Wat jammer joh, dat je zo een verslaving hebt opgelopen. Maar je bent niet de enige, vele mensen lopen een opiaten verslaving op door medische problemen. En het vervelende is dan altijd dat het medische probleem allang weer opgelost is wanneer je blijft zitten met een nieuw, vaak veel ernstiger probleem. Gelukkig heb je heel zwaar kunnen afbouwen, wat op zich al heel moeilijk is. En die laatste stapjes zijn altijd t zwaarst.
Over hoe ik ben omgegaan met mijn cravings kan ik kort zijn.
Helaas gebruikte ik al 30 jaar heroine, en dat maakte dat ik een beetje over mijn cravings ben heen gegroeid. Klinkt raar maar is echt waar. Toen ik net 2 jaar verslaafd was deed ik mijn eerste afkick poging, intern in een centrum. En ik weet me dat nog heel goed te herinneren. Zelfs toen ik niet meer ziek was kon ik toch niets anders dan aan het middel denken. Het was alsof het gewoon elke seconde van de dag en nacht innam. Viel toen ook na een paar weken weer terug. Ben in totaal zeker zo 14 keer afgekickt. De laatste 8 jaar ofzo van mijn gebruik begon het me echt tegen te staan. Hoe raar het ook klinkt, ik begon dat suffe, slaperige hangen op de bank echt vervelend te vinden. En in tegen stelling tot vroeger begon ik echt te genieten van mijn gevoelens en het helder zijn. Dus die laatste jaren gebruikte ik enkel echt alleen nog maar om beter te zijn. Ookal had ik soms grammen liggen dan nog gebruikte ik enkel zoveel dat ik net beter was. En dat was altijd anders geweest, kon niet genoeg gebruiken toen.
Het werd dus een echt medicijn voor me. En toen was stoppen eigenlijk nog maar de enige optie. Dat euforische gevoel had ik ook allang niet meer.
Helaas is dat wel het moeilijkste, dat afkicken is een hel, met heroine althans. met Oxucodone weet ik t niet, nooit geprobeert. Maar, na een tijd ben je beter. Maar die drang naar dat gevoel, dat gaat niet weg na een week, of twee, of drie.
Er zijn wel dingen die je kunt doen ertegen. Bezig blijven is een ding. Verveling is des duivels oorkussen zoals men zegt. Dus niets doen maakt dat je er naar gaat verlangen. Sporten is een adnere manier. Door sporten zorg je dat je hersenen zelf lekker stofjes aanmaken. En het moe zijn daarna is ook altijd lekker. Verder is het vrees ik toch een beetje dat je t uit moet zitten, uiteindelijk verdwijnen die verlangens wel, maar het kost tijd. Het kost je hersenen tijd om weer te leren zonder te werken. En, ookal willen we t niet altijd weten. We gebruiken en raken verslaafd omdat we niet met onze gevoelens om kunnen gaan, of met het algehele leven. Dus, de vlucht uit het dagelijkse bestaan. Dus, werken aan je problemen die ervoor zorgen dat je wilt vluchten is ook iets wat maakt dat je een veel grotere kans hebt op clean blijven.
(heb je pm beantwoord trouwens,)
groetjes,
leveldesigner.