Amsterdamse smartshops vrezen paddoverbod

zou er een verbod op de paddo,s komen?

• ja

Stemmen: 0 0,0%
  • nee

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    0

Moker

Bewuste gebruiker
Amsterdamse smartshops vrezen paddoverbod
18 juli 2007, 08:11

AMSTERDAM - De smartshops in Amsterdam vrezen voor een verbod op paddo' s. Na een reeks incindenten met de paddenstoel overweegt minister Klink van Volksgezondheid een verbod. Woensdag wordt hier een beslissing over genomen.

ziet er niet best uit, maar even afwachten dus. :(

Play_bunny

Wijs gebruiker
TimKGB zei:
denk niet dat dit echt komt :)

Mischien wel strengere regels bij de verkoop van paddo's.

Hoezo denk je dat het er niet komt?

Van mij hoeft er geen verbod te komen, inderdaad misschien wel strengere regels (hoe wil je die trouwens handhaven?), maar toch denk ik dat het er wel komt, is niet vanuit druk van de Nederlandse politici, dan is het wel van de buitenlandse politiek die hier druk op uitoefent. Het buitenland wil toch graag zien dat hier dingen op het gebied van drugsbeleid veranderen en al die voorvallen (waarvan er 2 twijfelachtig zijn) met toeristen maken het er voor Nederland niet makkelijker op om zo door te blijven gaan.

Jan janssen

Bewuste gebruiker
Het komt dan in het illegale circuit terecht, en de staat heeft er geen controle meer op, strengere regels zullen worden toegepast in de zin van.. betere voorlichting aan toeristen of gewoon helemaal niet aan toeristen verkopen :) :mrgreen:

dit is meer wat ik hoop dan ik denk... :P maar als t zover is ga ik een mooi kweeksetje aanschaffen :mrgreen:

Serenity

Badass junkie
Strengere regels, laten we dat in ieder geval maar hopen. Maar op wat voor regels doelen ze dan?
Leeftijdsgrens omhoog naar 21?

Serenity

Badass junkie
Ja idd, een bepaalde portie per klant. Hmm.. Ik wacht het wel af wat ze doen, ik ben benieuwd.
Maar zoals eerder gezegd, als het straks onder de opiumwet valt, zijn ze nog verder van huis. Dan komt het op de zwarte markt, en kunnen er meer misverstanden ontstaan over het gebruik van paddo's, wat misschien resulteert in nog meer ongelukken..

zommes

Badass junkie
Gewoon verkopen aan buitenlanders verbieden. Dan verdwijnen al die slechte toeristen smart-shops en zijn we ook van al die irritante drugstoeristen af.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Volgens mij zag ik Pasqueli van hier gisteren op tv in de smartshop staan :)

Gewoon verbieden paddo's en allemaal massaal zelf gaan kweken,je hebt er niet veel stroom en warmte voor nodig zoals bij wiet dus detectie door de vrienden in blauw is onmogelijk.

azgaza

Badass junkie
In de krant van gisteren (NRC handelsblad) stond dat de kans het grootst is dat er een leeftijdsgrens van 18 jaar komt, en een vermindering van het aantal smartshops, maar dat het dus niet illegaal wordt omdat ze zich toch gelukkig (een aantal partijen dan) realiseren dat ze in het illegale circuit al h elemaal geen invloed hebben.
Ik heb geen zin het hele bericht over te typen, maar ik verwacht dus dat het wel mee zal vallen omdat nu ook dat met die hond al weer tegenbewezen is enzo.

Inge

Newbie
Bij elk incidentje moet we met zijn allen weer meer in bescherming worden genomen. Wat een oznin.

Psilo

Bewuste gebruiker
Ik snap uberhaubt niet waarom je paddestoelen legaal zou mogen kopen. Psilocybine staat op lijst I en paddestoeltjes mogen anders dan wiet overal verkocht worden.

Ik ben bang dat bij onze alpha-denkende politici vooral het "naruurlijke" aspect meespeelt.

Juultjuh

Experimenterende gebruiker
neeeeeeeeeeeeee :openmouth:

zo niet leuk :P of ze moeten speciale hotels maken waar je mag trippen ofzo dat er niks kan gebeuren :P
Dus geen afkick kliniek ...
haha wat een fantasie eigenlijk :wave:

Tazzie

Experimenterende gebruiker
Qocaïne zei:
als mensen er dan echt niet mee om kunnen gaan, verbied die verdomde paddestoelen dan maar! :(

Waarom moet de "verstandige" meerderheid weer lijden onder het achterlijke gedrag van een paar personen ?

Ik vind dit net ff te makkelijk. Echter ik zou er niet van staan te kijken als de NL politiek het helemaal vebied.

Goanaut

Bewuste gebruiker
Dat verbod gaat er aan komen inderdaad, misschien niet binnen een maand, maar toch. Helaasch.

Jaimie

Belezen gebruiker
Kan iemand het bevestigen of het verbod er nu komt,want als Belg zijn wij niet op de hoogte van de paddo discussie in Nederland,zou wel sneu zijn als het verbod er komt :(

Osi`

Bewuste gebruiker
zommes zei:
Gewoon verkopen aan buitenlanders verbieden. Dan verdwijnen al die slechte toeristen smart-shops en zijn we ook van al die irritante drugstoeristen af.
Yeah right, alsof nederlanders ook verantwoordelijk paddo's kunnen gebruiken? In ieder land zullen wel een paar snullen zitten die niet weten wat ze doen. En daarbij haalt dat geen zak uit.
Mooie oplossing, maar dat doet er nog niets aan toe en dat helpt het probleem ook niet.

Had best wat slimmers van u verwacht :wink:

The Used

Bewuste gebruiker
zommes zei:

Een beetje te oppervlakkige stelling zou ik zeggen. Ik vind dat iedereen de kans zou moeten krijgen het te kunnen proberen. Als je zelfs natuurlijke empathogenen gaat verbieden, dan belemmer je in zo danige staat de vrijheid dat binnenkort niks meer legaal is en dat de overheid zelfs met prive leven gaat bemoeien, wat voor mij nog ondenkbaar is....

Anyway, ik vind dat ook onze drugstouristen zouden mogen kopen, echter wel goede voorlichting zou er moeten komen.

Het is namelijk discriminatie, om aan Nederlanders wel te verkopen en aan buitenlanders niet. En LANG niet alle buitenlanders gaan onvoorzichtig om met drugs, sterker nog vele zijn veel voorzichtiger dan Nederlands....:grin:

speeseend

Wijs gebruiker
Juultjuh zei:

of ze moeten speciale hotels maken waar je mag trippen ofzo dat er niks kan gebeuren :P

Niet eens zo'n gekke fantasie. Zolang er goede controle en voorlichting is, zal de kans op problemen geminimaliseerd worden, tenminste, dat denk ik!

Kijk maar naar de landen waar ze de wiet verbieden; daar zijn tóch meer problemen dan in ons land met het gedoogbeleid.

Naar mijn mening is legalisatie is de oplossing!

Supervlieg

Wijs gebruiker
Juultjuh zei:

zo niet leuk :P of ze moeten speciale hotels maken waar je mag trippen ofzo dat er niks kan gebeuren :P

hmja.. Maar dat kan wel vreemde situaties opleveren aangezien je toch het beste kan trippen in een vertrouwde omgeving :)

Lekker de weg kwijt in een voor jouw onbekend hotel :rolleyes:

Bovenaan