Alcohol ipv blowen

zommes

Badass junkie
Irrelevante berichten verwijderd. Je mag best commentaar op elkaar hebben, graag zelfs want daar groeit men van, maar doe dat dan gewoon via een pb.

MidasJ

Experimenterende gebruiker
En ik moet ook denken aan mijn buik,, ik hoop binne kort tog wel gespiert te zijn:P maarja daar moet je eest voor naar de sportschool

met bier,, krijg je me tog een pens bahbah

Requiem

Belezen gebruiker
sjaartrol zei:
Requiem zei:
mijn idee is gewoon, je moet niks iedere dag doen. drugs softdrugs
en alcohol mogen geen gewoonte worden..

neemt alleen maar het effect weg en kan lijden tot verslaving.

en ik zeg KAN lijden...

als ge het elke dag doe, is het al een verslaving...

en het is LEIDEN in deze betekenis :tongueout:

ik zat al te twijfelen tussen lijden en leiden :P

Jeller

Badass junkie
Deranged zei:
Ik zie het probleem niet zo. Als je graag elke dag zuipt moet je dat zelf weten en als iemand anders graag elke dag blowt moet ie dat ook zelf weten. Wat ''beter'' is lijkt me niet zo boeiend eigenlijk.
wat minder schadelijk is en dus je leven 'ten goede' komt vind ik anders wel een belangrijke factor

ieder zijn mening

Psykaholik

Wijs gebruiker
Jeller zei:
zommes zei:
Dat gejank dat alcohol een legale hard-drug is word ook alleen maar door blowverslaafden gezegd die zich schuldig voelen... Pure alcohol is misschien een legale hard-drug, maar dat kan je dus ook niet overal zomaar kopen.

In plaats van recreatief blowen kan je best wel een paar biertjes gaan drinken (bijvoorbeeld) als dat zorgt dat je van de cannabis afblijft. Want het is dus echt bullshit dat iedere dag blowen beter is dan iedere dag een paar biertjes.
idd je neemt mij de woorden uit de mond

2-3 biertjes per dag is veel beter dan 1 joint per dag
3 joints tegenover 9 pintjes per dag is dan wel weer slechter
en hoelang denk jij het bij 2 a 3 pintjes te houden, tuurlijk zijn er mensen die het doen 2 a 3 pinte drinken per dag.
maar wa is het nut ?
dan drink ik liever gewoon cola, voel ik even veel van. :wink:
als je thuis komt van je werk en je rookt een joint op je gemak in de zetel of buiten of ergens bij kameraden daar heb je iets aan.
met 2 of 3 pinten per dag heb je niks, ik kan absoluut niet goed tegen alcohol en als ik iets wil voelen kan het zijn dat ik DE EERSTE KEREN met 3 of 4 pinten iets effect heb.
maar dat duurt dan wel echt niet lang dat die 4 pinten er 5 worden en 6 en 7 en 8 en ........
en aan alcohol raak je mss idd niet zo heel rap verslaafd, maar als je er aan verslaafd bent dan weet je wel wat je aan de hand hebt.

MORAAL VAN HET VERHAAL
1 jointje savonds na je werk heb je iets aan.
aan 3 a 4 pinten op een avond heb je NIETS (en ik drink nie graag alcohol :P en als ik het dan drink amuzeer ik me wel te pletter, maar drink dan veel te snel en te veel en das meestal niet zo gezond :wave: )

zommes

Badass junkie
Psykaholik zei:
en hoelang denk jij het bij 2 a 3 pintjes te houden, tuurlijk zijn er mensen die het doen 2 a 3 pinte drinken per dag.
maar wa is het nut ?
als je thuis komt van je werk en je rookt een joint op je gemak in de zetel of buiten of ergens bij kameraden daar heb je iets aan.
met 2 of 3 pinten per dag heb je niks, ik kan absoluut niet goed tegen alcohol en als ik iets wil voelen kan het zijn dat ik DE EERSTE KEREN met 3 of 4 pinten iets effect heb.
maar dat duurt dan wel echt niet lang dat die 4 pinten er 5 worden en 6 en 7 en 8 en ........
en aan alcohol raak je mss idd niet zo heel rap verslaafd, maar als je er aan verslaafd bent dan weet je wel wat je aan de hand hebt.

MORAAL VAN HET VERHAAL
aan 3 a 4 pinten op een avond heb je NIETS (en ik drink nie graag alcohol :P en als ik het dan drink amuzeer ik me wel te pletter, maar drink dan veel te snel en te veel en das meestal niet zo gezond :wave: )

Moraal van JOUW verhaal ja.

Psykaholik

Wijs gebruiker
zommes zei:
spacekonijn zei:
2 / 3 biertjes per dag? ga er maar vanuit dat er veel meer mensen gevoelig zijn voor alcohol-verslaving dan voor wiet-verslaving...

en met 2/3 biertjes per dag kweek je natuurlijk langzaam een alcohol-verslaving , aangezien alcoholisten vaak geneigd zijn 'nog 1 laatste' te drinken...

daar komt bij dat je veel moeilijker van een alcoholverslaving afkomt dan van een zogenaamde 'wiet-verslaving'....

Bij een jointje per dag kweek je geen verslaving? Wietverslaving zijn mensen minder gevoelig voor? Dat is dus allebei niet waar.

Een verslaving op zich is iets waar mensen gevoelig voor zijn, het middel is een tweede. Potentiele verslaafden kunnen beter van allebei afblijven, die komen overal lastig van af.

Ik had het over een paar biertjes per dag, er zijn genoeg mensen die dat doen het is totaal niet ongezond en nee, niet iedereen gaat zich dan lam zuipen omdat hij schijt krijgt. Cannabis blijft langer in je bloed, je slaapt minder vast en verminderd de concentratie ook in de dagen daarna. Dat is bij wat bier niet aan de orde.
@ spacekonijn: ZEER JUST je was me blijkbaar voor met het te zeggen :P :P
had dit nog niet gelezen

en aan zommes: voor wat rook je een joint?
of voor wat drink je alcohol?
ik weet tuurlijk ook wel dat er heel veel mensen da kunnen maar weet wel 1 ding!!
als je er aan verslaafd bent, dan ben je wel VERSLAAFD

zommes

Badass junkie
Psykaholik zei:

Om verschillende redenen. Wat bedoel je met deze vraag?

ik weet tuurlijk ook wel dat er heel veel mensen da kunnen maar weet wel 1 ding!!

Verslaafd is verslaafd, of je het nou met shift ingedrukt typt of niet. Je kan je kapot blowen en kapot drinken, dat is allebei niet goed.

Psykaholik

Wijs gebruiker
zommes zei:
Psykaholik zei:
maar wa is het nut ?

MORAAL VAN HET VERHAAL

Moraal van JOUW verhaal ja.
tuurlijk, maar weed is (poepsimpel) voor mee te stoppen als verslaafd bent en alcohol kunt ge lekker gaan afkicken.
weed is echt geestelijk verslavend.
alcohol is ook geestelijk verslavend (wel minder fel als weed) maar alcohol is zwaar lichamelijk verslavend, het gaat wel traag maar is erger als heroine.
en dit zeggen ze in het CAD (centrum voor alcohol en drugsverslaafden) daar ben ik vroeger naar toe gestuurd door politie, was toen minderjarig.
en daar werken ze continu met die mensen dus, dat alcohol nog erger is voor af te kicken dan heroine.
soft of harddrugs :rolleyes: :rolleyes:
drugs is drugs en aan alles kunt ge verslaafd worden.
hangt gewoon puur van de persoon zelf af.
maar het is belachelijk gewoon dat alcohol legaal is en de rest niet.
ieder zijn ding, eig verplicht de wet mij van alcohol te gebruiken.
ik wil drugs gebruiken want vind da fijn, eens zien tussen de legale keuze's :rolleyes: :rolleyes:

Deranged

Badass junkie
Ja idd, als je legaal en geaccepteerd vaag wil worden MOET dat van alcohol zijn. En dat is echt schandalig.

Psykaholik

Wijs gebruiker
zommes zei:
Psykaholik zei:

Om verschillende redenen. Wat bedoel je met deze vraag?
ik gebruik deze middelen voor er toch iets van te voelen eig.
gewoon 3 of 4 pinten heb je toch niets.
als je bier echt lekker vind weet ik ook wel dat je gemakkelijk heel je leven bij 3 of 4 pinten per dag kan blijven.
maar als je alcohol gebruikt om iets van te voelen, en niet gewoon omdat je het lekker vind, dan ben je wel hard genaaid.

zommes

Badass junkie
Ja, maar daar heb ik het dus helemaal niet over. Dat een ernstige alcoholverslaving niet leuk is, dat snapt iedereen hier. Dat is overbodig om te vermelden.

spygoholik zei:

Dat bepaal ik zelf wel. Als ik dat prettiger vind, dan heb je dat van mij aan te nemen. Je kan niet gaan stellen dat een jointe 'nut' heeft en alcohol niet. Iedereen doet waar hij zin in heeft en dat is goed zo lang het goed met diegene gaat.

Maargoed, dat heb ik nou 3x herhaalt, dus ik kap ermee.

:wink:

Psykaholik

Wijs gebruiker
zommes zei:
Ja, maar daar heb ik het dus helemaal niet over. Dat een ernstige alcoholverslaving niet leuk is, dat snapt iedereen hier. Dat is overbodig om te vermelden.

spygoholik zei:

Dat bepaal ik zelf wel. Als ik dat prettiger vind, dan heb je dat van mij aan te nemen. Je kan niet gaan stellen dat een jointe 'nut' heeft en alcohol niet. Iedereen doet waar hij zin in heeft en dat is goed zo lang het goed met diegene gaat.

Maargoed, dat heb ik nou 3x herhaalt, dus ik kap ermee.

:wink:
ja das het beste, kunnen het 100x zeggen.
ieder heeft toch zijn eigen mening.
en dit is geen mening maar een feit: het ligt enkel en alleen aan de persoon zelf of hij er mee kan omgaan of niet.

MidasJ

Psykaholik je zegt dat een wiet verslaving minder sterk is aan een alchol verslaving, spreek je uit ervaring? ik moet tog zeggen dat wiet ook heel verslavend kan werken, het slijt in je dagelijkse patroon en is daarom moeilijk om mee te stoppen, er zijn mensen die heel makkelijk van wiet af kunnen blijven, dat vind ik appart, volgens mij hebben die dan ook nooit lang durig achter elkaar wiet gerookt. Wat je zegt dat je van 3 biertjes niet veel voelt klopt, maarja moet je er iets van voelen:wink: het is tog eigenlijk alleenmaar beter dat je nuchter in het leven staat, ik als je het bij 2 a 3 biertjes kan houden is dat een goede zaak, alchol en wiet tasten allebij het geheugen aan, van alchol krijg je corsacof of hoe je dat ook schrijft, en van wiet tast het korte temijn geheugen aan, het is maar net wat je wil:P wil je nog mooie herrinderingen hebben van vroeger kan je beter wiet roken :P :P :P anders ken je strax je eigen famillie niet meer

zommes

Badass junkie
Dat wiet het korte-termijn geheugen aantast is ook een onzinverhaal. THC verminder het vermogen tot concentreren en daarom word er minder opgenomen, je bent afweziger. Dit gepaard met niet vast genoeg slapen lijkt op korte-termijn geheugenverlies, maar dat is dus niet zo.

qinn

Bewuste gebruiker
Requiem zei:
beste remedie om te stoppen blijft een chick :wink:

zeker als ze tegen blowen en drugs is. :P

en over dat LSD, kijk op het LSD forum :wink:

Ligt er aan als je egt verslaafd bent, dan gaat het stoppen niet zo gemakelijk...
ik zelf heb dat ook meegemaakt na een relatie van 1 jaar en 10 maanden,
ik moest ook stoppen van haar (wat ik eigelijk zelf niet wou) maat het ging niet,
ook mijn lievde voor haar kon mij niet laten stoppen met blowen,
waardoor zij mij dumpte en ik alleen maar meer ben gaan blowe

ik wil nou niet zegge dat een chick je juist niet helpt met het "clean" worden,
maar juist dat het bij iedereen verschillend is :wink:

MidasJ

Mwja ik vind tog echt wel dat het een korte temijns geheugen verlies met zich mee brengt, heb ik aan de dokter na gevraagt en zelf onder vind ik dat ook misschien moet je het ook een x aan je huisarts vragen

qinn

Bewuste gebruiker
MidasJ zei:
Mwja ik vind tog echt wel dat het een korte temijns geheugen verlies met zich mee brengt, heb ik aan de dokter na gevraagt en zelf onder vind ik dat ook misschien moet je het ook een x aan je huisarts vragen

de ouders van me vriendin/ex zijn huisarts en die hebbe nooit doorgehad dat ik verdovende middelen gebruikte :wink:

MidasJ

nee maar daar heb ik het ook niet over, ik ben sterk van mening dat blowen wel degelijk je geheugen aantast, er sterven hersen cellen af, vraag dat maar aan de vader van je vriendin

Jeller

Badass junkie
Psykaholik zei:
zommes zei:
spacekonijn zei:
2 / 3 biertjes per dag? ga er maar vanuit dat er veel meer mensen gevoelig zijn voor alcohol-verslaving dan voor wiet-verslaving...

en met 2/3 biertjes per dag kweek je natuurlijk langzaam een alcohol-verslaving , aangezien alcoholisten vaak geneigd zijn 'nog 1 laatste' te drinken...

daar komt bij dat je veel moeilijker van een alcoholverslaving afkomt dan van een zogenaamde 'wiet-verslaving'....

Bij een jointje per dag kweek je geen verslaving? Wietverslaving zijn mensen minder gevoelig voor? Dat is dus allebei niet waar.

Een verslaving op zich is iets waar mensen gevoelig voor zijn, het middel is een tweede. Potentiele verslaafden kunnen beter van allebei afblijven, die komen overal lastig van af.

Ik had het over een paar biertjes per dag, er zijn genoeg mensen die dat doen het is totaal niet ongezond en nee, niet iedereen gaat zich dan lam zuipen omdat hij schijt krijgt. Cannabis blijft langer in je bloed, je slaapt minder vast en verminderd de concentratie ook in de dagen daarna. Dat is bij wat bier niet aan de orde.
@ spacekonijn: ZEER JUST je was me blijkbaar voor met het te zeggen :P :P
had dit nog niet gelezen

een pintje kan je ook drinken voor de smaak, of om je dorst te lessen.. dat je liever een cola drinkt is jouw zaak..

en dat 3 pintjes er gauw meer worden is waar, maar dan gaat het al niet meer om 3 pintjes, maar om 5 dus dan klopt de stelling al niet meer..

en trouwens 1 joint worden er ook al gauw meer hé.. zeker als je nog gerief op zak hebt :rolleyes:

Requiem

Belezen gebruiker
MidasJ zei:
nee maar daar heb ik het ook niet over, ik ben sterk van mening dat blowen wel degelijk je geheugen aantast, er sterven hersen cellen af, vraag dat maar aan de vader van je vriendin

alcohol laat geen hersencellen afsterven wou je zeggen dan?

MidasJ

haha ja 1 jointje worden er ook steeds meer, ook die verslavings drang vind ik, als mijn joint nog niet helemaal op is krijg ik alweer de gedachten om een nieuwe te roken, maar meestal ben ik na die joint tog wel stoned en w8 ik nog ff, Biertjes vind ik lekker voor de smaak, ik drink altijd de sterke biertjes, en dan beetje af wisselen, elke x wat anders, als ik uit eten ga ofso dan is het relaxt

zommes

Badass junkie
Graag even inhoudelijk op de vraag van Midasj ingaan of het slim is om te drinken ipv blowen

De rest van de mensen die graag over de kwestie of alcohol nou wel of niet een hard-drug is willen praten kunnen dat in dit topic doen: Alcohol hard-drug?

MidasJ

Door wiet roken sterfen hersencellen af en door alchol gebruik heb je kans om korsecof te krijgen

MetaalKonijn

Badass junkie
Ik heb laatst in Highlife gelezen dat cannabis helemaal geen hersencellen doet afsterven, na aanleiding van Amerikaans onderzoek. Men teste cannabis op muizen, en de muizen werden er zelfs intelligenter van.

Wil dus niet perse zeggen dat je van cannabis gebruiken slimmer wordt, maar wel dat 't je hersencellen niét kapot maakt.

MidasJ

Dat vind ik tog opmerkelijk, ik kan het me haast niet geloven, je bent jezelf aan het verdoven zech maar en is dat goed voor de gezondheid, ik geloof wel dat als je stopt met blowen, je weer veel helderder gaat worden in je hoofd, maar dat weet ik niet, voordat ik blowde beleefte ik de dingen tog wel anders en zat ik anders in me vel maargoed.

Ik heb zelf getest of blowen je slimmer maakt, door een beste joint te roken voor mijn aardrijkskunde examen en uitgerekend dat vak is behaald met een onvoldoende, terwijl dat mijn beste vak is:wink: dus slimmer i don't think so, voor mij iniedergeval niet je gaat misschien anders over dingen nadenken,

als je stoned bent ga je tog ook helemaal door spitten in je gedachten over van alles en nog wat, dat gebeurd niet zo sterk als je nuchter bent:P misschien bedoelen ze dat met slimmer

MetaalKonijn

Badass junkie
Men bedoelt het natuurlijk op de langere termijn, het is niet zo vreemd dat jij een onvoldoende haalt als je knetterstoned bent, maar aan de andere kant zou je 't net zo goed best goed kunnen maken, stoned is ook elke keer weer anders in mijn beleving, omstandigheden etc. Je geest wordt wel anders door blowen, maar je word er niet perse dommer op, misschien trager, en het kortetermijn geheugen heeft wat te lijden.
Wat je zegt over verdoven heb je een goed punt mee, maar daarnaast hoeft 't niet perse zo te zijn dat hersencellen daarmee afsterven.

MidasJ

daar wil ik je ook gelijk in geven, maar ik vind het tog raar dat ik vroeger gewoon alles heel snel wist, en de laatste tijd tog wat achteruit ben gegaan op het korte temein, en ikdenk dat iedere blower dat ondervind

niet meer weten waar je dingen neergelecht hebt etc.

dus vertel me dan maar hoe dat kan??? en omdat ik al heel vaak hoor van alle kanten dat je slim van blowen word, heb ik het gewoon zelf uitgeprobeerd, met het negative resultaat:P

MetaalKonijn

Badass junkie
Dat zou ik je niet kunnen vertellen, wat ik je denk ik wel kan vertellen is dat wanneer je echt een behoorlijke tijd stopt, je die negatieve effecten niet meer zult ondervinden, en weer scherper zal worden, dan herstelt 't kortetermijngeheugen weer :)

matthijs

Badass junkie
Het kan wel helpen, mar misschien een weekje ofzoiets. Je gaat toch gruwelijk verlangen naar gewoon lekker stoned zijn en dan ga je alsnog blowen.
Wat wel is, is dat je minder makkelijk alcohol verslaaft wordt dan blowverslaaft.

Requiem

Belezen gebruiker
er zijn wel vaker "onderzoeken" gedaan over of blowen je slimmer zou
maken. Ze zeggen ook dat het bewezen is dat Blowen je IQ verhoogt.

maar even serieus. ik geloof er zelf echt niks van. Als je het weinig doet is het neutraal tot lichtelijk slecht voor je en anders is het gewoon slecht voor je.

Jeller

Badass junkie
blowen verlaagt je iq met 5 ofzo..
kwet de bron niet meer en tboeit me alleszins niet, maar kdenk dat ik als ervaringsdeskundige wel tot conclusie kan komen dat geen enkele drug je slimmer maakt.. zeker alcohol en wiet niet..

@spacekonijn kvind dat beetje suf worden van blowen toch maar licht is uitgedrukt hoor

negatieve dingen van te veel blowen:
-permanent loom
-permanent lui
-uitstelgedrag
-asociaal worden tov niet-blowers
-interesse verminderen/vernauwen
-slechter slapen (zeker zonder weed)
-eentoniger leven
-slechtere conditie

los van het feit van alcohol hé, maar kvond gewoon 'suf' beetje té licht uitgedrukt

matthijs

Badass junkie
Jeller zei:
negatieve dingen van te veel blowen:
-permanent loom
-permanent lui
-uitstelgedrag
-asociaal worden tov niet-blowers
-interesse verminderen/vernauwen
-slechter slapen (zeker zonder weed)
-eentoniger leven
-slechtere conditie

Klopt...alleen heeft iedereen het in een andere mate en kijk...het hoeft niet allemaal slecht te zijn.

Psykaholik

Wijs gebruiker
MidasJ zei:
Psykaholik je zegt dat een wiet verslaving minder sterk is aan een alchol verslaving, spreek je uit ervaring? ik moet tog zeggen dat wiet ook heel verslavend kan werken, het slijt in je dagelijkse patroon en is daarom moeilijk om mee te stoppen, er zijn mensen die heel makkelijk van wiet af kunnen blijven, dat vind ik appart, volgens mij hebben die dan ook nooit lang durig achter elkaar wiet gerookt. Wat je zegt dat je van 3 biertjes niet veel voelt klopt, maarja moet je er iets van voelen:wink: het is tog eigenlijk alleenmaar beter dat je nuchter in het leven staat, ik als je het bij 2 a 3 biertjes kan houden is dat een goede zaak, alchol en wiet tasten allebij het geheugen aan, van alchol krijg je corsacof of hoe je dat ook schrijft, en van wiet tast het korte temijn geheugen aan, het is maar net wat je wil:P wil je nog mooie herrinderingen hebben van vroeger kan je beter wiet roken :P :P :P anders ken je strax je eigen famillie niet meer
met wiet spreek ik uit ervaring jah.
rook het sinds ik 14 ben en ben er nu bijna 21.
en rook het zo goed als dagelijks.
en toch ben ik pas een paar maanden kunnen stoppen en eig wel zonder problemen.
ben ondertussen wel terug begonnen maar ja.
wiet zit allemaal maar in het koppie

Bovenaan