Hallo zijn er mensen die ervaringen hebben met alcohol in combinatie met anti-psychoticum nozinan (levomepromazine) of eventueel soortgelijk middel? Mijn ervaring is dat het niet samen gaat. Ik kan normaal gesproken goed tegen alcohol en ik drink al jarenlang dagelijks een paar biertjes en had daar nooit last van. Maar sinds ik nozinan gebruik (nu 2,5 jaar) heb ik na twee biertjes gedronken te hebben het gevoel dat ik een heel krat opheb, dan stort ik helemaal in, ben nergens meer toe in staat en val zowat om van vermoeidheid. Dat had ik daarvoor nooit, ik begreep er niets van en legde aanvankelijk niet de link met nozinan. Tot ik eens op internet ging kijken en nozinan een niet zo'n onschuldig 'slaap'middel was als ik dacht. Het wordt v.n.gebruikt voor ernstige psychoses, schizofrenie, angststoornissen gepaard met extreme onrust en gehospitaliteerde patienten die het complete contact met de werkelijkheid kwijt zijn. Ook wordt nozinan wel gebruikt in ziekenhuizen bij pijnbestrijding. Het blokkeert de opname van dopamine in je hersenen waardoor je een soort wandelende kasplant wordt die niets meer voelt en alleen fysiek aanwezig is. Dat wist ik eerst allemaal niet, ik kreeg het als slaapmiddel en tegen eventuele onrust. Maar ik heb ondervonden dat het overdags ook doorwerkt, waardoor ik dus in de namiddag mijn bierte niet meer kan drinken en van pure ellende en vermoeidheid speed ging gebruiken om op de been te blijven. Mijn vraag is dus: herkent iemand dit verhaal en zijn er mensen die ervaring hebben met soortgelijke middelen als nozinan en dan met name in combinatie met alcohol. Ik hoor het graag!