Alcohol en psychedelica

gandwarf777

Belezen gebruiker
Waarom raden zoveel officiele drugsinstanties het af om alcohol met psychedelica te combineren?

Vaak word gezegd:combi alcohol/paddo's vergroot de kans op een badtrip. Het is toch niet logisch dat je eerder in angsten terecht komt als je een sterke angstremmer neemt?

Of bedoelen ze meer dat als je bezopen bent en de wereld al draait dat je dan gewoon helemaal ziek word als je dan ook nog eens tript, of roekeloos word?

Mijn grootste hinder met trippen is namelijk angst. Ik heb wel is 1 halve liter bier op samen met truffels en dit was aangenamer dan helemaal geen bier maar ik zou nog wel meer drank willen proberen om het nog zorgelozer te maken maar dat advies om geen drank te nemen weerhoud me ervan

Paperplane.

Wijs gebruiker
Alcohol is niet per defenitie een angstremmer. Alcohol laat indirect door de GABA-a receptoren te blokkeren dopamine vrij en je remmingen kunnen (deels) wegvallen. Een gesprek beginnen kan makkelijker zijn. Alcohol is vrij onvoorspelbaar. Waar je de ene keer na 2 drankjes(een halve liter bier) zin hebt om te feesten, val je de andere keer in slaap, of word je emotioneel. Ook gaan er een heleboel dingen een stuk langzamer als je 2 drankjes ophebt. Reactietijd, de tijd dat je over iets moet nadenken etc etc. Ook kan je het gevoel krijgen dat je alles prima onder controle hebt, terwijl het omgekeerde waar is.

Psilocybine, de meest voorkomende actieve stof in truffels en paddo's, faket in je hersenen de werking van bepaalde serotonine receptoren. Ik vind het, op 2C-E en 2C-P na, het onvoorspelbaarste psychedelicum. Niet alleen omdat je binnen een oogwenk van totale euforie en vrede in een neerwaartse negatieve spiraal kan landen zonder reden, maar ook omdat je nooit weet hoeveel je precies neemt. Als er al in elk doosje truffels precies 10(of 15) gram zou zitten, is de hoeveelheid werkzame stof nooit gelijk. Een oogst kan mislukken, of juist sterker zijn.

Om direct in te gaan op je vraag, ja, alcohol kan angstremmend werken, ook onder invloed van truffels/paddo's. Maar door de indirecte dopamine-release, kan de al zo onvoorspelbare trip nog onvoorspelbaarder worden. Kan je het niet laten, moderatie is het woord(zoals met alle drugs!)

Peace,
Paperplane.

justmakepeace

Belezen gebruiker
Ik raad het ook af (op koninginnendag ging de combi bij mij wel goed, was al straal bezopen voordat ik de truffels opat, maar je weet maar nooit met die combi) Zorg er sowieso voor dat je niet teveel drinkt en zeker niet teveel truffels eet (ik vindt lichte dosis sowieso fijner als zwaar liggen te ijlen van de tripterigheid)

Bovenaan