Lekkere, rustgevende omgeving, wierookstaafjes met zacht rustig geurtje voor als je thuis bent! En even buiten een wandelingetje is ook heerlijk.
En geef je over. Je kunt ook iets heel zoets eetbaars of klaarleggen, daar kan je het effect wat verminderen, als je het te heftig vind.
Muziekje erbij. Maak een voor jou prettige omgeving. Met voor jou vertrouwde mensen.
En ik ben ook altijd best beetje bang, voor wat komen gaat,ben ooit in het bos beland met mijn ex, en dan bedoel ik midden in het bos, we waren met auto, dus dat was nog beetje veilig dat we daarin konden schuilen, de trip deed sneller zijn intrede dan verwacht in de middle of nowhere. Dus we moesten stoppen. Het was heel akelig, want telkens herhaalde zich hetzelfde ritueel. Als we de auto uit durfden, hoorden we telkens wolven (achteraf gewoon waakhonden, want we stonden voor een hek bij mensen die in the middle of nowhere woonden! Maar we renden kei hard steeds terug naar de auto. Om steeds toch weer die auto uit te stappen! Wolven te horen en weer terugrennen enz. enz. Totaal de realiteit kwijt. Toen hebben we iemand gebeld, die ons beetje werkelijkheid terug kon geven, maar helaas nam hij niet op. Toen dachten we dat de wereld alleen uit ons twee bestond, dat iedereen was vergaan!

Toen zijn we heel dicht tegen elkaar aan gaan zitten en armen om elkaar heen en ogen dicht. Rustige muziek opgezet, toen kwam het goed. Daarna jaren niet meer gedaan. Maar wel het verlangen ernaar blijven behouden. Maar ik denk als het begonnen is steeds van het is toch schitterend, dat je dat mee kan maken door bepaalde middeltjes. Vind een bepaald soort prettige makheid, en laat me meevoeren. Geniet van al die mooie kleurtjes, patroontjes, en geef je over. Laat je meevoeren door je trip. En geniet van het moois.Treed met beide beentjes die schitterende kleurrijke visueelrijke wereld in. Die realiteit ben ik nooit volledig meer kwijt. Ik weet onder de trip, dat ik na uurtjes trippen ik weer teruggetript wordt naar de werkelijke wereld. Weer een geweldige belevenis rijker. Elke keer weer is het uniek! Heerlijk toch!?!