam nu ruim 3 weken geleden, enorme stekende/brandende/tintelende spierpijn en spierkrampen. Met name in de benen, maar ook in m’n armen, rug en hoofd voel ik dit. Dit is vanaf het moment dat ik naar 0 gegaan ben vorige week maandag heel sterk toegenomen.

Ervaren meer mensen een raar tintelend/trillend/krioelend gevoel hierbij onder de huid? Het voelt alsof er allemaal beestjes op en neer bewegen. Dit voel ik door het hele lijf. Ik ben wel benieuwd hiernaar, omdat ik dit nergens terug lees.

Verder valt me het volgende op. Mijn handen trillen niet meer zo als 2 weken terug. Toen kon ik amper een beker vasthouden. Maar ik merk dat mijn vingers wel vaak nog vanuit zichzelf trillen/bewegen. Herkenbaar?

Hallo allemaal,

Vanwege veel onrust, me slecht voelen en daardoor depressieve klachten heb ik ca 3,5 maand geleden op aanvraag van mezelf Lorazepam voorgeschreven gekregen.
Bij aanvang alleen 1 mg wanneer nodig, maar dat deed helemaal niets voor mij. Ook niet als ik er 2 of 3 per dag nam verspreid over de dag.
Daarom heel snel op 4 x 1 mg gekomen omdat ik beter een spiegel op kon bouwen, maar zelfs daar merkte ik zeer weinig van. Omdat mijn klachten heftig waren mocht ik ophogen en zat ik al snel op 4 x 2 mg per dag. In het begin werkte dit wel en kreeg ik hierdoor meer rust en kon ik eindelijk een beetje ontspannen op de bank liggen en wat slapen. Dat voelde wel goed, maar was van vrij korte duur. De gewenning trad echter heel snel op en voor ik het wist zat ik eind december ca een week lang op een bizar hoge dosis van 12 tot soms wel 14 mg per dag. Heel eerlijk, ik kreeg deze laatste dosis via 2 artsen en heb het zelf zover laten komen. Heel stom natuurlijk achteraf, maar ik had hiervoor geen enkele ervaring met medicijnen en het ging mij erom dat ik eindelijk rust kon ervaren. Nooit gedacht dat je zo makkelijk je grenzen verlegd om je beter te voelen en dat het zo verslavend werkt die troep.

Door een fout met een recept kwam ik eind december ineens zonder te zitten en ben ik 3 dagen compleet zonder komen te zitten. Ik wist niet wat me overkwam, dacht echt dat ik dood ging. Zowel fysiek als mentaal niet uit te houden, echt een hel en niet meer weten waar je het moet zoeken. Begin januari met spoed jankend onder begeleiding van mijn ouders zowat kruipend bij de huisarts terecht gekomen, die gelukkig meteen de ernst inzag en 2 uur later zat ik met mijn ouders bij de GGZ.

Na een (zeer terechte) preek aangehoord te hebben hoe ik zo´n hoge dosis had kunnen nemen, werd ik direct door hen overgezet op ongeveer dezelfde dosis Diazepam. Dit om de hoge dosis Lorazepam op te vangen en mijn lichaam en geest te kalmeren in de dagen erna. Ik kreeg 4 x 8 tabletjes van 2 mg per dag voorgeschreven de eerste 4 dagen. Binnen iets meer dan een dag was ik psychisch weer rustiger, maar de heftige spierpijn, lichamelijke klachten en uitputting hielden zeker een week aan. Na 4 dagen moest ik terug naar 4 x 6 tabletjes, de week erna naar 4 x 4, de week daarna naar 4 x 2 tabletten en ik werd met de week helderder en beter gelukkig. In de week dat ik op 4 x 2 tabletten zat voelde ik me veruit weer het beste. Ik kon dagelijks weer wat dingen oppakken en durfde ook weer mee de deur uit. Maar de hel brak opnieuw los toen ik de week erna naar 4 x 1 tablet moest....Ik wist weer niet wat me overkwam!!

3 weken geleden ben ik op zaterdag gestart met 4 x 1, de zondag erna werd ik meteen wakker met enorm heftig stekende spierpijn door mijn hele lijf. Heb me eraan overgegeven en ben op de bank gaan liggen. De dag erna startte de mentale onrust/paniek/angsten/depressieve gevoelens. De spierpijn en lichamelijke klachten hielden ook continu aan. Dit heb ik t/m die woensdag erna volgehouden op karakter en toen toch gebeld dat het geen doen meer was. Liep echt te ijsberen, kon niet meer stil zitten en had een hele wilde vreemde blik in mijn ogen, werd knettergek. Van de psychiater mocht ik een paar dagen terug naar 4 x 1,5 tablet, maar dat hielp me totaal niet bij m'n klachten. Van woensdag t/m zondag heb ik 4 x 1,5 tablet gehad en de klachten leken wel erger te worden. Toch moest ik die maandag erna afbouwen naar 4 x 1 tablet. Ik heb duidelijk aangegeven dat me dat niet verstandig leek gezien mijn heftige klachten. Maar het antwoord was dat ik er echt doorheen moest om het af te bouwen. Daar heb ik me ook aangehouden, maar er kwamen steeds meer ontwenningsverschijnselen bij. Trillende handen, zweten, uitgeput, misselijk, heftige pijn door het hele lijf, slapeloosheid, psychisch helemaal gek etc. Echt geen doen gewoon. Dat moet je echt meegemaakt hebben om het te kunnen begrijpen. Zo'n psychiater handelt via zijn boekje, maar voelt niet wat jij moet doorstaan. Echt onmenselijk!

Ik had gevraagd of ik een tussenstap mocht nemen met 4 x een half tabletje per dag voordat we de week erna naar 0 zouden gaan, maar omdat mijn afkick al zo extreem ingezet had, moest ik vanaf afgelopen maandag toch maar ineens naar 0 gaan. Daar zag ik erg tegenop, terwijl ik van de andere kant blij was dat ik afgelopen zondagavond de laatste pil kon pakken. Maar wat me deze week overkomen is gun je je ergste vijand nog niet. Wat een hel, onmenselijk en ondraaglijk gewoon...

Ik heb nog nooit zo'n heftige pijn in heel mijn lijf gehad. Voelt als een mega heftige stekende/brandende spierpijn. Met name in de benen, armen, handen, schouders, hoofd en rug. Kan het niet omschrijven, maar het is echt extreem. Daarnaast hoofdpijn, niet kunnen focussen/helder zien, snel geïrriteerd, trillen (niet meer zo erg als vorige week), een uiterst zeurderig zwaar gevoel door het hele lijf, geen kracht in mijn benen en verkrampte kuiten, amper kunnen lopen, s'nachts enorm zweten en wakker worden met hele nare gedachten dat je het niet meer aankunt en het echt niet meer zien zitten. (Terwijl ik heel graag door wil) Daarnaast compleet uitgeput. Meestal maar een paar uurtjes slaap per nacht, al kan ik de laatste 2 dagen ca 5 a 6 uur slapen gelukkig. Maar ik heb de hele week zowat alleen maar in bed en op de bank gelegen bij mijn ouders met af en toe mezelf dwingen om wat frisse lucht te halen en wat stappen buiten te zetten. Maar een stuk lopen/wandelen lukt me nu gewoon echt niet. Verder het gevoel alsof er beestjes door mijn lijf lopen, het krioelt overal en het beweegt overal door mijn lijf. Ik ben met name benieuwd of meerdere mensen dit ook ervaren hebben want dat lees ik nergens terug.

Ik heb ondanks de onrust/depressieve gedachten en alle extreme lichamelijke klachten geprobeerd om mezelf zo rustig mogelijk te houden in een veilige omgeving, maar je wordt gewoon compleet overgenomen. Ik heb het gevoel dat er geen einde aan komt en dat ik er niet meer uit kom. Wat ik ook merk is dat het per dag heel wisselend is hoe ik me voel. Gisteren was ik wat rustiger in mijn hoofd en heel erg moe (ondanks 6 uur slaap) en vandaag heb ik naast de lichamelijke toestand een extreem heftige psychische dag. Ik ben heel sterk van mezelf, maar weet niet wat me overkomt en hoe ik de dagen letterlijk uit moet zitten. Ik heb het gevoel dat de afkickverschijnselen zorgen voor de heftige gedachten en ongekende neerslachtigheid, die ik hiervoor nog nooit ervaren heb. Ik heb lang getwijfeld of ik hier iets zou posten, maar ik ben benieuwd naar andere "ervaringsdeskundigen" die hier doorheen zijn moeten gaan want ik trek het echt voor geen meter meer. Ik eet en drink zo gezond mogelijk, mijn lichaam schreeuwt voor rust, maar het is amper uit te houden lichamelijk en psychisch. Merk ook veel druk/steken in de buurt van mijn levert en het borrelt daar geregeld. Ongelooflijk gewoon wat dit met je doet, en ja....ik weet dat het voor een deel mijn eigen schuld is maar achteraf is het makkelijk praten. Hoe lang duurt dit gemiddeld deze afkickverschijnselen? Ik zit nu op dag 6, maar elk uur lijkt wel dagen te duren en ik weet me geen raad.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Is dit een normale afbouw na zo'n dosis of toch echt te snel? Als er iemand nog tips heeft om hier makkelijker doorheen te komen dan hoor ik het heel graag. Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen hoelang zoiets aan kan houden. Thanks!:praying3:

Hi ! Ik zou je willen aanraden eerst een andere behandelaar te vragen als je niet tevreden bent en niet zomaar de stoppen als je je nu mentaal zo slecht voelt.
Hoe dapper die keus ook is!
Ik heb dat augustus 2024 gedaan, wou er zo graag van af het beïnvloede elk aspect van mijn leven /gezin.
Van de ene op de andere dag gestopt en dit heeft mentaal en lichamelijk zo'n klap gemaakt.
Ik dacht hoort allemaal bij het afkicken tot dat ik het niet meer trok en met me 45 kilo 60 aan benzo's heb genomen.
Ik was toen al 2 maanden gestopt.
Onbewust van wat dit mentaal deed allemaal.
Een engel op mijn schouders dat ik er nog ben, volgends de artsen.
Nu op de wachtlijst voor een klinische opnamen, sommige dingen hebben wat meer hulp nodig dan de andere.
Heerst een taboe op maar het is zelfcare goede hulp voor jezelf vragen.
2 opnamens gehad voor andere verslavingen.
erg geschrokken wat benzo's doet als je stopt vergeleken met andere drugs.
Zit er al 2 jaar aan en kan niet wachten er vanaf te zijn, alleen lukt het bij mij niet op eigen houtje.
Heel veel sterkte in elk geval !

Kordie

DF-koning
Verder valt me het volgende op. Mijn handen trillen niet meer zo als 2 weken terug. Toen kon ik amper een beker vasthouden. Maar ik merk dat mijn vingers wel vaak nog vanuit zichzelf trillen/bewegen. Herkenbaar?

Trillende vinger kan spierspasme zijn. Ondanks de vele toppers op dit forum die bekend zijn met afkick van benzo's is het voor iedereen anders en moeilijk in te schatten wat wel en niet bij jou past.

Toch/nog eens contact met de arts een optie?

Dutchie85

Belezen gebruiker
Hi ! Ik zou je willen aanraden eerst een andere behandelaar te vragen als je niet tevreden bent en niet zomaar de stoppen als je je nu mentaal zo slecht voelt.
Hoe dapper die keus ook is!
Ik heb dat augustus 2024 gedaan, wou er zo graag van af het beïnvloede elk aspect van mijn leven /gezin.
Van de ene op de andere dag gestopt en dit heeft mentaal en lichamelijk zo'n klap gemaakt.
Ik dacht hoort allemaal bij het afkicken tot dat ik het niet meer trok en met me 45 kilo 60 aan benzo's heb genomen.
Ik was toen al 2 maanden gestopt.
Onbewust van wat dit mentaal deed allemaal.
Een engel op mijn schouders dat ik er nog ben, volgends de artsen.
Nu op de wachtlijst voor een klinische opnamen, sommige dingen hebben wat meer hulp nodig dan de andere.
Heerst een taboe op maar het is zelfcare goede hulp voor jezelf vragen.
2 opnamens gehad voor andere verslavingen.
erg geschrokken wat benzo's doet als je stopt vergeleken met andere drugs.
Zit er al 2 jaar aan en kan niet wachten er vanaf te zijn, alleen lukt het bij mij niet op eigen houtje.
Heel veel sterkte in elk geval !
Dankjewel voor je bericht!

Heftig om te lezen hoe je eraan toe was. Hopelijk voel je je nu wel beter en gaat het afbouwen ook lukken!💪 Van de ene op de andere dag kan ik iedereen afraden, dat is helemaal een hel.

Nogmaals dank en ook veel sterkte in jouw proces!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Trillende vinger kan spierspasme zijn. Ondanks de vele toppers op dit forum die bekend zijn met afkick van benzo's is het voor iedereen anders en moeilijk in te schatten wat wel en niet bij jou past.

Toch/nog eens contact met de arts een optie?
Thanks voor je bericht!

Daar heb je gelijk in. Persoonlijk denk ik dat je lichaam en geest op alle mogelijke manieren kunnen regelen als ze totaal ontregeld zijn.

Bij de GGZ kunnen ze alleen zeggen, je moet er doorheen. Daar hebben ze misschien wel gelijk in, maar dat is makkelijk gezegd als je door een hel gaat.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Update dag 10:

Afgelopen nacht onrustig en slecht geslapen. Minder uren geslapen dan de nachten ervoor. Weer helemaal nat en klam wakker, met name zeiknat op de borst. Nog steeds dunnere ontlasting en meteen vanaf het wakker worden weer die nare gedachten dat je het niet aankan. Kijk ook heel wild uit mijn ogen ten opzichte van gisteren.

Lichamelijk voel ik me vandaag ook echt een stuk slechter dan gisteren. Helemaal kapot en het stekende gevoel overal is veel erger. Een uiterst brak gevoel, veel trillingen in mijn hele lijf en spierschokjes in armen en handen. Heb gisterenavond een bad genomen met ontgiftingszout en heb het idee dat dat me geen goed heeft gedaan. Hoop zo nog ff in slaap te vallen op de bank.

Kordie

DF-koning
Update dag 10:

Afgelopen nacht onrustig en slecht geslapen. Minder uren geslapen dan de nachten ervoor. Weer helemaal nat en klam wakker, met name zeiknat op de borst. Nog steeds dunnere ontlasting en meteen vanaf het wakker worden weer die nare gedachten dat je het niet aankan. Kijk ook heel wild uit mijn ogen ten opzichte van gisteren.

Lichamelijk voel ik me vandaag ook echt een stuk slechter dan gisteren. Helemaal kapot en het stekende gevoel overal is veel erger. Een uiterst brak gevoel, veel trillingen in mijn hele lijf en spierschokjes in armen en handen. Heb gisterenavond een bad genomen met ontgiftingszout en heb het idee dat dat me geen goed heeft gedaan. Hoop zo nog ff in slaap te vallen op de bank.

Wat shit dat je je zo naar voelt.
Kon een medicijn je maar helpen.
Maar dan moet je toch langs de arts.
Let goed op jezelf.

Raver

Badass junkie
Ik zou ook even afspraakje inplannen met de arts. Al is het alleen maar om te laten zien aan hun hoe heftig het is. Misschien hebben ze nog advies oid. Zet hem op, het kan alleen nog maar beter worden. Je gaat echt door de zwaarste periode heen nu. Ik voel helemaal met je mee. Sterkte.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Wat shit dat je je zo naar voelt.
Kon een medicijn je maar helpen.
Maar dan moet je toch langs de arts.
Let goed op jezelf.
Dankjewel ik ben in een veilige omgeving, veel bij mijn ouders. Dat heb je echt hard nodig!
Maar echt bizar hoe slecht je je kan voelen. Op internet lees je de standaard dingen bij ontwenningsverschijnselen, maar je hele lichaam is gewoon keihard aan het strijden.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik zou ook even afspraakje inplannen met de arts. Al is het alleen maar om te laten zien aan hun hoe heftig het is. Misschien hebben ze nog advies oid. Zet hem op, het kan alleen nog maar beter worden. Je gaat echt door de zwaarste periode heen nu. Ik voel helemaal met je mee. Sterkte.
Ik heb vorige week 2 keer contact opgenomen met de GGZ. Maar dan wordt het besproken met de psychiater en die weet echt niets nuttigs te zeggen. Je moet er toch doorheen zeggen ze dan en ze kunnen je niets geven. Dat schiet niet op.

Ik heb iemand in de directe omgeving die dagelijks contact met me houd. Die spreekt uit eigen ervaring en deelt ook ervaringen uit de kliniek. Dat ze daar ook over de grond kropen tijdens de afkick. Dan nog moet je het zelf volhouden, maar je ziet zo wel dat er meer mensen heel hardnekkig mee moeten dealen in de afkickfase…

Jazz35

Wijs gebruiker
Holy shit, dat is een zeer lange tijd….Maar duurde het echt zolang voordat de grootste klachten eraf waren of merkte je wel al eerder verbeteringen en ging het daarna stapsgewijs beter? Hoe lang had je het middel in totaal genomen? Ik ga ff kijken of je topic kan vinden.👍
Ik begrijp heel goed dat je van anderen wil weten hoe het proces hen verging, maar het verneukeratieve van benzo's is nu eenmaal dat de afkick ervan op iedereen een ander effect heeft en daar is helaas echt geen peil op te trekken. Om je hopelijk wat hoopvoller te stemmen; ik ben sinds bijna twee maanden afgebouwd van de bromazolam (een sterke research chemical benzo). Mijn afbouw is in 'eigen beheer' gegaan en ik heb er extreem veel tijd voor genomen, ongeveer anderhalf jaar. Ik kom van (omgerekend naar diazepam) 60 tot 90 mg per dag. Best een behoorlijke dosering dus. Nu zit ik op 0. Met alleen af en toe nog een oxazepam voor spannende situaties. En behalve intense, nachtmerrieachtige en ongelofelijk lucide dromen, heb ik weinig last meer van bijverschijnselen. Ik had ze wel zo nu en dan tijdens het afbouwen (flitsen in mijn hoofd, duizelingen, paniek, stemmingswisselingen, restless legs), maar het is hier (godzijdank) bij gebleven. Niet om je de ogen uit te steken, maar juist om je ook een positief verhaal te laten lezen. Het gaat over, echt! En het kan lang duren, maar dat hoeft niet! Sterkte, hou vol. Je bent een strijder!! Je kunt dit!!! :heartsuit:

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik begrijp heel goed dat je van anderen wil weten hoe het proces hen verging, maar het verneukeratieve van benzo's is nu eenmaal dat de afkick ervan op iedereen een ander effect heeft en daar is helaas echt geen peil op te trekken. Om je hopelijk wat hoopvoller te stemmen; ik ben sinds bijna twee maanden afgebouwd van de bromazolam (een sterke research chemical benzo). Mijn afbouw is in 'eigen beheer' gegaan en ik heb er extreem veel tijd voor genomen, ongeveer anderhalf jaar. Ik kom van (omgerekend naar diazepam) 60 tot 90 mg per dag. Best een behoorlijke dosering dus. Nu zit ik op 0. Met alleen af en toe nog een oxazepam voor spannende situaties. En behalve intense, nachtmerrieachtige en ongelofelijk lucide dromen, heb ik weinig last meer van bijverschijnselen. Ik had ze wel zo nu en dan tijdens het afbouwen (flitsen in mijn hoofd, duizelingen, paniek, stemmingswisselingen, restless legs), maar het is hier (godzijdank) bij gebleven. Niet om je de ogen uit te steken, maar juist om je ook een positief verhaal te laten lezen. Het gaat over, echt! En het kan lang duren, maar dat hoeft niet! Sterkte, hou vol. Je bent een strijder!! Je kunt dit!!! :heartsuit:
Dankjewel @Jazz35, lief!

Gefeliciteerd met je afbouw en dat het nu redelijk goed met je gaat! Houden zo…👏 Dat was idd een flinke dosering. Hoe lang heb je dat gebruikt als ik vragen mag? Top dat je het zo langzaam afgebouwd heb. Als ik geweten had wat voor een ongelooflijke ellende mijn afbouw me gegeven heeft dan had ik het ook mega langzaam gedaan.

Als je er middenin zit dan kun je je echt niet voorstellen dat je ervan af komt. Maar ik moet het echt van uur tot uur bekijken en laten gebeuren hoe heftig het ook is. En het is echt een verschrikkelijke hel 24/7. Je moet extreem sterk zijn. Ik mag trots zijn dat ik op dag 10 zit, maar dat interesseert me nu geen reet omdat ik kapot ga.

Ik vind het ook zo raar dat de dagen zich zo afwisselen. Gisteren was achteraf gezien een iets betere dag dan de 2 dagen ervoor en zeker ook als vandaag. Dat besef je vandaag pas. Morgen dag 11 zonder, hopelijk iets draaglijker dan vandaag!

Nogmaals thanks voor je berichtje!🍀

Jazz35

Wijs gebruiker
Dankjewel @Jazz35, lief!

Gefeliciteerd met je afbouw en dat het nu redelijk goed met je gaat! Houden zo…👏 Dat was idd een flinke dosering. Hoe lang heb je dat gebruikt als ik vragen mag? Top dat je het zo langzaam afgebouwd heb. Als ik geweten had wat voor een ongelooflijke ellende mijn afbouw me gegeven heeft dan had ik het ook mega langzaam gedaan.
Ik moet je bekennen dat mijn leven met benzo's een grote blur was. :sweatsmile: 🙈 Ik heb geen idee hoe lang ik heb gebruikt. Jaren en jaren, maar niet altijd bromazolam. Ik heb jarenlang oxazepam besteld bij schimmige verkooppunten. Lukte dat op een gegeven moment weer niet, ging ik plots alcohol misbruiken bij gebrek aan benzo's. De bromazolam alles bij elkaar denk ik een jaar of 2/3 gebruikt.

Wat vreselijk waar je in zit joh. Ik hoor het van zo ontzettend veel (ex) gebruikers. Prijs me wat dat betreft echt gelukkig. Het was ook niet mijn eerste benzo-afbouw, maar de hel is me bespaard gebleven. Ik heb het idee dat dat écht te maken heeft met de extreem trage afbouw. Maar kennelijk is het ook gewoon een beetje geluk hebben. Dat ik verder megagezond leef, zal er misschien iets mee te maken hebben. Ik weet het echt niet. Wil je opnieuw heel veel sterkte wensen. Iedere dag gaat voorbij, ook deze. Echt! :heartsuit:

Jazz35

Wijs gebruiker
Dit ja, toch even contact met de arts wel, lijkt me slim! Sterkte!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Update dag 11:

Gisteravond ondanks alles toch genoten van een mooie voetbalavond. In het begin van de avond was ik heel onrustig lichamelijk, na enkele uren veranderde dat in een warm en beetje griep/koortsgevoel zonder koorts te hebben en iets meer rust dan het begin van de avond. Door het voetbal voor het eerst sinds de afkick een keer echt laat naar bed gegaan. Lag er pas om half 2 in. Heel moeilijk ingeslapen, denk pas rond half 4. Onrustige nacht met weinig slaap.

Rond 7 uur alweer wakker, maar blijven draaien in bed. Het valt me op dat ik vandaag wel weer klam wakker word, maar minder bezweet als de afgelopen weken. Mijn borst was continu zeiknat, vandaag minder. Al spreekt de geur van m’n oksels dit echt tegen, ondanks dat ik gisteravond nog gedoucht heb niet te harden. Heb ik normaal nooit last van, dus de zooi zal op die manier ook wel vrij komen denk ik.

Mijn maag/darmen zijn zeer actief en borrelen continu. Heb de hele periode veel minder behoefte aan eten en ook geen zin in suikers. (Iets waar ik normaal meer moeite voor moet doen). Ik eet gezond, maar alleen wat nodig is en in vergelijking tot anders veel minder. Ontlasting nog altijd aan de dunne kant maar geen diarree. Vandaag echt een zeurend griepachtig warm klef gevoel erbij, ook een kleffe bek. Drink veel water de hele dag. Op dit moment is mijn ademhaling redelijk rustig.

Ik voel me lichamelijk mega beroerd en je weet niet hoe je nu de dag weer door moet komen. Maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar het voelt vanochtend of dat ik beter kan accepteren/geloven dat ik me hier echt bij neer moet leggen, veilige omgeving moet behouden nu en veel rust moet nemen en dat het dan toch wel een keer de goede kant op zal gaan. Zo voelt het nu nog totaal niet en de psychische stress van geen uitweg zien is er volop. Maar het valt me op dat ik voor het eerst een soort van geloof heb dat het minder kan worden.

Laatst bewerkt:

Dutchie85

Belezen gebruiker
Vanochtend koude schuivers en nu warm en griep/koort/klef gevoel net als gisteravond. Zal denk ik een teken zijn dat het immuunsysteem hard aan het werk is? Compleet uitgeput.

Manu76

Badass junkie
Zal denk ik een teken zijn dat het immuunsysteem hard aan het werk is?
Immuunsysteem zal het wel moeilijk kunnen hebben, maar bij drugs afkick processen hebben je hersenen tijd nodig om nieuwe balans te vinden. Dus soms maakt je lichaam teveel stofjes aan om tot rust te komen/ geen pijn te voelen/ blij te zijn... En moment erna kan het tegenovergestelde gebeuren.

Accepteren en rustig de tijd geven aan je lichaam en koppie om zonder de Benzodiazepines te funktioneren.

En ups en downs zullen altijd bestaan, maar nu zit je een tijdje in de achtbaan.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik merk dat ik vandaag lichamelijk heel diep moet gaan, maar niet zo opgefokt psychisch ben. Het is allebei niks, maar beter helemaal uitgeput en zwaar slecht eraan dan continu die rare gedachten er ook nog eens bij. Ze zijn er zeker wel, maar iets minder vandaag. Dat is al winst voor vandaag.

Ik denk gelukkig helemaal niet aan die zooi. Het is vooral accepteren dat je zo zwaar door het slijk moet om er vanaf en doorheen te komen. Het is natuurlijk even afwachten hoe ik me straks voel als ik van de ontwenningsverschijnselen af ben, want ik heb geen idee hoe ik me zonder dat nu voel. Maar dat is de volgende stap, zien we hierna wel.

Dutchie85

Belezen gebruiker
@Raver

Ik heb L-glycine poeder besteld van het merk Life Extension (Blauwe pot) met 1000 mg per capsule. Die is net binnen.

Kan je meteen met 5 capsules = 5 gram starten of kan het ook bijwerkingen geven en kan je beter met minder starten?

Als ik het goed gelezen heb kalmeert het het zenuwstelsel en helpt het om beter/dieper te slapen? Merk je dat snel?

Raver

Badass junkie
@Raver

Ik heb L-glycine poeder besteld van het merk Life Extension (Blauwe pot) met 1000 mg per capsule. Die is net binnen.

Kan je meteen met 5 capsules = 5 gram starten of kan het ook bijwerkingen geven en kan je beter met minder starten?

Als ik het goed gelezen heb kalmeert het het zenuwstelsel en helpt het om beter/dieper te slapen? Merk je dat snel?

@RnB_fan weet er meer vanaf. Het is iig een eiwit die iets doet met je glutamaat of gaba.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Glycine poeder kan ook gunstig zijn voor mensen die een goede nachtrust willen bevorderen. Glycine staat bekend om zijn vermogen om de slaapkwaliteit te verbeteren en het inslapen te bevorderen. Dit komt doordat glycine fungeert als een neurotransmitter die het zenuwstelsel kalmeert en ontspant.

Glycine poeder kan op verschillende manieren worden gebruikt, bijvoorbeeld door het toe te voegen aan dranken of smoothies. Het poeder heeft een neutrale smaak en kan eenvoudig worden opgelost in water of sap. De aanbevolen dagelijkse dosering is 5 gram, wat overeenkomt met één serving. Het is belangrijk om de aanbevolen dosering niet te overschrijden.

Dit vind ik online ff snel…

RnB_fan

Bewuste gebruiker
@Raver

Het heeft bij mij nooit negatieve bijwerkingen gegeven. Ik nam tijdens mijn benzo afkick meestal 4 tot 8 gram per keer voor het slapen of overdag als de ontwenningsverschijnselen me te heftig werden.

Glycine werkt direct op de glycine receptoren, waardoor je zenuwstelsel inderdaad kalmeert. Het idee daarbij is dat glutamaat door glycine wat wordt afgeremd. Daarbij daalt je lichaamstemperatuur ook wat, waardoor het inslapen makkelijker wordt. Ook kom je sneller en blijf je langer in je diepe slaap en REM slaap. Een bijwerking is dan ook dat je heel levendig kan gaan dromen. Ik heb dat zelf echter nooit als storend ervaren. Vooral als heel bijzonder eigenlijk. En tijdens een benzo ontwenning is iedere vorm van slaap toch gewoon heilig, haha.

Succes, slaap lekker en ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Het heeft bij mij nooit negatieve bijwerkingen gegeven. Ik nam tijdens mijn benzo afkick meestal 4 tot 8 gram per keer voor het slapen of overdag als de ontwenningsverschijnselen me te heftig werden.

Glycine werkt direct op de glycine receptoren, waardoor je zenuwstelsel inderdaad kalmeert. Het idee daarbij is dat glutamaat door glycine wat wordt afgeremd. Daarbij daalt je lichaamstemperatuur ook wat, waardoor het inslapen makkelijker wordt. Ook kom je sneller en blijf je langer in je diepe slaap en REM slaap. Een bijwerking is dan ook dat je heel levendig kan gaan dromen. Ik heb dat zelf echter nooit als storend ervaren. Vooral als heel bijzonder eigenlijk. En tijdens een benzo ontwenning is iedere vorm van slaap toch gewoon heilig, haha.

Succes, slaap lekker en ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Super bedankt ook voor jouw ervaring en advies @RnB_fan!👌

Wel grappig dat je lichaamstemperatuur aanhaalt. Sinds gisteravond (dag 10) voel ik grotendeels warm en klam aan, maar geen verhoging te meten. Terwijl het als grieperig/koortsachtig aanvoelt.

De afgelopen 2 nachten waren niet lekker, dus ik zal zo eens starten met 4 gram een half uur voor het slapen gaan. Zal niet lang meer duren, deze dagen vreten echt veel energie. Ik kom erop terug of en wat ik ervan merk, thanks!

Ik lees ook ergens dat het kan helpen je lever te herstellen. Die heeft het ook aardig te verduren nu dus zal geen kwaad kunnen….

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik gebruik voor mijn (on)rust veroorzaakt door de afbouw (plus hypomanie van een bipolaire stoornis) al een paar maanden lang dagelijks Ashwagandha, L-Theanine, Magnesium Bisglycinaat en Myo-Inositol. Ik doe dit netjes in overleg met mijn verslavingsarts. Naar mijn idee doet het iets positiefs! Misschien het proberen waard voor je?

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Ik gebruik voor mijn (on)rust veroorzaakt door de afbouw (plus hypomanie van een bipolaire stoornis) al een paar maanden lang dagelijks Ashwagandha, L-Theanine, Magnesium Bisglycinaat en Myo-Inositol. Ik doe dit netjes in overleg met mijn verslavingsarts. Naar mijn idee doet het iets positiefs! Misschien het proberen waard voor je?
Langdurig ashwagandha gebruiken zou ik mee oppassen. Het kan namelijk zorgen voor langdurige emotionele afvlakking, ook na het stoppen met gebruik ervan. Dat heb ik zelf mogen ervaren en daarover zijn ook zeer veel soortgelijke ervaringsverhalen op internet terug te vinden. Ashwagandha is goed en sterk spul, maar ik zou het persoonlijk wel enkel incidenteel gebruiken.

Jazz35

Wijs gebruiker
Langdurig ashwagandha gebruiken zou ik mee oppassen. Het kan namelijk zorgen voor langdurige emotionele afvlakking, ook na het stoppen met gebruik ervan. Dat heb ik zelf mogen ervaren en daarover zijn ook zeer veel soortgelijke ervaringsverhalen op internet terug te vinden. Ashwagandha is goed en sterk spul, maar ik zou het persoonlijk wel enkel incidenteel gebruiken.
Hmm, mijn emoties pieken van nature behoorlijk. Mede dankzij een bipolaire stoornis (waar ik ook quetiapine voor slik - dat ook behoorlijk kan afvlakken bij veel mensen). In mijn beroep werk ik ook continu met emoties. Momenteel ben ik wel blij met een beetje demping, nu ik in principe geen benzo's meer pak. Echt afvlakken doet het bij mij gelukkig niet. Maar thanks voor het delen van jouw ervaring. I'll keep that in mind!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Update dag 12:

Gisteravond 3 gram L-glycine genomen. Redelijk geslapen van half 12 tot half 6. Idd wat vaag gedroomd. Daarna nog blijven liggen omdat ik me echt niet goed voel. Tussendoor nog ff weggedut, zwetend en heel paniekerig wakker.

Voel me compleet uitgeleefd, m’n lijf schreeuwt om energie, heel brak, lichte hoofdpijn, stekende gevoel blijft aanhouden door het hele lijf, rug doet pijn, trillend gevoel vanbinnen, benen nog steeds zwaar, psychisch vandaag weer extreem zwaar. Heel depressief wakker en weer het gevoel dat ik er niet uit kom. Hoop straks er een klein stuk te kunnen lopen, net gegeten maar zo beroerd dat ik de bank opga.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Vandaag echt ongelooflijk stekende pijn in het hele lijf, echt niet normaal. Van kop tot tenen. Paracetamol doet niks.

Bovenaan