Afkicken van Lorazepam en Diazepam

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dankjewel @Raver, ik weet dat het voor velen enorm vaag zal klinken. Dit moet je echt zelf voelen/doorstaan om te weten dat het anders als anders is. Ik twijfelde al even of het echt 100% aan de afbouw lag. Ik vond het heftig lang duren en voelde me eigenlijk steeds zwakker en beroerder worden. Ook de mentale kant nam andere wendingen, heel raar.

Ik heb al heel veel doorstaan in mijn leven fysiek, maar ook mentaal. Maar dit voelt echt zo vervreemd van jezelf en compleet leeg en gedesoriënteerd. Mijn lichaam geeft heel duidelijk aan dat het enorm veel rust nodig heeft. Ik dacht dat ik heel wat rust gehad had de afgelopen periode, maar nu ga ik nog een stapje dieper. Ik heb mezelf beloofd me zoveel mogelijk eraan over te geven en zo min mogelijk in m'n hoofd te zitten of te oordelen over wat er nu gebeurt. Hopelijk draagt dat eraan bij om hier doorheen te komen.

Ik sluit overigens niet uit dat de afbouw hier niets meer mee te maken heeft hoor. Dat geloof ik ook zeker.

Raver

Badass junkie
Er gebeurd zoveel in je lichaam nu. Misschien maar niet teveel bezig zijn met de waarom vraag.

Vaak in de zwaarste en moeilijkste momenten kom je erachter hoe sterk je eigenlijk bent en wat voor mooie coping en mensen er zijn. Je komt er wel, zou fijn zijn als je je een beetje beter zou gaan voelen, de acute fase zit je nu al eventjes in natuurlijk.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik kan me er gelukkig niets bij voorstellen dat ik ooit nog aan de Benzo’s wil beginnen, vieze troep!

Maar het feit is wel dat ik door een hele heftige periode ga. Hopelijk mag ik snel een lichtpuntje zien.

Alcohol drink ik al jaren niet meer zonder moeite, omdat ik het echt niet kan verdragen en er mega beroerd van wordt. Gelukkig weet ik dat nog al te goed, anders had ik daar misschien wel naar gegrepen deze periode. Geluk bij een ongeluk!

Felis

Belezen gebruiker
Het is echt erg dat de stoffen die het moeilijkst zijn om van af te kicken, worden voorgeschreven door een arts.
Afkicken van benzo's is veel moeilijker dan afkicken van heroïne.

Ik wens je veel sterkte

ljuv

DF-koningin
Klinkt inderdaad niet gek.

Zoek eens depersonalisatie en derealisatie op, eventueel icm benzoafbouw. Dit zijn psychische effecten die kunnen optreden als je lichaam onder hevige spanning staat/heeft gestaan, zoals bij het afbouwen van benzo’s.

Klinkt als een heel pittige periode… Vergeet niet heel goed je omgeving mee te nemen in dot proces. Maar you got this, ongetwijfeld💪🏻 Zet m op.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Thanks allemaal!🙏

Heb straks een massage gehad, maar ik stond continu volledig onder hoge spanning. Ze zei dat mijn chakra’s compleet vastlopen en er geen doorstroom van energie in mijn lichaam is. Dat verklaard misschien ook waarom ik me zo kapot voel, amper op m’n benen kan staan en niet met m’n gevoel wegkom. Knap continu uit m’n vel!

Morgen wordt daar naar gekeken door iemand die hier dagelijks mee werkt. Die afspraak stond voor volgende week al, maar ik trek het echt niet meer en kan morgenmiddag komen. Ben benieuwd.

Ik merk dat er een hele heftige energie hangt op het moment en dat ik veel los aan het laten ben. Nog nooit zo beroerd gevoeld en hard en zoveel gejankt als de afgelopen dagen…

Ik ben bij mijn ouders nu, een fijne omgeving waarin iedereen meedenkt en meeleeft. Maar desondanks trek ik het echt voor geen meter.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik zit echt gigantisch in dubio….en niet zo’n beetje😔

Het gaat gewoon echt verschrikkelijk mentaal gezien. Hele nare gedachtes die meteen bij het wakker worden heel heftig aanwezig zijn. Niet meer kunnen/echt niet meer weten hoe ik de dag door moet komen. Mega depressief en angst dat ik doorflip en mezelf wat aan kan doen.

Laat ik voorop stellen dat ik dit natuurlijk niet wil, maar de gedachten/gevoelens zijn er wel en dat is mega akelig. Draai echt door.

Huisarts gebeld dat dit zo niet meer kan, dat het gevaarlijk voelt. Ze schrijft me Alprazolam 0,5 mg voor. Ik heb hulp nodig want gaat echt niet meer zo maar weer aan de pillen is ook niet waar ik op zit te wachten. Maar wat is erger? Ik weet het even niet meer…😢

_shikantaza

Badass junkie
Ik zit echt gigantisch in dubio….en niet zo’n beetje😔

Het gaat gewoon echt verschrikkelijk mentaal gezien. Hele nare gedachtes die meteen bij het wakker worden heel heftig aanwezig zijn. Niet meer kunnen/echt niet meer weten hoe ik de dag door moet komen. Mega depressief en angst dat ik doorflip en mezelf wat aan kan doen.

Laat ik voorop stellen dat ik dit natuurlijk niet wil, maar de gedachten/gevoelens zijn er wel en dat is mega akelig. Draai echt door.

Huisarts gebeld dat dit zo niet meer kan, dat het gevaarlijk voelt. Ze schrijft me Alprazolam 0,5 mg voor. Ik heb hulp nodig want gaat echt niet meer zo maar weer aan de pillen is ook niet waar ik op zit te wachten. Maar wat is erger? Ik weet het even niet meer…😢
Kijk of je een wat langer werkende Benzo kunt krijgen als je toch weer terug aan de pillen gaat. Diazepam lijkt me een betere keuze dan Alprazolam. Je zou zelfs opnieuw een langzame afbouw kunnen overwegen daarmee.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Kijk of je een wat langer werkende Benzo kunt krijgen als je toch weer terug aan de pillen gaat. Diazepam lijkt me een betere keuze dan Alprazolam. Je zou zelfs opnieuw een langzame afbouw kunnen overwegen daarmee.
Ik vind dit zo lastig, ik heb gezworen er niet meer aan te beginnen. Maar ik functioneer gewoon echt niet meer en ben door een verschrikkelijk diep dal aan het gaan wat echt beangstigend is…Zie geen uitweg en loop continu tegen de muur op. Hierdoor lichamelijk en mentaal helemaal leeg.😔

_shikantaza

Badass junkie
Ik vind dit zo lastig, ik heb gezworen er niet meer aan te beginnen. Maar ik functioneer gewoon echt niet meer en ben door een verschrikkelijk diep dal aan het gaan wat echt beangstigend is…Zie geen uitweg en loop continu tegen de muur op. Hierdoor lichamelijk en mentaal helemaal leeg.😔
Ik zou zeggen regel een trage afbouw met Diazepam en ga voor de periode van de afbouw iets regelen waardoor je overdag iets kunt gaan doen waardoor je uit je hoofd kunt. Steeds maar bezig zijn met hoe klote je je voelt helpt niemand. En dat zeg ik uit ervaring. En regel alvast therapie voor als je afbouw klaar is. Er zijn lange wachtlijsten voor.

Raver

Badass junkie
Absoluut géén Alprazolam gebruiken in deze situatie. Kortwerkende benzo's zullen niets meer doen dan de klachten op zeer korte termijn versterken!

Ik ben ook terug gevallen omdat ik het niet meer trok, mede door een verkeerde en veel te snelle afbouw. Maar alleen Diazepam zal ervoor zorgen dat je je beter gaat voelen. Even stabiliseren en dan langzaam gaan afbouwen.

Dat is voor mij uiteindelijk de sleutel gebleken tot succes. Alprazolam is niet de sleutel tot succes, dat is echt begin van een nog dieper dal. Je klachten zijn in mijn ogen ook niet geïndiceerd voor een voorschrift Alprazolam. Zo zie je maar dat een HA ook geen idee heeft.

Heel veel kracht en wijsheid gewenst. Ook met het zoeken naar een arts die je hierbij wilt gaan helpen..

Manu76

Badass junkie
Ik zou zelf ook een trage afbouw aanbevelen. Maar wat is je doel voor over een paar jaar, als je niet meer afhankelijk bent van benzodiazepinen? Waar leef je voor? Want doelloos door het leven gaan omdat je geen toekomst ziet zal de afbouw extreem moeilijk maken.
0,5 mg alprazolam is al een redelijke hoeveelheid. Beter afbouwen met diazepam waarschijnlijk, maar anders 0,5 in 3 of 4 stukken breken en langzaam afbouwen naar 0,25 mg en dan overstappen op 0,25 mg en langzaam afbouwen naar minimale brokjes van dat pillentje voordat je stopt.

Raver

Badass junkie
0,5 mg alprazolam is al een redelijke hoeveelheid. Beter afbouwen met diazepam waarschijnlijk, maar anders 0,5 in 3 a 3 stukken preken en langzaam afbouwen naar 0,25 mg en dan overstappen op 0,25 mg en langzaam afbouwen naar minimale brokjes van dat pillentje voordat je stopt.

Gezien de klachten van TS is Alprazolam echt ongeschikt. Ook wat je hier verteld gaat niet werken.

Er zal vrijwel direct of zeer snel interval ontwenning ontstaan. Dus het is gewoon niet mogelijk daardoor af te bouwen met Alprazolam. Helemaal niet als iemand al lijdt aan heftige ontwenning.

Manu76

Badass junkie
Gezien de klachten van TS is Alprazolam echt ongeschikt. Ook wat je hier verteld gaat niet werken.

Er zal vrijwel direct of zeer snel interval ontwenning ontstaan. Dus het is gewoon niet mogelijk daardoor af te bouwen met Alprazolam. Helemaal niet als iemand al lijdt aan heftige ontwenning.
Tja, ik zeg ook beter Diazepam, maar zoals TS nu met zichzelf bezig is lijkt ook niet te werken.
Ik ben zelf een jaar zwaar afhankelijk geweest aan 0,25 mg alprazolam en dat was zeker ook het begin van een langdurig drama.. Maar ik wist ook niet wat me overkwam en de pil was zeker niet de enige boosdoener.

Jazz35

Wijs gebruiker
Helemaal mee eens. God zeg wat verschrikkelijk dit. Heel veel wijsheid en sterkte gewenst!!! ❤️‍🩹

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dankjewel allemaal!

Ik zat voor de tabletten door langdurige heftige lichamelijke klachten ook heel diep mentaal, maar lang niet zo diep als na de afbouw ervan.

Ik voel me echt zwaar depressief, met hele heftige paniek/doodsgedachten wakker worden en die gaan de hele dag door je hoofd heen helaas. Dit kost mega veel energie en mijn lichaam reageert hier ook heftig op. Ben echt helemaal leeg en compleet de weg kwijt. Angst voor mezelf terwijl ik normaal heel sterk ben en het leven mooi vind als ik me gewoon goed voel.

Ik merk ook heel sterk dat de dingen die ik normaal leuk vind en waar ik energie/plezier uit haal me echt niet boeien en dat dat me weer paniek/depressie geeft omdat ik dan voel hoe ver ik bij mijn eigen gevoel vandaan ben.

Ondanks alles verplicht ik mezelf om 3 keer per dag een ronde te lopen. Daar hou ik me ook aan.
Als het ff lukt probeer ik in de zon te zitten. Net op straat ook nog een praatje met iemand gehouden. Hele simpele dingen, maar niet als je op de bodem ligt…

Wat betreft het doel voor als ik me weer redelijk oke voel, dat zit wel goed. Heb een eigen bedrijf waar ik m’n passie dan hopelijk weer goed in kwijt kan. Verder heb ik als ik goed voel genoeg dingen om handen. Als ik me beter voel komt dat wel goed. Nu heel andere zorgen…

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Ik zou toch proberen nog echt even door te zetten. Het wordt echt beter. En als je nu weer benzo's gaat gebruiken, begin je straks weer van voor af aan. Laat je niet bespelen door je eigen gedachtes en verslaving en kies voor de lange termijn.

_shikantaza

Badass junkie
Ik zou toch proberen nog echt even door te zetten. Het wordt echt beter. En als je nu weer benzo's gaat gebruiken, begin je straks weer van voor af aan. Laat je niet bespelen door je eigen gedachtes en verslaving en kies voor de lange termijn.
Dat is wel zo, maar met een langzame afbouw kan het beter te doen zijn. Duurt het waarschijnlijk wel langer alleen.

Het is en blijft troep.

Kordie

DF-koning
Bizar hoelang die afbouw duurt.
En dat je je slechter blijft voelen.
Net of er iets getriggerd wordt/is.

Als je nu contact opneemt met een verslavingskliniek; doen die in deze situatie niks? Al is het ambulant een gesprek met verslavingsarts?

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik word zo gebeld door de huisarts. Mijn mentale gesteldheid is gewoon echt niet oke meer. Hele nare gevoelens en gedachten en voel me compleet uitgeput.

Ik ben er geen voorstander van, maar ik hou dit niet vol. Ik ga haar vragen voor Diazepam in de hoop dat ik daat wat rust van krijg. Ik laat het zeker niet zo uit de hand lopen als de afgelopen keer. En de afbouw overleg ik wel met mensen die er wel verstand van hebben, dat gaat in ieder geval heel langzaam gebeuren, 100%!

Dutchie85

Belezen gebruiker
En als jullie het hebben over therapie, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Waar kan ik het beste aankloppen voor hulp?

Dutchie85

Belezen gebruiker
Bizar hoelang die afbouw duurt.
En dat je je slechter blijft voelen.
Net of er iets getriggerd wordt/is.

Als je nu contact opneemt met een verslavingskliniek; doen die in deze situatie niks? Al is het ambulant een gesprek met verslavingsarts?
Ik denk niet dat dit echt nog met de afbouw te maken heeft. Maar ik vermoed wel dat de te snelle afbouw me verder van huis gebracht heeft. Voel me echt zwaar depressief. Wat is dat verschrikkelijk zeg als je hoofd je gek maakt en zegt dat je niet meer kan…Geeft mega veel stress waardoor je helemaal uitgeput raakt.

De Zandman

DF-koning
Wanneer je denkt, dat je niet meer verder kunt, kun je in de praktijk nog een heel stuk verder!
Op het moment dat je denkt : ik kan niet meer, ik ben uitgeput en moe, heb je ongeveer 30% van jouw beschikbare energie verbruikt.
Er is dus nog 70% beschikbaar.
Het kost alleen wat extra moeite en misschien pijn, om deze 70% te gebruiken.
Maar je kunt dus nog verder!

Ik kon het. En kan het zonodig nog steeds.
Dan kun jij dit ook!
Tanden op elkaar en ga door! Zet door!
Je bent er bijna, nog even tandenbijten en jezelf pushen!

Alle sterkte toegewenst!

Kordie

DF-koning
Ik denk niet dat dit echt nog met de afbouw te maken heeft. Maar ik vermoed wel dat de te snelle afbouw me verder van huis gebracht heeft. Voel me echt zwaar depressief. Wat is dat verschrikkelijk zeg als je hoofd je gek maakt en zegt dat je niet meer kan…Geeft mega veel stress waardoor je helemaal uitgeput raakt.

Kan ik me voorstellen.
Ik hoop dat de huisarts je wat duidelijkheid en hulp kan bieden qua verder behandeladvies.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Kan ik me voorstellen.
Ik hoop dat de huisarts je wat duidelijkheid en hulp kan bieden qua verder behandeladvies.
Inderdaad, toen ik moest afbouwen jaren terug deed ik het met verslavingsarts met de Ashton Manuel, minste kans op terugval en op veel (klote) bijwerkingen van het afbouwen.

Mocht je een terugval hebben bespreek dan of het niet langzamer kan om de kans op succes en slecht slapen/ humeur zo laag mogelijk te houden.

Wanneer je denkt, dat je niet meer verder kunt, kun je in de praktijk nog een heel stuk verder!
Op het moment dat je denkt : ik kan niet meer, ik ben uitgeput en moe, heb je ongeveer 30% van jouw beschikbare energie verbruikt.
Er is dus nog 70% beschikbaar.
Het kost alleen wat extra moeite en misschien pijn, om deze 70% te gebruiken.
Maar je kunt dus nog verder!

Ik kon het. En kan het zonodig nog steeds.
Dan kun jij dit ook!
Tanden op elkaar en ga door! Zet door!
Je bent er bijna, nog even tandenbijten en jezelf pushen!

Alle sterkte toegewenst!
Klopt maar doe dit gestaag ben bijvoorbeeld van 200mg oxycodon dagelijks naar 30mg afgebouwd maar op het laatste moest ik met een wandelstok lopen en was het voor hun duidelijk dat ik beslist niet meer kon afbouwen. Werd ook vaak wakker van de pijn. Wat nu veel minder is. Maar mijn doses oxycodon is wel enorm omhoog gegaan. En bepaalde benzodiazepine helpt ook tegen pijn aldus op ziekenhuis.nl te lezen. Wat de neuroloog toen voor mij al had onderzocht. Diclofenac kan je zonder recept kopen bij het kruidvat en meer stofjes waar de huisarts zich over verbaasde.

Maar OT @Dutchie85 ik wens je veel sterkte toe. En mocht je in de toekomst weer eens moeten afbouwen leg dan uit dar de Ashton Manuel een veel grotere kans van slagen heeft.
Het duurde bij mij circa 6-8 maanden om het af te bouwen tot een 'normale 'dosis. Zat toen op 3mg flualprazolam en 1 of 2mg clonazolam dagelijks met 3mg clonazepam en 40mg oxycodon dagelijks met drank.

Nu is de hoeveelheid zoveel indien nodig.

Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Je kan het maar liever langzamer met minder nare bijwerkingen en een veel betere kans dat je niet terugvalt.
Lees mijn sticky topics over benzodiazepines in pharmaceutische drugs topic voor veel tips.

Groetjes Tijdloos

Onder andere hier staan veel tips die in de praktijk zeer goed werkte toen voor mij en andere mensen.

_shikantaza

Badass junkie
Van Benzo afbouw word je ook kneiters depri. Alcohol net zo goed. En vat het alsjeblieft niet verkeerd op maar ik denk dat je erg de nadruk legt, mentaal, op hoe slecht het met je gaat. Tenminste, dat meen ik aan je berichten af te lezen. En dat helpt ook niet. Die mindset verander je ook niet 1-2-3 hoor, maar er zit vast wel een psychologische component bij.

Wellicht stelt dit je wat meer gerust: ik ben ooit cold turkey van een bovengemiddelde dagelijkse dosis Lorazepam afgehaald en dat was ook niet te doen na 2 weken. Ik kon o.a. niet meer stilzitten. Toen ben ik na het (meermaals) luiden van de alarmbellen terug overgezet op Diazepam en dat is toen afgebouwd. Dat is ook te snel gegaan met een te lage startdosis en verdient geen schoonheidsprijs maar toen was het wel te doen. Ik denk dat alle ellende toen gedurende een jaar ofzo langzaam weg ebte. Dus het is zeker wel te doen hoor, terug erop en dan langzaam eraf. Maar je zult toch door een oncomfortabele tijd heen moeten. Ik zie het als: minder heftig maar langer t.o.v. heftiger en korter.

En als je tzt weer de oude bent, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoe je hier tegen aan gaat kijken. Wat is nou de waarde geweest van de Benzo's voor het probleem dat je ervoer waarvoor je ze zo graag wilde hebben. Maar doe dat maar later als 't allemaal weer wat fijner is in je hoofd (dat moment komt zeker weten weer!).

Laatst bewerkt:
Ik ben momenteel aan het afkicken van oxycodon... ik heb verschrikkelijke nachtmerries (als ik al slaap en angst aanvallen) helaas heb ik geen benzo erbij gekregen om dit te voorkomen en wat ik allemaal om me heen hoor is dat dat wel normaal is.. klopt dat?

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Ik ben momenteel aan het afkicken van oxycodon... ik heb verschrikkelijke nachtmerries (als ik al slaap en angst aanvallen) helaas heb ik geen benzo erbij gekregen om dit te voorkomen en wat ik allemaal om me heen hoor is dat dat wel normaal is.. klopt dat?
Afkicken van Benzo’s is nog erger dan van opiaten. Pas er mee op.

Dutchie85

Belezen gebruiker
@Dutchie85

Hey, en hoe is je gesprek gegaan met de huisarts? Diazepam kunnen krijgen?
Gisteren belde ze terug, maar ze wil niets uitschrijven zonder doorverwijzing naar de GGZ crisisdienst.

Zoals jullie weten ben ik niet zo’n grote fan van de GGZ door alles. Als ik daarheen ga krijg ik waarschijnlijk wel Diazepam, maar dan moet ik ook weer een programma gaan volgen daar. En als ik dan weer af moet bouwen krijg ik ze daar niet aan het verstand dat het erg langzaam moet gebeuren….Want WIJ werken altijd zo volgens protocol en dat werkt goed. Maar er moet wel wat gebeuren want ik zit extreem diep. Ff nachtje over slapen…..

Bovenaan