Alcohol onder de 16

Ben je jonger dan 16 en gebruik je alcohol?

• Nee, doe ik nooit.

Stemmen: 0 0,0%
  • Ja, 1a2 keer per week

• Ja, vaker

• Ja. alleen op feesten, met carnaval, verjaardagen, concerten en andere speciale gelegenheden

• Totaal aantal stemmers
    0

wouter

Newbie
Wat gebeurt er als je (onder de 16) word opgepakt omdat je alcohol hebt gebruikt? Worden er wel eens jongeren onder de 16 opgepakt?
Kan iemand me een site geven over alcohol en jongeren of iets dergelijks?
Wouter

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
ben niet jonger dan 16 maar heb toch maar even gestemt, trouwens voor een site, www.jellinek.nl heeft informatie over alcohol, ik weet niet of ze ook informatie hebben over jongeren/politie en alcohol in die combinatie, maar je zou even kunnen kijken.

ik ga in elk geval even voor je zoeken :wink:

ruubje

Experimenterende gebruiker
Freek zei:
ruubje zei:
De grens moet naar 14 jaar,
want? :openmouth:
Omdat ik zelf 14 ben. Nee haha. Omdat ik vind dat als je 14 bent je al oud en wijs genoeg bent om te drinken. Bovendien drinkt bijna iedereen toch al op die leeftijd en begin je de cocktails te ontdekken op schoolfeesten en de eerste keren uitgaan.

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
ja maar als je de grens verlaagt naar 14, krijg je binnen de kortste keren alle 12 jarige aan de stoep die vinden dat ze op hun 12de al drinken en dus de grens naar 12 moet :rolleyes: in principe kan je gewoon drinken zonder ergens last van te hebben als 14 jarige toch?

ik vind dat ze inderdaad de grens van alle alcohol (dus ook sterke drank) naar 14 jr. moeten verplaatsen. ik ben zelf, 13, en ik mag af en toe drinken van mijn ouders. en kinderen komen er toch wel aan. gaan ze stelen of sturen ze een oudere jongen naar de winke.

bloempje

Newbie
Daar ben ik het dus echt niet mee eens dat de grens naar beneden zou moeten. Alleen omdat je zelf jonger bent dan 16 wil je dat die grens naar beneden moet. Nu is het 16, tuurlijk kan je aan drank komen als je dat wilt, maar om meteen die grens te gaan verlagen!
Het is op zich wel goed dat ouders bijvoorbeeld samen met je gaan drinken, THUIS, in een bekende omgeving! En niet met al je vriendjes ergens in het geniep en stoer gaan doen hoe veel jij al wel niet op hebt, dat werkt alleen maar averechts!

ruubje

bloempje zei:
Daar ben ik het dus echt niet mee eens dat de grens naar beneden zou moeten. Alleen omdat je zelf jonger bent dan 16 wil je dat die grens naar beneden moet. Nu is het 16, tuurlijk kan je aan drank komen als je dat wilt, maar om meteen die grens te gaan verlagen!
Het is op zich wel goed dat ouders bijvoorbeeld samen met je gaan drinken, THUIS, in een bekende omgeving! En niet met al je vriendjes ergens in het geniep en stoer gaan doen hoe veel jij al wel niet op hebt, dat werkt alleen maar averechts!

Ik ben het met je eens wat betreft het drinken met je ouders. Als je daarmee begint word je eerder vrijgelaten te drinken en weet je dus beter hoe je met drank moet omgaan. Als je toestemming hebt, zal je je minder snel bezatten. Denk maar eens aan de schoolfeesten van vroeger. Alle kinderen die thuis niet mochten drinken bezatten zich volop, terwijl ikzelf gewoon een leuke avond had met drank.

A

Anonymous

Gast
zijn volgens mij weinig discotheken en cafe's die erg streng controleren of je wel 16 bent. En ze vragen lang niet overal naar id. Dus denk dat de wet veeeeel strenger is dan de sociale norm.

Jeller

Badass junkie
ruubje zei:
Freek zei:
ruubje zei:
Omdat ik zelf 14 ben. Nee haha. Omdat ik vind dat als je 14 bent je al oud en wijs genoeg bent om te drinken. Bovendien drinkt bijna iedereen toch al op die leeftijd en begin je de cocktails te ontdekken op schoolfeesten en de eerste keren uitgaan.
Ik vind dit niet, want als je 14 bent, ben je nog een kind en kan je ook miner goed tegen drank, je gaat je ook vlugger willen bewijzen.
Veel gasten vna die leeftijd lusten zelfs geen bier en drinken hun play mùet cocktails en breezers

Bal0n

Badass junkie
ruubje zei:
Freek zei:
ruubje zei:

Oud en wijs genoeg op je 14e? Er zijn mensen van alle leeftijden die kampen met alcohol verslaving en problemen om trand hun alcohol gebruik.

Als je 14 ben, ben je zeker nog te jong om verantwoordelijk met drugs om te gaan, ook met alcohol.

Jij zegt dat iedereen toch al op zn 14e drinkt, maar wat nou als je de leeftijdsgrens naar 14 brengt, is het dan niet zo dat iedereen begint te drinken op hun 12e?

Je moet wel even stil staan bij de gevolgen eh :wink:.

Ik denk dat dit altijd een discussie zal zijn. Kinderen van 14 denken dat ze verantwoordelijk genoeg zijn.

Die mensen van 14 denken dat ze stoer zijn door van die drink wedstrijden aan te gaan en zich zelf echt half dood drinken. Vervolgens worden ze afgevoerd naar het ziekenhuis.

Af en toe vraag ik me af waarom de grens niet omhoog gaat.
Voorbeeld. Mijn broertje van 16 loopt heel gezellie tegen al zn vrienden op te scheppen dat ie een fles passie kan leeg drinken binnen een half uur. Het is onder de 15% dus mogen ze het verkopen aan 16 jarige. Leuk en mn ma mag zn kots opruimen.

:wave:

Bal0n

Badass junkie
***Puppy*** zei:
Ik denk dat dit altijd een discussie zal zijn. Kinderen van 14 denken dat ze verantwoordelijk genoeg zijn.

Die mensen van 14 denken dat ze stoer zijn door van die drink wedstrijden aan te gaan en zich zelf echt half dood drinken. Vervolgens worden ze afgevoerd naar het ziekenhuis.

Af en toe vraag ik me af waarom de grens niet omhoog gaat.
Voorbeeld. Mijn broertje van 16 loopt heel gezellie tegen al zn vrienden op te scheppen dat ie een fles passie kan leeg drinken binnen een half uur. Het is onder de 15% dus mogen ze het verkopen aan 16 jarige. Leuk en mn ma mag zn kots opruimen.

:wave:

Je zegt nu iets heel anders dan net :confused:

BacingsPen

Badass junkie
LOL!!!

Toen ik zelf nog 14 was, vond ik het dood normaal om te drinken...
ik dronk op m'n 12e al een biertje thuis dus... maar toen ik het ook eens op straat ging doen, en mijn ouders kwamen er achter, verboden ze het!

Vanaf die tijd ben ik veel meer op straat gaan drinken(ik was toen 13 dus dacht niet echt over de gevolgen na) en toen ik 14 was dronk ik elke week minstens 6 bier... Soms ook grote hoeveelheden(zonder problemen)

Ook als het slecht ging op school ging ik een paar biertjes drinken...

Kortom het was met mij helemaal de verkeerde kant op aan het gaan! Ik ben nu gelukkig wat ouder geworden en drink zeker niet meer zo vaak en veel(wat er voor zorgt dat dus niet meer zoveel kan hebben, maar dat is weer een ander verhaal :P )

Emo

Bewuste gebruiker
jah dat hebk gemerkt ben :grin:

mja, khad laatst ook hele fles passie op, maar niet in 5 min ofzo, lkkr rustig gedronke, jointje dr bij, zwaar van de kaart maar nix geen problemen, en zo hoort ut :beer:

en wat die grens betreft, 16 jaar houden, want kinderen van 14 jaar (wask zelf ook toen k me eerste biertjes dronk) zijn egt niet verantwoordelijk, khad de 1ste keer 5 bier op, en heb uit mijn raam gekotst, hoe bedoel je verantwoordelijk :rolleyes:

enige verantwoordelijke dr aan was dat k die volgende ochtend me eigen kots van de muren en ramen aant schoonmaken was, enof k dr van geleerd heb ! :beer:

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik vind het gewoon een stom idee, kinderen van 14 die drinken. Waarom is dat eigenlijk nodig? Wat mij betreft mag die grens eerder omhoog dan omlaag!

smokingnick

idd laat die grens maar op 16 zitten.. , als kinderen van 14 ECHT alcohol willen dan gaan ze inderdaad stelen of iemand anders vragen om voor ze te hale, maarja als je de grens op 14 zet dan heb je dus veel en veel meer kinderen die zich helemaal lamzuipe.. loopt denk k zwaar uit de hand dan :P

Ik begon met drinken toen ik ongeveer 14 was , kreeg het gewoon mee in de albert hein :P op me 16e deedt ik het echt met regelmaat, drinken op school. elke dag dronken. Zelfs met de ochtend. Maargoed ze moeten inderdaad gewoon de regel op 16 houden. Ookal kunnen 14 jarige al met gemak aan drank komen als ze dat zouden willen. Zo streng waren ze in mijn tijd niet opzich. En opgepakt voor drinken? nee nooit, volgens mij gebeurt dat ook niet zo snel.Teminste, ik heb er nooit problemen mee gehad. Groete altijd meneer de agent met een fles appelliquer in me linkerhand.

BacingsPen

Badass junkie
Ik wou verder nog zeggen dat ik toen ik 14 was, ook erg onverantwoordelijk bezig was... Ik rookte toen regelmatig een sigaret :rolleyes: Ja das inderdaaf wel heel erg! Ook veel drinken deed ik regelmatig, maar dat was minder erg denk ik.(iedere ontverantwoordelijke jongere van 14 drinkt wel eens omdat hij of zij niet w eet waar die mee bezig is en het daarom juist vaak en in grote hoeveelheden wil uit proberen.)

En zo zit het :wink:

Neej, je kan beter verslaafd zijn aan spacecake:P En dan af en toe is een tijdje stoppen. Dat is nog het minst schadelijke om te doen lijkt me toch:P

A

Anonymous

Gast
Ik heb wel gemerkt dat verbieden of verkeerde voorlichting averechts kan werken.
Natuurlijk denken 14jarigen dat ze verantwoordelijk genoeg zijn, dat d8 ik ook toen ik zo jong was(ben nu 17 maar nu zie ik pas wat ik toen fout deed).
Maarja tegen pubers kan je moeilijk op, hormonen komen op, stoer doen voor vrienden of voor de grote jongens.

Laat de leeftijdsgrens lekker staan, en als je zooooooo graag drank wilt, kan je heus wel iemand lief aankijken daarvoor.

spacekonijn

Badass junkie
sowieso idioot dat ouders hun kinderen opvoeden met alcohol en niet met paddo's en cannabis..
vind je het gek dat er zoveel alcoholisten zijn als je zo jong begint.
het mag dan wel zo geaccepteerd zijn , maar als je gewoon ff (nuchter) over alcohol nadenkt stelt het nou ook weer niet zo weinig voor.
maargoed drink zelf ook best vaak , maar ben 19 op mn 14e deed ik dat heel zelden. maar goed ook denk ik :)

blowen mag wel naar 16 , alcohol 16 sterke drank 18 vind ik wel een goede.

BacingsPen

Badass junkie
mja, idd belachelijk!

En Cannabis naar 16...

Mja, dat was voor mij wel de goede leeftijd (al begon ik al op m'n 14e :P) Maar toch zouden ze het wel 18 mogen laten. Sommigen zijn op hun 16e er nog helemaal niet klaar voor namelijk! (op 18e soms ook nie :P )

dallandra

Wijs gebruiker
ik ging al uit op mn 14e..en toen dronk ik dus ook al ja.
ik ben 21 en mijn antwoord staat er dus niet bij...
dus ik heb ook niet gestemt!

Bovenaan