• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Aggressief door xtc

Mercedesz

Belezen gebruiker
Ik probeer je niet de les te leren dat heb ik zonet al gedaan.
ogen opmeten hoeft op het moment niet, ik draag een bril voor afstand voor de rest is alles in orde met mijn ogen. daarintegen stop ik wel even voor je. ik sluit me aan bij de andere waarmee je in discussie bent gegaan.
alvast veel plezier met je "ervaring" en "tips".
@Quinn we hebben weer een kansloos figuur op het forum. Niet teveel op in gaan en regelmatig de popcorn erbij nemen :upsidedown:.

Je bent zelf kansloos en een hele grote aandachtszoeker.. Je zou je mond houden, doe dat dan ook. Irritant mannetje.

Mercedesz

Belezen gebruiker
Ik geef hier gewoon mijn mening, en hoe ik over iets denk, ik lul niet met iemand anders mee omdat ik vertrouw op mijn eigen waarnemingen en wat ik om mij heen heb mee gemaakt. Ik heb nooit beweerd dat 2 dagen xtc goed voor je is.. Ik heb gezegd dat het niet voor iedereen zo slecht hoeft te zijn, mits je gezond leeft en een pauze houdt van 3 maanden. Zeg ik dan dat ze het moeten doen? NEE. Heb hier ook niemand aangespoord om 2 dagen xtc te doen maar goed. Verder heb ik ook totaal geen zin in een wel eens niet eens spelletje. Dus bespaar het jezelf om hier op in te gaan. Verder heb ik een hele belangrijke tip: Lees aandachtig wat ik allemaal heb getypt en kom dan nog eens terug op wat ik gezegt heb. Mensen oordelen te snel zonder de gehele tekst gelezen te hebben. Haters boeien me totaal niet. Als ik al zie wat voor onnozele reacties hier door sommige worden gegeven, pis ik bijna in mn broek van het lachen. Mensen bijgod niet weten waar zij het over hebben en alles geloven wat er op Google staat en wat er gezegd word door andere mensen. Hoe kun je nou ergens over oordelen zonder het zelf gedaan te hebben of zonder echte bewijzen te hebben.. Niemand heeft bewijs voor me... gek he?

^Ciao Adios i'm done!^

Laatst bewerkt:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Je bent zelf kansloos en een hele grote aandachtszoeker.. Je zou je mond houden, doe dat dan ook. Irritant mannetje.

Ik lig stuk! met de popcorn erbij natuurlijk :peace2:

Mensen bijgod niet weten waar zij het over hebben en alles geloven wat er op Google staat en wat er gezegd word door andere mensen. Hoe kun je nou ergens over oordelen zonder het zelf gedaan te hebben of zonder echte bewijzen te hebben.. Niemand heeft bewijs voor me... gek he

Kan iemand deze jongen bewijzen afleveren op een Forum vol Harm Reduction paginas over MDMA. Hij is nog niet zo bekend met de zoekfunctie en neemt ook niets op uit ervaringen van andere leden :upsidedown:

Laatst bewerkt:

Mercedesz

Belezen gebruiker
Krijg je van die zielige Privé berichten van mensen die eerst tegen je zijn en vervolgens wel poeslief doen in een private message.. Schijnheilig hoor.. T is altijd zo.. 2 negatieve reacties, lult de rest mee.

MelissaChanelNo1

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Beetje triest allemaal om een persoon aan te vallen voor zijn mening. Ik heb eens zitten lezen maar @Mercedesz geeft hier helemaal niks verkeerds aan. Hij of zij geeft ook de gevaren van xtc weer als je het lang gebruikt.
En behoed mensen voor langdurig gebruik/misbruik. @Mercedesz gewoon geen aandacht meer aan besteden. Is het beste wat je kan doen.

x mel.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Krijg je van die zielige Privé berichten van mensen die eerst tegen je zijn en vervolgens wel poeslief doen in een private message.. Schijnheilig hoor.. T is altijd zo.. 2 negatieve reacties, lult de rest mee.

Tzal ik niet zijn en mijn stempel houd je zeker en vast. Telkens ik een post zie van jou haal ik de popcorn boven :wink: .

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Mercedesz Onderzoeksuitkomsten met betrekking tot hersenen en gedrag waarbij experimenten met ratten gebruikt worden kunnen wel degelijk in verband worden gebracht met mensen. De hersenen van ratten hebben bijvoorbeeld grotendeels dezelfde basisstructuur als de hersenen van mensen, zoals een hersenstam, cortex, cerebellum, amygdala en medulla. Daarbij hebben we gemeenschappelijke voorouders met heel veel dieren, waaronder ratten - pakweg 75 miljoen jaar geleden is de schatting - en is de genetische overlap tussen mens en rat is iets van 90%. Ook neurochemisch zijn er enorme vergelijkingen te vinden. Een opmerking als "een mens is geen rat" is makkelijk gemaakt, maar voegt natuurlijk niet veel nieuws toe. Er wordt niet voor niks al decennialang onderzoek gedaan naar ratten om de hersenen en het gedrag van de mens beter te leren begrijpen.

Ik heb overigens ook vrienden in mijn omgeving die veelvuldig xtc hebben gebruikt volgens het gebruikspatroon dat jij benoemde en die hebben wel degelijk depressieve klachten. Wellicht heeft dat er ook mee te maken dat ze niks van hun leven maken, dat kun je natuurlijk niet 100% terugleiden. Dit zijn echter ook jongens die geen xtc meer gebruiken omdat het weinig effect meer heeft. Dit komt waarschijnlijk door de beschadiging van hun serotonine receptoren door overmatig xtc gebruik. Uiteindelijk draait het denk ik niet om individuele gevallen, maar meer een algemeen gebruikspatroon wat het beste aan te raden is. En dat is inderdaad niet dat het waarschijnlijk geen probleem is om twee dagen achtereen xtc te gebruiken. Dat je serotonine voorraad tijdelijk op is na gebruik is namelijk gewoon waar.

Laatst bewerkt:

Mercedesz

Belezen gebruiker
@Mercedesz Onderzoeksuitkomsten met betrekking tot hersenen en gedrag waarbij experimenten met ratten gebruikt worden kunnen wel degelijk in verband worden gebracht met mensen. De hersenen van ratten hebben bijvoorbeeld grotendeels dezelfde basisstructuur als de hersenen van mensen, zoals een hersenstam, cortex, cerebellum, amygdala en medulla. Daarbij hebben we gemeenschappelijke voorouders met heel veel dieren, waaronder ratten - pakweg 75 miljoen jaar geleden is de schatting - en is de genetische overlap tussen mens en rat is iets van 90%. Ook neurochemisch zijn er enorme vergelijkingen te vinden. Een opmerking als "een mens is geen rat" is makkelijk gemaakt, maar voegt natuurlijk niet veel nieuws toe. Er wordt niet voor niks al decennialang onderzoek gedaan naar ratten om de hersenen en het gedrag van de mens beter te leren begrijpen.

Ik heb overigens ook vrienden in mijn omgeving die veelvuldig xtc hebben gebruikt volgens het gebruikspatroon dat jij benoemde en die hebben wel degelijk depressieve klachten. Wellicht heeft dat er ook mee te maken dat ze niks van hun leven maken, dat kun je natuurlijk niet 100% terugleiden. Dit zijn echter ook jongens die geen xtc meer gebruiken omdat het weinig effect meer heeft. Dit komt waarschijnlijk door de beschadiging van hun serotonine receptoren door overmatig xtc gebruik. Uiteindelijk draait het denk ik niet om individuele gevallen, maar meer een algemeen gebruikspatroon wat het beste aan te raden is. En dat is inderdaad niet dat het waarschijnlijk geen probleem is om twee dagen achtereen xtc te gebruiken. Dat je serotonine voorraad tijdelijk op is na gebruik is namelijk gewoon waar.

Daar heb je zeker een punt dat je serotonine voorraad een keer op raakt. Maar dat is niet op na 1 keer gebruikt te hebben. Als je serotonine gehalte zich niet meer aanvult, doordat je bijvoorbeeld blijft gebruiken en het stofje niet meer aanmaakt, dan heb je kans dat je het serotonine-syndroom kan krijgen met ernstige klachten. Daarmee beschadig je de serotonine receptoren. Ik geef je helemaal gelijk dat er mensen zijn waarbij het slecht uitpakt. Maar ik geef hier 2 dagen weer in 3 maanden en niet weken lang achter elkaar door. Het ligt er maar net aan hoe men leeft en wat voor medicijnen of andere drugs diegene gebruikt. Ik weet dat er veel overeenkomsten zijn van ratten en mensen, maar toch kan je dat niet helemaal gaan vergelijken. Ik geef hier ook aan dat het slecht kan zijn, dus ik praat het niet goed, dat iedereen zo maar even 2 dagen mdma/xtc kan doen. Dat ligt aan veel verschillende factoren en daarbij moet niemand het doen, want het echte xtc effect zul je niet meer ervaren als je langdurig gebruikt. Xtc/Mdma is ook totaal niet het middel om even elke week te gaan gebruiken, omdat je serotonine op raakt op ten duur en dat je in een zwaar gat valt waar je een hele tijd niet meer uit gaat komen. Het enige wat ik hier aangaf, is dat xtc 2 dagen een keer niet heel verkeerd hoeft te zijn maar iedereen kan dat beter laten want je hebt zeker een grote kans dat je hersenbeschadiging oploopt enzovoort. Maar heb ik het hier over alcohol een heel weekend lang, word er niet raar of nauwelijks opgekeken.. terwijl alcohol evenveel of zelfs ergere gevolgen heeft. Daarbij praat ik Xtc zeker niet goed want alles is gewoon troep als je het achter elkaar gaat gebruiken. Ik ben hier helemaal niet om het gebruik van xtc 2 dagen lang goed te praten, want dat raad ik ten alle tijden af.. Voor wat de één slecht is, kan voor de ander weer anders zijn. Ik beweer hier verder niks, ik vertel alleen de dingen die ik en anderen om mij heen hebben mee gemaakt en daar probeer ik niks mee te bewijzen.

Zoals ik iedereen vertel in mijn vriendenkring is xtc misbruik totaal niet prettig. Ik raad daarom ook gewoon iedereen aan om het 1x in de 2-3 maanden te doen om zo veel mogelijk schade te beperken en je serotonine weer op pijl kan komen en dat je weer een fantastisch xtc gevoel krijgt. En ik beweer heus niet dat ik alleen mensen ken waarbij het alleen goed is gegaan, het is ook zeker bij mensen fout gegaan maar die hebben het allemaal vaker gebruikt dan 2 dagen. Het misbruik van xtc is juist zo gevaarlijk doordat je het serotonine syndroom kan oplopen of blijvend hersenschade krijgt. Mensen, wees zuinig op je hersenen. Je kan nooit meer terug naar hoe het toen was. Voorkomen is beter dan genezen ofterwijl niet genezen.

Laatst bewerkt:

Mercedesz

Belezen gebruiker
Beetje triest allemaal om een persoon aan te vallen voor zijn mening. Ik heb eens zitten lezen maar @Mercedesz geeft hier helemaal niks verkeerds aan. Hij of zij geeft ook de gevaren van xtc weer als je het lang gebruikt.
En behoed mensen voor langdurig gebruik/misbruik. @Mercedesz gewoon geen aandacht meer aan besteden. Is het beste wat je kan doen.

x mel.

Weetje, het doet me niet zo veel. Maar een beetje jammer dat mensen gelijk zo reageren terwijl ik hier helemaal niks verkeerd zeg. Het enige dat ik zeg, is dat 2 dagen xtc niet voor iedereen slecht hoeft te zijn maar dat kan voor de ander wel weer slecht zijn. En dan gaat hier even ééntje beweren dat ik mensen hier 2 dagen xtc aanraad, wat gewoon helemaal niet waar is. Jammer dat mensen zo over de berichten heen kijken, in plaats van dat ze het gewoon goed lezen. Ik stoor me er verder ook niet aan hoor. Achja, ik stoor me er niet aan.

Lief van je bericht trouwens :kissingheart:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mercedesz

Je definitie van het serotoninesynroom klopt niet.

Een serotoninesynroom is een acute en vaak levensbedreigende situatie waar je een dusdanig grote hoeveelheid serotonine hebt dat het giftig is. Oorzaak is meestal een combinatie drugs die op je serotonine werken, maar een overdosis van een van die drugs kan ook aanleiding zijn.

Dat is dus iets totaal anders dan een verklote serotoninehuishoudin5g door misbruik van te veel en te vaak. Dan heb je juist een tekort aan serotonine.

Ik zeg het maar even

Laatst bewerkt:

Mercedesz

Belezen gebruiker
@acht.zes Klopt helemaal. Je hebt idd dan te veel aan serotonine. Het kan zeker levensbedreigend zijn met heel veel bijwerkingen zoals: zweten, opgewonden zijn, grote pupillen, rillen, snelle hartslag en snelle ademhaling. Maar voor de meeste mensen zijn deze klachten niet al te ernstig maar kan zeker heel verkeerd uitpakken.
Bedankt voor het verbeteren! Stom dat ik zei ''te weinig serotonine'' want dat klopt inderdaad niet. Maar ik snap dan even iets niet, als je xtc neemt word het stofje serotonine vrijgemaakt maar word het ook op gemaakt. Hoe zit het dan precies dat mensen te veel aan serotonine hebben, in plaats van te weinig. Want xtc maakt je serotonine op en gaan sommige mensen 5-htp / 5http slikken of bananen eten om het serotonine gehalte weer aan te vullen.

Mercedesz

Belezen gebruiker
@Mercedesz Klinkt al een stuk genuanceerder dan ik opmaakte uit je eerste tekst. Misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, of heb je nu anders verwoord wat je eigenlijk bedoelde. Hoe dan ook, klinkt goed. :)

Toffe reactie :)! Ik bracht het in het begin denk ik een beetje verkeerd over. Ik snap dan wel dat mensen er negatief op reageren, maar wat ik jammer vind, is dat sommige leden zich heel onvolwassen gedragen en meteen moeten gaan schelden of je de grond in trappen wat helemaal niet nodig hoeft te zijn. Ik vind gewoon dat iedereen elkaar in hun waarde moet laten. Zo creëer je een veel gezelliger/leuker forum.

Pindakaas

Newbie
Weer even op het verhaal, ik heb ook zo iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik had 2 dagen Awakenings, de eerste dag had ik 3 kwart XTC en likje MDMA. 2e dag zat ik al te twijfelen of ik uberhaubt zou nemen. Mijn vriendin drong aan en ik nam een kwartje. Deze viel niet lekker. Ik probeerde te dansen met de groep, maar ik voelde mij zo verdrietig. Ik ben gaan zitten en zat alleen maar te denken al deze mensen zijn niet goed. Allemaal nep gezellig op chemische shit. Toen kwam een groot gedeelte van de groep bij mij staan en door al die mensen en aandacht voelde ik mij weer beter (en misschien ook door die dextro haha). Hierna weer wat bijgenomen en evengoed leuk gehad, maar ik herkende je gevoel wel!

Denk niet dat ik nog vaker 2 keer achter elkaar ga gebruiken.

En alle people die naïef denken dat bij elke week MDMA niks gebeurd gebaseerd op ervaringen van vrienden, die zijn echt gek. Denk al hebben zij wel soms negatieve gevoelens of dagen dat ze het ook niet direct zouden zeggen om de pret van dat wekelijkse feestje te bederven.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Toffe reactie :)! Ik bracht het in het begin denk ik een beetje verkeerd over. Ik snap dan wel dat mensen er negatief op reageren, maar wat ik jammer vind, is dat sommige leden zich heel onvolwassen gedragen en meteen moeten gaan schelden of je de grond in trappen wat helemaal niet nodig hoeft te zijn. Ik vind gewoon dat iedereen elkaar in hun waarde moet laten. Zo creëer je een veel gezelliger/leuker forum.
Ik denk dat er vooral zo gereageerd wordt door de context van de thread. Als het bv. een forumvraag was geweest van iemand die de richtlijn voor mdma gebruik kent maar toch heel graag eens wil proberen twee festivaldagen achtereen te gebruiken, dan is het een wat ander verhaal als daar verschillende meningen op worden gegeven en ervaringen worden gedeeld. @GroteDoppe gooit echter de vraag op wat er gebeurd zou kunnen zijn dat hij/zij zich zo slecht voelde op de tweede dag dat hij/zij mdma gebruikte. Op zo'n moment denken veel van de vaste posters onmiddellijk in termen van harm reduction, omdat dat gewoon niet aan te raden is en waarschijnlijk voor het slechte gevoel heeft gezorgd (net als bij @Pindakaas). Als het dan lijkt alsof jij, of wie dan ook, het probleem met zulk gebruik afzwakt dan geef je een boodschap mee die op dat moment even niet gewaardeerd wordt en niet helemaal op z'n plek is.

Ik heb niet alle reacties op je gelezen, dus weet niet in hoeverre er té extreem op je werd gereageerd. Het forum moet inderdaad wel een gezellige plek blijven waarin iemand niet meteen de grond in geboord wordt. Dat klinkt van mijn kant echter nogal hypocriet, want ik zoek zelf in mijn reacties ook weleens de grens op en ga er wellicht weleens overheen.
Het forum en de moderators hebben wel ook een bepaalde verantwoordelijkheid, dus het kan niet altijd alleen maar fun & games zijn. Als ik weleens posts van een jaar of tien geleden tegenkom over het drinken van GBL, waar dan vrijwel niemand opmerkt dat dat heel schadelijk en gevaarlijk kan zijn (beschadiging slokdarm en maag), dan ben ik toch wel blij dat er inmiddels een team van moderators is dat veel kennis heeft en altijd waarschuwt als iets onverstandig lijkt.

MelissaChanelNo1

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Weer even op het verhaal, ik heb ook zo iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik had 2 dagen Awakenings, de eerste dag had ik 3 kwart XTC en likje MDMA. 2e dag zat ik al te twijfelen of ik uberhaubt zou nemen. Mijn vriendin drong aan en ik nam een kwartje. Deze viel niet lekker. Ik probeerde te dansen met de groep, maar ik voelde mij zo verdrietig. Ik ben gaan zitten en zat alleen maar te denken al deze mensen zijn niet goed. Allemaal nep gezellig op chemische shit. Toen kwam een groot gedeelte van de groep bij mij staan en door al die mensen en aandacht voelde ik mij weer beter (en misschien ook door die dextro haha). Hierna weer wat bijgenomen en evengoed leuk gehad, maar ik herkende je gevoel wel!

Denk niet dat ik nog vaker 2 keer achter elkaar ga gebruiken.

En alle people die naïef denken dat bij elke week MDMA niks gebeurd gebaseerd op ervaringen van vrienden, die zijn echt gek. Denk al hebben zij wel soms negatieve gevoelens of dagen dat ze het ook niet direct zouden zeggen om de pret van dat wekelijkse feestje te bederven.

Elke week is zeker niet best.
Het verpest volgens mij je hele xtc ervaring. Het zou niet best zijn als er mensen zijn die elke week xtc goed praten. Maar natuurlijk heb je die er ook wel bij zitten maar hier gelukkig nog niet tegen gekomen. 2 dagen kan ik me nog wel iets bij voorstellen maar dat zal ik nooit gaan doen en al helemaal niet elke week. Vanavond word mijn aller eerste xtc ervaring!! Ik heb er zooo veel zin in!! Ik zal dit weekend een tripreportje plaatsen!!

x Mel.

Bovenaan