knikkeboller
Belezen gebruiker
Wie doet er met mij mee? Ik ga afvallen en zoek hierin steun. S'ochtends ff een kommetje yoghurt of paar boterhammen met hummus erop. S'middags een paar boterhammen en s'avonds een lekkere warme maaltijd. Ja toch!?
Wie doet er met mij mee? Ik ga afvallen en zoek hierin steun. S'ochtends ff een kommetje yoghurt of paar boterhammen met hummus erop. S'middags een paar boterhammen en s'avonds een lekkere warme maaltijd. Ja toch!?
In theorie kun je gewoon afvallen zonder te sporten. Je TDEE wordt alleen lager.Daar moet nog wat beweging bij ... anders komen we er niet vrees ik![]()
Imho wel in bepaalde situaties waarin je gewicht je gezondheid in gevaar brengt. Al is het niet voor jezelf dan voor de mensen die jou lief hebben.Naja okay laten we eerst even voorop stellen dat afvallen niet moet goeie morgen hey.
Ik moet helemaal niks en ik bepaal zelf wel wat ik doe.Imho wel in bepaalde situaties waarin je gewicht je gezondheid in gevaar brengt. Al is het niet voor jezelf dan voor de mensen die jou lief hebben.
Ja, ik ben het hier ook mee eens.Imho wel in bepaalde situaties waarin je gewicht je gezondheid in gevaar brengt. Al is het niet voor jezelf dan voor de mensen die jou lief hebben.
Klopt, is echt niet normaal. Niet iedereen hoeft rond te lopen met een sixpack maar als jij consistent een te hoge bloeddruk hebt en andere kwalen, mede door overgewicht en algeheel slechte leefstijl, dat is gewoon niet gezond. Mensen “moeten” uiteraard helemaal niks, maar als je doet alsof het gezond is dan ben je gewoon in denial. Maar goedJa, ik ben het hier ook mee eens.
Sorry, maar ik word er ook een beetje moe van dat tegenwoordig overgewicht goed gepraat wordt. Als er geen medische of andere serieuze onderliggende problemen zijn dan zou je daar minstens voor jezelf wat aan moeten doen. Al vind ik het woordje moeten wel akelig.
Je gezondheid, dus ook je gewicht is echt wel belangrijk.
Ik had het niet over jou! Ik heb het over het algemeen op/in sociale(media).Ik praat niks goed, ik geef alleen ook aandacht aan de andere kant. Verhalen die jullie van mij en anderen op dit forum ook kennen, er mag ruimte zijn voor beiden (:
Ik praat niks goed, ik geef alleen ook aandacht aan de andere kant. Verhalen die jullie van mij en anderen op dit forum ook kennen, er mag ruimte zijn voor beiden (:
Ja je hele levensstijl aanpassen voor een ander gaat echt niet werken.Al is het niet voor jezelf dan voor de mensen die jou lief hebben.
Dat is niet wat ik bedoel. Ik doel op de mensen die een verhoogd risico op hart- en vaatziekten hebben en hun lieve partners en kinderen achterlaten omdat ze consistent het eten niet konden laten staan en te weinig bewogen. Hoop dat het zo duidelijk is voor jou. Maar zoals ik al zei, you do youMijn doel is om weer 1 maaltijd per dag te eten. (Jaja een uitgebalanceerde maaltijd enzo)
Want ik groei en ik goei maar
Soms lijkt ik net een junkie als het om eten gaat.
Ja je hele levensstijl aanpassen voor een ander gaat echt niet werken.
Plus dat dan ook nog eens volhouden.
En waarom zou je het voor een ander doen???? Omdat hun het willen? Omdat die je niet accepteren met hoe je nu bent? Moeten jou vrienden dan aan bepaalde eisen voldoen van jou ? B.v stoppen met roken? Drinken? Omdat jij dat zo graag wil want je hebt ze lief??
En de mensen die mij lief hebben en die ik lief heb zijn zelf ook allemaal te vet dus ja![]()
Precies. Gezond zijn vind ik ook heel belangrijk, wie niet. En beter voor jezelf zorgen is daar een groot onderdeel van, voor sommige mensen door “af te vallen”. Maar dat kan ook door je mentale gezondheid voorop stellen voor je gewicht. Of je gezin overeind houden waardoor er misschien weinig ruimte is voor sport.Absoluut.
Heel goed dat je het deelt.
Gewicht is ook veel meer dan een cijfer op de weegschaal volgens mij.
Weet eigenlijk niet of het verhaal van zware botten of veel/zware spieren een fabeltje is?
Ik weeg 65kg en vrees daar last van te krijgen of diabetes type ii op latere leeftijd. Waarom? Eet best ongezond (koekjes, chips, snoep,) meerdere keren per week en dat betekent niet per se dat ik bijkom.Dat is niet wat ik bedoel. Ik doel op de mensen die een verhoogd risico op hart- en vaatziekten hebben
Ik snap deze overtuiging niet aangezien wij zoveel dingen eten die ons lichaam niet als calorie ziet en verbrandt (vitaminen, mineralen, proteinen, etc.) Dus vrees dat dat alleen echt geld voor koolhydraten (brandstof voor je cellen).Zelf ben ik rotsvast overtuigd van "kcal in Vs kcal out".
Jaa ik doe mee!Wie doet er met mij mee? Ik ga afvallen en zoek hierin steun. S'ochtends ff een kommetje yoghurt of paar boterhammen met hummus erop. S'middags een paar boterhammen en s'avonds een lekkere warme maaltijd. Ja toch!?
Andere zaken die energie geven zoals proteïne en vet worden gewoon meegenomen in deze calorie berekeningen hoor.Ik snap deze overtuiging niet aangezien wij zoveel dingen eten die ons lichaam niet als calorie ziet en verbrandt (vitaminen, mineralen, proteinen, etc.) Dus vrees dat dat alleen echt geld voor koolhydraten (brandstof voor je cellen).
Het is niet omdat ik ervan overtuigd ben dat iedereen dat is.Ik snap deze overtuiging niet aangezien wij zoveel dingen eten die ons lichaam niet als calorie ziet en verbrandt (vitaminen, mineralen, proteinen, etc.) Dus vrees dat dat alleen echt geld voor koolhydraten (brandstof voor je cellen).
Soms is het welNaja okay laten we eerst even voorop stellen dat afvallen niet moet
Je kunt jezelf toch accepteren zoals je op dit moment bent, maar ook werken aan afvallen of anderszins aan jezelf werken? Ik denk dat het voor weinig mensen bevorderend werkt om zichzelf af te wijzen of niet te accepteren. Zeker op zaken die een langetermijnaanpak vereisen zoals afvallen of een spirituele / mentale groei.Soms is het wel
“ moet” . Als het over gezondheidsredenen gaat. Waarom denkt de topic starter dat hij het “ moet” weten we ook niet.
Verder ben ik totaal zat van dat “ accepteer jezelf zoals je bent” van de zogenaamde tiktok influencers met enorme obesitas die verkeerde (voor)beeld aan jongeren geven. Het is net zo ongezond als die anorexische modellen op de catwalk . Het is net zo ongezond als tv Marlboro reclame van de jaren 80-90.
Dat zou ideaal zijn , maar in praktijk is het anders , vooral met de puber brains : accepteren en niks doen en blijven vreten omdat tiktoker Lisso het ook doet , of helemaal zichzelf niet accepteren en blijven vreten om depressief achtige emoties van negatieve zelfbeeld te dempen . Hetzelfde geldt voor tegenovergestelde : anorexia modellen en teeners die hun volgen .Je kunt jezelf toch accepteren zoals je op dit moment bent, maar ook werken aan afvallen of anderszins aan jezelf werken? Ik denk dat het voor weinig mensen bevorderend werkt om zichzelf af te wijzen of niet te accepteren. Zeker op zaken die een langetermijnaanpak vereisen zoals afvallen of een spirituele / mentale groei.
Kwam net in de stad nog een kledingwinkel tegen met een bord ervoor op straat met een dame met flink overgewicht met daarop de tekst "be yourself" ofzo.Ik had het niet over jou! Ik heb het over het algemeen op/in sociale(media).
Niets mis met ideaalbeelden van gezondheid/fitheid tonen imo (en nee, anorexia is dan weer een ander uiterste dat ook ongezond is).
Hey, het is oké. Zoals ik al zei, mensen met onderliggende problemen, daar is het allemaal niet zo simpel voor als even “minder moeten” of “meer moeten” eten.Ja we zijn ook geen afvalforum, schei toch uit zeg. Betekent niet dat er geen compleet andere topics worden geopend, enige dat ik aangeef is dat de titel van DIT topic mij (en mijn eetprobleem) heel erg triggerT en dat ik me niet kan voorstellen dat ik daar alleen in ben. Terwijl er al topics zijn waarin dit gedeeld wordt en waarin gezondheid, sporten en eten, vanuit een veel positievere positie benaderd wordt. Soms is afvallen gewoon levensgevaarlijk, evengoed als hart en vaat ziekten. En het triggert eigenlijk elke keer dat ik het topic naar boven zie komen dus challas✌🏻
Mensen die fit zijn en geen flink overgewicht hebben. Mensen waar de meeste mensen het liefste naar kijken. Mensen die op reclame borden stonden voor dit idee dat lichamen met flink overgewicht net zo gezond kunnen zijn.Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
Jij staat op de slippery road nu.Mensen die fit zijn en geen flink overgewicht hebben. Mensen waar de meeste mensen het liefste naar kijken. Mensen die op reclame borden stonden voor dit idee dat lichamen met flink overgewicht net zo gezond kunnen zijn.
Zo iemand zag ik ook steeds voorbij komen. Uiteindelijk wel een borstvergroting (met de nodige complicaties nu) en een BBL heeft ze gedaan. Maar ze houdt van zichzelf zoals ze is hoor! 😅En aller grappigste is wanneer dat “ accepteer jezelf zoals je bent” tiktoker onder de mes gaat en valt 60 kg af. Dan weer onder de mes om zijn( haar) overgebleven huid te removen . Geld heeft hij ( zij) wel voor. Maar zijn ( haar fans) niet.
En na alle operaties gaat die influencer ineens over gezond gewicht te lullen.
Dat is categorie doorslaan 😂Zo iemand zag ik ook steeds voorbij komen. Uiteindelijk wel een borstvergroting (met de nodige complicaties nu) en een BBL heeft ze gedaan. Maar ze houdt van zichzelf zoals ze is hoor! 😅