Alcohol behoefte vs Wiet behoefte

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Bij mij is het als het omdraaien van een switch.
Forceer ik mezelf een korte periode te drinken, dan vervalt bijna mijn volledige behoefte naar wiet en visa versa.

Aangezien ik door het ene helemaal geen zin heb in het ander moet ik me dan wel eerst een weekje forceren dat andere tot mij te nemen, maar vanaf dat moment ben ik bijna 100% gebruiker van het andere en heb ik geen zin meer in het ene.

Ik vroeg mij af hoe gangbaar deze reactie is. Stop jij ook met drinken als je een periode (intensief) blowt, en stop je met blowen als je een periode drinkt?

Volgens mij is dit verschijnsel echter stukken minder aanwezig tot je 20ste, dus de vraag stel ik aan oudere mensen.

De reden dat ik hier naar vraag is omdat als anderen dit ook zo ervaren, wiet weleens een heel effectief middel zou kunnen zijn tegen alcoholisme, en omgekeerd.

TrippyShit

Badass junkie
Eerst blowde ik veel en moest ik niks weten van alcohol.. Toen ik stopte met dagelijks blowen ben ik alcohol meer gaan waarderen en nou drink ik meer dan ik blow. Soms heb ik een periode dat ik weed ff leuk vind en smoke ik meer.. en soms wil ik er ff nx van weten en drink ik.. Maarja, ook vaak genoeg allebei :P

*.exe

Belezen gebruiker
Sinds ik geen thc meer wil gebruiken, nu bijna 11 maanden geleden, ben ik dat vooral in de eerste fase op gaan vangen met way meer alcohol en wat meer nicotine. De ene verslaving inruilen voor de andere is niet de bedoeling dus met horten en stoten ben ik minder gaan drinken. Ondertussen ben ik ook gestopt met roken.

Voor nu, zes x per week sporten helpt weer tegen de alcohol behoefte, niet dat ik alcoholist begon te worden maar de daily buzz mis je. En het gevoel van ´je moet iets´. En ik heb wel wat moeite om iets met mate te doen. Dus ergens blijf je verslaafd tot je alles afzweert. Dat zal niet voor iedereen gelden, maar goed.

cropp

Badass junkie
ik begin mijn biertje als een lekker maar overbodig genotsmiddel te zien, maar ik begin ook een beetje van wiet te balen.

een biertje en een jointje kan altijd wel, dus waarom niet tegelijk?

Drees

Newbie
mijn behoefte naar wiet is veel groter maar gister had ik weer een avondje zuipen, was wel weer lachen

GrtZ :wave:

verneukeratief

Badass junkie
Prettig voor jou dat je het alleen los van elkaar gebruikt. Bij mij ging dat ook wel zo in het begin maar sinds een jaar of 6 zit ik toch wel stevig aan allebei vast. Zou er mee opppasen om het een door het ander te vervangen.

cropp

Badass junkie
Extisi zei:
Alcohol is da bomb.
Je zuipt je zelf een coma in.
Maar wiet is stom.

wiet is de bomb
je blowt je lekker chill, neemt even rust
van alcohol wordt menig mens agressief
ik ken niemand die van wiet agressief word...

lente

Newbie
ik ben gestopt met blowen omdat als ik blow als ik gedronken heb heeeel erg ziek word... :kots: en dat heb ik gehad... dus ben de laatste jaren zo slim om niet meer te blowen. andere drugs kan wel trouwens..

mellowWw

Belezen gebruiker
Bij mij wakkert alcohol enorm de drang naar wiet / hasj aan. Dit geldt dan voor dat moment, als de dagen er na.. :confused: Als ik alleen alcohol drink, en redelijk veel drink dan word ik gewoon gigantisch onrustig omdat de drang naar wiet steeds groter word..

Drink ik niet, dan heb ik ook niet bijzonder veel behoefte aan wiet/hasj en blijft het af en toe een paar weken zonder problemen in m'n kast liggen.

Rook ik wiet/hasj, heb ik alsnog niet de behoefte aan drank.

Geef de drank dus maar weer de schuld. :grin:

Wow man, dit is zo herkenbaar, heb net hetzelfde.. Ik kan gemakkelijk een half jaar blowen zonder een druppel alcohol aan te raken maar vanaf dat ik dit toch doe verandert dit proces naar een half jaar alcohol zonder een kruimeltje weed.
Na een lange tijd blowen vergeet ik altijd hoe lekker het gevoel is als je straal bezopen bent en als ik dan eenmaal drink blijf ik drinken tot ik weer vergeet hoe chil blowen was en dit dan weer ga doen.. Een vicieuze cirkel zeg ik!

cropp

Badass junkie
Arenshi zei:
Wiet behoefte is groter dan alcoholbehoefte bij mij.
bij mij ook, maar dat is gewoon iets heel verschillends, wiet en drank, als ik op een feestje sta of in de kroeg hou ik het niet uit op fanta en wiet, maar dan kan ik die wiet met gemak missen. zit ik op de fiets met dit weer of zo, hoef ik echt geen bier maar lust ik wel een lekker jointje

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb aan beide geen behoefte, dus wat dat betreft ben ik gauw uitgesproken dan... :P

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wiet zo goed als geen, en in een biertje heb ik elke avond toch wel zin.

Shiru

Experimenterende gebruiker
Er zijn niet echt periodes dat ik intensief weed gebruik. Meestal op stap. Mijn beste vriendin rookt dagelijks en daar rook ik regelmatig mee. Dus kan niet echt zeggen dat ik stop met weed als ik meer drink. In tegenstelling tot alcohol heb ik daar ook geen drang naar. Als ik al veel gedronken heb en aan het blowen ben rook ik sowieso minder aangezien ik dan al wazig ben. Maar zoiets is logisch veronderstel ik. Als er een periode is dat ik toch meer rook ga ik niet direct minder behoefte hebben naar alcohol.

endor

Badass junkie
ik heb overlaatst nog eens weed gekocht.
maar dat ligt hier nu al een week niets te doen
laat ons zegge dat ik nog 2 gram overheb.
ik wacht het moment af dat ik nog eens lang alleen thuis ben en dat veilig kan doen.

langeman

Bewuste gebruiker
Blowen beats drinken in mijn geval, maar t wisselt niet af.
De combi komt 9 van de tien keer voor als ik alcohol drink, andersom 1 van de 10 keer.
Als ik gedronken heb en ga blowen dan ga ik zeker minder hard door met drinken anders gaat het mis. :kots:
Heb ik geblowd en ga ik drinken kan ik op mijn normale tempo gaan drinken, totdat ik weer ga blowen.... Niet teveel drinken dan!

De combi is eigenlijk niet heel geweldig, gewoon ok zeg maar. Afwisselen is dus best een idee, maar dat kan dan toch ook om het weekend ofzo? Appart dat je het om het half jaar hebt. Geloof alleen echt niet dat het een algemeen middel tegen alcoholverslaving zal worden.

Bovenaan