ALD-52

tomz0r

Badass junkie
Heeft één van jullie wel eens van ALD-52 (N-acetyl-LSD) gehoord? Ik ben best benieuwd naar ervaringen met deze drug. Het klinkt namelijk erg goed en komt in Amerika al veel voor op LSD-zegels. Ook in de jaren 60, toen LSD illegaal werd werd dit ook weleens als de 'legale' versie gebruikt. Helaas ben ik het nog niet tegen gekomen. Het schijnt minder paranoia te veroorzaken en voor een grotere euforie te zorgen dan LSD. Het schijnt gewoon van LSD gemaakt te kunnen worden, maar het is wel een ingewikkeld proces.

Effects

In TiHKAL, Shulgin touches briefly on ALD-52 in entry 26, LSD. His writings are vague, second hand accounts, saying doses in the 50-175µg range have resulted in various conclusions. One found that there was less visual distortion than with LSD and it seems to produce less anxiety and was somewhat less potent than LSD. Another report claimed it was more effective in increasing blood pressure. Yet another could not tell them apart.

It has the same characteristics as LSD, but supposedly "without the anxiety, tenseness, and other problems inherent to it".

----------------------------

In The Hallucinogens by Hofmann and Osmond (1967), ALD-52 (D,L-acetyllysergic acid diethylamide) is listed as having a lower (approximately 1/5) intravenous toxicity (in rabbits), a lower (approximately 1/:sunglasses: pyretogenic effect, an equal psychological effect in man, and double the antiserotonin effect as compared with LSD.

-----------------------------

ALD might actually have advantages over
LSD, reducing any side effects but achieving a stronger trip.
Measurements of brain waves while people were taking the two drugs
showed that while LSD produced brain waves associated with intense
concentration and anxiety, ALD produced brain waves showing a more
relaxed mental state.

-------------

According to the _Psychedelics Encyclopedia_, ALD-52 is rather commonly
found on the street sold as LSD-25. However, it also claims that ALD-52
is actually a smoother trip than LSD. Either way, ALD-52 tends to
decompose into LSD-25 rather quickly, so I really doubt the quality is
changed that much.

Klinkt interessant, niet? :wave:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dit is wel een aardig filmpje van Neurosoup over ald-52:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/X8gu9NnqtJw&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/X8gu9NnqtJw&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

_Kat_

Bewuste gebruiker
Je zult ALD-52 (anagram voor LAD-25) nergens aantreffen aangezien het snel weer verdampt naar LSD. Volgens mij was het ook niet makkelijk te maken en bovendien: Ik heb die hele angst van LSD nooit gehad. Wel met paddo's maar nooit met LSD. Dus dat ligt eerder aan de persoon dan aan de stof.

vogel

Bewuste gebruiker
_Kat_ zei:
Je zult ALD-52 (anagram voor LAD-25) nergens aantreffen aangezien het snel weer verdampt naar LSD. Volgens mij was het ook niet makkelijk te maken en bovendien: Ik heb die hele angst van LSD nooit gehad. Wel met paddo's maar nooit met LSD. Dus dat ligt eerder aan de persoon dan aan de stof.

Geen medicijn meer nodig, geen plantleraren meer nodig. Ik ben mijn eigen leraar, en mijn lichaam is het medicijn! :grin:
ja hoor een medicijn ,, voor welke ziekte ,, waar ben je van genezen , van die vleermuis?
jij heb makkelijk praten ,, .jij lijd niet aan een chronische degeneratieve ziekte

ALD-52 ,, komt toch tegenwoordig niet meer voor,,
kwam toch alleen voor in de hippietijd

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat Shulgin in diezelfde entry in TIHKAL had gezet, is de suggestie dat LSD-25/ALD-52 het equivalent is van Psilocine/Psilocybine, oftewel beide stoffen worden omgezet naar dezelfde andere stof zodra ze in je lichaam zitten. Dit zou betekenen dat elk waargenomen in verschil psychologisch is, of simpelweg doordat geen twee trips hetzelfde zijn.

Een mevrouw Cole van Neurosoup schept graag op over wat ze allemaal wel niet heeft gebruikt, ik heb haar boek gekocht, en het is nogal wat :P
Ik gelooof dat ze begon met 1000 ug ALD-52.

azgaza

Badass junkie
Ik had ook vernomen dat het in je lichaam gewoon omzet in LSD dus dat het vinden er van de moeite niet waard is en het in principe subjectief is.

Angramar Temenos

Badass junkie
Zou het best willen proberen, zelfs als het verschil subjectief is, kan het verschil nog steeds interresant zijn.. Net zoals ik de oude maya's zou willen proberen, ook al is het gewoon dezelfde stof.

Bovenaan