sjaartrol zei:Requiem zei:mijn idee is gewoon, je moet niks iedere dag doen. drugs softdrugs
en alcohol mogen geen gewoonte worden..
neemt alleen maar het effect weg en kan lijden tot verslaving.
en ik zeg KAN lijden...
als ge het elke dag doe, is het al een verslaving...
en het is LEIDEN in deze betekenis![]()
wat minder schadelijk is en dus je leven 'ten goede' komt vind ik anders wel een belangrijke factorDeranged zei:Ik zie het probleem niet zo. Als je graag elke dag zuipt moet je dat zelf weten en als iemand anders graag elke dag blowt moet ie dat ook zelf weten. Wat ''beter'' is lijkt me niet zo boeiend eigenlijk.
en hoelang denk jij het bij 2 a 3 pintjes te houden, tuurlijk zijn er mensen die het doen 2 a 3 pinte drinken per dag.Jeller zei:idd je neemt mij de woorden uit de mondzommes zei:Dat gejank dat alcohol een legale hard-drug is word ook alleen maar door blowverslaafden gezegd die zich schuldig voelen... Pure alcohol is misschien een legale hard-drug, maar dat kan je dus ook niet overal zomaar kopen.
In plaats van recreatief blowen kan je best wel een paar biertjes gaan drinken (bijvoorbeeld) als dat zorgt dat je van de cannabis afblijft. Want het is dus echt bullshit dat iedere dag blowen beter is dan iedere dag een paar biertjes.
2-3 biertjes per dag is veel beter dan 1 joint per dag
3 joints tegenover 9 pintjes per dag is dan wel weer slechter
)Psykaholik zei:en hoelang denk jij het bij 2 a 3 pintjes te houden, tuurlijk zijn er mensen die het doen 2 a 3 pinte drinken per dag.
maar wa is het nut ?
dan drink ik liever gewoon cola, voel ik even veel van.![]()
als je thuis komt van je werk en je rookt een joint op je gemak in de zetel of buiten of ergens bij kameraden daar heb je iets aan.
met 2 of 3 pinten per dag heb je niks, ik kan absoluut niet goed tegen alcohol en als ik iets wil voelen kan het zijn dat ik DE EERSTE KEREN met 3 of 4 pinten iets effect heb.
maar dat duurt dan wel echt niet lang dat die 4 pinten er 5 worden en 6 en 7 en 8 en ........
en aan alcohol raak je mss idd niet zo heel rap verslaafd, maar als je er aan verslaafd bent dan weet je wel wat je aan de hand hebt.
MORAAL VAN HET VERHAAL
1 jointje savonds na je werk heb je iets aan.
aan 3 a 4 pinten op een avond heb je NIETS (en ik drink nie graag alcohol :P en als ik het dan drink amuzeer ik me wel te pletter, maar drink dan veel te snel en te veel en das meestal niet zo gezond)
@ spacekonijn: ZEER JUST je was me blijkbaar voor met het te zeggen :P :Pzommes zei:spacekonijn zei:2 / 3 biertjes per dag? ga er maar vanuit dat er veel meer mensen gevoelig zijn voor alcohol-verslaving dan voor wiet-verslaving...
en met 2/3 biertjes per dag kweek je natuurlijk langzaam een alcohol-verslaving , aangezien alcoholisten vaak geneigd zijn 'nog 1 laatste' te drinken...
daar komt bij dat je veel moeilijker van een alcoholverslaving afkomt dan van een zogenaamde 'wiet-verslaving'....
Bij een jointje per dag kweek je geen verslaving? Wietverslaving zijn mensen minder gevoelig voor? Dat is dus allebei niet waar.
Een verslaving op zich is iets waar mensen gevoelig voor zijn, het middel is een tweede. Potentiele verslaafden kunnen beter van allebei afblijven, die komen overal lastig van af.
Ik had het over een paar biertjes per dag, er zijn genoeg mensen die dat doen het is totaal niet ongezond en nee, niet iedereen gaat zich dan lam zuipen omdat hij schijt krijgt. Cannabis blijft langer in je bloed, je slaapt minder vast en verminderd de concentratie ook in de dagen daarna. Dat is bij wat bier niet aan de orde.
Psykaholik zei:en aan zommes: voor wat rook je een joint?
of voor wat drink je alcohol?
ik weet tuurlijk ook wel dat er heel veel mensen da kunnen maar weet wel 1 ding!!
als je er aan verslaafd bent, dan ben je wel VERSLAAFD
tuurlijk, maar weed is (poepsimpel) voor mee te stoppen als verslaafd bent en alcohol kunt ge lekker gaan afkicken.zommes zei:Psykaholik zei:en hoelang denk jij het bij 2 a 3 pintjes te houden, tuurlijk zijn er mensen die het doen 2 a 3 pinte drinken per dag.
maar wa is het nut ?
dan drink ik liever gewoon cola, voel ik even veel van.![]()
als je thuis komt van je werk en je rookt een joint op je gemak in de zetel of buiten of ergens bij kameraden daar heb je iets aan.
met 2 of 3 pinten per dag heb je niks, ik kan absoluut niet goed tegen alcohol en als ik iets wil voelen kan het zijn dat ik DE EERSTE KEREN met 3 of 4 pinten iets effect heb.
maar dat duurt dan wel echt niet lang dat die 4 pinten er 5 worden en 6 en 7 en 8 en ........
en aan alcohol raak je mss idd niet zo heel rap verslaafd, maar als je er aan verslaafd bent dan weet je wel wat je aan de hand hebt.
MORAAL VAN HET VERHAAL
1 jointje savonds na je werk heb je iets aan.
aan 3 a 4 pinten op een avond heb je NIETS (en ik drink nie graag alcohol :P en als ik het dan drink amuzeer ik me wel te pletter, maar drink dan veel te snel en te veel en das meestal niet zo gezond)
Moraal van JOUW verhaal ja.

ik gebruik deze middelen voor er toch iets van te voelen eig.zommes zei:Psykaholik zei:en aan zommes: voor wat rook je een joint?
Om verschillende redenen. Wat bedoel je met deze vraag?
spygoholik zei:ik gebruik deze middelen voor er toch iets van te voelen eig.
gewoon 3 of 4 pinten heb je toch niets.
ja das het beste, kunnen het 100x zeggen.zommes zei:Ja, maar daar heb ik het dus helemaal niet over. Dat een ernstige alcoholverslaving niet leuk is, dat snapt iedereen hier. Dat is overbodig om te vermelden.
spygoholik zei:ik gebruik deze middelen voor er toch iets van te voelen eig.
gewoon 3 of 4 pinten heb je toch niets.
Dat bepaal ik zelf wel. Als ik dat prettiger vind, dan heb je dat van mij aan te nemen. Je kan niet gaan stellen dat een jointe 'nut' heeft en alcohol niet. Iedereen doet waar hij zin in heeft en dat is goed zo lang het goed met diegene gaat.
Maargoed, dat heb ik nou 3x herhaalt, dus ik kap ermee.
![]()
Requiem zei:beste remedie om te stoppen blijft een chick
zeker als ze tegen blowen en drugs is. :P
en over dat LSD, kijk op het LSD forum![]()
MidasJ zei:Mwja ik vind tog echt wel dat het een korte temijns geheugen verlies met zich mee brengt, heb ik aan de dokter na gevraagt en zelf onder vind ik dat ook misschien moet je het ook een x aan je huisarts vragen

een pintje kan je ook drinken voor de smaak, of om je dorst te lessen.. dat je liever een cola drinkt is jouw zaak..Psykaholik zei:@ spacekonijn: ZEER JUST je was me blijkbaar voor met het te zeggen :P :Pzommes zei:spacekonijn zei:2 / 3 biertjes per dag? ga er maar vanuit dat er veel meer mensen gevoelig zijn voor alcohol-verslaving dan voor wiet-verslaving...
en met 2/3 biertjes per dag kweek je natuurlijk langzaam een alcohol-verslaving , aangezien alcoholisten vaak geneigd zijn 'nog 1 laatste' te drinken...
daar komt bij dat je veel moeilijker van een alcoholverslaving afkomt dan van een zogenaamde 'wiet-verslaving'....
Bij een jointje per dag kweek je geen verslaving? Wietverslaving zijn mensen minder gevoelig voor? Dat is dus allebei niet waar.
Een verslaving op zich is iets waar mensen gevoelig voor zijn, het middel is een tweede. Potentiele verslaafden kunnen beter van allebei afblijven, die komen overal lastig van af.
Ik had het over een paar biertjes per dag, er zijn genoeg mensen die dat doen het is totaal niet ongezond en nee, niet iedereen gaat zich dan lam zuipen omdat hij schijt krijgt. Cannabis blijft langer in je bloed, je slaapt minder vast en verminderd de concentratie ook in de dagen daarna. Dat is bij wat bier niet aan de orde.
had dit nog niet gelezen
en aan zommes: voor wat rook je een joint?
ik weet tuurlijk ook wel dat er heel veel mensen da kunnen maar weet wel 1 ding!!
als je er aan verslaafd bent, dan ben je wel VERSLAAFD

MidasJ zei:nee maar daar heb ik het ook niet over, ik ben sterk van mening dat blowen wel degelijk je geheugen aantast, er sterven hersen cellen af, vraag dat maar aan de vader van je vriendin
Jeller zei:negatieve dingen van te veel blowen:
-permanent loom
-permanent lui
-uitstelgedrag
-asociaal worden tov niet-blowers
-interesse verminderen/vernauwen
-slechter slapen (zeker zonder weed)
-eentoniger leven
-slechtere conditie
met wiet spreek ik uit ervaring jah.MidasJ zei:Psykaholik je zegt dat een wiet verslaving minder sterk is aan een alchol verslaving, spreek je uit ervaring? ik moet tog zeggen dat wiet ook heel verslavend kan werken, het slijt in je dagelijkse patroon en is daarom moeilijk om mee te stoppen, er zijn mensen die heel makkelijk van wiet af kunnen blijven, dat vind ik appart, volgens mij hebben die dan ook nooit lang durig achter elkaar wiet gerookt. Wat je zegt dat je van 3 biertjes niet veel voelt klopt, maarja moet je er iets van voelenhet is tog eigenlijk alleenmaar beter dat je nuchter in het leven staat, ik als je het bij 2 a 3 biertjes kan houden is dat een goede zaak, alchol en wiet tasten allebij het geheugen aan, van alchol krijg je corsacof of hoe je dat ook schrijft, en van wiet tast het korte temijn geheugen aan, het is maar net wat je wil:P wil je nog mooie herrinderingen hebben van vroeger kan je beter wiet roken :P :P :P anders ken je strax je eigen famillie niet meer