youperdepoep zei:
ok, maar is het dan een ramp om net iets buiten de stad te gaan wonen? als in de stad net buiten je budget of korte termijnmogelijkheden ligt?
Man, ik zou niets liever dan net buiten de stad wonen, maar daar is helemaal niets te krijgen, alleen te kopen voor een half milioen ofzo. Je woont nog bij papa en mama thuis zeker als je denkt dat het zo makkelijk ligt ? Ik woon nu tegen mijn wil in de stad, en betaal er dus nog voor ook. Hoezo goedkoop net buiten de stad wonen ? In welk land leef jij ?
youperdepoep zei:
en als je dan een pand gaat kraken, dan voorkom je de doorstroom. Dwz je voorkomt dat er andere mensen in kunnen trekken, omdat jij het bezet houdt. Dus de (veelal goedkopere) woningen waar mensen uit zouden trekken komen dus ook niet vrij.
Huh, wtf ???? Hoe heb je deze shit verzonnen ?
Houden krakers de duurdere panden bezet waar mensen anders zouden gaan wonen ? Bij welke krakers ben jij wezen kijken ? De krakers die ik ken wonen allemaal in oude bedrijfspanden. Ik geloof dat ik er niet eens 1 ken die in een woonhuis woont, laat staan een duur woonhuis.
youperdepoep zei:
Bovendien vind ik het ook getuigen van afgunst. 'hij heeft 2 huizen maar gebruikt er eentje niet, nou dan trek ik er toch lekker in. lekker puh'. Ok, het is zo wel erg kneuzig neergezet, maar you got my point.
Zoals ik net heb uitgelegd, het betreft bijna nooit huizen, maar oude bedrijfspanden, ook heb ik uitlegd waarom het goed is dat die gekraakt worden. Afgunst is het van al die lui die tegen krakers zijn omdat "ze niet willen betalen" en "ze niet werken voor hun geld". Klopt, ik ken veel mensen die niet willen werken voor hun geld, maar ze vragen ook geen uitkering aan. Dat is omdat ze principieel tegen heel die poppenkast van een puur op geld gerichte maatschappij zijn. En kraken hoeft ook niet eens hoor, als iedereen zelf mag bouwen wat ze willen is het ook prima, maar dan krijg je krottenwijken dus. Als je puur principieel kijkt is het toch achterlijk dat we niet zelf mogen bouwen wat we willen zonder dat de welstandscommisie en bestemmingsplannen zich ermee gaan bemoeien ? (en bouwgrond daarom op magische wijze 50 keer zo duur word dan toen het landbouwgrond was) Kraken als alternatief voor chaotische krottenwijken vind ik best een redelijke oplossing.
youperdepoep zei:
Dat het asociaal is om panden leeg te laten staan ben ik het mee eens. Dat andermans eigendom tegen wil en zin in gaan gebruiken als de oplossing zien ben ik het niet mee eens. Er zijn duzend andere maatregelen en constructies te bedenken om het 'een jaar leeg laten staan' van een pand minder aantrekkelijk te maken. Maar neem niet in de wet, mensen die inbreken in bescherming.
Laat ze dan die andere maatregelen toepassen, en laat ze dan zorgen dat die mensen ergens anders een dak boven hun hoofd hebben ipv ze 10 jaar op een wachtlijst te zetten. Sterker nog, er zouden geen maatregelen nodig zijn zoals ik net heb uitgelegd. Het zijn maatregelen (bestemmingsplannen shit) die het probleem veroorzaakt hebben.
Ze willen mensen verplichten mee te doen in een maatschappij die ze niet willen. Een maatschappij van hebzucht, afgunst en "succes" over de rug van anderen. Heb jij je nooit afgevraagd waarom je geen keuze hebt, waarom je verplicht mee moet doen in het systeem van het land waarin je geboren bent ? Direct al bij je geboorte word er aangifte gedaan bij het gemeentehuis, vanaf dat moment ben jij al eigendom van de maatschappij met een strak en star systeem waar je niet voor hebt gekozen en wat je niet kan veranderen. Ik denk daar iig al over sinds het begin dat ik kon denken ergens rond mijn 10e ofzo (waarmee ik wil zeggen: dus niet vanaf toen ik moest gaan werken voor mijn geld wat ik niet wilde). Het moet mogelijk zijn in vrijheid te leven op een sociale manier buiten die maatschappij om.
Zelf ben ik ook principieel tegen heel die poppenkast, maar ik ben een zwakkeling die zijn principes opzij zet voor een beetje luxe ja. Daarom doe ik er toch in mee.