1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

(Anoniem) Hulp nodig?

Discussie in 'Verslaving' gestart door Helper, 20 mei 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Helper

Helper Newbie

Hallo,

Professionele Hulp zoeken en/of krijgen voor jezelf of voor anderen bij een verslaving is vaak een moeilijke stap.

Ik heb zelf erg lang geworsteld met een verslaving. (Achteraf gezien) ben ik al verslaafd geraakt op het moment dat ik voor het eerst een biertje nam. In het gebruik van verdovende middelen ben ik grenzeloos geweest. Het was nooit genoeg. Alles wat me kon verdoven gebruikte ik.

Mijn hoofdmiddel was ghb. Toen ik besefte dat de situatie onhanteerbaar was geworden, heb ik (veel te laat) de stap durven zetten om professionele hulp te zoeken.

Door behandelingen heb ik mezelf terug gevonden en geniet ik nu elke dag van het leven, vrij van elk middel wat me kan verdoven.

Graag wil ik uitdragen wat ik geleerd heb, omdat ik dat iedereen gun. Het leven is mooi! Zoveel mooier dan bij het gebruiken van verdovende middelen.

Heb je vragen met betrekking tot het gebruik van alcohol en/of drugs, voor jezelf of voor iemand anders? Mail me dan. Dit mag uiteraard ook anoniem. Ik doe dit vanuit mezelf en ben niet aangesloten bij een organisatie of wat dan ook.

verslavinghulpnodig@outlook.com

2. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Ik heb eigenlijk alles wel al geprobeerd.

3. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Heb je hem ook al gemaild?

4. MeejheM

MeejheM Badass junkie

nee, op zich komen mijn verslavingen prima overeen met mijn werk en ritme, dus ik kan me geen persoon voorstellen die de verandering zal helpen.

Ik heb een AA-sponsor, NA-sponsor, verslavingsarts, psychiater, case-manager van de ggz, verslavingscoach en nog wat lui die momenteel even op de bank zitten. mis ik nog wat?

5. Exceptional Insight

Ik ben benieuwd of dit zo'n guru/oplichter is. Zeg, Helper, geef je ook Ayahuasca ceremoniën?

6. Helper

Helper Newbie

Dat komt omdat je de juiste personen al hebt. Ikzelf kom op NA meetings.

Waarom ik dit bericht geplaatst heb, is dat sommige mensen nog niet een stap kunnend durven zetten richting een meeting of richting professionele hulp. Ik weet zelf hoe moeilijk dat is. Dus ik doe dit vanuit goede wil en vanuit niks anders. Mensen die bij een meeting komen en het programma volgen, zullen mij misschien beter snappen

7. Helper

Helper Newbie

Nee dat ben ik niet. Ik volg het programma van NA. Ben jij daar mee bekend? Of praat je zomaar wat?

8. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Geen disrespect maar ik zou eerder drugsinfolijn/ Trimbos bellen die hebben er meer verstand van en is ook anoniem.
    Ondanks dat vind ik het wel een goed initiatief van je.

Succes!

9. Exceptional Insight

Daar ben ik wel bekend mee, ja. In de zin van dat ik weet wat het is en doet. Zelf heb ik het niet nodig.

Ook praat ik niet zomaar wat. In het verleden hebben we hier duizendenéén van dit soort posts gehad en daar zaten zo af en toe wel van die "guru's" tussen. Leuk voor het dramagehalte van het forum, maar natuurlijk niet de bedoeling.

10. Helper

Helper Newbie

Thanks man,

Ik snap dat je dat misschien eerder zou bellen, maar meer verstand van vraag ik me af. Ik zou liever iemand willen spreken die zelf ook verslaafd is, dan een instantie. Maar dat ben ik. Het is ook niet mijn insteek om iemand te helpen zoals professionelen dat doen. Maar meer om iemand tips te geven, hoe ze hulp kunnen krijgen, of om vragen te beantwoorden met betrekking tot drugs.

11. Helper

Helper Newbie

Mee eens! En ik ben bekend met die guru's. Ik was jaren lang zelf actief op dit forum :wink:

12. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Excuus voor de late reactie was even druk.

Maar daar heb je ook gelijk in die personen hebben immers ook de ervaring. Zo weet ik ook dat bij sommige of misschien vele hulp instanties mensen werken die zelf ook bijvoorbeeld borderline , autisme of iets hebben en daar nu goed mee kunnen omgaan en hun mede daardoor vaak succesvoller een behandeling kunnen aanbieden.

Kortom ben benieuwd of er al mensen aan je bel hebben getrokken.

13. Helper

Helper Newbie

Ja dat klopt. Ik ben ook een voorstander van professionele hulp. Maar vaak is die drempel nog te hoog om die hulp te zoeken. Dat zeg ik uit eigen ervaring en daarom mogen mensen mij contacten.

Ik ben een aantal keer benaderd inmiddels.

14. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Ik hoop dat er iets nuttigs uit voortkomt.

De professionele hulp, of verslavingszorg hebben in veel steden flinke wachtlijsten. Hier ongeveer 9 of 10 maanden. Dus als Helper je bij de NA binnenkrijgt of anders kan helpen is het geen verkeerd aanbod.

15. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik heb zelf ook ruim 6 jaar dagelijks geblowd. Vele stop of minder pogingen gedaan, maar wilde nooit echt stoppen waardoor het maar niet lukte. Uiteindelijk was ik het helemaal zat en wilde toen ook echt niet meer elke dag blowen, toen ging het eigenlijk heel makkelijk. Nu blow ik alleen nog in de weekenden en als ik niks belangrijks heb en er bovendien ook zin in heb. Soms blow ik dan nog hele weekenden en soms ook weekenden niet. Kan inmiddels ook bij vrienden zitten die blowen zonder mee te doen.

Lang verhaal kort, je moet het wel echt willen. Uit je verhaal maak ik op dat je eigenlijk helemaal niet wilt stoppen of minderen, dan is het echt extreem lastig.

16. Helper

Helper Newbie

Uit welk verhaal?

17. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Oh sorry, dit was een reactie op een ander topic. Ik heb dat op mijn mobiel gepost en blijkbaar op het verkeerde topic geklikt.

18. Helper

Helper Newbie

:grin:

19. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Je bedoelt misbruiken denk ik. Er is niets mis met wat recreatief druggebruik op z'n tijd. :wink:

En verder, als iemand er baat bij heeft prima ga zo door. Pas wel op dat je jezelf niet in vervelende situaties wringt. Als mensen hun verslaving echt heel hoog hebben zitten en bijvoorbeeld misschien wel toe zijn aan een wanhoopsdaad, kun jij misschien wel onbewust de verkeerde dingen zeggen. Je bent tenslotte niet getraind als hulpverlener en mensen bij het Trimbos, Drugsinfoteam en andere organisaties zijn hier wel voor opgeleid.

Onbedoeld kun je het dus erger maken dan het is. Om deze reden bemoei ik me niet meer met dit soort situaties. Zelfs met de allerbeste bedoelingen krijg je te maken met dingen waar je niet tegen opgewassen bent als je dit blijft doen.

20. pittoresk

pittoresk Newbie

Ja, het FACT-team en de crisisdienst! :rockband:

21. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Organisaties als de NA zijn lokaal georganiseerd, en hebben een hoge mate van zelfstandigheid(breng in elk geval 2 euro voor je koffie mee o.i.d.), maar beschikken collectief als lokale afdeling of landelijk over enorm veel eerstehands informatie.

Daarnaast kun je uitzoeken wanneer ze bij jou in de buurt samenkomen en gewoon komen opdagen, zonder wachtlijsten van maanden.

Als je op die manier je probleem wilt aanpakken is het voor de detox wel slim om je huisarts of wie er voorhanden is daarbij te betrekken, maar die zijn vaak wel te overtuigen met goede lectuur.

Na een tijdje ben je over de detox heen en hebben de meeste mensen een zwak moment, als je dan bijvoorbeeld een Sponsor hebt bij de NA kan enorm helpen te blijven gaan. Juist ook het feit dat je je sponsor als je die hebt opzadelt met jou situatie veroorzaakt bij de meeste mensen een soort gevoel van verantwoordelijkheid op persoonlijk niveau, dat maakt het zo effectief.

Als Helper zoiets in gedachten heeft kan dat naast de officiële verslavingszorg toch meerwaarde hebben. En je zal geen verslavingsarts of casemanager/coach vinden die de NA je af zal raden.

22. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Ja maar dat is dus niet wat helper in gedachten heeft. Dat staat hierboven

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - (Anoniem) Hulp nodig
  1. Pistonneke
    Reacties:
    7
    Weergaven: