Alles over 4-FMP

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb inmiddels een nieuwe besteld door een tip van iemand hier. :wink: Dit keer een goede voor wat meer geld en nauwkeurig op milligrammen. Normaal ben ik ook meer van goedkoop is duurkoop en dat gaat ook hier vast weer blijken.

De euromunten zagen er schoon uit. En de meeste euromunten kwamen precies of bijna overeen met wat ze moesten wegen. Alleen die 1 euromunt zat er dus 60 milligram naast, waarvan ik nu ook wel goed inzie dat dat veel teveel is als je een stof wilt afwegen die rond de 140 mg moet zijn voor een normale dosis. :wink: M'n bestelde weegschaal heeft er echte gewichtjes bij en die vertrouw ik toch wel wat meer, omdat die ervoor zijn bedoeld. En met geld gaan mensen toch ruig om. Als je die krassen er soms op ziet (maar ja, dan zou 'ie juist minder moeten wegen :wink: ).

Maar zoals je zegt is een goede weegschaal sowieso een goede investering. Zeker nu ik net wat begin met RC's proberen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Verstandig :)

Mag ik vragen welke je precies hebt gekocht? Wanneer de mijne het begeeft ben ik namelijk ook wel van plan om voor een wat duurdere te gaan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
ooscaar zei:
Verstandig :)

Mag ik vragen welke je precies hebt gekocht? Wanneer de mijne het begeeft ben ik namelijk ook wel van plan om voor een wat duurdere te gaan.
Zeker. De Scale On Balance CT-250. Krijgt ook overal erg goede reviews, dus kijk maar even rond.

Astroyana

Newbie
Goed topic, begint toch wel een populaire drug te worden.
Maar ik mis alleen in de opening post een stukje over de grootte van de dosis.

Timmie94

Bewuste gebruiker
de dosis wordt denk ik veelal door de gebruiker (de gebruikers op dit forum) zelf bepaald omdat deze de poeder los kopen en zelf afwegen.
over het algemeen kan je denk ik wel stellen dat een normale dosis tussen de 140-160 mg is. 160-180 als redelijk hoog gezien kan worden, en boven de 180mg wordt het wel sterk. boven de 200mg gaan zitten is echt sterk en eigenlijk af te raden.

bovenstaande baseer ik overigens puur uit eigen ervaringen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En voor een beginner, is het dan goed om even laag te beginnen met 100 mg? Of is dat echt te weinig en kun je dan beter meteen beginnen met 140?

ooscaar

Wijs gebruiker
100 mg base is een goede dosis, maar er gaat aardig wat 58% poeder in omloop als ik het goed heb, waardoor dan 172 mg 58% poeder een goede dosis is. Ook zal er veel in omloop zijn wat tussen de 58% en 80% zit, wat weer een andere goede begindosis geeft maar meestal zit de juiste dosis 4-fmp dat tussen de 100 en 125 mg denk ik.

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mindless zei:
En voor een beginner, is het dan goed om even laag te beginnen met 100 mg? Of is dat echt te weinig en kun je dan beter meteen beginnen met 140?
100 mg lijkt mij te weinig, ook voor een beginner. Bij 4-FMP is het aan te raden om gelijk een goede dosis te nemen, omdat bijnemen vaak weinig toevoegt en over het algemeen een veel zwaardere kater oplevert. Ik raad aan om te beginnen met 140 mg.

Timmie94

Bewuste gebruiker
ja het ligt er natuurlijk aan hoe zuiver je 4f is, maar over het algemeen is de 4F van hoge kwaliteit.
ik weet niet op hoeveel % de jouwe getest is Mindless, maar als het 70% plus is dan zou ik voor een eerste keer 140mg nemen.

bijnemen is eigenlijk uit den boze ja met 4f want dat resulteert voornamelijk in het veeeeeeels te lang wakker blijven waardoor je echt een erge kater kan verwachten. ikzelf reken er eigenlijk altijd wel zon beetje op dat ik pas 12u na inname weer kan slapen :rolleyes:

ooscaar

Wijs gebruiker
80% is het maximumpercentage voor 4-fmp las ik laatst in een ander topic. Dat verklaart waarom mensen min of meer dezelfde effecten ervaren van pillen getest op 110 mg 4-fmp en capsules gevuld met 140 tot 190 mg, uitgaande van een puurheidsrange van 58%-80%. Wat dat betreft zullen velen ook 100 mg een goede dosis vinden en moet dit dus niet worden onderschat. Als je een 4-fmp pil van 110 mg getest hebt, kun je deze in een keer innemen, maar anderhalf is dan toch echt te veel voor de meesten.

Wat je dus hoort over dat mensen 180 mg innemen: dan weet je bijna zeker dat die niet 180 mg freebase is want dit is echt te veel voor zo goed als iedereen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb het dus nog niet getest, Timmie. Het is wel van een betrouwbare vendor en op 't label staat dat 't de hcl variant is. Geen idee dus hoe puur die van mij is.

Ook heb ik inmiddels m'n nieuwe milligram weegschaal binnen. Erg handig ding, met gewichtjes, pincet en handige schaaltjes waarmee je bepaalde 'substanties' :wink: goed kunt wegen mbv de tare optie. Er zit zelfs een soort tuitje op die schaaltjes, zodat je het goed in een capsule kunt gieten! Wel apart, was dat het bijgeleverde 20 gram gewichtje ook als 20 gram af te lezen was op dat ding, maar dat het bijgeleverde 50 gram gewichtje maar zo'n 35 gram weergaf. :confused: Misschien kan jij hier wat duidelijkheid over verschaffen Psychedelibee, aangezien jij hem ook hebt?

Ik heb 'm al wel gecalibreerd en daarbij gaf hij 'pass' aan. Hoe werkt dat calibreren precies? Want die gewichtjes zijn toch ook niet exact 20,000 en 50,000 gram? Of wel?

ooscaar

Wijs gebruiker
Bij het calibreren kijkt hij eerst hoeveel druk er op het plaatje staat wanneer er geen gewicht op staat. Vervolgens wordt er gekeken naar de hoeveelheid duk bij 20 gram dus 20000 mg. Het drukverschil wordt gemeten, gedeeld door 20000 en dan heb je de hoeveelheid druk die gelijk moet staan aan 1 mg gewicht. Vervolgens wordt de druk gemeten en aan de hand daarvan geschat aan hoeveel gewicht dit gelijk zou moeten staan aan de hand van het calibreren. Als je dus weer het gewichtje gaat meten, komt de druk op het gewichtsplaatje exact overeen met de druk die volgens het calibreren overeen moet komen met 20 gram, dus krijg je een gewocht van 20 gram. Of het precies goed is weet je niet, maar je kunt er wel van uit gaan dat de fout bij jou weegschaal minimaal is, aangezien de zwaartekracht in Nederland overal zo goed als gelijk is en je toch een aardige weegschaal hebt gekocht. Uiteraard maakt het niet zoveel uit als het gewichtje een paar mg lichter of zwaarder is, want per mg scheelt dat dan echt amper ten opzichte van een 'perfect' gewichtje van exact 20 gram.

Wel vreemd dat hij die 50 gram weegt als 35 gram. De meest logishe verklaring lijkt me dat het gewichtje dan ook echt 35 is. Eventueel kun je hiervoor contact opnemen met de webshop/winkel waar je de weegschaal hebt gekocht.

Fool

Badass junkie
De meest logische verklaring lijkt mij dat de weegschaal niet zo hoog aan kan en dat ze gefaald hebben bij het uitkiezen van de juiste meetgewichten. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat het 50g gewicht als 35g werd geregistreerd is best gek, maar dat was neem ik aan voordat je hem gecalibreerd had? Na het calibreren zouden die gewichten met afwijkingen van max 2 a 3 mg wel op het aangeven gewicht uit moeten komen. 50g zou die gewoon moeten kunnen laten zien, want dat is het maximale bereik voor die weegschaal. Dat ding is zo gevoelig dat ik hem zelf eigenlijk altijd wel even test met het 20g gewicht voor gebruik. Wijkt die dan meer dan 3mg af, dan calibreer ik hem weer (tenzij ik ergens grammen van moet afwegen, dan accepteer ik de afwijking vaak). En als ik dingen moeten afwegen van onder de 30mg dan calibreer ik hem eigenlijk standaard. Daarbij pas ik de pootjes ook standaard aan om hem weer waterpas te krijgen, dat scheelt ook gigantisch in de nauwkeurigheid.

Goede en heldere uitleg over de werking van calibreren Ooscaar, ik wilde het zelf gaan uitleggen adhv lineare regressie en concentraties etc maar dat is wellicht een beetje te wiskundig voor een forum. Mocht je nog wel uitgebreide en technische uitleg willen Mindless dan kun je hier en hier eens kijken. Terugkerend op jouw vraag of die gewichten dan exact op de mg 20 en 50g zijn, nee waarschijnlijk niet. Echter zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat de afwijking van de calibreer gewichten acceptabel is voor de accuratesse van de weegschaal. De afwijkingen in de metingen die je dan krijgt zullen vermoedelijk te verwaarlozen zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb 'm meerdere keren gecalibreerd (met telkens een 'pass'), maar hij blijft raar doen met dat 50 gram gewichtje. En het is zeker wel 50 gram (en niet 35 of zo), omdat mijn oude weegschaal wel ongeveer 50 gram aangeeft. Deze nieuwe moet inderdaad ook gewoon 50 aan kunnen geven. Het 20 gram gewichtje zit er inderdaad zo'n 2 a 3 milligram naast, dus die doet 'ie goed. Maar bij dat 50 gram gewichtje gaat hij all over the place, net weer 44 gram en dan blijft 'ie ook niet stilstaan, maar wordt 't steeds minder. Ik denk echter dat 'ie wel goed werkt, als ik zie hoe hij steeds 't zelfde zegt bij dat 20 gram gewichtje.

En nog een leuke verrassing toen ik net thuiskwam. Ineens deed 'ie 't niet meer op batterijen. Ook andere getest, maar helemaal niets. Toen zag ik een ingang voor netstroom en toevallig had ik nog een oude adapter voor een oude mp3 speler, met zo'n smal plugje en ik dacht ik probeer het gewoon en het werkte... Maar ja, toch niet echt de bedoeling. Die netstroom ingang zit ook net zo geplaatst dat die kap niet meer goed omhoog kan. -_-

Het blijft dus nog even prutsen. :P

En inderdaad goede uitleg Ooscaar!

Fool

Badass junkie
Heeft dat ding niet gewoon een klap teveel (misschien onderweg?) gehad? Na dit verhaal zou ik hem niet meer durven vertrouwen. :confused:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, ik vertrouw het eerlijk gezegd ook niet helemaal nee. Hij zat wel enorm goed verpakt met allemaal piepschuim, maar ja...

Edit: ding doet nu op netstroom ook niets meer. Dan moet 'ie maar terug. Misschien dan nog maar een stuk duurdere kopen... Vind 't sowieso allemaal wat el cheapo aandoen (goedkoop plastic en zo) voor toch 65 euro. Maar goed, als 'ie werkte dan had ik daar verder geen probleem van gemaakt hoor. :wink:

Verder iemand nog suggesties voor de wat meer pro weegschalen? Ik moet toch iets goeds hebben, anders kan ik m'n RC poeders ook wel wegdoen. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Balen zeg! Die is duidelijk niet goed inderdaad. Ik heb dezelfde en die werkt perfect.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik zou de goedkoopste eens proberen, van dx.com. Met deze is echt helemaal niets mis naar mijn ervaring. Mocht die ook niet goed zijn, pas dan zou ik overwegen een duurdere te kopen. Een duurdere weegschaal is misschien een tikkeltje overdreven, aangezien mijn ervaring en ook die van andere mensen op internet best positief is over die goedkoopste van dx.com. Een labweegschaal schiet denk ik een beetje het doel voorbij, althans zo denk ik erover.

Edit: aangezien die van Psychedelibee wel goed werkt, lijkt het mij het handigst om gewoon een nieuwe op te laten sturen. Het lijkt mij het meest logisch dat je gewoon pech hebt gehad, waarschijnlijk doet de volgende het wel lijkt mij.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb dus al een goedkopere en wilde nu juist een meer hoogwaardig ding. Maar goed, je hebt gelijk dat het misschien het beste is om 'm gewoon om te ruilen voor een goed exemplaar. Ik was gisteren ook gewoon wat pissed omdat je toch aardig wat geld betaald en er dan weer achteraan moet. :wink: Ik heb ook al wat gezocht naar alternatieven in deze range, maar die zijn er bijna niet. Ik hoef natuurlijk ook niet een lab kwaliteit ding van duizenden euro's. :wink: Wel zag ik de pro versie van deze Scale On Balance op internet, maar die zie ik nergens op een Nederlandse site te koop staan. Dikke 100 euro en zo te zien van een stuk meer hoogwaardige materialen gemaakt (ben een beetje allergisch voor dat glossy speelgoed plastic en slordige afwerking, niet dat het ook maar iets met de werking van het apparaat te maken heeft, maar het viel me toch wat tegen voor dat geld).

Het gebeurd me de laatste jaren ook net wat te vaak dat dingen al heel gauw kapot gaan. Alsof er minder en minder gelet wordt op bouwkwaliteit. Of ik heb gewoon dikke pech, kan ook. :wink:

Fool

Badass junkie
Ik zou inderdaad ook gewoon je winkelier aanschrijven, dit is een ondegelijk product.

En weegschalen zijn nou eenmaal duur, voor 65euro kun je ook niets meer dan el-cheapo verwachten. :P

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fool zei:
Ik zou inderdaad ook gewoon je winkelier aanschrijven, dit is een ondegelijk product.

En weegschalen zijn nou eenmaal duur, voor 65euro kun je ook niets meer dan el-cheapo verwachten. :P
Is ook weer waar, maar het voelt net zo 'speelgoed' als die dingetjes voor 20 euro en daar was ik wat verbaasd over. :wink:

Fool

Badass junkie
Volgens mij is het enige verschil met die 20-euro dingen dat ze van dealextreme komen en in massa's verkocht worden. Maarja, dat durf ik ook niet zeker te zeggen. :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Als je het zo beschrijft, lijkt het mij het beste om je geld terug te vragen en een goedkopere proberen, die ook nauwkeurig is op de mg. Deze is best aardig, en als ik zo je beschrijving hoor lijkt het me ook van dezelfde kwaliteit als jouw weegschaal... http://www.dx.com/nl/p/digital-precisio ... auNQb11HqA

Mocht je alsnog niet tevreden zijn, dan kun je natuurlijk ook een duurdere nog kopen, was alleen zonde van de 20 euro dan. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Die van deal extreme ziet er vergelijkbaar in kwaliteit uit, dus ik zou inderdaad je geld terugvragen en die halen.

Qua materiaal klopt het inderdaad dat het allemaal goedkoop plastic is maar voor dat geld kun je ook niet anders verwachten eigenlijk , zolang ze verder wel gewoon goed werken vind ik dat persoonlijk prima voor het af en toe afwegen van een stofje. Anders ga al snel veel meer dan €100 betalen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Hoe lang duurde het voordat je de weegschaal binnen kreeg? Ik ben benieuwd of het nog steeds zo lang duurt.

ooscaar

Wijs gebruiker
Helenas zei:
ooscaar zei:
Hoe lang duurde het voordat je de weegschaal binnen kreeg? Ik ben benieuwd of het nog steeds zo lang duurt.
Ja wel zeker 2 weken
Dat valt wel erg mee, het duurde wel eens maanden tot een jaar of zo namelijk. Er zijn verhalen van mensen die een telefoonhoesje bestelden maar deze pas binnenkregen toen ze hun volgende telefoon al hadden. Vraag me toch af wat er in zoveel tijd allemaal met je pakketje moet gebeuren dan haha

Timmie94

Bewuste gebruiker
Is over het algemeen redelijk veilig, zoek een vendor die er betrouwbaar uitziet. De 4FA die in Nederland getest wordt is niet of nauwelijks vervuild/versneden.

Voor alle zekerheid zou ik het zelf wel nog even laten testen

Helenas

Bewuste gebruiker
ooscaar zei:
Helenas zei:
ooscaar zei:
Ja wel zeker 2 weken
Dat valt wel erg mee, het duurde wel eens maanden tot een jaar of zo namelijk. Er zijn verhalen van mensen die een telefoonhoesje bestelden maar deze pas binnenkregen toen ze hun volgende telefoon al hadden. Vraag me toch af wat er in zoveel tijd allemaal met je pakketje moet gebeuren dan haha
Oh wauw haha dat is wel apart!

kingdalton

Belezen gebruiker
Hallo,

Wij gaan binnenkort naar Sziget en een maat van me is van plan om 4-fmp te nemen. Hij dacht dat het wel kon om aan het begin van de week een halve dosis te nemen en aan het eind van de week.

Nu weet ik precies hoe dat gaat, dat word in totaal meer dan "een" dosis maar uitgaande ervan dat het wel een dosis blijft lijkt het me niet slim om twee keer een half portie 4-fmp naar binnen te werken. Het ontbreekt me alleen aan argumenten, iemand een idee hierover of maak ik me druk om niks?

Helenas

Bewuste gebruiker
kingdalton zei:
Hallo,

Wij gaan binnenkort naar Sziget en een maat van me is van plan om 4-fmp te nemen. Hij dacht dat het wel kon om aan het begin van de week een halve dosis te nemen en aan het eind van de week.

Nu weet ik precies hoe dat gaat, dat word in totaal meer dan "een" dosis maar uitgaande ervan dat het wel een dosis blijft lijkt het me niet slim om twee keer een half portie 4-fmp naar binnen te werken. Het ontbreekt me alleen aan argumenten, iemand een idee hierover of maak ik me druk om niks?

Wat is voor jullie een halve dosis? Denk bij mezelf dan aan 80 mg ofzo. Denk niet dat hij daar veel van zal merken. Is toch leuker om het gewoon 1x goed te doen? Weet niet hoe veel schade het doet om in een week 2x een halve dosis 4fmp te doen maar het lijkt me vooral gewoon niet zo leuk!

kingdalton

Belezen gebruiker
Helenas zei:
Wat is voor jullie een halve dosis? Denk bij mezelf dan aan 80 mg ofzo. Denk niet dat hij daar veel van zal merken. Is toch leuker om het gewoon 1x goed te doen? Weet niet hoe veel schade het doet om in een week 2x een halve dosis 4fmp te doen maar het lijkt me vooral gewoon niet zo leuk!

Klopt redelijk de 80mg. Daardoor gaat die waarschijnlijk meer nemen maar wil die de tweede keer alsnog gebruiken. Ik had hier ergens keer op forum iets over twee keer een lage dosis xtc achter elkaar en dat werd ook afgeraden, ik kon het alleen nergens meer vinden.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
kingdalton zei:
Helenas zei:

Klopt redelijk de 80mg. Daardoor gaat die waarschijnlijk meer nemen maar wil die de tweede keer alsnog gebruiken. Ik had hier ergens keer op forum iets over twee keer een lage dosis xtc achter elkaar en dat werd ook afgeraden, ik kon het alleen nergens meer vinden.
Ik kan uit ervaring zeggen dat je 80mg 4-FA wel degelijk merkt, hoewel het allemaal redelijk subtiel is. 4-FA is op zichzelf al een behoorlijk subtiele drug en neem je zo'n kleine dosering dan zal het als een milde pep ervaring aanvoelen. Als je het rustig aan wilt doen en de discipline hebt het daarbij te laten dan is het prima, maar als je goed los wilt gaan dan is het wel te weinig.

Daarbij is het sowieso af te raden om 2 keer in een week 4-FA te nemen, onafhankelijk van de dosering. Ook kleine doseringen geven je lichaam en hersenen een klap waarvan je zult moeten herstellen. In een week ben je simpelweg gewoon nog niet hersteld van die eerste dosis. Wat op het totaal schadelijker is, 1x volle dosis of 2x halve dosis, daar kunnen we alleen maar over speculeren want dat is gewoon niet bekend.

Los van de schade denk ik wel dat het leuker is om gewoon 1x een volle dosis te doen. Een halve dosis is merkbaar maar subtiel wanneer je dat de eerste keer doet, amper een week later zul je er dus nog minder van voelen.

Bovenaan