Afkicken van Lorazepam en Diazepam

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Update dag 14:

Bedankt allemaal voor jullie steun hier, dat waardeer ik enorm!👏

Ik ga even heel eerlijk zijn en het gaat echt onmenselijk slecht, heb mezelf niet onder controle sinds gisterenmiddag zo beroerd als ik me lichamelijk voel. Dat o.a. zorgt voor de hele nare gedachten psychisch dat ik het meer trek. Ik denk dat de ontwenning hier zelf deels ook voor zorgt?

Alles steekt door mijn hele lijf en het voelt alsof ik compleet vergiftigd ben. Ik kijk mega wild uit mijn ogen, hele rare vieze smaak in mijn mond, hoofdpijn, amper geslapen, zwetend zeiknat, kortademig en een zeer nare gedachte dat ik dit niet meer aankan. Heel raar gevoel, ver van mezelf, onrust, paniek, geen rust meer vinden. Zo fucking zwaar dit….echt geen doen.

Helemaal de weg kwijt….en ik weet dat grotendeels zeker door deze heftige lichamelijke klachten komt, maar er is gewoon geen volhouden aan. Heb net de infrarood sauna aangezet en ga proberen of dat wat brengt. Het voelt echt of er heel veel gifstoffen door m’n hele lijf gaan!

Ik zit nu wel echt op het punt dat ik me echt geen raad meer weet. Ik heb een veilige omgeving, maar zelfs daar flip ik helemaal….
Die rare vieze smaak in mijn mond herinner ik me nu ook weer. Metaalachtig ofzo..

Dutchie85

Belezen gebruiker
Update dag 15:

Afgelopen nacht redelijk geslapen met 5/6 uur slaap. Bezweet en klam wakker, maar niet zeiknat. Wel heel onrustig en depri in mijn hoofd bij het wakker worden, steeds opnieuw weer niet weten hoe je dit vol moet houden.

Echt helemaal leeg fysiek en mentaal. Kapot moe, weer een ziek/brak gevoel, vieze smaak in mijn mond, pijn/spierpijn in rug en benen vooral nu, lichte hoofdpijn, steken overal in het lijf. Psychisch ook erg diep aan het gaan pffff…

Anjovis

Bewuste gebruiker
Ik heb dat al meerdere keren ondergaan. Eerst ook afbouwen met valium maar de laatste keren Cold turkey. Uiteindelijk was dat beter want de ontwenningverschijnselen zijn exact hetzelfde maar na 3 of 4 dagen is het door. Telkens je toch 1 bij neemt begint het spelleke terug opnieuw.

Zoek een goede psychiater want er zijn betere middelen tegen uw aandoening dan benzo´s. Ik neem seroquel voor innerlijke rust en sertraline tegen angst en achterdocht. Dat werkt goed. Een benzo kan deugd doen maar niet elke dag want dan ben je vertrokken voor een helse rit.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik heb dat al meerdere keren ondergaan. Eerst ook afbouwen met valium maar de laatste keren Cold turkey. Uiteindelijk was dat beter want de ontwenningverschijnselen zijn exact hetzelfde maar na 3 of 4 dagen is het door. Telkens je toch 1 bij neemt begint het spelleke terug opnieuw.

Zoek een goede psychiater want er zijn betere middelen tegen uw aandoening dan benzo´s. Ik neem seroquel voor innerlijke rust en sertraline tegen angst en achterdocht. Dat werkt goed. Een benzo kan deugd doen maar niet elke dag want dan ben je vertrokken voor een helse rit.
Dankjewel @-Rataplan- voor je reactie!

Vervelend dat je dit meerdere keren mee hebt moeten maken. Daar kan ik me nu echt niets bij voorstellen. Ben blij als ik door deze hel heen ben.

Als je bij neemt kan ik me voorstel dat je weer van voor af aan start en de kans groot is dat je weer gebruikt en weer af moet bouwen. Dat is echt het laatste wat ik nu wil!

Ik heb gisteren een therapeut gesproken die in de verslavingszorg werk. Hij zegt ook dat de Benzo’s een echte hel kunnen zijn bij afbouwen/afkicken. Tevens zei hij dat ze mij véél te snel afgebouwd hebben, zeker omdat ik op 4 x 1 al helemaal kapot ging en ze me toch vanuit daar ineens doorgedrukt naar 0 hebben laten gaan. Dat was in de verslavingszorg nooit gebeurd zegt hij. Daar monitoren ze je 3 keer per dag om dit te voorkomen. Ongelooflijk dat ze zoiets bij de GGZ niet weten of het wel weten maar niets mee doen…..Grote schande en levensgevaarlijk!!!

Anjovis

Bewuste gebruiker
De eerste 2 keer heb ik dat ook op een crisisafdeling gedaan. Ze nemen daar uw parameters regelmatig maar die waren altijd goed. De volgende keren ben dan ook gewoon thuis gebleven. Dat ging beter omdat ik dan afleiding had en niet de hele dag op een witte gang me moest zitten vervelen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo allemaal,

Vanwege veel onrust, me slecht voelen en daardoor depressieve klachten heb ik ca 3,5 maand geleden op aanvraag van mezelf Lorazepam voorgeschreven gekregen.
Bij aanvang alleen 1 mg wanneer nodig, maar dat deed helemaal niets voor mij. Ook niet als ik er 2 of 3 per dag nam verspreid over de dag.
Daarom heel snel op 4 x 1 mg gekomen omdat ik beter een spiegel op kon bouwen, maar zelfs daar merkte ik zeer weinig van. Omdat mijn klachten heftig waren mocht ik ophogen en zat ik al snel op 4 x 2 mg per dag. In het begin werkte dit wel en kreeg ik hierdoor meer rust en kon ik eindelijk een beetje ontspannen op de bank liggen en wat slapen. Dat voelde wel goed, maar was van vrij korte duur. De gewenning trad echter heel snel op en voor ik het wist zat ik eind december ca een week lang op een bizar hoge dosis van 12 tot soms wel 14 mg per dag. Heel eerlijk, ik kreeg deze laatste dosis via 2 artsen en heb het zelf zover laten komen. Heel stom natuurlijk achteraf, maar ik had hiervoor geen enkele ervaring met medicijnen en het ging mij erom dat ik eindelijk rust kon ervaren. Nooit gedacht dat je zo makkelijk je grenzen verlegd om je beter te voelen en dat het zo verslavend werkt die troep.

Door een fout met een recept kwam ik eind december ineens zonder te zitten en ben ik 3 dagen compleet zonder komen te zitten. Ik wist niet wat me overkwam, dacht echt dat ik dood ging. Zowel fysiek als mentaal niet uit te houden, echt een hel en niet meer weten waar je het moet zoeken. Begin januari met spoed jankend onder begeleiding van mijn ouders zowat kruipend bij de huisarts terecht gekomen, die gelukkig meteen de ernst inzag en 2 uur later zat ik met mijn ouders bij de GGZ.

Na een (zeer terechte) preek aangehoord te hebben hoe ik zo´n hoge dosis had kunnen nemen, werd ik direct door hen overgezet op ongeveer dezelfde dosis Diazepam. Dit om de hoge dosis Lorazepam op te vangen en mijn lichaam en geest te kalmeren in de dagen erna. Ik kreeg 4 x 8 tabletjes van 2 mg per dag voorgeschreven de eerste 4 dagen. Binnen iets meer dan een dag was ik psychisch weer rustiger, maar de heftige spierpijn, lichamelijke klachten en uitputting hielden zeker een week aan. Na 4 dagen moest ik terug naar 4 x 6 tabletjes, de week erna naar 4 x 4, de week daarna naar 4 x 2 tabletten en ik werd met de week helderder en beter gelukkig. In de week dat ik op 4 x 2 tabletten zat voelde ik me veruit weer het beste. Ik kon dagelijks weer wat dingen oppakken en durfde ook weer mee de deur uit. Maar de hel brak opnieuw los toen ik de week erna naar 4 x 1 tablet moest....Ik wist weer niet wat me overkwam!!

3 weken geleden ben ik op zaterdag gestart met 4 x 1, de zondag erna werd ik meteen wakker met enorm heftig stekende spierpijn door mijn hele lijf. Heb me eraan overgegeven en ben op de bank gaan liggen. De dag erna startte de mentale onrust/paniek/angsten/depressieve gevoelens. De spierpijn en lichamelijke klachten hielden ook continu aan. Dit heb ik t/m die woensdag erna volgehouden op karakter en toen toch gebeld dat het geen doen meer was. Liep echt te ijsberen, kon niet meer stil zitten en had een hele wilde vreemde blik in mijn ogen, werd knettergek. Van de psychiater mocht ik een paar dagen terug naar 4 x 1,5 tablet, maar dat hielp me totaal niet bij m'n klachten. Van woensdag t/m zondag heb ik 4 x 1,5 tablet gehad en de klachten leken wel erger te worden. Toch moest ik die maandag erna afbouwen naar 4 x 1 tablet. Ik heb duidelijk aangegeven dat me dat niet verstandig leek gezien mijn heftige klachten. Maar het antwoord was dat ik er echt doorheen moest om het af te bouwen. Daar heb ik me ook aangehouden, maar er kwamen steeds meer ontwenningsverschijnselen bij. Trillende handen, zweten, uitgeput, misselijk, heftige pijn door het hele lijf, slapeloosheid, psychisch helemaal gek etc. Echt geen doen gewoon. Dat moet je echt meegemaakt hebben om het te kunnen begrijpen. Zo'n psychiater handelt via zijn boekje, maar voelt niet wat jij moet doorstaan. Echt onmenselijk!

Ik had gevraagd of ik een tussenstap mocht nemen met 4 x een half tabletje per dag voordat we de week erna naar 0 zouden gaan, maar omdat mijn afkick al zo extreem ingezet had, moest ik vanaf afgelopen maandag toch maar ineens naar 0 gaan. Daar zag ik erg tegenop, terwijl ik van de andere kant blij was dat ik afgelopen zondagavond de laatste pil kon pakken. Maar wat me deze week overkomen is gun je je ergste vijand nog niet. Wat een hel, onmenselijk en ondraaglijk gewoon...

Ik heb nog nooit zo'n heftige pijn in heel mijn lijf gehad. Voelt als een mega heftige stekende/brandende spierpijn. Met name in de benen, armen, handen, schouders, hoofd en rug. Kan het niet omschrijven, maar het is echt extreem. Daarnaast hoofdpijn, niet kunnen focussen/helder zien, snel geïrriteerd, trillen (niet meer zo erg als vorige week), een uiterst zeurderig zwaar gevoel door het hele lijf, geen kracht in mijn benen en verkrampte kuiten, amper kunnen lopen, s'nachts enorm zweten en wakker worden met hele nare gedachten dat je het niet meer aankunt en het echt niet meer zien zitten. (Terwijl ik heel graag door wil) Daarnaast compleet uitgeput. Meestal maar een paar uurtjes slaap per nacht, al kan ik de laatste 2 dagen ca 5 a 6 uur slapen gelukkig. Maar ik heb de hele week zowat alleen maar in bed en op de bank gelegen bij mijn ouders met af en toe mezelf dwingen om wat frisse lucht te halen en wat stappen buiten te zetten. Maar een stuk lopen/wandelen lukt me nu gewoon echt niet. Verder het gevoel alsof er beestjes door mijn lijf lopen, het krioelt overal en het beweegt overal door mijn lijf. Ik ben met name benieuwd of meerdere mensen dit ook ervaren hebben want dat lees ik nergens terug.

Ik heb ondanks de onrust/depressieve gedachten en alle extreme lichamelijke klachten geprobeerd om mezelf zo rustig mogelijk te houden in een veilige omgeving, maar je wordt gewoon compleet overgenomen. Ik heb het gevoel dat er geen einde aan komt en dat ik er niet meer uit kom. Wat ik ook merk is dat het per dag heel wisselend is hoe ik me voel. Gisteren was ik wat rustiger in mijn hoofd en heel erg moe (ondanks 6 uur slaap) en vandaag heb ik naast de lichamelijke toestand een extreem heftige psychische dag. Ik ben heel sterk van mezelf, maar weet niet wat me overkomt en hoe ik de dagen letterlijk uit moet zitten. Ik heb het gevoel dat de afkickverschijnselen zorgen voor de heftige gedachten en ongekende neerslachtigheid, die ik hiervoor nog nooit ervaren heb. Ik heb lang getwijfeld of ik hier iets zou posten, maar ik ben benieuwd naar andere "ervaringsdeskundigen" die hier doorheen zijn moeten gaan want ik trek het echt voor geen meter meer. Ik eet en drink zo gezond mogelijk, mijn lichaam schreeuwt voor rust, maar het is amper uit te houden lichamelijk en psychisch. Merk ook veel druk/steken in de buurt van mijn levert en het borrelt daar geregeld. Ongelooflijk gewoon wat dit met je doet, en ja....ik weet dat het voor een deel mijn eigen schuld is maar achteraf is het makkelijk praten. Hoe lang duurt dit gemiddeld deze afkickverschijnselen? Ik zit nu op dag 6, maar elk uur lijkt wel dagen te duren en ik weet me geen raad.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Is dit een normale afbouw na zo'n dosis of toch echt te snel? Als er iemand nog tips heeft om hier makkelijker doorheen te komen dan hoor ik het heel graag. Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen hoelang zoiets aan kan houden. Thanks!:praying3:
Sorry, een beetje late reactie, maar ik snap echt niet waarom de behandelaren per se zo snel wilden afbouwen met diazepam. In mijn ogen is daar echt helemaal geen noodzaak voor.

Een gangbaar afbouwschema van benzo's is 6 of 12 weken. De snelheid zou eigenlijk afgestemd moeten worden op de hoeveelheid bijwerkingen die je ervaart. Zonder bijwerkingen afbouwen is niet mogelijk. Dus je krijgt sowieso te maken met een onrustig gevoel en slapeloosheid. Maar de intensiteit van de bijwerkingen kan wel beperkt worden door gewoon wat langzamer af te bouwen.

Ik snap dus niet helemaal de haast van de behandelaren.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Sorry, een beetje late reactie, maar ik snap echt niet waarom de behandelaren per se zo snel wilden afbouwen met diazepam. In mijn ogen is daar echt helemaal geen noodzaak voor.

Een gangbaar afbouwschema van benzo's is 6 of 12 weken. De snelheid zou eigenlijk afgestemd moeten worden op de hoeveelheid bijwerkingen die je ervaart. Zonder bijwerkingen afbouwen is niet mogelijk. Dus je krijgt sowieso te maken met een onrustig gevoel en slapeloosheid. Maar de intensiteit van de bijwerkingen kan wel beperkt worden door gewoon wat langzamer af te bouwen.

Ik snap dus niet helemaal de haast van de behandelaren.
Geeft niet, fijn dat je reageert @Neo-Shulginist!

Mijn lichaam en geest gaven overduidelijk aan dat het veel te snel ging, op de dag af nadat ik van 4 x 2 naar 4 x 1 tablet ging brak de hel los lichamelijk en psychisch. Op 4 x 2 was er naar omstandigheden "niets aan de hand", was ik vrij relaxed en kon ik ook nog lachen. Normaal luister ik heel goed naar mijn eigen gevoel, maar omdat ik er totaal geen ervaring mee had heb ik dit laten gebeuren. Ik dacht, die psychiater zal toch wel weten wat die doet.....Nou nee dus, totaal niet! Hij heeft mij voorgehouden dat ik toch al vol in de detox zat er er beter nu ineens doorheen kon gaan i.p.v. in kleine stapjes afbouwen. Dat was dus echt niet zo, want de echte hel brak pas los nadat ik volledig stopte.....En daarvoor was het ook al 2 weken geen doen!

Daarom wil ik mijn verhaal hier ook delen, zodat anderen daar hun voordeel mee doen want ik kan met geen pen de hel beschrijven waar ik nu dagelijks door moet. En ik weet dat ik echt geen watje ben wat dat betreft, heb al veel meegemaakt en veel moeten doorstaan. Maar daardoor weet ik ook dat heel veel mensen dit echt niet aan zouden kunnen. En ik heb er zelf ook 24/7 de grootste moeite mee, maar mag heel blij zijn met de mensen die achter me staan en me steunen. Dat is echt nodig in zo'n kritieke situatie. Hoop dat er snel wat verlichting komt. Zeker ook voor mijn vriendin en mijn hele gezin, want iedereen lijdt hier gigantisch hard aan!

Mijn tip aan iedereen die hiermee te maken krijgt: Luister heel goed naar je eigen gevoel en je lichaam, die verteld jou precies of het goed gaat of dat het te snel gaat. Hou rekening met ontwenningsverschijnselen, maar laat je door niemand wat opleggen als het voor jouw gevoel te snel gaat. Sta op voor jezelf en eis dat het rustiger aan moet bij je behandelaar. Ik heb dat netjes gevraagd een maand geleden, maar dat werd genegeerd. Als ik toen wist wat voor consequenties dat zou gaan hebben, dan had ik zelf wel voor mijn tabletten gezorgd en het rustig aan in eigen tempo afgebouwd. Ik heb bij de GGZ ook aangegeven dat ik heel graag af wilde bouwen. Maar de afbouw moet echt héél gedoseerd gaan, zeker de laatste paar stappen! En zeker niet naar 0 gaan ineens als je op 4 x 1 het al niet meer kan uithouden. Niet accepteren!

Na al dit negatieve gezeik wil ik ondanks mijn situatie jullie ook allemaal bedanken voor jullie steun en fijne berichten. Als je er middenin zit haal je hier toch tips uit en het geeft een goed gevoel dat er mensen meelezen die voor een deel ook hetzelfde meegemaakt hebben. Thanks!

Manu76

Badass junkie
Voor mensen die erg gevoelig zijn voor dit soort medicijnen wordt wel eens aangeraden om telkens maar 10% minder te nemen en telkens even afwachten voordat je volgende stap neemt.
Dat schiet natuurlijk niet op en dan ben je snel een jaar of meer verder voordat je ervan af bent. Laatste sprong van iets naar niets wordt aangeraden te doen bij 1/40 ste van de initiële dosis.
Voor de hersenen kan stapje van 3 naar 2 (33% daling) veel minder zwaar aanvoelen dan 2 naar 1 (50% daling) om maar niet te praten over de stap van 1 naar 0 (100% daling).

Sterkte nogmaals!

Laatst bewerkt:

Anjovis

Bewuste gebruiker
Sommigen zeggen dat langzaam afbouwen beter is maar ik denk dat je dat voor uzelf moet uitmaken. Als ik geleidelijk afbouw dan voel ik ook ontwenningsverschijnselen zoals slapeloosheid. Als je dat 6 weken moet volhouden dat is voor mij niet te doen. Als je gewoon stopt is het een paar dagen heftig maar na een week zul je wel terug kunnen slapen. Niet direct zoals ervoor maar toch een paar uur. Ik ben 2 keer naar een crisisafdeling geweest. De eerste keer met een afbouwschema van een week en de 2de keer direct zonder. Dat is 3 dagen afzien en geen oog dicht doen maar na 4 a 5 dagen betert het wel en na een week is het ergste voorbij.

Het is een beetje gelijk een plakker aftrekken van een harig stuk huid. Ge kunt dat langzaam doen met een beetje pijn of er een ruk aan geven voor hardere maar korte pijn. Het heeft alle 2 zijn voor en nadelen.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Update dag 16:

Vandaag bloed laten prikken, uitslag volgt.

Slecht geslapen vannacht, voel me lichamelijk en psychisch helemaal uitgeleefd, heb geen gevoel van leven meer in me door alle strijd en dat is een heel akelig gevoel.

Vieze smaak in mond, overal steken nog steeds, doodmoe, mijn benen en rug doen echt flink stekend pijn, hoofdpijn, lichaam schreeuwt om energie en heb het psychisch heel erg zwaar door hoe ik me voel.

De Zandman

DF-koning
Mijn ervaring met de afbouw van 3 soorten benzo's duurde 6 weken in opname, en na een jaar was ik er helemaal klaar mee.
Die afbouw was ook bij mij veel te snel, ik raakte van het padje en het was hell deze tijd.
Geestelijk duurde het lang....ik gebruikte veel en lang deze rotzooi....
Houd vol! Het wordt minder erg!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Mijn ervaring met de afbouw van 3 soorten benzo's duurde 6 weken in opname, en na een jaar was ik er helemaal klaar mee.
Die afbouw was ook bij mij veel te snel, ik raakte van het padje en het was hell deze tijd.
Geestelijk duurde het lang....ik gebruikte veel en lang deze rotzooi....
Houd vol! Het wordt minder erg!
Thnx voor het delen van je ervaring @De Zandman!
Kun je het van je padje en de hel wat uitgebreider beschrijven misschien, daar ben ik wel benieuwd naar omdat ik me zelf ook zo voel.

Naast de heftige lichamelijke klachten voel ik me geestelijk echt moe gestreden en heb ik sterk het gevoel mezelf compleet kwijt te zijn/raken. Dat vind ik erg beangstigend. Dat is de laatste dagen erger dan daarvoor. Ik loop buiten rond en voel me heel afwezig en het is net of alles aan me voorbij gaat. Ook binnenshuis voel ik me net een zombie, niks boeit me en ik kan me nergens toe zetten. Ook bij ons thuis voel ik me heel afwezig en vaag als ik onder de mensen ben. Lichamelijk en mentaal zwaar af aan het zien, heel stil en klagend, terwijl ik normaal altijd lekker meepraat en me totaal niet op de achtergrond hou. Ik ben nu alles behalve gezellig en zo ben ik gewoon niet.

Dit terwijl ik normaal altijd de kracht vind om overal uit te komen, zo voelt het nu helemaal niet. Dit was de eerste keer medicatie dus ik heb geen eerdere ervaring. Veel nare gedachten en ondanks dat ik nu 16 dagen van de zooi af ben voel ik me heel vaag en totaal niet mezelf. Ik ben gewoon angstig dat ik het niet trek. Is dat normaal en hoort dat bij het proces?

Als ik naga hoe ik me op 4x 2 voelde…toen voelde het of het langzaam de goede kant op ging. Pakte dingen thuis weer op, had een goed ritme, voelde me lichamelijk redelijk goed en mentaal was het ook veel beter te doen. Zoals eerder al gezegd was de stap naar 4x1 meteen veel te heftig en toch is dat heel snel afgebouwd naar 0. Groot drama! Weet niet hoe ik mezelf overeind moet houden.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik denk heel goed dat je niet alleen hier, maar ook (vooral) met jouw naasten blijft delen @Dutchie85 !
Ik vind het heel naar klinken dat je jezelf op psychisch vlak zo lijkt 'kwijt te raken'. Blijf alsjeblieft in contact met mensen, dat gaat je helpen, echt!
Niets is zo eenzaal als mentaal afgesneden zijn van de wereld.
Misschien toch ook even de huisarts op de hoogte brengen van hoe het gaat? Ik vind het allemaal wel heel extreem klinken.
Nogmaals veel kracht en sterkte gewenst! Ik hoop echt dat je snel, heel snel in kalmer vaarwater terechtkomt.

:heartsuit:

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dankjewel @Jazz35…

Ik wijt dat echt grotendeels aan een veels te snelle afbouw. Lichaam en geest waren natuurlijk vooraf echt niet top, anders begin je niet aan die zooi. Maar zoals ik me de afgelopen 4 weken voel sinds de afbouw naar 4x1 is echt ongekend beroerd en fucked. Alles is compleet ontregeld.

Als ik na ga dat ik op 4x1 wel nog een redelijke ronde kon lopen met de hond bijvoorbeeld en sinds dat ik naar 0 ben gegaan blij ben dat ik op m’n benen sta en af en toe een klein rondje maak. Omdat ik me zo beroerd voel op beide vlakken ga ik het contact op straat juist uit de weg, waar ik normaal met iedereen sta te buurten…

Ik heb de laatste tijd nog nooit zoveel de telefoon in de hand gehad dan in de week dat ik op 4x2 stond. Uit de zombie mode na te hoog gebruik en veel bellen/berichten inspreken en afspraken maken om bij vrienden op bezoek te gaan. Vanaf het moment dat ik naar 4x1 ging was ik de dag erna helemaal verkrampt/spierpijn/steken en psychisch de weg kwijt en dat is nu nog zo. Nu ook heel weinig behoefte aan mijn telefoon en andere mensen. Voel me echt zo’n ander mens sinds dat moment.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Voor mij: straks een Zolpidem.
Over zeven uur kan de monteur voor de deur staan .... Hi/zij zorgt er voor morgen dat ik eindelijke weer warm douche.

Gang is vrijwel vrij ..... nog 10 paar sneakers.

Kordie

DF-koning
Benieuwd of bloedprikken op dit niveau info biedt. Benzo's zijn zo lastig tenzij er specifiek en specialistisch naar gekeken wordt.

In bloed wel idd.
Maar als ze urine afnemen van Dutchie dan komt daar denk ik heel snel nog uit hoeveel benzo's hij in het bloed heeft; of is een urinetest ook nog vrij specifiek?

_shikantaza

Badass junkie
In bloed wel idd.
Maar als ze urine afnemen van Dutchie dan komt daar denk ik heel snel nog uit hoeveel benzo's hij in het bloed heeft; of is een urinetest ook nog vrij specifiek?
Ligt aan de test. Over het algemeen geeft een urinetest aanwezigheid (van metabolieten) aan boven een bepaalde drempelwaarde. Maar in een lab kan vast wel gekwantificeerd worden. Maar dat kan wel eens een duur geintje worden dus of men geneigd is dat te doen, kweenie.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik heb gewoon een normaal klein bloedbeeld laten prikken om te zien of de waarden goed zijn en de organen normaal functioneren. Niets specifieks op de Benzo.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Update dag 17:

Nog steeds stekende pijn door het hele lijf, mega brak na een slechte nacht, geen zweet meer bij het opstaan de laatste 2 dagen, heb 0 energie, hoofdpijn, vieze smaak in mond, kortademig. Psychisch heb ik het hierdoor heel zwaar. Blijft redelijk hetzelfde.

Manu76

Badass junkie
Update dag 17:

Nog steeds stekende pijn door het hele lijf, mega brak na een slechte nacht, geen zweet meer bij het opstaan de laatste 2 dagen, heb 0 energie, hoofdpijn, vieze smaak in mond, kortademig. Psychisch heb ik het hierdoor heel zwaar. Blijft redelijk hetzelfde.
Mooi dat het de betere kant op gaat. Dat je minder zweet is al een stap.
Sterkte!

Jazz35

Wijs gebruiker
Probeer je vast te houden aan iedere kleine verbetering. Ieder stapje voorwaarts, hoe klein ook, is een stap richting genezing. Je gaat nu door het allerdiepste dal, maar het cliché is waar: vanaf hier kan het alleen maar beter worden!! Laat dat je mantra zijn. Het wordt alleen maar beter, écht waar. Houd moed!!! You can do this! ❤️‍🩹

Jazz35

Wijs gebruiker
Misschien lukt het je om naar wat slaappodcasts te luisteren om te proberen de nare gedachten een beetje te temmen... Fijne slaapverhaaltjes, zoals op Nothing Much Happens . Ik raad ze iedereen aan, omdat ze mij onwijs goed geholpen hebben. Maar zo zijn er nog talloze. Zet 'm op!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Probeer je vast te houden aan iedere kleine verbetering. Ieder stapje voorwaarts, hoe klein ook, is een stap richting genezing. Je gaat nu door het allerdiepste dal, maar het cliché is waar: vanaf hier kan het alleen maar beter worden!! Laat dat je mantra zijn. Het wordt alleen maar beter, écht waar. Houd moed!!! You can do this! ❤️‍🩹
Dankjewel @Jazz35.

Ja om eerlijk te zijn had ik inmiddels wel al wat verbetering verwacht. Maar de pijn, ongemakken en gedachten blijven aanhouden. Maar het zweten is minder tot weg tot nu toe, hopelijk zet het nu langzaam door want ik ben wel echt moegestreden na bijna 5 weken afzien aan een stuk!

Vandaag bij de GGZ een gesprek gehad. Wat een fantasten zijn dat zeg, je vraagt je echt af wat ze daar doen. Eigen trots en ego staan voorop in ieder geval, bah bah…Ze denken het allemaal wel te weten en luisteren totaal niet naar je, 0 empatisch vermogen en weten alles heel goed voor je in te vullen. Even zodat jullie het weten, alle ontwenningsverschijnselen zijn ALTIJD weg na 8 tot maximaal 10 dagen!! Langer kan echt niet en het standaard afbouwprotocol is goed voor iedereen…😉

Jazz35

Wijs gebruiker
Jeetje joh, wat een klotereactie. Godzijdank zijn ze niet allemaal zo daar, naar jij hebt wel dubbel pech als ik het zo lees. Kon je net gebruiken zeg. Djiezus.
Ja ik snap dat je moegestreden bent na vijf weken strijden. Wát een hel man. 😔😘

Dutchie85

Belezen gebruiker
Jeetje joh, wat een klotereactie. Godzijdank zijn ze niet allemaal zo daar, naar jij hebt wel dubbel pech als ik het zo lees. Kon je net gebruiken zeg. Djiezus.
Ja ik snap dat je moegestreden bent na vijf weken strijden. Wát een hel man. 😔😘
Ik laat niet over me heen lopen dus heb m’n zegje netjes gedaan. Maar dat zien ze niet graag hè, dat je kritische feedback geeft, twijfelt aan hun kundigheid en ondanks alles voor jezelf opkomt. Je hoort gewoon ja en amen te zeggen. Ik vroeg of ze ook een verslavingsarts daar aan het werk hebben die alles weet over het afbouwen van Benzo’s. Maar die hebben ze niet nodig want dat kunnen ze zelf heel goed.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Update dag 18:

Helemaal uitgeblust moe, stekend gevoel nog steeds door m’n hele lijf, hoofdpijn, zware benen, vieze smaak in mond, lichaam snakt naar energie en voel me psychisch echt opgefokt en angstig gezien hoe ik me voel.

Straks nog een afspraak gehad met de psychiater. Die zeggen dat het absoluut niet meer van de ontwenning kan zijn.

Kordie

DF-koning
Straks nog een afspraak gehad met de psychiater. Die zeggen dat het absoluut niet meer van de ontwenning kan zijn.

Ik heb gelukkig geen ervaring met benzo afkick, maar je hebt idd wel langdurig zware klachten.
Hier lezen van anderen leden komt het wel mensen bekend voor.

Maar wat denkt de psychiater?

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik heb gelukkig geen ervaring met benzo afkick, maar je hebt idd wel langdurig zware klachten.
Hier lezen van anderen leden komt het wel mensen bekend voor.

Maar wat denkt de psychiater?
Had een andere vandaag, nog niet eerder gezien.
Het gesprek was best oké verder, alleen proberen ze je aan te praten dat je lichamelijke klachten vanuit je psyche komen. Ze moesten eens weten hoe ik af lig te zien….Sorry maar dat slaat echt nergens op.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Update dag 18:

Helemaal uitgeblust moe, stekend gevoel nog steeds door m’n hele lijf, hoofdpijn, zware benen, vieze smaak in mond, lichaam snakt naar energie en voel me psychisch echt opgefokt en angstig gezien hoe ik me voel.

Op dag 18 geen ontwenning meer hebben is wel heel raar als je het mij zou vragen. Ik heb er zelf maanden last van gehad en geen enkele verslavingsarts die dit raar vond. Nou moet ik toegeven dat ik niet alles hier gelezen heb maar dit viel me even zo gauw op. Ook moest ik van opiaten en spice afkicken maar die zouden minder lang ontwenning moet geven dan benzo's. Niet minder heftig overigens maar van benzo's is algemeen bekend dat klachten erg lang kunnen aanhouden.

Sterker nog... Ik zit na een half jaar nog steeds niet volledig goed met mijn slaapritme. Nog steeds slaapproblemen... Gaat verder wel heel goed en nog steeds elke dag/week beter :).

Hou vol!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Op dag 18 geen ontwenning meer hebben is wel heel raar als je het mij zou vragen. Ik heb er zelf maanden last van gehad en geen enkele verslavingsarts die dit raar vond. Nou moet ik toegeven dat ik niet alles hier gelezen heb maar dit viel me even zo gauw op. Ook moest ik van opiaten en spice afkicken maar die zouden minder lang ontwenning moet geven dan benzo's. Niet minder heftig overigens maar van benzo's is algemeen bekend dat klachten erg lang kunnen aanhouden.

Sterker nog... Ik zit na een half jaar nog steeds niet volledig goed met mijn slaapritme. Nog steeds slaapproblemen... Gaat verder wel heel goed en nog steeds elke dag/week beter :).

Hou vol!
Dankjewel voor je uitgebreide toelichting @Mezelf!

Ja ik weet echt niet wat ik ermee moet. Ze doen echt net of je gek bent en het je inbeeld, maar ik ga echt fysiek en mentaal ram naar de klote!

Weet me gewoon echt geen houding meer te geven, is verschrikkelijk! De dagen wisselen ook nog steeds heel erg qua hoe je je precies voelt. Maar ik piep niet snel, maar dit is gewoon heel heftig en ik ben bang door hoe ik me voel.

Ik heb ook nogmaals aangegeven dat ze me veel te snel af hebben laten bouwen. Hun letterlijke woorden vandaag waren: We hebben je al heel langzaam af laten bouwen, veel langzamer dan normaal…Dit heeft niets meer met ontwenning te maken, onmogelijk!

Ik zei dat ik uit verhalen online en van een bekende van me hoor dat verslavingsartsen hier heel anders tegenaan kijken, luisteren naar de klachten en daar naar handelen. Haar antwoord was dat ze zelf ook in de verslaving gewerkt had en er daar niet anders afgebouwd wordt dan bij de GGZ…

Ik geloof er eerlijk gezegd niets van.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dankjewel voor je uitgebreide toelichting @Mezelf!

Ja ik weet echt niet wat ik ermee moet. Ze doen echt net of je gek bent en het je inbeeld, maar ik ga echt fysiek en mentaal ram naar de klote!

Weet me gewoon echt geen houding meer te geven, is verschrikkelijk! De dagen wisselen ook nog steeds heel erg qua hoe je je precies voelt. Maar ik piep niet snel, maar dit is gewoon heel heftig en ik ben bang door hoe ik me voel.

Ik heb ook nogmaals aangegeven dat ze me veel te snel af hebben laten bouwen. Hun letterlijke woorden vandaag waren: We hebben je al heel langzaam af laten bouwen, veel langzamer dan normaal…Dit heeft niets meer met ontwenning te maken, onmogelijk!

Ik zei dat ik uit verhalen online en van een bekende van me hoor dat verslavingsartsen hier heel anders tegenaan kijken, luisteren naar de klachten en daar naar handelen. Haar antwoord was dat ze zelf ook in de verslaving gewerkt had en er daar niet anders afgebouwd wordt dan bij de GGZ…

Ik geloof er eerlijk gezegd niets van.
Nou moet ik toegeven dat we hier in NL inderdaad een snelle afbouwschema hebben als het om benzo's gaat. Toen ik in de de detox zat lieten ze mensen per dag zo 5mg diazepam afbouwen wat ik erg snel vind. Bij mij deden het ze, zoals hun zeiden, ook langzamer als gemiddeld. Ik kwam van 30mg en ben daar in twee weken afgebouwd, met dus de afkick van opiaten en spice in mijn geval.

Misschien toch eens een belletje wagen aan bijvoorbeeld Brijder? Je kan het op zijn minst proberen door je verhaal te vertellen. Je krijgt dan al sowieso feedback en wellicht kunnen ze je verder helpen.

Maar wees gerust... 18 dagen is echt nog niks (helaas) . Geef het echt nog de tijd want ik had zeker een helmaand nadat ik op Nul zat. Minstens de maand erna was alleen maar huilen, niet slapen, angsten, anxiety, depressie enzovoort. Het is echt doorzetten ! Maar ( al klinkt het heel cliche) het gaat echt beter worden!... probeer veel te wandelen (sporten), let goed op je voedsel en dus wees aankomende tijd extra lief voor jezelf. Schaam je niet want je bent al ongelofelijk ver gekomen. Dus doorzetten, het gaat echt beter worden met de tijd!

Laatst bewerkt:

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dankjewel @Mezelf.

Van de ene kant ben ik blij dat je zegt dat 18 dagen nog niks is. Ik ga echt tot op het bot kapot. Weet me geen raad meer. Ben bij mijn ouders nu maar heb echt veel pijn, rare heftige klachten en vandaag echt veel heftiger dan de afgelopen dagen. Toen dacht ik dat het niet meer slechter kon, maar toch ga je nog dieper. Beangstigend is het gewoon. En dan kan je er helemaal niets mee wat ze je bij de GGZ voorleggen…

De Zandman

DF-koning
De GGZ en verslavingszorg bijten elkaar helaas.
Voor mij staat uit eigen ervaring vast, dat je voor hulp bij een verslaving niet bij de GGZ moet zijn, maar wel bij de verslavingszorg.
De GGZ lijkt helemaal niets te weten van wat een verslaving inhoudt....
En, alvorens je zinvolle hulp kunt krijgen bij geestelijke problemen, zal toch eerst de verslaving eruit moeten.
Als je met een verslaving worstelt, is imo geestelijke hulp zinloos.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dat is ook wat mij opvalt, alles spreekt elkaar tegen. Het liefst wil ik een verslavingsarts spreken om mijn situatie voor te leggen. Maar ik weet niet hoe ik hiermee in contact kom.

Ze noemen het bij de GGZ ook geen verslaving, want ik had “maar” 3 maanden gebruikt. Gezien mijn zeer extreme eigen ervaring mbt de afkickverschijnselen, geloof ik inderdaad dat ze er niets van snappen. Maar je gaat bijna aan jezelf twijfelen zo overtuigd als ze je dat vertellen.

Ik ben gewoon keihard aan het overleven en dat is niet het moment om een vervolgtraject te starten. Ik ben blij dat ik het steeds weer een dag volhou, laat staan dat ik nu een therapie moet volgen.
Ik zit echt met mijn handen in het haar, want ik heb er steeds meer moeite mee om het te doorstaan. Het is zooo facking zwaar onmenselijk!

Kordie

DF-koning
Ze noemen het bij de GGZ ook geen verslaving, want ik had “maar” 3 maanden gebruikt. Gezien mijn zeer extreme eigen ervaring mbt de afkickverschijnselen, geloof ik inderdaad dat ze er niets van snappen. Maar je gaat bijna aan jezelf twijfelen zo overtuigd als ze je dat vertellen.

Wat ze zeggen klopt wel:
Psychische problemen kunnen zich fors uiten in lichamelijke problemen.
Dat is al vrij lang bekend. En als je dan ook nog verlammingsverschijnselen hebben noemen ze dat geloof ik FNS.

Voor iemand die drie maanden heeft gebruikt heb je forse afkickverschijnselen.
Maar ik denk dat ze niet moeten vergeten dat het voor iedereen anders is.
De een slikt misschien een jaar en heeft amper ergens last van, en de ander slikt een week en maanden te creperen.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Wat ze zeggen klopt wel:
Psychische problemen kunnen zich fors uiten in lichamelijke problemen.
Dat is al vrij lang bekend. En als je dan ook nog verlammingsverschijnselen hebben noemen ze dat geloof ik FNS.

Voor iemand die drie maanden heeft gebruikt heb je forse afkickverschijnselen.
Maar ik denk dat ze niet moeten vergeten dat het voor iedereen anders is.
De een slikt misschien een jaar en heeft amper ergens last van, en de ander slikt een week en maanden te creperen.
Dat geloof ik ook zeker @Kordie .

Maar als je ziet hoe ik meteen reageerde na het afbouwen, dan had ik bijna alle meest voorkomende ontwenningsverschijnselen. Ik ben niet voor niets dagenlang bij mijn ouders, dat heb ik voorheen nooit gedaan.

Raver

Badass junkie
Dat geloof ik ook zeker @Kordie .

Maar als je ziet hoe ik meteen reageerde na het afbouwen, dan had ik bijna alle meest voorkomende ontwenningsverschijnselen. Ik ben niet voor niets dagenlang bij mijn ouders, dat heb ik voorheen nooit gedaan.

Je hebt wel erg hoge doseringen gebruikt. Denk dat dat ook erg van belang is geweest, kan je nu niet meer terugdraaien. Als je had geweten waar je jezelf naartoe aan het werken was had je het wel anders gedaan denk ik.

Trek je het nog een beetje? Je zou je met nu en een week toch wel ietsjes beter moeten gaan voelen. Je bent toch al eventjes voorbij de 2 weken mark?

Bovenaan