"AFKICKEN"

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Doerak zei:
Ik heb vanavond ook weer voor de buis gezeten om dit fantastische programma te checken. Ik ben inmiddels groot fan van Dennis (veel praatjes, maar serieus in het afkicken en kan daarnaast ook nog eens koken!) en Niels ("drugs neem je toch niet omdat je ergens mee zit; gewoon om hard te gaen!"). Er zit, zoals Niels dat zo mooi zegt, wat meer "actie" in dit seizoen. Lekker veel klierende mensen, dingen slopen enzo... helemaal top. Volgende week zit ik weer aan de beeldbuis vastgekluisterd.

Je kan 'm al bekijken op www.afkicken.bnn.nl

Hij is leuk.. :stoned: :wave:

Flaffie

Wijs gebruiker
Dennis was idd wel een grappige jongen vooral dat ie die brandslang probeert terug te doen en dat er 2 keer een bekertje afdondert :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Alleen hij denkt te makkelijk over het gebruiken.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat die jongen helaas niet meer te redden is.
Misschien als hij een jaar in een afkickcentrum is geweest, een maand is veelstekort voor hem

Serenity

Badass junkie
Ik vind het tweede seizoen wel enigzins jammer.. Het lijkt alsof het veel meer in scene zijn gezet en de nadruk ligt veel meer op het keten dan op het afkicken, wat ik jammer vind. Ik kan namelijk wel genieten van de afkickverschijnselen die ze hebben. Zoals Jet die kotsend naar de wc rent. Maar dat er snachts ook niet meer geslapen wordt daar vind ik maar apart, en ook jammer. Je merkt dat de mensen die zich hebben ingeschreven zich hebben ingeschreven omdat ze deels graag op tv komen.

Het eerste seizoen was veel échter en zaten iets meer mensen tussen met wel een stel hersens, in tegenstelling tot dit seizoen. Maar het blijft leuk :grin:

Flaffie

Wijs gebruiker
Het wordt te commercieel, fillemon is ook veel meer bezig met hoe hij het programma moet presenteren in plaats van dat hij zich echt verdiept in de verslaafden.
En wat betreft de wietverslaafden vind ik onnodig om daar zoveel mensen van in dit programma te doen. Het gaat uiteindelijk tog om de harddrugs verslaafden... voor hun is het veeeel moeilijker om af te kicken. Een wietverslaving hoeft niet in een afkickkliniek.
En zoiezo de mensen die meedoen zullen altijd wel met een andere manier erin stappen dan mensen die naar een gewoon afkickkliniek gaan die niet op tv wordt uitgezonden.
Ik denk ook dat bepaalde dingen die ze in dit huis flikken alleen maar goed is voor de kijkcijfers... zoals expres provoseren en spullen kapot maken.
Waarschijnlijk gebeurd dat niet een normaal afkickkliniek.
Ik vind die mannelijke counselor echt onwijs nep.
Hij heeft wel gelijk over veel dingen maar hij is een soort brainwasher.
Waarschijnlijk gebeurd dat niet in een normaal afkickkliniek.

Ghanzibaldhi

Experimenterende gebruiker
Ik vind het wel een leuk programma, vooral Nielske met zn PSV shirt spreekt me wel aan daar. Hij (doet tenminste (misschien) alsof) heeft tenminste een nuchtere kijk op de zaak.
Die dennis is maar n drol man, met z'n agressieve gedoe... Hij is nog verwend ook met zijn 70,- per week van z'n moeder...

Maar inderdaad er is wel veel voor gedaan om de kijkers te vermaken heb ik t idee...
Zoals het daar gaat, gaat het nergens dat is een ding wat zeker is.

Flaffie

Wijs gebruiker
Niels heeft een grappige stem.
Dennis is een eikel maar is wel het grappigst om naar te kijken.
Gert jan vind ik echt een mugoowl

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Dit vond ik op de site van BNN:

Naam: Ries
Leeftijd: 19 jaar
Verslaving: speed

Ries begint op zijn zestiende met blowen en na een jaar gaat hij aan de speed. Het gaat van kwaad tot erger. Ries blowt de hele dag en gebruikt vier à vijf keer per week speed. Hij is enorm veranderd door de drugs. Vroeger was hij een enorm sociaal en gezellig kind. Hij ging graag naar school en hield van tekenen en fotografie. Nu is hij introvert (vooral als hij nuchter is), vergeetachtig, depressief en gebruikt hij om alle ellende uit het verleden te vergeten. Ries heeft hier voor in therapie gezeten. Hij heeft wel vrienden maar die gebruiken allemaal. Met hen zit 'ie van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat in de coffeeshop en op feestjes. Hij wil in groepsverband stoppen omdat hij dan met lotgenoten kan praten. Daarom is de BNN-kliniek goed voor hem. Hij heeft wel eens een paar dagen niet gebruikt. Hij werd toen agressief, emotioneel, had het gevoel dat iedereen tegen hem was en dat niemand hem begreep. Toch wil hij graag nog een keer proberen af te kicken.

Speed
Deze drug is het meest bekend in pilvorm en wordt zo veel op feestjes gebruikt. Speed geeft je veel energie en je kunt er uren extra door wakker blijven. Prima voor parties dus. Helaas zijn de bijwerkingen minder leuk. Gevoel van angst, onrust en prikkelbaar.

klinkt me nogal raar eigenlijk...
Kvind Ries persoonlijk de sympathiekste van heel de hoop, hij is echt gwn zichzelf.
Ziet er een heel zachtaardige gast uit.

Serenity

Badass junkie
Ries is inderdaad wel een schatje en doet niet zo overdreven. Dat speed bekend staat als in pilvorm zat ik ookal raar bij te kijken. Vind het écht heel dom dat ze daar dan niet even verder naar onderzoeken hoe het écht zit.

K.nurft

Wederom een leuk programma. Maar die gladde Gert Jan moet wel underkoffer zijn, dat is toch geen junk!! Veel te zelfverzekerd en opgewekt voor een THC-verslaafde zou ik denken. En die andere blowert heeft toch meer een probleem met de transvetten als met de kruiden hoor

die Gert-Jan is ook helemaal vol van zichzelf

praatjesmaker

ik had daar liever een Mike of Dennis-achtig type (uit seizoen 2007) voor teruggezien

Flaffie

Wijs gebruiker
Je valt dus vooral op zijn gedrag?
Want ik vind zijn hoofd nou niet bepaald "goodlooking"
En ook heeft ie volgens mij bepaalde trekjes overgehouden van het speed snuiven, als je soms zag wat voor bekken die trok, hilarisch :tearsofjoy:

Serenity

Badass junkie
Flaffie zei:
En ook heeft ie volgens mij bepaalde trekjes overgehouden van het speed snuiven, als je soms zag wat voor bekken die trok, hilarisch :tearsofjoy:

Dat rimpeltje in z'n wang was wel óntzettend sexy, en zo ontzettend lelijk was ie niet. En dat loopje is gewoon om bij weg te drijven, en sowieso die uitbarstingen :grin:
Het is een leuke jongen om naar te kijken en voor één of misschien wat meerdere keren is het wel leuk, maar ermee leven zou ik ook niet kunnen hoor :wink:
En wat betreft die trekjes, die vond ik ook wel sexy :flushed:

(oh wat erg eigenlijk)

Flaffie

Wijs gebruiker
Serenity zei:
Flaffie zei:

Dat rimpeltje in z'n wang was wel óntzettend sexy, en zo ontzettend lelijk was ie niet. En dat loopje is gewoon om bij weg te drijven, en sowieso die uitbarstingen :grin:
Het is een leuke jongen om naar te kijken en voor één of misschien wat meerdere keren is het wel leuk, maar ermee leven zou ik ook niet kunnen hoor :wink:
En wat betreft die trekjes, die vond ik ook wel sexy :flushed:

(oh wat erg eigenlijk)

hohoho ... ook wel sexy?

ik vond het hilarisch, verre van sexy... zoiezo ik val niet op mannen dus zou ik nooit iets sexy vinden aan een man.
lol

Zazuu.

Bewuste gebruiker
zondag weer nieuwe aflevering op tv zowel als op internet.

Het klopt wel een beetje wat er gezegd wordt natuulijk ook al is het geen commerciele zender ze willen toch een hoog aantal kijkcijfers, ze informeren ons verkeerd.

Misschien heeft iemand een film of documentaire van realistischer afkickpogingen?

Vind dit programma wel leuk, maar het is leuker dan dat het interessant is. :stoned:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik zag wat negatieve berichten over Edy,

en ik kan me dat voorstellen, omdat het niet prettig is dat schijnbaar volwassen personen aangesproken worden alsof het kinderen zijn. Maar Edy is mijns inziens gerechtvaardigd in haar methode want ze krijgt simpelweg te maken met volwassenen die op verschillende vlakken (enorme) gebreken vertonen en zich ook echt kinderlijk gedragen. Ik heb respect voor haar geduld, want sommige deelnemers zijn vreselijk onvolwassen. Maar goed, ik vind het maar zielig dat die mensen zo ongelukkig zijn :(. Ik hoop dat ze zichzelf kunnen veranderen als ze dat willen!

die gozer van de leiding ging wel heel amateuristisch te werk met dat stukgooien van die asbak...ik had gewoon last van plaatsvervangende schaamte

aflevering 5 staat inmiddels ook weer op internet..
als ik in dat gebouw zat zou ik echt enorm clashen met die Gertjan want zelfs als kijker kan ik 'm niet uitstaan..maar hij vertelt wel een heeel heftig en indrukwekkend levensverhaal in deze uitzending..de tranen stonden bijna in m'n ogen

Napster

Belezen gebruiker
Het aller mooiste is nog dat die Gert-jan in Hilversum woont en met die 25.000 euro die die gewonnen heeft een Pannekoeken bezorg ding heeft opgericht. Die auto die die gewonnen heeft is ingeruild voor 2 scooters. Hij blowed nog steeds:wink: Maar welke idioot gaat er nou een pannenkoeken bezorg ding oprichten ( als er een restaurant naast zou zitten zou ik het een beetje begrijpen maar alleen een bezorgdienst )
Ik zie hem wel is lopen en dan krijg ik gewoon de rillingen over me rug want een ***** is dat.

Serenity

Badass junkie
Wat de neuuuk. Aflevering 6 is online en tering! Heftige zooi daar. Dennis is pleite gelukkig en Andy gaat hard tekeer. Niet van die gast verwacht maar die heeft z'n woordje wel klaar.

Britt

Newbie
Ik vind Gert jan wel heel sympathiek, hij kan er niets aan doen dat hij uit een zogeheten kakgezin komt, juist daar wordt zo vaak de schijn opgehouden en vaak is er weinig liefde, wat blijkt uit die brief van zijn moeder!
Gert jan: Je verdient alle liefde en succes van de wereld! Ik hoop dat het je lukt om een fijn leventje te maken voor jezelf vol liefde en zonder nare familie die je afkeurt omdat ze jou als spiegel zien voor hun eigen tekortkomingen. (Ook natuurlijk alle succes vd wereld aan de rest vd afkickers!)

Moeder van GertJan: Dit is je eigen kind, liefde is alles wat hij nodig heeft. Kijk eens eerlijk naar jezelf en zie dat niets uit het niets komt. Ik vind het persoonlijk niet goed dat je je eigen zoon de rug toekeert alsof het allemaal alleen zijn schuld is. Natuurlijk heeft hij ook schuld maar u ook! Vergeef elkaar en steun elkaar. In uw boodschap hoorde ik vooral uw eigen pijn van uw eigen verleden, en uw pijn van de situatie met uw zoon. Doorbreek dit ipv de pijn weer door te spelen aan Gert Jan. U wilt uw zoon niet verliezen, wat hij ook heeft gedaan. Degene die zelf nog nooit heeft gezondigd mag met stenen gooien.

azgaza

Badass junkie
Ik vond die brief van die moeder ook heftig, er zat echt een boodschap in van 'jij verneukt het, daar wil ik niet onder lijden dus ben je mijn kind niet meer en we zijn lekker heel gelukkig met zijn allen zonder jou'. Misschien komt hij niet sympathiek over maar dan is het duidelijk van wie hij dat zou hebben, de houding van die moeder vond ik echt heel naar om te zien, familie moet stabiel en stevig zijn en iets om altijd op te steunen en je eigen kind kan je niet verstoten, dat vind ik gewoon niet kunnen.

Flaffie

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Ik vond die brief van die moeder ook heftig, er zat echt een boodschap in van 'jij verneukt het, daar wil ik niet onder lijden dus ben je mijn kind niet meer en we zijn lekker heel gelukkig met zijn allen zonder jou'. Misschien komt hij niet sympathiek over maar dan is het duidelijk van wie hij dat zou hebben, de houding van die moeder vond ik echt heel naar om te zien, familie moet stabiel en stevig zijn en iets om altijd op te steunen en je eigen kind kan je niet verstoten, dat vind ik gewoon niet kunnen.

Tja, gert jan is een lul maar dat was wel bizar.
Hij is verslaafd aan blowen, niet aan harddrugs.
Hij is niet totaal ontspoort, hij kan zijn emoties nog goed uiten.
Als dat mijn moeder zou zijn zou ik een taart met kots en poep naar der gezicht gooien.
:smilingimp:
en wtf die dennis denkt dat ie breeed is ... istie ook :)

tramadol

Angramar Temenos zei:
Serenity zei:
Klopt, maar ze krijgen wel nazorg he. :) Ze worden wel enigzins geholpen nadat het programma afgelopen is. Ik vind het derhalve wel debiel dat de kliniek niks heeft gedaan aan hun 'thuissituatie'. Sommige hadden nog hoge schulden inderdaad, of vrienden die het niet begrepen en nog steeds gebruikten. Of werkloos waardoor ze dus niks te doen hadden.

Dennis is inderdaad weer gaan basen, echt heel zonde. Kon altijd wel om hem lachen, vooral met die waterspuit :grin:

Weer gaan basen? Hij deed toch alleen snuif voor de afkick?

Nee hij was verslaafd aan het blowen.

azgaza

Badass junkie
tramadol zei:
Angramar Temenos zei:
Serenity zei:
Klopt, maar ze krijgen wel nazorg he. :) Ze worden wel enigzins geholpen nadat het programma afgelopen is. Ik vind het derhalve wel debiel dat de kliniek niks heeft gedaan aan hun 'thuissituatie'. Sommige hadden nog hoge schulden inderdaad, of vrienden die het niet begrepen en nog steeds gebruikten. Of werkloos waardoor ze dus niks te doen hadden.

Dennis is inderdaad weer gaan basen, echt heel zonde. Kon altijd wel om hem lachen, vooral met die waterspuit :grin:

Weer gaan basen? Hij deed toch alleen snuif voor de afkick?

Nee hij was verslaafd aan het blowen.

Dennis uit seizoen een was toch cocaine, gok en alcohol verslaafd, en dat is toch die gast die was gaan basen ofzo? Jammer.

Flaffie

Wijs gebruiker
Naam: Niels
Leeftijd: 27 jaar
Verslaving: GHB

Niels gebruikt al speed, XTC en softdrugs sinds zijn twaalfde. Hij kwam met drugs in aanraking via hangjongeren, school en houseparty’s. Hij was een moeilijk opvoedbaar kind en kwam via de jeugdbescherming al snel terecht op internaten en open en gesloten jeugdinrichtingen. Hij was lastig en agressief en vernielde allerlei dingen. Daardoor is hij ook regelmatig in aanraking gekomen met politie en justitie. Sinds zijn achttiende heeft hij niets crimineels gedaan. Wel is hij twee jaar zijn rijbewijs kwijt geweest omdat hij met een fles GHB achter het stuur was aangetroffen. :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Op zijn zeventiende is hij begonnen met GHB en coke. Hij doet nu drie dagen over een halve liter GHB en drinkt het de hele dag door. Coke gebruikt hij vooral als hij alcohol drinkt.
Niels heeft veel kapot gemaakt door zijn drugsgebruik. Het is uit met zijn vriendin, een relatie van tien jaar. Met haar heeft hij een dochtertje van 1,5 jaar. Zijn dochter heeft hij elke woensdag en om het weekend. Als zij er is gebruikt hij geen drugs, tenminste als ze wakker is.

Staat op de site van afkicken .... wtf!
Nou je hoort het mensen het is dus niet crimineel!

Gewoon doen dus. :P

K.nurft

Zo, heb me wel verkeken op die Gert Jan moet ik zeggen, toch vrij treurig als je al die levensverhalen hoort.

zommes

Badass junkie
Nick de Neger zei:
Verder mag ik die Gert-Jan absoluut niet. Zo'n omhoog gevallen pief die gewoon nogsteeds ontiegelijk verwaand is. Verder is het bullshit dat die een prijs wint en dan ook nog naar huis mag bellen... hij zou alleen al fucking blij met die prijs moeten zijn, maar nee hij mag ook nog even ze liefje bellen. Ook heel grappig dat dit stukje net werd uitgezonden nadat er juist gezegd was dat iedereen die eenzaamheid moest overwinnen. Verder was die nog begonnen met blowen omdat die zo'n verwend persoon was en omdat ze familie zo hoog aangeprezen was. Gaat die nu blowen omdat die ook op TV verwend word?

Wie is 'die'? Hij heeft een aantal andere redenen genoemd waarom hij begonnen is met blowen.

Vind het wel een grappig programma, leedvermaak is het beste vermaak. Jammer dat die dikke gast weggestuurd is.

Bovenaan