angst voor trippen

space P's

Newbie
ik heb een bad trip gehad, het was mijn 3e trip, ik vond het zo kut dat ik niet meer durf te trippen, heeft iemand tips over hoe ik het reizen weer onder de duim kan krijgen? alvast bedankt

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Goed in je vel zitten voor je gaat trippen, een bad trip is meer een weerspiegeling van je negatieve gevoelens of angst.
En met je trip meegaan, niet tegenstribbelen, geef je gewoon lekker over...

Lambik

Experimenterende gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Goed in je vel zitten voor je gaat trippen, over...

dat moet je dus standaard wezen ,
voor de rest gewoon niet bang zijn en je gewoon lekker laten gaan!
en denken het is na 1 uurtje toch weer over :mrgreen:

en voor dat 1e uurtje kan je je toch wel laten gaan :mrgreen:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Lambik zei:
Psycho_Chrono zei:
Goed in je vel zitten voor je gaat trippen, over...

dat moet je dus standaard wezen ,
voor de rest gewoon niet bang zijn en je gewoon lekker laten gaan!
en denken het is na 1 uurtje toch weer over :mrgreen:

en voor dat 1e uurtje kan je je toch wel laten gaan :mrgreen:

Meeste trips duren toch wel wat langer dan een uurtje hoor, tenzij het om salvia ofzo zou gaan.

Lambik

de TRIP is toch dat de hel los breekt of zijn het ook nog de dingetjes erna? :P

xplusif

Trippen duurt idd uren lang.
Weet niet zo veel van Salvia, maar volgens mij werkt dat wat korter dan andere hallicunerende middelen.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
xplusif zei:
Weet niet zo veel van Salvia, maar volgens mij werkt dat wat korter dan andere hallicunerende middelen.

Ja salvia werk meestal maar een kwartier tot een half uur volgens velen.

matthijs

Badass junkie
Psycho_Chrono zei:
xplusif zei:

Maar het is wel fokking heftig.
Heb zelf nog nooit een trip mogen meemaken (10 keer gerookt zonder effect) maar het schijnt echt gigantisch heftig te zijn. Dit is niet iets wat je zomaar eventjes kan doen omdat het zo kort duurt...

raging_bull

Bewuste gebruiker
matthijs zei:
Psycho_Chrono zei:
xplusif zei:

Maar het is wel fokking heftig.
Heb zelf nog nooit een trip mogen meemaken (10 keer gerookt zonder effect) maar het schijnt echt gigantisch heftig te zijn. Dit is niet iets wat je zomaar eventjes kan doen omdat het zo kort duurt...
Dat klopt ja, na Salvia ben je wel weer nuchter, maar ik kan me voorstellen dat je blij ben naderhand dat je niets hoeft te gaan doen.. (school / werken)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
space P's zei:
ik heb een bad trip gehad, het was mijn 3e trip, ik vond het zo kut dat ik niet meer durf te trippen, heeft iemand tips over hoe ik het reizen weer onder de duim kan krijgen? alvast bedankt

Kun je wat meer hierover vertellen? Waarom kreeg je deze bad trip (kwam het meer van binnenuit, of door omstandigheden van buitenaf)? Je denkt blijkbaar dat het nog eens fout zal gaan, maar waarom denk je dat? Zoek eerst eens uit wat precies je angst is.

Als je niet meer durft te trippen is het misschien wel het verstandigste om er helemaal mee te stoppen, in ieder geval tot deze angst verdwenen is. Je zou wat boeken over trippen kunnen gaan lezen. Ervaringen van andere mensen kunnen je allicht helpen.

xplusif

Ben het helemaal met Sweet_Shadow eens.

Waar ben je bang voor

En hoe komt het dat je niet meer durft te trippen.

Mvg

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Meestal is een bad trip een directe reflectie van hoe jij je precies voelt. Zorg dat je de volgende keer veel beter in je vel zit en dat niemand om je heen je loopt te fokken, dan is de kans op een bad trip al kleiner. Wat ook helpt is om je goed voor te bereiden en je goed te gaan realiseren dat je lekker chill gaat trippen :)

^_^

Bewuste gebruiker
Trippen op wat? Ligt nou aan mij of vermeld deze persoon niet eens waar hij een bad trip op heeft gehad? Lekker nuttig topic dit dan....afvalbak ofzo.

Djo

Badass junkie
Lekkere, rustgevende omgeving, wierookstaafjes met zacht rustig geurtje voor als je thuis bent! En even buiten een wandelingetje is ook heerlijk.
En geef je over. Je kunt ook iets heel zoets eetbaars of klaarleggen, daar kan je het effect wat verminderen, als je het te heftig vind.
Muziekje erbij. Maak een voor jou prettige omgeving. Met voor jou vertrouwde mensen.
En ik ben ook altijd best beetje bang, voor wat komen gaat,ben ooit in het bos beland met mijn ex, en dan bedoel ik midden in het bos, we waren met auto, dus dat was nog beetje veilig dat we daarin konden schuilen, de trip deed sneller zijn intrede dan verwacht in de middle of nowhere. Dus we moesten stoppen. Het was heel akelig, want telkens herhaalde zich hetzelfde ritueel. Als we de auto uit durfden, hoorden we telkens wolven (achteraf gewoon waakhonden, want we stonden voor een hek bij mensen die in the middle of nowhere woonden! Maar we renden kei hard steeds terug naar de auto. Om steeds toch weer die auto uit te stappen! Wolven te horen en weer terugrennen enz. enz. Totaal de realiteit kwijt. Toen hebben we iemand gebeld, die ons beetje werkelijkheid terug kon geven, maar helaas nam hij niet op. Toen dachten we dat de wereld alleen uit ons twee bestond, dat iedereen was vergaan! :confused: Toen zijn we heel dicht tegen elkaar aan gaan zitten en armen om elkaar heen en ogen dicht. Rustige muziek opgezet, toen kwam het goed. Daarna jaren niet meer gedaan. Maar wel het verlangen ernaar blijven behouden. Maar ik denk als het begonnen is steeds van het is toch schitterend, dat je dat mee kan maken door bepaalde middeltjes. Vind een bepaald soort prettige makheid, en laat me meevoeren. Geniet van al die mooie kleurtjes, patroontjes, en geef je over. Laat je meevoeren door je trip. En geniet van het moois.Treed met beide beentjes die schitterende kleurrijke visueelrijke wereld in. Die realiteit ben ik nooit volledig meer kwijt. Ik weet onder de trip, dat ik na uurtjes trippen ik weer teruggetript wordt naar de werkelijke wereld. Weer een geweldige belevenis rijker. Elke keer weer is het uniek! Heerlijk toch!?! :wave:

Bovenaan