Astma + Speed

Tstr

Newbie
Ik heb een vraag, ben er vandaag achter gekomen dat astma en drugs niet goed samen gaan.
Maar nu wil ik graag een keer Methylone (Explosion), XTC en Speed proberen. Zonder de astma medicijnen erbij he.

Maar wat zijn de gevolgen van astma + speed. volgens mij is het zonder de medicijnen wel oke want speed was in de jaren 30 een medicijn tegen astma.

En de gevolgen van Methylone / MDMA en astma. XTC is iets wat ik graag wil proberen maar dan moet ik natuurlijk wel zeker zijn dat dat kan :)

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
Beste Tstr.

Het klop dat speed vroeger als Astma middel werd gebruikt

Omdat speed een vaatverwijdend effect heeft dus ook in je longen
het zet je long blaasjes open en geeft dus een verlichtend effect voor mensen die astma hebben.

En het zelfde geld voor caffeine.
Dus als je een astma aanval heb moet je sterke koffie gaan drinken dat helpt ook om enige verlichting te geven.
:) :)

Tstr

Newbie
@ tipsyflipsy bedankt voor reactie.

Ik moet trouwens zeggen dat ik weinig last heb van astma sinds k begonnen ben met wiet.
is inmiddels half jaartje geleden en heb sindsdien nooit geen astma aanval meer gehad of hoestbuien..

Maar hoe is de combinatie xtc+astma.

donaldduck

Belezen gebruiker
Ik weet niks van astma, maar xtc bevat speed dus ik denk niet dat het heel anders valt, succes met proberen!

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik heb ook astma. Uit ervaring kan ik zeggen dat het geen problemen oplevert om mdma te gebruiken als je maar wel een paar dagen van te voren stopt met je astma medicijn. Let op: dit is een ervaring, geen feit.

dingo

Belezen gebruiker
tipsyflipsy zei:
Beste Tstr.

Het klop dat speed vroeger als Astma middel werd gebruikt

Omdat speed een vaatverwijdend effect heeft dus ook in je longen
het zet je long blaasjes open en geeft dus een verlichtend effect voor mensen die astma hebben.

En het zelfde geld voor caffeine.
Dus als je een astma aanval heb moet je sterke koffie gaan drinken dat helpt ook om enige verlichting te geven.
:) :)

zover ik weet werken amfetaminen bloedvatvernauwend, vandaar ook het beruchte speed-piemeltje...

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Speed heeft enkele sympaticomimetische eigenschappen. Sympaticomimetica zijn stoffen die het actieve gedeelte van het centrale zenuwstelsel stimuleren. Dit leidt onder andere tot een verhoogde bloeddruk, een versnelde hartslag en de voor de astma patiëntjes belangrijke vergroting van het longvolume.

Dat beruchte speed-piemeltje is puur een gevolg van een ontregelde doorbloeding. Je zou ook het tegenovergestelde kunnen krijgen.

Trouwens om je er maar op te wijzen... de luchtwegverwijder anticholinergica en de ontstekingsremmer corticosteroïden zijn zo'n beetje de enige twee door astma patienten gebruikte middelen die geen interactie met speed vertonen.

De overige medicatie is door haar stimulerende werking in combinatie met pep een extra belasting voor je lichaam. Niet echt extreem, maar absoluut de kans op een hartritmestoornis, hersenbloeding of gevaarlijk hoge bloeddruk vergrotend.

Dit is trouwens het zelfde verhaal bij XTC.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
donaldduck zei:
Ik weet niks van astma, maar xtc bevat speed dus ik denk niet dat het heel anders valt, succes met proberen!

*irriteert zich mateloos aan dit soort VERKEERDE uitspraken!!!*

Wat een onzin is dit nou weer!!!! Er zit maar in klein percentage van de pillen speed. Het zit maar in max 10% van de pillen!!

1

Er zit dus bijna NOOIT speed in pillen. Dit soort onzinnige uitspraken moeten echt verwijderd worden hoor! Er wordt gewoon totaal verkeerde informatie gegeven door mensen die er blijkbaar echt geen drol van af weten! Kan echt niet hoor!!!!

1. Bron: Drugs Test. nl - http://www.drugs-test.nl/default18469.html

Ketaboy

Bewuste gebruiker
"Het merendeel van de als XTC gekochte pillen die in het laboratorium zijn geanalyseerd (90%) bevat een XTC-achtige stof (MDMA, MDEA, MDA)"

Mevrouw de Amsterdammer ik kan me je frustratie wel ergens voorstellen.. maar aan de andere kant ook niet. De link met speed is gewoon heel snel gemaakt. Ik vat speed altijd maar wat ruimer op.. meer gewoon tja de xtc-achtige. Ik bedoel tis niet echt een baanbrekend verschil ofzo...

Nu hoor je de term niet meer zo vaak, maar nog steeds wordt XTC in de groep van de psychedelische amfetaminen ondergebracht.

Wat heel kleine variaties op MDMA die je nog wel eens terugziet in een pilletje en hoe vaak op gereageerd wordt:

MDA (3,4-methylenedioxyamphetamine):
De zelfde love fibes alleen toch net wat stimulerender dan MDMA (leuk feitje is dat het wel twee keer zo neurotoxisch is als MDMA). Sinds de jaren zeventig erg in populariteit afgenomen.

MDE or MDEA (N-ethyl-methylendioxyamphetamine):
Minder drang om te socializen en uitbundig gedrag te vertonen dan bij MDMA en tja.. een stuk stimulerender.

MMDA (3-methoxy-4,5-methylenedioxyamphetamine):
Vaak verantwoordelijk voor hallucinaties. Met name wanneer de ogen gesloten worden en je overvallen wordt door beelden.

Spijtig genoeg kom je nog wel eens een pil tegen die als werkzame stof dit erin heeft zitten:

- PMA/PMMA
Heeft niets met MDMA te maken en is ook eerder psychedelisch van stimulerend. Hier hoor je nog wel eens zieke verhalen over.. sterfgevallen, psychoses vanuit het niets, zonder al te veel beweging toch ineens keihard oververhit raken etc.

- mCPP
Tref je ook liever niet aan in je pil. Veel gebruikers ondervinden negatieve effecten zoals misselijkheid, duizeligheid, angsten, hallucinaties, onrust, rillingen en hoofdpijn. Serotoninevergiftiging treed ook veel vaker op (moet je wel een bepaalde antidepressivum slikken of andere pilletjes slikken) en is sowieso ook een stuk onprettiger voor je lichaam dan MDMA

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Of je MDMA in het rijtje thuis vind horen van amfetamine achtige stoffen of psychedelische stoffen lijkt mij een totaal andere discussie. Immers zeg jij zelf al "ik vat speed wat ruimer op".

Het ging mij er om dat iemand zegt: "maar xtc bevat speed". Alsof er in elke pil speed zit. :angry: Dat is gewoon niet zo klaar. Zo ontstaat er veel verwarring over drugs, dat lijkt me nou niet echt nodig... :wave:

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Ghehe jeah, dat is idd wat kort door de bocht. Zou wel chill zijn.. wat meer zekerheid, had laatst een pil met een combi van DXM, Cafeïne, Ketamine, en tot mijn grote schrik beetje Methamfetamine. Vraag me soms echt af hoe dit in hemelsnaam ontstaat.. gewoon kliekjes pillen ofzo :P alles dat nog rondslingert in de bindmiddelgelei kieperen en we zien wel :P

Bovenaan