Afkickverschijnselen van Cannabis!

Heb jij afkickverschijnselen van wiet als je stopt met Cannabis?

• Ja

Stemmen: 69 71,9%
  • Nee, die zijn er niet...

Stemmen: 27 28,1%

• Totaal aantal stemmers
    96

endor

Badass junkie
chill_out zei:
na 3 dagen niets te hebben gerookt begon ik te trillen en kon echt geen slaap vatten.
ben ook vaak zwetend snachts wakker geworden.

Toen je 's nachts wakker werd en zweette , had je toen ook koud?
Ik allesinds wel , kletsnat van het zweet , maar toch koud.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
nou ik heb zelf nooit afkickverschijnselen gekent,
maar ik weet wel van andere dat ze bestaan.
-moeilijk in slaap komen is 1 van die verschijnselen
-de verslaving aan het gevoel zelf, je wil gewoon vet graag blowen.
-korte termijn geheugen klopt ook wel, maar dat heb je als het goed al tijdens het blowen
en gaat met verloop van tijd ook weer weg( 2 maanden)
maar heb zelf niet echt deze dingen meegemaakt als ik een tijdje geen joint heb aangeraakt :wink: .

apd055

Newbie
Hallo allemaal, ik heb hier een account aangemaakt omdat ik ervaringen over stoppen met blowen aan het googlen was en deze site tegenkwam.

Ik heb 10 jaar lang dagelijks geblowd en laatste jaren ook extreem veel, de eerste stak ik op nadat ik 15 minuten wakker was, rookte als ik een gemiddelde nemen moet ongeveer 8 joints op een dag, nu ben ik gestopt sinds afgelopen vrijdag heb daar goede persoonlijke redens voor,en ga het ook zeker volhouden! maar ik ondervind nog steeds veel vervelende afkickverschijnselen zoals oa het welbekende slecht in slaap komen,drang naar ontspanning door het roken van een jointje,trillerig,vaak hoofdpijn,nerveus,regelmatig last een vervelende druk op mijn borst rond mijn hartstreek wat daarna gespaard gaat met vervelende hersenspinsels en benauwdheid.
Ik ben bekend met hyperventilatie en paniekaanvallen en het heeft daar sterk wat van weg,ook heb ik erg last van moodswings ..voel de emoties die altijd weggekropt zijn door het roken van jointjes , ik kan erg moeilijk stil blijven zitten of liggen, de klachten zullen vast naarmate de dagen,weken,maanden gaan verstrijken vast gaan afnemen maar het blijft vervelend .
Ik ben dus 100% van mening dat Cannabis zowel geestelijk als lichamelijk erg verslavend is bij chronisch veel gebruik ervan!

Ik heb mijn gevoel uitgebreid omschreven voor de toekomstige mede quiters die zichzelf afvragen of bepaalde klachten normaal zijn bij het afkicken van Cannabis en dat ze na het lezen van dit evt. wat rust in zichzelf vinden ,omdat voor mij persoonlijk het inlezen over stoppen met Cannabis een goede ruggesteun is.

voor de mensen in hetzelfde schuitje hou vol :grin:

de groeten :wink:

nico001

Newbie
wou mn ervaring delen met anderen.

ik rook al van mn 18j cannabis, had ervoor nooit gerookt.
had samen met mn vriendin besloten (was dan 23j) om te stoppen met cannabis te roken, want het belemmert heel veel van je kunnen.

nou wat was me dat een periode!!! dit wilde ik echt nooit meer meemaken.
niet kunnen slapen, en als ik sliep was dit miss een uurtje.
eten ging er al helemaal niet in.
als ik in die periode 1 deftige maaltijd gegeten heb zal het veel zijn.
was echt een rotzakje om bij te zijn!
zou alles en iedereen naar de keel grijpen. om mn woede af te reageren sneuvelden veel materiele zaken.
had totaal geen rust!!! in die periode heb ik heel wat uitgezweet! niet normaal.
dit een kleine week vol gehouden, maar het was echt ondraaglijk, tot wanneer ik begon te roken.
plots waren alle problemen van de baan.

raar, kan nicotine dit allemaal veroorzaken?

maar nu tis nog niet alles, door grote problemen ben ik op mn 24ste terug begonnen met cannabis roken. omdat cannabis me helpte om dingen te vergeten. nu besef ik wel wat ik hier zeg, maar dit helpte.

vandaag ben ik nu al 5dagen terug clean. alleen roken! de enigste problemen dat ik ondervind van afkicken van cannabis zijn:
- veel zweten.(anders nooit problemen van)
- de eerste dagen slecht slapen.
- 1maaltijd op een dag. meer gaat er niet in.
- hyperactief. maar begint nu toch wat te beteren.

- positief heeeel leuke dromen.
- mn korte geheugen is nu al heel wat beter, en totaal geen problemen meer met woorden vinden.

is totaal niet wat ik de eerste keer ondervond wanneer ik stopte.
dus dit kwam allemaal voort van mn nicotineverslaving!!!

nu ik zou willen stoppen met roken, MAAR weet niet of het die afkickverschijnselen waart zijn.
miss kan iemand me raad geven?
hopelijk hebben jullie hier iets aan. maar voor mij is het meer dan duidelijk.
afkickverschijnselen van cannabis zijn 10x minder erg dan afkicken van nicotine.
en dat terwijl ik nooit sigaretten rookte tot mn 23ste. dat zegt genoeg volgens mij.

keep ya head up.
grtzz

Hoi, ik ben mike en ik heb mijn hele pubertijd weg geblowd. Ik heb zelf ook nog ADHD maar ben gestopt met ritalin op mijn 15e omdat ik de amfetamine afkeur. (ik ben nu 24)

Ik ben tussentijds gestopt met blowen op mijn 20e. Toen kwam ik er achter dat ik kwa persoonlijkheid weer begon te groeien en ontplooien. Ik ben twee jaar gestopt geweest en recent (een week geleden) ben ik weer gestopt.

Ik was weer begonnen met blowen om mijn ADHD kwesties het hoofd te bieden aangezien ik een drukke baan heb met veel concurentie. Zelf medicatie is bij ADHD-ers vaak een issue, en ze moeten de drugs afwisselen om verslavings problemen die echt HEEL snel optreden het hoofd te bieden. Op die manier is het dopamiene gehalte constant en kan de ADHD-er, zoals ik, zijn gedachtegang controleren. (als ik stoned was deed ik ook zeer grondig mijn administratie en hadden spellen als final fantasy nog hun glans. Die werden ook met ziekelijke preciesie uitgespeeld. Yay.)

Het stoppen met blowen heeft bij mij, net als bij andere hier dezelfde impact:
- Zweet handen
-Koude rillingen
-Trillen
-Bizar echte dromen over satan an en trauma's, no shit. Die dromen zijn nog het ergst.
-Lusteloosheid
-Hyperactiviteit
-Sjagorijnig
-Moeite met controlle over de emoties

Problemen die blowen hebben veroorzaakt;

-Luiheid
-Paranoia over gezondheid
-Sociale contacten in een bepaald daglicht zien
-Paranoia over stomme acties uit het verleden
-Geen zin gehad in uiterlijke verzorging
-Liegen
-In mijzelf lullen ter redenatie van gebeurtenissen
-Hyperventilatie
-Ziekelijk veel zelf reflectie
-Heel snel last hebben van afgunst (komt ook door ADHD maar daan heb ik het later over)
-Verdraaid dag en nacht ritme.
-Denken dat iedereen je manipuleerd
-Snel niet gewaardeerd worden.
-Gebrek aan dicipline
-Zwartgallige wereld vol klote mensen.
-Geen behoefte meer om acties deel te nemen aan het leven.

Problemen omtrend mijn adhd zijn:
-Snel last hebben van afgunst
-Belangrijke spullen kwijt raken, niet op tijd op afspraken verschijnen
-Administratie hel.
-Controle van gedachtes
-Zelden een gevoel van leegte.

Mijn adhd bied ik nu het hoofd door te beseffen dat het gevoel van leegte en het die gedachtes door adhd komt.
Ik heb die dingen allemaal gelezen op dit forum, en toen ik het las voelde ik me geen buitenstaander meer, ik voelde me weer "gewoon". Door het besef zijn deze dingen ook heel simpel te onderdrukken en aangezien ik nu weet dat het deel van mijn ding is weet ik ook dat die klachten opklaren

Toen ik gestopt was met blowen die 2 jaar had ik praktisch geen last van me adhd meer dus het zal straks allemaal wel opklaren.

Oh ja. Een biertje helpt ook. Heel goed.
Ik was er ook echt klaar mee, met dat blowen.
ben blij dat ik gestopt ben. Al zijn die drome echt een grote angst.
Stoppen met blowe + besef + bief = een optimische kijk op het leven, een feestend gekkehuis en al met al gewoon lekker van het leven genieten.

Schappelijk, ik ga weer het leven genieten en dat maakt mij sterk, die adhd is als ik afgekickt ben te verwaarloze en niet noemenswaardig. Uiteindelijk ga je weer lekker kroegen dingen ondernemen, dus ik meot ook nu door die zure appel heen bijten.

Succes gaste! Ik doe met jullie mee!

-Mike :bier:

nico001

Newbie
hey succes mike,

momenteel begint hier ook alles terug te beteren.
terug goed eten, en slapen. wel hefige dromen, soms wel leuke hoor!
zweten ook geen last meer van.
mn sociale contacten gaan er terug op vooruit.

niets dan voordelen dus.

hoop dat het goed met je gaat.
grtzz

esprinses

Newbie
ik ben sinds 2 dagen gestopt met blowen,na ruim 10 jaar lang dagelijks minstens 6 a 8 jointjes gebruikt te hebben.
Ik heb wel degelijk last van afkickverschijnselen: bibberen,snelle hartslag,niet kunnen poepen,niet goed kunnen slapen,zweten en dat alles doorspekt met een angstgevoel.
zijn er meer mensen die dat hebben?

flowjob

Newbie
ben sinds kort gestopt met blowen na jarenlang dagelijks intensief gebruik en ik kan je zeggen dat ik zeker wel last had van afkickverschijnselen, de eerste 5 dagen ben ik enorm grieperig geweest.. doodziek en ik ben zeker dat het door het stoppen met blowen kwam! ook ging ik enorm zweten en had ik enorm veel last van hoofdpijn

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
flowjob zei:
ben sinds kort gestopt met blowen na jarenlang dagelijks intensief gebruik en ik kan je zeggen dat ik zeker wel last had van afkickverschijnselen, de eerste 5 dagen ben ik enorm grieperig geweest.. doodziek en ik ben zeker dat het door het stoppen met blowen kwam! ook ging ik enorm zweten en had ik enorm veel last van hoofdpijn

Klinkt niet fijn, goed dat je ervanaf bent en hebt volgehouden!
Rook zelf nog wel wat wiet maar gaat binnenkort ook een eind aan komen.

flowjob

Newbie
25tolife zei:
flowjob zei:

Klinkt niet fijn, goed dat je ervanaf bent en hebt volgehouden!
Rook zelf nog wel wat wiet maar gaat binnenkort ook een eind aan komen.

de eerste dagen was ik echt een wrak, keelpijn niet normaal, zweten, loopneus, spierpijn, misselijk... en dan zeggen ze dat wiet niet verslavend is?? het lijkt mij wel heroine als je naar de afkickverschijnselen kijkt die ik heb meegemaakt
neenee geen wiet meer voor mij haha scheelt ook heel wat geld, voel me zo rijk opeens :rock:

sick010

Newbie
Goedenavond allemaal.

Ben nieuw hier omdat ik sinds vorige week maandag gestopt ben met blowen na 6jaar elke dag blowen. Ben nu 22..

Mijn afkick verschijnselen zijn:
- trillen
- zweten ( vooral snachts ken ik zwaar zweten.) En toch koud hebben
- geen eetlust
- duizelig, misselijk, kosten uit het niets
- koorts gevoel maar niet hebben.
- nachtmerries
- druk op me borst rond me hart wat gepaard gaat met hartkloppingen.
- en natuurlijk de dwang om weer te blowen.

Hartkloppingen had ik de laatste paar maanden al.. vooral als ik fysiek hard werk op me werk. ( werk in de haven) en tijdens en na het blowen. Ik vermoed ook dat dit komt omdat ik de laatste 2 jaar geen sportschool van binnen heb gezien en me conditie 0,0 is.

Hiervoor heb ik een afspraak gemaakt met de doc. Laat jullie nog wel weten wat ie zei..

Overigens ondervind ik ook positieve dingen van het stoppen.
- makkelijk uit me nest komen
- wel een voldaan gevoel nu ik gestopt ben. Vooral omdat ik al 2 jaar bezig was om te stoppen.

Overigens heb ik ook add en verslavingsdrang. Dus hoop dat ik Nie naar iets anders ga neigen nu ik stop met blowen. Iemand ervaring mee?

Mvg,
Nick

Djoo

Newbie
Je kunt weldegelijk lichaamelijke afkickverschijnselen krijgen door te stoppen met smoren . Ik smoor al van men 12de. Toen was het ongeveer 2 gram per dag tegen men 15de zat ik ongeveer aan 10gram per dag ( ik verkocht dus ik had altijd een paar kilo's thuis liggen =s) nu ben ik bijna 19 en ik zat al aan een 25 gram per dag (alleen dan wel samen met mijn maten was het minstens 100gram) echt niet gezond dus ik kon me zelf niet herineren wat er 5 minuten geleden gebeurt was. Ik trok me niets meer aan van niets of niemand sinds men 16 ben ik niet meer naar huis geweest. We hadden een huis gehuurd op naam van een vriend van mij en we woonden daar met 3 we verkochten ook allemaal vanalles het leven was 'mooi' nooit gesnapt geweest. We pakten alles van wiet tot heroine. We deden wat we wouden wanneer we maar wouden we waren zelfs niet bang voor politie. Heb je geld kun je ze omkopen ze zijn toch corrupt net als dit hele systeem. Op een dag werd mijn beste vriend neergeschoten voor men ogen en toen wist ik dat het niet zo door kon gaan toen ben ik beginnen stoppen met alles een voor een eerst hero met methadon daarna coke meer methadon crack nog meer methadon speed nog meer methadon ketamine nooog meer methadon ik kan doorgaan maar ik heb geen zin om alles op te sommen.. Maar uiteindelijk kreeg ik zoveel methadon toegedient samen met valiums dat ik een zombie werd ik sliep 5 dagen aan een stuk om 1 dag wakker te kunnen blijven (eigenlijk niet zo erg) behalve bij hero was ik een week net als een lijk ik bewoog niet at niet ik zat aan een bakster voor eten en drinken een buis rond men lul om te plassen ( gelukkig was het een mooie verpleegster ;p) maar ik sliep gwn alleen maar wat ik graag doe. Maar nu ben ik 10 dagen gestopt met smoren ik zit in een afkickcentrum sinds de eerste dag aan een baxster met valium ik neem ook gellulen diazepam (zelfste of valium maar speciale) die ze speciaal voor mij gefabriceerd hebben van 25mg moet er 3 per dag nemen ik moet nog steeds methadon nemen ik voel me een zombie. Ik ben doodmoe ben depressief zou het liefst een kogel in men hoofd schieten dat komt door de staat waarin ik verkeer. Ondanks al die medicatie heb ik in die 10 dagen nog geen 1dag geslapen. Het is om zot te worden gelukkig heb ik een tv en men sigaretten elke dag vrienden die langskomen maar degene die mij wil zeggen dat wiet enkel geestelijk afkicken is is voor mij een (alvast sorry voor het woordgebruik) fils de put qui'il va nique sa mere et qu'il creve lentement want dit is iets wat ik nog nooit meegemaakt heb ik ben in die 10 dagen 25 kilo vermager ik sterf van de honger maar kan niet eten of niets ik zie er momenteel uit als een skelet met vel. Ik raad mensen aan om er nooit mee te overdrijven zoals ik gedaan heb ik was wat je noemt un bon vivant moest ik uitreken hoeveel geld ik heb opgesmoord met wiet zouden de meeste mensen ko vallen het moet ongeveer iets zijn van een 180.000 euro in 5 jaar en dat alleen ik begon s'ochtens om 6 uur met smoren ik rookte djee's ipv sigaretten en bijna puur tegen de avond altijd puur om te kunnen slapen. Maar mijn advies is hoe erg en oneerlijk het leven ook is wat je ook gezien het begin er gewoon niet aan ik ben wel eem extreem geval maar ik weet er ook alles over en ben al blij dat ik niet zo'n schooier junkie was maar eerlijk gezegd was het beter geweest voor mij dan zou ik nooit zijn waar ik nu ben . Maar zoals tupac al zei weed got me crazy en tis waar. Ik was voor niets of niemand bang ik had alles wat ik wou maar men beste vriend zijn leven kan ik niet terugkopen hij is vermoord uit jaloezie hij heeft mij gered want het was voor mij bedoeld en voor hem ben ik met alles gestopt hij was tegen drugs maar hij was men beste vriend en moest ik naar hem hebben geluisterd was men leven nu helemaal anders geweest maar spijt komt altijd te laat de enige reden dat ik dit hier allemaal vertel nu is ook voor hem ik moest net aan hem denken dus mensen smoor niet neem geen andere drugs of drink geen alcohol want het is niet beter dan drugs ik leef nu als een plant door al die vurte shit en alsje je leven wilt vergooien of je wilt sterven doe maar maar je zult er vroeger of laat spijt van krijgen net als ik ik wenste dat ik opnieuw kon beginnen maar nu is het te laat ik heb niets of niemand meer alleen maten die me hier weg willen zodat ze weer makelijk aan drugs kunne raken maar ze zullen verschieten ... Zelf men familie wil me nooit meer zien door mijn sguld wat me niets kon sgelen door de drugs .. Mijn enige echte familie was mijn
Beste vriend maar heb ben ik kwijt door al die fucking drugs die fucking kloteshit en alles begon met een debiel fucking cut djee !!!! Geld is alles wat ik nog heb maar het maakt echt niet gelukkig als je niemand hebt om wie je geeft en die om jou geeft ! Geloof me !! Begin er nooit mee en als je wil stoppen hou dan vol jij moet de drug controleren en niet de drugs jou anders ben je geneukt ! Peace out ! Clems c'est pour toi mon frere jtaime tes pour toujours pans mon couer mec ! Yo

Djoo

Newbie
Je kunt weldegelijk lichaamelijke afkickverschijnselen krijgen door te stoppen met smoren . Ik smoor al van men 12de. Toen was het ongeveer 2 gram per dag tegen men 15de zat ik ongeveer aan 10gram per dag ( ik verkocht dus ik had altijd een paar kilo's thuis liggen =s) nu ben ik bijna 19 en ik zat al aan een 25 gram per dag (alleen dan wel samen met mijn maten was het minstens 100gram) echt niet gezond dus ik kon me zelf niet herineren wat er 5 minuten geleden gebeurt was. Ik trok me niets meer aan van niets of niemand sinds men 16 ben ik niet meer naar huis geweest. We hadden een huis gehuurd op naam van een vriend van mij en we woonden daar met 3 we verkochten ook allemaal vanalles het leven was 'mooi' nooit gesnapt geweest. We pakten alles van wiet tot heroine. We deden wat we wouden wanneer we maar wouden we waren zelfs niet bang voor politie. Heb je geld kun je ze omkopen ze zijn toch corrupt net als dit hele systeem. Op een dag werd mijn beste vriend neergeschoten voor men ogen en toen wist ik dat het niet zo door kon gaan toen ben ik beginnen stoppen met alles een voor een eerst hero met methadon daarna coke meer methadon crack nog meer methadon speed nog meer methadon ketamine nooog meer methadon ik kan doorgaan maar ik heb geen zin om alles op te sommen.. Maar uiteindelijk kreeg ik zoveel methadon toegedient samen met valiums dat ik een zombie werd ik sliep 5 dagen aan een stuk om 1 dag wakker te kunnen blijven (eigenlijk niet zo erg) behalve bij hero was ik een week net als een lijk ik bewoog niet at niet ik zat aan een bakster voor eten en drinken een buis rond men lul om te plassen ( gelukkig was het een mooie verpleegster ;p) maar ik sliep gwn alleen maar wat ik graag doe. Maar nu ben ik 10 dagen gestopt met smoren ik zit in een afkickcentrum sinds de eerste dag aan een baxster met valium ik neem ook gellulen diazepam (zelfste of valium maar speciale) die ze speciaal voor mij gefabriceerd hebben van 25mg moet er 3 per dag nemen ik moet nog steeds methadon nemen ik voel me een zombie. Ik ben doodmoe ben depressief zou het liefst een kogel in men hoofd schieten dat komt door de staat waarin ik verkeer. Ondanks al die medicatie heb ik in die 10 dagen nog geen 1dag geslapen. Het is om zot te worden gelukkig heb ik een tv en men sigaretten elke dag vrienden die langskomen maar degene die mij wil zeggen dat wiet enkel geestelijk afkicken is is voor mij een (alvast sorry voor het woordgebruik) fils de put qui'il va nique sa mere et qu'il creve lentement want dit is iets wat ik nog nooit meegemaakt heb ik ben in die 10 dagen 25 kilo vermager ik sterf van de honger maar kan niet eten of niets ik zie er momenteel uit als een skelet met vel. Ik raad mensen aan om er nooit mee te overdrijven zoals ik gedaan heb ik was wat je noemt un bon vivant moest ik uitreken hoeveel geld ik heb opgesmoord met wiet zouden de meeste mensen ko vallen het moet ongeveer iets zijn van een 180.000 euro in 5 jaar en dat alleen ik begon s'ochtens om 6 uur met smoren ik rookte djee's ipv sigaretten en bijna puur tegen de avond altijd puur om te kunnen slapen. Maar mijn advies is hoe erg en oneerlijk het leven ook is wat je ook gezien het begin er gewoon niet aan ik ben wel eem extreem geval maar ik weet er ook alles over en ben al blij dat ik niet zo'n schooier junkie was maar eerlijk gezegd was het beter geweest voor mij dan zou ik nooit zijn waar ik nu ben . Maar zoals tupac al zei weed got me crazy en tis waar. Ik was voor niets of niemand bang ik had alles wat ik wou maar men beste vriend zijn leven kan ik niet terugkopen hij is vermoord uit jaloezie hij heeft mij gered want het was voor mij bedoeld en voor hem ben ik met alles gestopt hij was tegen drugs maar hij was men beste vriend en moest ik naar hem hebben geluisterd was men leven nu helemaal anders geweest maar spijt komt altijd te laat de enige reden dat ik dit hier allemaal vertel nu is ook voor hem ik moest net aan hem denken dus mensen smoor niet neem geen andere drugs of drink geen alcohol want het is niet beter dan drugs ik leef nu als een plant door al die vurte shit en alsje je leven wilt vergooien of je wilt sterven doe maar maar je zult er vroeger of laat spijt van krijgen net als ik ik wenste dat ik opnieuw kon beginnen maar nu is het te laat ik heb niets of niemand meer alleen maten die me hier weg willen zodat ze weer makelijk aan drugs kunne raken maar ze zullen verschieten ... Zelf men familie wil me nooit meer zien door mijn sguld wat me niets kon sgelen door de drugs .. Mijn enige echte familie was mijn
Beste vriend maar heb ben ik kwijt door al die fucking drugs die fucking kloteshit en alles begon met een debiel fucking cut djee !!!! Geld is alles wat ik nog heb maar het maakt echt niet gelukkig als je niemand hebt om wie je geeft en die om jou geeft ! Geloof me !! Begin er nooit mee en als je wil stoppen hou dan vol jij moet de drug controleren en niet de drugs jou anders ben je geneukt ! Peace out ! Clems c'est pour toi mon frere jtaime tes pour toujours pans mon couer mec ! Yo

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoewel ik respect heb voor je verhaal, kun je hier niemand wijsmaken dat je 25 gram per dag(als individueel, niet samen) smookt, dat er speciaal voor jou in een fabriek sterke valiums gemaakt worden of dat je op je 12e kilo's wiet hebt liggen, en er op een avondje met vrienden meer dan een ons door heen gaat..

Verder snap ik de helft niet door het Frans, maar drugs naaien je niet, dat doe je zelf.
Door een minder sterke persoonlijkheid, niet ideale leefomstandigheden en instabiele psyche kunnen drugs flink om zich heen slaan zoals bij jou.

Blijf er niet in hangen, je leven is niet verneukt, dat wil je drugsafhankelijke hoofd jouw laten geloven.
Wat je ook heb meegemaakt, het is niet de schuld van drugs maar van jezelf.
Om te kunnen afkicken en verder te gaan met je leven is dat ook erg belangrijk om te beseffen, erkennen en accepteren.

Verder heel veel succes gewenst dude, smoke on :stoned:

Djoo

Newbie
Ik vraag ook niemand het te geloven en ik weet dat het men sguld is maar alsje een milieu hebt als het mijne zou je het wel allemaal begrijpen.
Ik zeg gwn wat er gebeurt iq mzt mij de rest ligt aan jezelf en btw tis geen fabriek maar een labo en das voor andere gevallen ook zo.
Mensen die zwaar aan de alcohol verslaafd zijn en die willen minderen krijgen ook speciale dosisen valiums toegedient.
En effe voor de duidelijk 25 gram wiet das echt niets 30 35 djees er zijn er zoveel mss heb jij een normaal milieu of je hebt gwn geen geld maar das echt niets bij ons.
Jonge ga es naar matonge en kijk es rond hoeveel mense daar net zo zijn als mij je kent het echte leven niet.
Je hebt wss nooit armoede gehad, opgevoed in een milieu waar zelf je ouders geen geld hebbe werkloos zijn en miserie hebben.
Maar daar kan je niet aan doen maar kwou dat et anders was men hele leve maar het was dat of ook miserie.
Nu zie ik in da et dom was om zelf allemaal ook te neme maarja tleve neem je zoals god het je geeft.
Je moet de kansen die je ziet nemen en dat is het wat wil je doen zonder diploma zonder ouders die om je geve die spijt hebbe dat ze he ooit hadde.
En je dat in je gezicht zegge omda je hen teveel kost da ze niet kunne toekome.
Ik heb broers ook die jonger zijn en ik heb ze met me geld geholpe zodat zei tenmiste een goed leve zoude hebben naar school kunnen gaan en een normaal leven leiden.
Men enige fout was om alles te pakken wat ik ook in huis had en kheb daar ook spijt van.
En nee niet smoke on smoke, of terug naar normaal en iets zelfstandig beginne en normaal leve hebben das wat ik wil !
Niet voordoen ben niet gestopt om weer te beginne.
Jij bent raar hoor kweet nie hoelang jij al smoor maar het verandert je levensviezie en je word er paranoia van.
Je voelt je uiteindelijk nerges meer veilig en slaat door.
Maja als je ma 2 gram ofzo per dag smoor dan komt dat na mss 20 jaar.
Geen idee precies, maar het gaat komen.
Af en toe gaat nog maar daar kan ik het niet bij houde hoor dan begin ik te denken en dan moet ik nog meer hebbe.
Jij weet niet wat het is om een fucked up leve te hebben maja denk wa je wil ervan he das je eigen probleem, maar het leve is niet makelijk en ik wil alleen maar mense helpen... .

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik geloof je ook niet.
25 gram op dagelijkse basis voor een lange termijn is gewoon niet te doen in je eentje.

Ik weet niet hoe ze het bij jou in het ghetto doen, maar ik gooi ongeveer 0,3 tot 0,5 gram in een joint. Dat betekend dat 25 gram 50-80 joints (of D'jees) per dag zijn.
Gemiddeld ben je zo'n 16 uur wakker, dat zijn gemiddeld 4 joints per uur.
5 minuten om een jointje te draaien, komt er op neer dat je per joint 10 minuten hebt (maximaal) om op te roken. Dat komt er op neer dat je van de 16 uur dat je wakker bent, ook 16 uur bezig bent met jointjes draaien en roken.
Geen eten, drinken, wc wat dan ook, terwijl je er 4 per uur weg moet paffen..

Dat je een zwaar leven hebt (gehad) kan wel zijn, maar ga niet overdrijven.
Oordeel ook niet over iemand anders zijn leven, want ja ik heb wel ouders die om me geven..Maar ga niet praten over dingen die je niet weet. Geloof me, ik (en de meeste hier op dit forum) hebben al genoeg gezien en meegemaakt ik hun leven.

Again, smoke on...Want dat is wat ik wel zal blijven doen, zonder gek te worden. :stoned:

Eurotofobie

Newbie
Ik heb wel bepaalde afkick verschijnselen,

Ik had een tijdje veel geblowt, een jaar-3kwartjaar, wel elke dag..
En toen ik op gegeven moment ging stoppen kreeg ik :

- Meer roken..
- Meer energie/wat opgewekter.
- Ik voel emoties sneller (ja dit klinkt raar).

Dingen die er dan gebeuren met sociale contacten :

- Sommige vervallen..
- Sommige contacten praat ik ineens weer mee.
- Mensen zien mij niet meer als "junk".

But, what the fuck kan het ook schelen, ik steek er nog eentje op! :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Eurotofobie zei:
Ik heb wel bepaalde afkick verschijnselen,

- Meer energie/wat opgewekter.
- Ik voel emoties sneller (ja dit klinkt raar).[/color]

Zijn dit afkickverschijnselen? :sunglasses:
Dan is het dus best chill om af te kicken..

Volgens mij is dat weer je eigen persoonlijkheid die boven water komt drijven.
Ik vind zweten, extreem dromen of angstaanvallen wel degelijke afkickverschijnselen die ik toch niet hoop te krijgen mocht het ooit eens zo ver komen :stoned:

dislexsik

Newbie
PepTalk zei:
Ik weet niet hoe ze het bij jou in het ghetto doen,
haha :grin:

Ik geloof zen verhaal ook ni echt, 25gr roken als je alleen bent en 100 gram als er vrienden zijn? zijn dat dan ook van die zwaar verslaafde die 20/30gr per dag roken?
Ik denk ook meer zoals in je verhaal komen je afkickverschijnselen meer van de harddrugs die je nam ipv cannabis...

A'dam

Newbie
1e joint was ik 12, ben nu 34, rook fulltime vanaf mijn 15e. Dit is de derde keer dat ik weer ga stoppen. Begon in mijn tienerjaren steeds meer te roken, omdat alles te langzaam ging in de klas ( te makkelijk), had echter ook een aggressieviteits probleem en als ik rookte was dat minder tot nihil. Dit betekent dat ik alles stoned heb gedaan in mijn leven. Heb mijn atheneum stoned doorlopen, evenals mijn studie op de HEAO, beide gehaald trouwens. Heb stoned mijn rijbewijs gehaald, wat er ging geen minuut voorbij dat ik niet stoned was ( als je het nog stoned kan noemen,voelde meer als sigaret ( van mijn 16e tot 27 sigaretten gerookt ).
Heb ook altijd stoned gewerkt, maar omdat ik altijd stomed ben en ook nog eens last heb van allergien, is dat nooit iemand opgevallen, vermoedens ok, maar als je beter presteerd dan de rest valt dit ook niet op.
2 keer via jellinek gestopt ( 5 maanden 1e keer gestopt, 2e keer 7 mndn ofzo) en nu zelf, want duurt te lang via jellinek ( bureaucratie ), en dan heb je geen zij meer om te stoppen.
Kreeg diazapan van jellinek, maar heb ik niet ingenomen.
Kwam nadat ik 2/3 maanden was gestopt in 1 keer heel veel aan, ja blowen maakt je dun en nee je bent geen blower als je maar 1 joint rookt.
Negatieve afkickverschijnselen die ik ondervond ( een dokter begeleide mij hield mijn fysieke en mentale gesteldheid bij )
- 2 tot 3 weken slaap je slecht in, oom al ben je kapot moe, je valt niet in slaap ( sta alsnog gewoon vroeg op )
- trillingen in de benen,werd er helemaal gek van...kreeg iets, maar ben de naam vergeten
- prikkelbaar
- slechter rijden in het verkeer, rij aggresiever en sneller en ben minder scherp ih begin, na een paar maanden wordt dit weer hetzelfde als toen je wel blowde.
- overmatig zweten ( dat is waarschijnlijk de teer en thc die je uitzweet
-warm/koud
-minder eetlust ih begin
- 1 e week had ik een verminderde weerstand
-onrustig
-verminderd concentratie vermogen, doordat je inrustig bent van het afkicken
Ik ga het nu weer proberen, maar zonder jellinek. Is nu mijn 2de dag en ondervind dezelfde afkickverschijnselen.
Ik heb gemerkt, dat de aflickverschijnselen afhangen van je gebruik en je begruikers periode.
Ikzelf rook best veel, id ochtens haal ik 20 euro en die is rond 7 uur op en dan haal ik meestal nog eens. 20 of 30 euro. Van 1 gram weed word ik echt niet stoned, moet er 2 of 3 achter elkaar roken om een beetje rustig te worden.

Sorry als mijn verhaal een beetje warrig is, heb nog niet geslapen natuurlijk, hoewel ik kapot moe ben.
Hopelijk hou ik het dit keer wel langer vol.
Ps. Afkicken van weed/hasj gaat gepaard met fysieke en mentale Klachten. Heb dat zelf ondervonden, net als meerdere mensen. Wetenschappelijk wordt er volgems mij weinig onderzoek gedaan hiernaar, als je twijfelt ga je naar een afkickkliniek en vraag je de begeleiders, doktoren, psychologen en ervarings deskundigen.

Bovenaan