1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

alle drugs vrij is een verdedigbare stelling

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door autysd, 12 feb 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ok ook restricties voor export inderdaad. Maar ik bedoelde geen verdere regulatie voor de Nederlandse consument dan dat we nu ook voor alcohol of sigaretten.

2. autysd

autysd Bewuste gebruiker

wat ik me wel kan voorstellen is, dat de ziekteverzekeringen een move gaan maken

3. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Als je export strafbaar stelt zullen de meeste mensen het niet doen.

Het zou kunnen dat de zorgverzekeraar ons ergens wil naaien. Ik ben dan ook voor het terugbrengen van het ziekenfonds en gewoon de premie obv de kosten van vorig jaar. Geen bullshit met eigen risico en pakketten. Gewoon iedereen zorg en we betalen samen.

4. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Wat zou er verbeteren aan legalisatie alle drugs?

Veiligheid? Je kan alles laten testen doe je dit niet tja eigen probleem
    Kom je aan met ik koop op feest oid EIGEN SCHULD als je wat verkeerds hebt

Veiliger aan koop? Goede dealers gaan van mond tot mond en moet raar lopen wil
    Zo iemand troep verkopen en dan nog geldt altijd laten testen

Ij zie alleen nadelen hogere prijs evt registratie omtrent hard drugs inkopen wn de te hoge prijs
    Vraag voor de gein is aan iemand wat medicinale wiet kost
    Dat is legale wiet:

5 gram SIMM 18 kost in de apotheek circa € 44,-. De kostprijs van BMC is € 35,60 en de vergoeding voor het werk van de apotheek bedraagt ongeveer € 6,-. Over het totaal wordt 6% btw in rekening gebracht.
    5 gram Bedrocan kost in de apotheek circa € 50,-. De kostprijs is € 41,25 en de vergoeding voor het werk van de apotheek bedraagt ongeveer € 6,-. Over het totaal wordt 6% btw in rekening gebracht. En dat is vele malen zwakker als normale wiet en de shop test echt wel wat ze inkopen beleave me

5. autysd

autysd Bewuste gebruiker

voor mij, zouden de 4 voordelen zijn:
    -dat het legaal is
    -dat ik alles probleemloos kan vinden
    -dat ik het direct heb, na de betaling
    -dat ik weet wat ik koop, inclusief de werkzame stof(fen) en de exacte hoeveelheid, gewicht :stoned:

6. Liefhebbertje

Alleen punt 1 is een voordeel
    Alle 3 de andere:

Alles is te vinden jou dealer kan je aan alles helpen anders ze vriendjes wel
    Gelijk heb je moet er dan toch ook heen? Dealer rijd naar je toe terwijl jij lekker je biertje drinkt
    Bij een goede dealer heb je ook precies de info wat je koopt wat erin zin en hoeveelheid werkzame stof en gewicht

Meestal haal ik groot dus schoon
    Soms moet ik er 1 laten komen vraag hem wat zit er alllemaal in wat is het gewicht
    Ik krijg altijd eerlijk antwoord bvb hij verkondigde altijd 1g ik vroeg hem ist 1 g nee man januarie
    Mindere maand zit nu tussen 0.9-0.95
    Ik bestel naturel is het dat wel ja man niet versneden
    Heb labtest erop gedan en hij was indd niet versneden

Oftewel zoek een goede dealer
    Ze zijn er echt!

7. SkittlesAndMe

Niet waar, GHB en LSD kun je bijvoorbeeld niet meer laten kwantificeren omdat dit te duur is. Ze doen hiervoor alleen nog een zuurtestje wat je geen zekerheid geeft.

en toch gebeurt het.. mond op mond is natuurlijk bullshit want het gaat inderdaad 99 van de 100 keer goed waardoor een dealer een goede naam krijgt, uiteindelijk kan elke dealer een keer pech hebben en een verkeerde batch kopen. Jij vertrouwt je dealer misschien, maar vertrouw je ook degene bij wie de dealer koopt? En degene die daar weer achter staat? Je kent de keten niet, dus je kunt er niet op vertrouwen.

Daarnaast weet jij waarschijnlijk ook wel dat de meeste mensen niet laten testen. Het is veel moeite. Je koopt iets bij een dealer, dan moet je tijdens openingstijden naar een testcentrum, het kost je een beetje drugs en het duurt een week. Als je iets kunt kopen waarvan je weet dat de kwaliteit goed is, is dat een stuk veiliger. Bij een dealer weet je dat nooit, bij legalisatie wel.

Privacy is een regel die je kunt opnemen in de legalisatie. Ik ben voor legalisatie maar tegen registratie. Als het geregistreerd wordt blijft de zwarte markt groot want niemand wil dat de overheid precies weet hoeveel drugs hij/zij gebruikt.

Tsja je vergelijkt nu wel appels met peren. Medicinale wiet wordt op een heel andere schaal geproduceerd dan wiet in de coffeeshop. Daarnaast wordt voor medicinale wiet vrij veel onderzoek en verbetering gedaan. Mensen die medicinaal gebruiken willen ook vaak niet stoned worden maar gebruiken het voor pijnstilling dus de verhoudingen in die wiet liggen anders.

Verder betaal je nu een hoop voor de risico's die de dealer/producent neemt. Ik denk dat de prijs dus niet zo heel veel zal afwijken.

En hoe weet je dat die dealer de waarheid spreekt?

Dat zegt ook niks.

Kijk naar hoeveel moeite je moet doen om goede coke te krijgen bijvoorbeeld. 71% van de cocaïnesamples ingeleverd bij het testcentrum bevat levamisol. Dat is bijna driekwart van de coke!!! Kun je wel zeggen dat het goedkoper is op de zwarte markt en dat je alleen een goede dealer moet vinden, maar als 71% van de samples versneden is met levamisol, zul je dus statistisch gezien 3x een versneden gram moeten kopen voor je iets vind wat niet versneden is met levamisol. Dan kan het nog steeds versneden zijn met iets anders. Ben je dus al heel wat geld kwijt om een goed grammetje te vinden. En wie zegt dat de volgende ook weer goed is...

Kwaliteit is dus absoluut een reden om te legaliseren. Er is niet voor niks een testcentrum. Mensen worden genaaid aan de lopende band.

EDIT en dan heb ik nog niet eens iets verteld over de strafbaarheid bij groot inkopen, wat voor veel mensen ook een rem is

8. Liefhebbertje

Ghb en lsd was ik nog niet op de hoogte bedankt voor de info

Ik weet toevallig hoe de keten loopt en die loopt al 20+ jaar nooit problemen
    En als je testen teveel koeite vind moet je niet zeiken.
    Wtf is nou 0.100mg of een pilletje kom op
    Is dat erger om te missen en daarom je leven op het spel te setten

Privacy helemaal eens met je

Ik denk het wel legale wiet kan nooit tegen 3-5,5k aangeboden worden zelfde kwaliteit bestaat gewoon niet

Hoe je dat weet is simpel teouw blijven als je een goede heb twijfel je test je het uitslag niet naar wens spreek je hen aan en vraag je hem heel duidelijk hoe gaan we dit oplossen

Nou sorry hoor blij met 71% en fucking levamisol! dan moet je dus doorzoeken
    Dit is geen opscheppen ik heb altijd 82+ van het blok flakes if kristal heb ook de afspraak
    Samen in kist hij slot ij slot na test ist oke 80+ is oke houd die het geld lager gaat het terug

Het is allemaal mogelijk in nl echt waar en je schrikt je de pleuris hoe goedkoop het ineens is
    Zoek columbo's of peruaanse contacten geen ander volk

9. SkittlesAndMe

Je hoeft mij niet te overtuigen, ik begrijp het wel. Bij beleid maken moet je echter kijken naar hoe de burger zich gedraagt en soms moet je de beslissing voor de burger maken omdat zij de erstandige beslissing zelf niet maken.

Als jij een goede dealer hebt en de hele lijn van productie tot verkoop kent ben je waarschijnlijk een van de tientallen tot hooguit honderden in Nederland. Dealers geven dat niet prijs...

Daarnaast het feit dat zo veel versneden is geeft wel aan hoe de markt in elkaar zit. Misschien kun jij van geluk spreken met je contacten maar de meeste gebruikers dus niet. Daarnaast verkopen dealers meestal maar een f een beperkt aantal middelen. Ikzelf gebruik bijvoorbeeld tal verschillende soorten. Mijn drugs komt denk ik wel via meer dan 20 verschillende kanalen en daar ben ik niet de enige mee.

Je kunt dus niet alleen naar je eigen situatie kijken als je wilt beoordelen wat het beste voor het land is.

10. Liefhebbertje

Je hebt het lampje boven me hoofd aangezet!
    Het is indd niet vanzelf sprekend dat mijn situatie voor een ander ook kan
    Ik antwoord teveel vanuit mijn eigen situatie
    Je hebt 100% gelijk

11. autysd

autysd Bewuste gebruiker

nog 3 factoren, los van vorige discussies

1. practisch, ik woon in belgie en heb nog nooit een dealer gezien :smoke:
    2. het is de bedoeling dat nederland en belgie toch minstens al op een lijn zitten
    3. en onze initiatieven positief effect hebben in Brussel... :rockband: :rock:

12. Snuifduifie

Snuifduifie Experimenterende gebruiker

Ik vreet 300mgs weg

13. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

Dus?
    Vind je stoer he?

Azarius vaporizers and accessories
Laden...