"AFKICKEN"

Serenity

Badass junkie
hodgepodge zei:
Helemaal mee eens Serenity. Ik vond daarom seizoen 1 beter en ik denk ook nuttiger omdat meer mensen met een probleem dingen zullen herkennen en dat kan ze over de streep trekken zelf iets te gaan doen aan hun drugsgebruik.

Andy dus alsnog naar huis. Terecht denk ik, al is het zonde omdat hij dat misschien lang niet meer zo erg heeft als hij iets langer afgekickt is. Dat wordt voor hem echt nog lastig om af te kicken.
Matige aflevering die laatste, omdat het niet ging over het afkicken. Voor Jet begon een moeilijke periode laatste keer en daar hoor je veel te weinig over.

Inderdaad. De moeilijke periodes van Jet beslaan nog geeneens een minuut van het programma, terwijl dat juist ontzettend interessant is en mensen er van kan weerhouden ooit heroine te gebruiken.

@ acidboy; ik hoop dat je ook seizoen 1 hebt gegeken, want volgens mij is je mening gebaseerd op seizoen twee, wat inderdaad slecht is. Over die kijkcijfers; noem een programma wat niet voor de kijkcijfers gaat. Waarom zou je het anders op tv laten zien, en niet gewoon in de krant.

acidboy

Badass junkie
Mijn mening is op beide seizoenen gebaseerd, dat wil zeggen, ik heb.. 2 afleveringen van seizoen 1 gezien. Het concept deugt niet, simple as that.

En sommige dingen kan je beter overbrengen door middel van beeld dan door middel van het geschreven woord, daarom tv en geen krant. Sommige andere dingen kan je weer beter overbrengen via letters dan via beeld, maargoed, muggenziften.

Je hebt wel gelijk hoor, bijna alles is kijkcijfer gericht, sadly enough.

Elin

Newbie
Respect voor iedereen die afkickt en ieder die er mee om kan gaan.
Jammer dat t in het programma meer gaat over de troubels en contact. Heeft weinig meer te maken met afkicken, had ik liever gezien.

Elin

Doerak

Bewuste gebruiker
Andy has left the building :( Naja, vond hem eigenlijk toch al wat irritant. Mij wat te aggressief.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Aflevering 10 gezien net en ik zou toch niet kiezen voor die afkickkliniek van Edy als ik net zover heen gezonken zou zijn als Jet. Beetje lullig om nu op een wachtlijst geplaatst te gaan worden van misschien 8 weken. Ze zegt zelf nog op dag 26 dat ze dat zeker nodig heeft en graag weer heroine gaat gebruiken. Kan ze dadelijk weer opnieuw beginnen. Ik zou er goed ziek van zijn.

Verder ging het na 5 minuten weer over haast alles behalve afkicken.

Carlitos

Badass junkie
Vind het belachelijk dat die jet niet terecht kon.
Weet nog wel toen ik naar de kliniek moest.
Binnen 4 dagen geregeld,spoedopname was het niet eens dacht ik want dat kon niet ofzo.
Was wel een jeugdkliniek maargoed,daar stonden eigenlijk ook wachtlijsten op.
Verder neem ik aan dat ze een vervolgprogramma hebben oid.
4 weken gebruiken is niets..
Ok,het is een goede stap maar er zullen er vast een hoop terugvallen.

Flaffie

Wijs gebruiker
Ja dat vond ik ook raar.
Waarschijnlijk zijn er dus nu veel meer drugsverslaafden die willen afkicken.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Er staan veel slechte verhalen over die kliniek van Edy op internet. Waarschijnlijk is ze niet populair bij andere klinieken, maar zoiets had ze echt eerder moeten regelen.

Voor die andere is 4 weken lang zat denk ik, voor de blowers sowieso. Op een gegeven moment moet je toch zelf de verantwoordelijkheid kunnen nemen.

Doerak

Bewuste gebruiker
hodgepodge zei:
Er staan veel slechte verhalen over die kliniek van Edy op internet. Waarschijnlijk is ze niet populair bij andere klinieken, maar zoiets had ze echt eerder moeten regelen.

Voor die andere is 4 weken lang zat denk ik, voor de blowers sowieso. Op een gegeven moment moet je toch zelf de verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Dat kunnen ze niet en daarom zitten ze in een afkickkliniek. Zo heftig zijn de lichamelijke afkickverschijnselen van THC niet.

anniemg

Newbie
mensen hoe moet het nou verder met Niels ? dat komt toch niet meer goed of zit ik dat alleen te voelen hier ? dat blijft lekker tobben en dweilen met de kraan open denk ik.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
anniemg zei:
mensen hoe moet het nou verder met Niels ? dat komt toch niet meer goed of zit ik dat alleen te voelen hier ? dat blijft lekker tobben en dweilen met de kraan open denk ik.
Iemand kwam hem tegen in de mediamarkt laatst en vroeg aan hem hoe het was. Het ging goed zonder drugs zei hij toen. Hij heeft ook samen met iemand nu een afkickkliniek: http://www.addictioncare.nl/
Vind ik overigens wel vroeg als je zelf nog geen half jaar clean bent.

Bymo

Experimenterende gebruiker
Na de laatste aflevering gezien te hebben kan ik stellen dat deze reeks saai was en dat ze vol onsympathieke kutjunks zat. Ik leefde met niemand echt mee. Het miste ook wat authenticiteit allemaal.

Carlitos

Badass junkie
hodgepodge zei:
anniemg zei:
Iemand kwam hem tegen in de mediamarkt laatst en vroeg aan hem hoe het was. Het ging goed zonder drugs zei hij toen. Hij heeft ook samen met iemand nu een afkickkliniek: http://www.addictioncare.nl/

Daar heb je zeker gelijk in.
Wat is een half jaar nou op 15 jaar drugsgebruik..

geox

Bewuste gebruiker
Dit sezioen was gewoon echt slecht idd..
Waarom gaan mensen naar zo'n kliniek om aftekicken van wiet, ik stoorde me serieus aan hun, ze waren na een dag of 5 al "clean" en zaten daar eigelijk maar voor koek en ei, ze stoorden de mensen die echt aan het afkicken waren, ik denk aan Cristiaan, Niels, Jet, .. Ook lullig , als Jet niet direct overgeplaatst zal worden zal het haar zowiezo niet lukken om aftekicken, ze zit trouwens nog met een vriend die ook gebruikt.. Ik kan niet begrijpen dat ze voor een heroine verslaafde geen uitzondering kunnen maken als ze al 30 dagen clean is.

Het ging meer over wie er al dan niet de vaat had gedaan dan over afkicken en het hele proces ervan, nja, wie doet er ook aan mee.. Als ik die Edy met haar dom toontje hoor gaan mijn haren rechtstaan, wat een kutwijf, jezus

Sezioen 1 vond ik dan toch wel heel wat beter.. Dit was meer gewoon Big Brother met junkies ofzo

Carlitos zei:
hodgepodge zei:
anniemg zei:

Daar heb je zeker gelijk in.
Wat is een half jaar nou op 15 jaar drugsgebruik..

Hoezo, hoezo dan, Niels heeft een afkickkliniek nu :openmouth:
Nja.. Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel vroeg of laat gaat hervallen.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Vanavond gaan we het allemaal horen hoe het is gegaan met de deelnemers. Ik voorspel dat alleen Jet is terug gevallen, omdat ik van Niels dus al gehoord had dat het goed ging.

Flaffie

Wijs gebruiker
Die mensen van bnn zijn een beetje lui volgens mij.
Heeft niks met een technische storing te maken lijkt mij.
Ik ben ook wel benieuwd wie er zijn teruggevallen.
Ik denk dat die blonde meid een terugval heeft gehad en Jet misschien ook wel

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Flaffie zei:
Die mensen van bnn zijn een beetje lui volgens mij.
Heeft niks met een technische storing te maken lijkt mij.
Ik ben ook wel benieuwd wie er zijn teruggevallen.
Ik denk dat die blonde meid een terugval heeft gehad en Jet misschien ook wel
Annelies kan ook goed ja, is niet makkelijk van drank te geraken. En ook zo'n instabiele relatie met een andere drugs en gok verslaafde maakt het niet makkelijker. Dat ze hem niet buiten schopt, hij had al hun spaargeld opgegokt toen ze daar net een week zat.

Flaffie

Wijs gebruiker
Ja, bizar he! En gewoon nog met zijn kop op de camera komen.
Ik zou me kapot schamen.
Hij heeft ook gewoon een afkick nodig.
Ik kan het me niet voorstellen dat je verslaafd kan raken aan gokken.
Nouja, opzich wel maar niet het verslaafd zijn aan gokkasten! Dan weet je 100% zeker dat je verlies draait. Wordt dan verslaafd aan poker, dan heb je nog enige kans op winst.

bredaski

Newbie
Ries: gebruikt nog steeds, heropname andere kliniek na 9 maanden
Dennis: blowt nog steeds
Annelies: leek clean, alleen kwamen ze na 8 weken al kijken
Niels: Is clean zoals eerder gemeld
Jet: is nog steeds zwaar verslaafd
Marvin: Blowt nog steeds
Gert Jan: Blowt nog steeds
Andy: ????
Christiaan: gebruikt nog steeds coke..

hmmm... FAIL ?

hodgepodge

Bewuste gebruiker
bredaski zei:
Ries: gebruikt nog steeds, heropname andere kliniek na 9 maanden
Dennis: blowt nog steeds
Annelies: leek clean, alleen kwamen ze na 8 weken al kijken
Niels: Is clean zoals eerder gemeld
Jet: is nog steeds zwaar verslaafd
Marvin: Blowt nog steeds
Gert Jan: Blowt nog steeds
Andy: ????
Christiaan: gebruikt nog steeds coke..

hmmm... FAIL ?
Gertjan is dan wel weer gestopt na een terugval, dus die telt eigenlijk als gestopt. Maar dan is 3 van de 8 (zonder andy) een waanzinnig slechte score. En waarom niet even Annelies gebeld.

Flaffie

Wijs gebruiker
Die Gert Jan en Niels konden mooi effe reclame maken voor hun bedrijfjes.
Het lijkt wel of ze daarvoor met het programma mee hebben gedaan.
Vooral die Gert jan praat echt alsof hij het heeft ingestudeerd.

Wel opvallende resultaten zeg.
Vreemd dat ze die Andy niet konden bereiken, concludeer ik uit dat het met hem niet goed gaat. Die moeder van Marvin was wel grappig met die opmerking. :tearsofjoy:
Ik vond die fillemon presenteren alsof het een commercieel programma is.
Verder wel leuk programma :P

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Christiaan is fucking hard-core :grin:

Nee maar eerlijk gezegd vind ik het reuzespijtig voor hem, en de rest.

Net de mensen waarvan ik dacht dat ze het gingen volhouden, zijn teruggevallen.

Aap

Experimenterende gebruiker
Flaffie zei:
Die Gert Jan en Niels konden mooi effe reclame maken voor hun bedrijfjes.
Het lijkt wel of ze daarvoor met het programma mee hebben gedaan.
Vooral die Gert jan praat echt alsof hij het heeft ingestudeerd.

Wel opvallende resultaten zeg.
Vreemd dat ze die Andy niet konden bereiken, concludeer ik uit dat het met hem niet goed gaat. Die moeder van Marvin was wel grappig met die opmerking. :tearsofjoy:
Ik vond die fillemon presenteren alsof het een commercieel programma is.
Verder wel leuk programma :P

Ik vond fillemon ontzettend slecht prestenteren. Ik heb me echt ontzettend aan hem geërgerd met zn 'grappige opmerkingen'.
Als ze aan boord gaan van die boot: 'Jullie hebben al te vaak de boot gemist.'
Tegen Jet aan tafel over wat bruin beslag: 'Heb je het al geprobeerd te roken Jet, of niet?'
Of tegen Dennis in zn huis: 'Deze stoelen zijn zelfs voor jou bestand.'
Maar als iemand dan tegen hem iets zegt voelt hij zich meteen bedreigd en gaat hij naar de staf, maar 'Ik ga niet mee hoor, straks heb ik het gedaan!'

Serenity

Badass junkie
@ Aap, ben het er wel mee eens.. Maar ik had ook niet gewild dat bijvoorbeeld wendy van dijk dit programma zou presenteren. Filemon heeft dan nog wel enigzins verstand van drugs, in ieder geval meer dan de random presentator.
Wel leuk om de terugblik aflevering te zien, maar je merkt wel dat het echt een teringbende was in de kliniek. Er was zoveel gedoe rondom het sociale in de kliniek dat er veel te weinig aandacht naar het afkicken ging, helaas.
Ach, het was een grappig seizoen, jammer van het commerciele big brother achtige tintje.

Carlitos

Badass junkie
Iedereen wel een terugval gehad zowat.
Had niet veel anders verwacht hoor na 4 weekjes.
9 maanden later en jet heeft geen kliniek,dat is wel erg vind ik omdat ze gemotiveerd is.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Carlitos zei:
Iedereen wel een terugval gehad zowat.
Had niet veel anders verwacht hoor na 4 weekjes.
9 maanden later en jet heeft geen kliniek,dat is wel erg vind ik omdat ze gemotiveerd is.
Nou, ik had verwacht dat sowieso de blowers het vol zouden houden na 4 weken opname met nazorg. Nu is alleen Gert Jan nog gestopt, na een terugval.

Dat van Jet is wel heel erg triest ja. Goed dat ze de naam van die stichting goed in beeld brachten, dit kan eigenlik echt niet. Maar dat is natuurlijk ook de enige reden dat die prive klinieken zoals die van Edy het goed doen. Niels is er blij mee.

bredaski

Newbie
hodgepodge zei:
Flaffie zei:
Ja Niels is een profiteur! :openmouth: :P
Via een ander forum heb ik vernomen dat Jet gratis mag afkicken in Zuid Afrika (kliniek van Marcus) en dat Niels dat geregeld heeft.

LOL is zou fok pubertjes niet snel geloven en daarnaast heeft ze niets aan een korte behandeling en lijkt het me niet dat niels 9 maanden gaat betalen voor iemand die zogenaamd al 30x afgekickt geweest zou moeten zijn....

M3x

Newbie
Ik werk zelf in de verslavingszorg en vond seizoen 2 beter. In dit seizoen wordt heel duidelijk het verslavingsgedrag weergegeven en dat zegt vaak wat over of je het gaat redden of niet.
Lichamelijk afkicken is zwaar en moet je doorheen, maar dan begint het pas. Verslaafden hebben vaak 'moeilijk' gedrag, dat ervaart een ander maar ook zij zelf, dat zag je juist in dit seizoen. En die wachttijd voor Jet, soms kan het zo uitpakken maar vind het ook wel lang hoor.

Bovenaan