Algemeen Urine/Bloedtest Topic!*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qocaïne

Badass junkie
Ey flash.. dit is een behoorlijk nare situatie.

Volgens mij heeft de dokter een beroepsgeheim, dat wil zeggen dat hij wel met jouw de resultaten mag bespreken, mocht hij sporen vinden van drogerende middelen etc.
Maar dit niet met je moeder mag bespreken..

ik weet het niet cker.. sterkte in ieder geval!

wel balen dat je moeder een afspraak heeft gemaakt.. kan je er niet onderuit komen?

flash kieke

Wijs gebruiker
Qocaïne zei:
Ey flash.. dit is een behoorlijk nare situatie.

Volgens mij heeft de dokter een beroepsgeheim, dat wil zeggen dat hij wel met jouw de resultaten mag bespreken, mocht hij sporen vinden van drogerende middelen etc.
Maar dit niet met je moeder mag bespreken..

ik weet het niet cker.. sterkte in ieder geval!

wel balen dat je moeder een afspraak heeft gemaakt.. kan je er niet onderuit komen?

Moest wel een afspraak,anders had ik geen doktersbriefje voort school :P

caatje

Badass junkie
Wat wordt verstaan onder beroepsgeheim/zwijgplicht?
Beroepsgeheim/zwijgplicht
Artsen, verpleegkundigen en andere medewerkers van het VU medisch centrum zijn gebonden aan de zwijgplicht, die deel uitmaakt van de beroepsethiek (beroepsgeheim). Dit betekent dat zij zonder uw schriftelijke toestemming geen informatie over u mogen verstrekken aan personen of instanties die niet bij de behandeling zijn betrokken.

Hulpverleners die bij uw behandeling zijn betrokken mogen - ten behoeve van uw behandeling - onderling wel gegevens uitwisselen. Als dat voor de behandeling nodig is mogen de hulpverleners ervan uitgaan dat u in dat geval instemt met het uitwisselen of verstrekken van informatie.

ff voor je gegoogeld. Ik neem aan dat voor Belgie de zelfde wetten zijn als het over beroepsgeheim gaat
bron

Gala

Experimenterende gebruiker
schranziewanzie zei:
dokter moet zwijgen
tenzij uw moeder achter een test heeft gevraagd en jij minderjarig bent

Zelfs in zo'n situatie mag de dokter de uitslag niet aan iemand anders vertellen dan aan de gene die getest is.
Dat is tenminste in Nederland zo.
Ik weet dit zeker omdat ik het hier ooit uitgebreid met mijn huisarts over gehad heb. Hij is nl. ook de arts van m'n ouders :wink:
Het is zelfs zo dat je huisarts je niet op drugs mag testen als je moeder daarom vraagt (dit geldt natuurlijk niet voor jonge kinderen; in NL. ligt de leeftijdsgrens hiervoor op 12 of 14 jaar).

Eerlijk gezegd denk ik niet dat jouw arts je wil gaan testen op drugs.
Een drugtest is namelijk bijna altijd een urinetest.
Waarschijnlijk gaat hij je bloed testen omdat hij aan een bepaalde waarde (HB-gehalte) in 't bloed kan zien of er ergens in het lichaam een ontsteking zit. Want een ontsteking zorgt er voor dat het HB-gehalte in je bloed daalt en als dat zo is, krijg je anti-biotica voorgeschreven en is het binnen 10 dagen allemaal weer ok.

Maak je alsjeblieft niet te druk!
Je dokter mag niks en gaat niks tegen je moeder zeggen hoor!
En als je daar toch nog aan twijfelt, kan je 't daar nog even met hem over hebben.
Succes!

minn

Badass junkie
Zeg het anders gewoon tegen die dokter. Zeg ik ook tegen de mijne. en dat begrijpt ie goed.
Bel hem anders eventjes op voor de zekerheid.

Wortel

Bewuste gebruiker
minn zei:
Zeg het anders gewoon tegen die dokter. Zeg ik ook tegen de mijne. en dat begrijpt ie goed.
Minn jij blowt alleen :confused: Dat zal die dokter wat boeien :P Kieke heb ut over pep kzou ook para worden als er dan bloed werd geprikt :P

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Bij gebruik van speed (amfetamine) moet men rekening houden met een aantoonbaarheid van 48 tot 72 uur, als je helemaal zeker wilt zijn moet je er 1 week voor uit trekken. :wink:

Solidius

Badass junkie
need^weed zei:
Bij gebruik van speed (amfetamine) moet men rekening houden met een aantoonbaarheid van 48 tot 72 uur, als je helemaal zeker wilt zijn moet je er 1 week voor uit trekken. :wink:

Tenzij je een stofwisseling van een 90 jarige hebt is het gewoon na 72 uur uit je bloed.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Solidius zei:
need^weed zei:

Tenzij je een stofwisseling van een 90 jarige hebt is het gewoon na 72 uur uit je bloed.

ik heb dit gevraagd bij zo'n drugs info lijn, maar het heeft ook temaken met dikheid sommige mensen hebben nou een maal een slome stofwisseling zoals sommige dikke mensen en dan duurd het bijv 4 dagen voordat het uit je bloed is.

ps niet zo sarcastisch :rolleyes:

roaren*

Bewuste gebruiker
schranziewanzie zei:
dokter moet zwijgen
tenzij uw moeder achter een test heeft gevraagd en jij minderjarig bent

jup idd, en het is dan nog niet zeker ofdat de dokters je testen op drugsgebruik, ze kunnen ook op vitamine tekort testen enzo, en als je minderjarig bent mag de dokter het vertellen tegen je ouders. zo is het in belgie

minn

Badass junkie
slipperman zei:
minn zei:
Minn jij blowt alleen :confused: Dat zal die dokter wat boeien :P Kieke heb ut over pep kzou ook para worden als er dan bloed werd geprikt :P

SORRY HOOOOOR
\ :rolleyes:

alsof je die dokter niet kan bellen en gewoon zegt: ik wil niet dat de informatie die ze uit mn bloed halen zonder toestemming van mij wordt doorgespeeld aan mn ouders?
daar zou die dokter echt wel rekening mee houden hoor, of t nou om pep gaat of om wiet

Wortel

Bewuste gebruiker
minn zei:
slipperman zei:
minn zei:

SORRY HOOOOOR
\ :rolleyes:

alsof je die dokter niet kan bellen en gewoon zegt: ik wil niet dat de informatie die ze uit mn bloed halen zonder toestemming van mij wordt doorgespeeld aan mn ouders?
daar zou die dokter echt wel rekening mee houden hoor, of t nou om pep gaat of om wiet
Excuses aanvaard :sunglasses:

BacingsPen

Badass junkie
Ik ben aan het proberen om een Algemeen Urine/bloedtest topic te maken, aangezien er onnodig al een stuk of 10 over zijn...

Hoe ik dit het handigst kan gaan doen moet ik nog ff uitzoeken, suggesties?!

caatje

Badass junkie
SpacingBen zei:
En kan je dat even in 10 minuten doen?! :grin:

Weet ik veel, je vroeg toch om suggesties? Jij bent mod! Je kunt nieuwe topics ook gewoon sluiten en ze doorverwijzen naar de zoekfunctie ofzo

vogel

Bewuste gebruiker
:hearteyes: hoe zit het met de UC,s van de jellinek
kek met de jellinek,,, {}}{]][[

mag de jellinek doorkleppen dat je bv positief ben op amfetamine???
doorkleppen naar andere instantie,s???

BacingsPen

Badass junkie
caatje zei:
SpacingBen zei:
En kan je dat even in 10 minuten doen?! :grin:

Weet ik veel, je vroeg toch om suggesties? Jij bent mod! Je kunt nieuwe topics ook gewoon sluiten en ze doorverwijzen naar de zoekfunctie ofzo
:grin:
Ja, ik kan inderdaad doen wat ik wil :grin:

Maar dan zou er teveel gesloten worden :P Maarja, eens kijken hoe het bevalt dan :grin:

Rain

Bewuste gebruiker
Zolang het onderzoek niet word opgericht specefiek om drugs in je bloed te zoeken zal hij het geheim houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan