Ayahuasca en LSD

Voor de derde keer Ayahuasca gemaakt en gebruikt en voor de derde keer uiterst teleurstellend.
Gemaakt van Banisteriopsis caapi en Psychotria viridis volgens recepten op internet. Ik voel wel iets, meditatie wordt iets dieper, voel mijn chakra-energieën wat beter, maar meer niet.

Ik gebruik al 25 jaar regelmatig LSD, vroeger veel, laatste jaren een paar keer per jaar. Af en toe LSA (Hawaian Baby Woodrose), enkele keer San Pedro, enkele keer paddo's.

Ik vraag me af, of ik door het LSD-gebruik zo veel controle over mijn zenuwstelsel heb, dat Ayahuasca weinig invloed heeft. Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben?

Ik heb nog wat van Banisteriopsis caapi liggen en denk er over om eerst deze te nemen en dan bijvoorbeeld LSA of LSD. Ik heb gemerkt dat Banisteriopsis caapi wel bepaalde sjamanistische informatie overdraagt. Heeft iemand ervaring met deze combinatie?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het schijnt wel meer voor te komen dat de het een heel gepuzzel is voordat iemand in staat is om echt potente ayahuasca te brouwen. Ik ben wel benieuwd wat je hoeveelheden zijn. En wat voor recept je gebruikt.

Verder denk ik juist dat naarmate je meer ervaring hebt met psychedelica, het makkelijker is om te 'reizen', dus bijvoorbeeld ook op ayahuasca. Maar goed, ayahuasca is idd wel weer iets anders dan lsd. Maar ik kom op deze gedachte omdat het zo schijnt te zijn dat naarmate je meer ervaring hebt met ayahuasca dat je dan steeds minder nodig hebt om een bepaald effect te verkrijgen.

Ik heb zelf 1 keer ayahuasca gemaakt. En dat was opzich wel geslaagd. Het was niet enorm visueel, maar het was wel zeer reinigend :rolleyes: :grin:. Dus ik heb opzich wel het gevoel dat ik op het goede spoor zit, hoewel ik de volgende keer de verhoudng tussen de caapi en viridis wat zal aanpassen.
Maar ik denk niet dat ik dit in al in de nabije toekomst weer zal ondernemen. Want ik ben voor 1 portie 2 volle dagen bezig geweest! (Dat het iets langer duurde dan verwacht komt wsl vooral doordat mijn electrische kookplaatje blijkbaar niet enorm hard kan. Het inkoken duurde dus het langst.)

Ik heb Banisteriopsis caapi en Psychotria viridis apart verwerkt. 50 gram van elk. De tweede keer gebruikte ik 25 gram Chaliponga inplaats van P. viridis, maar dat deed helemaal niks.
De eerste keer heb ik de ingredienten 3 keer twee uur gekookt in water met citroenzuur, daarna apart ingekookt en apart gedronken. Dat werkte het sterkst. Deze week de ingredienten drie keer twee uur lang op 90 graden verhit met wat azijn en daarna ingedampt zonder te laten koken. Deed iets minder dan de eerste keer. Dat duurt dan wel 2 en een halve dag. Daarna twee bittere drankjes na elkaar opdrinken en dan weinig ervaren. :angry:

Vergelijk ik dat bijvoorbeeld met Hawaian Baby Woodrose: Even met een dremel een paar zaadjes afslijpen, beetje fijnstampen, kokend water er over, klaar is ie.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mijn bereidingswijze heb ik hier vandaan gehaald: http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... 74&t=19937

Maar aangezien ik 2 zogenaamde spirit elixer packs in het geheel heb gebruikt was mijn verhouding caapi/viridis een beetje curieus, namelijk 100 gram caapi en 50 gram viridis. Hoewel je opzich niet té veel caapi kunt gebruiken naar mijn idee, lijkt het me wel een risico dat het reinigende effect (waar caapi voor zorgt) niet helemaal in verhouding is met het trip effect (wat grotendeels door de viridis gebeurt). Met andere woorden, dat iemand bv heel sterk moet overgeven (door de caapi), terwijl hierbij ook veel werkzame stof in het emmertje verdwijnt. :P (overigens ben ik niet van de afdeling-niet kotsen, want ik vind dat, dat juist erg helend kan zijn)

Ik heb overigens het goedje niet in een keer opgedronken, maar verdeelt over 4 borrelglaasjes, die ik met tussenpozen van minstens een half uur tot mij nam. (en ik heb zelfs nog wat overgehouden) Het blijft immers toch best risicovol, zo in je eentje.

Ik heb, zoals je in de link kunt lezen, azijn gebruikt ipv citroensap. Ik gebruikte witte azijn, maar mocht ik het ooit weer is proberen dan ga ik op zoek naar cider vinegar (appelazijn), want dat schijnt beter te zijn. Want er bleef toch nog wel een lichte azijnsmaak aan het goedje zitten, oftewel, het was niet volledig verdampt.

Ik heb redelijk dat recept gevolgt, hoewel ik in totaal wel een ruime liter minder water heb gebruikt (anders werd het echt wat te gortig qua kooktijd) en ik heb grotendeels demiwater gebruikt (ipv gedestilleerd water.) Demiwater is 50 cent per liter, bij de Kruidvat.

Verder heb ik getracht liefde en plezier in de thee te stoppen. Eenieder moet hierbij zijn eigen gevoel volgen. Traditioneel worden er bv helende liederen gezongen.

Mocht ik het ooit weer is ondernemen dan wil ik het ook proberen met 50 gram caapi en 50 gram viridis, of chaliponga (25 gram) want ik hoop dat dan het volume minder is waardoor ik minder water nodig heb.
En ik zit er over te denken om niet 1 keer 3 uur te koken en 2 maal 2 uur. Maar om twee keer 3 uur te koken. Dat scheelt behoorlijk water, terwijl ik vermoed dat potentie niet eens zo heel veel minder zal zijn.

Maar ik denk dat het essentiële onderdeel van dit recept is dat het een avond van te voren al in de week wordt gezet.

Verder heb ik hier nog wat tips weggehaald, ( http://www.ayahuasca.com/?p=11 ) zoals bv dat het nuttig is om een plant bij je te hebben, zeker als je alleen bent.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je er nauwelijks iets van gevoeld hebt, dan zal je het niet juist gemaakt hebben denk ik. Virdis met caapi is nou eenmaal een stuk moeilijker te maken dan andere recepten. mimosa + harmala zaden is veel makkelijker te maken, dus probeer dat eens.

Op internet staat wel hoe te maken.

Bovenaan