Ayahuasca-ritueel

TrippyShit

Badass junkie
Hallohallo

ik vroeg me af of er een minimumleeftijd verbonden zit aan deelname van een ayahuasca-ritueel?

Funky Monkey

Badass junkie
Ligt eraan waar je het wilt doen en of je het officieel wilt doen... ik wil je best wel helpen, maar of het dan goed gebeurt weet ik niet :beer:

azgaza

Badass junkie
Ik geloof het niet eigenlijk, maar het zou best kunnen verschillen afhankelijk van waar je het doet, of je het met een sjamaan achtig figuur in een kleine groep zou doen of bij Santo Daime, geen idee.
Ik zou mijzelf er toch nog niet klaar voor vinden dus ik heb ook nog niet echt gezocht.

pieter-b

Wijs gebruiker
Santo Daime lijkt me ZoooOOO erg...
das religie in het extreme...als letterlijke brainwash (drugs + indoctrinatie)
maargoed..ben dus niet zo'n voorstander van religie :wink:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
pipoxyz zei:
Santo Daime lijkt me ZoooOOO erg...
das religie in het extreme...als letterlijke brainwash (drugs + indoctrinatie)
maargoed..ben dus niet zo'n voorstander van religie :wink:

Hier heb ik ook al over zitten denken.. Maar ik zou eens moeten opzoeken of dit zo is bij Santo Daime...

Maar je moet je der zelf bij aansluiten niet? En kinderen van aanhangers, hoe zit dat daarmee ? Ik zou me hier eens moeten over informeren...

ontopic:
volgens mij moet je 18 zijn. Maar bij Santo Daime weet ik het niet zoals je hierboven kan lezen.

erwin krol

Bewuste gebruiker
verwar Santo Daime vooral niet met gewoon Christendom, vooroordelen zijn net zo vervelend tegen drugsgebruikers als tegen religie. Zoals zij ayahuasca gebruiken om zonder tussenkomst van een priester zelf kennis te maken met het hogere, dat werkt en is iets dat iedereen die ayahuasca neemt kan beamen. Sjamanen doe hetzelfde, hetzij soms met een ander doel. De liedjes gaan vooral over liefde en bekeren doen ze ook niet echt.
Als setting voor een kennismaking met ayahuasca kan het sommmige mensen zeker van dienst zijn. Voor jongeren raadt ik het niet aan, die kunnen dat beter met leeftijdgenoten doen in een kleinere setting. Zeker als je de neiging hebt vooroordelen tegen instituten en structuur te hebben.

Ik denk dat niemand van tevoren zal zeggen dat hij ayahuasca met minderjarigen doet, je weet nooit wie de mail verzonden heet nl. Het gebeurt wel.

Lycergic

Belezen gebruiker
Ik heb ooit contact opgenomen met Santo Daime in België , voor is te horen hoe het zat . Iedereen is welkom op de bijeenkomsten , enkel wordt er verwacht dat je van te voren op gesprek gaat , als een soort van inleiding . Nu of ook iedereen er te drinken krijgt , dat weet ik ...

Adrenochroom

Wijs gebruiker
bdk zei:
wil je serieus ayahuasca doen daan?
je kunt beter eerst een paar goede lsd trips doen..

Als je leuk, hard en visueel wil trippen wel ja, maar als je een spiritueele introsepctieve ervaring zoekt is ayahuasca wel wat. Ik heb het overigens nooit gedaan maar het is maar net wat je zoekt...

TrippyShit

Badass junkie
Wou net zeggen. Volgensmij heeft lsd niks met ayahuasca te maken bo. Er zit een verschil tussen een psychedelische trip en een entheogene trip.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
een psychedelische trip en entheogene trip is hetzelfde hoor.

wiki:
The word psychedelic is an English term coined from the Greek words for "mind," ψυχή (psyche), and "manifest," δήλος (delos).

The word entheogen is a neologism derived from the ancient Greek : ἔνθεος (entheos) and γενέσθαι (genesthe). Entheos literally means "god (theos) within", more freely translated "inspired". The Greeks used it as a term of praise for poets and other artists[citation needed]. Genesthe means "to generate". So an entheogen is "that which generates God (or godly inspiration) within a person".

Alleen in andere context gezet.

Maar een trip van ayahuasca en een trip van LSD is inderdaad niet met elkaar te vergelijken.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ayahuasca-ritueel :)

brings back a lot of memories :beer:

volgens mij lag de leeftijdsgrens op 18, maar van origine werd hij door de indiaantjes vroeger, al veel eerder gedaan. Die keken meer naar mentaal-spirituele leeftijd dan naar je lichamelijke leeftijd.

als je spiritueel ingesteld of geinteresseerd bent en je wil jezelf nog beter leren kennen, vooral je onderbewustzijn... het hoe, het waarom en de intenstiteit van je reacties bijvoorbeeld... dan kun je best heel leuk 'spelen'met ayahuasca. Ik zou wel willen adviseren om het niet te doen als je geen moer aan spiritueel gezeik vind ( dan zijn er gewoon veel leukere dingen om te doen :wink: ) of als je net op het pad van zelf(h)erkenning zit weinig 'of juist teveel 'bagage' kan een killer voor zo'n ervaring zijn :wink: ..

voor de mensen met astma word aangeraden enkele dagen vantevoren je medicatie niet te nemen omdat die misselen kunnen tegenwerken.

en volgens mij gold dat ook voor antidepressivica en psychotica en middelen als ritalin en verwanten ( dus speed denk ik ook ) .. alleen moest je daarmee langer gestopt zijn ... een dikke maand tot twee maanden meen ik me te herinneren.

veel plezier met jezelf :wink: het kan je echt heel erg veel inzicht in jezelf en mensen opleveren .. behalve dat het natuurlijk ook gewoon vet cool is :tongueout:

:wave:

edit : ik wist dat ik ergens in mn oude linkenbestanden nog een link had staan erover .. en hij doet het ook nog :)

:smoke:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik denk dat zoals bdk al zei je eerst maar aan de lsd (of andere 'lichtere' (tov ayahuasca) hallicunogene middelen moet..
of heb je al genoeg tripervaring?

dit goedje is niet zomaar iets en je moet hier geestelijk wel echt klaar voor zijn.. informatie inwinnen is natuurlijk goed maar maak geen ondoordachte beslissingen. wacht je kans af...

M'n zus laatste ayahuasca trip bijvoorbeeld was echt een hel. Ze werd geconfronteerd met alle slechte kanten van haar persoonlijkheid. Ze zag zichzelf 4 of 5 keer en elke vorm van haarzelf had één van haar slechte eigenschappen maar dan enorm uitvergroot.

Ayahuasca staat om bekend dat het je dingen/fouten laat zien van je leven.. maar de fout die mn zus maakte was om het niet te acepteren wat ze zag.. ze bleef tegen de ayahuasca vechten omdat ze het niet aankon om zo op de feiten gedrukt te worden. Voor haar was het dus een 12-14 uur durende trip van vechten tegen haar eigen persoonlijkheid.. geen pretje dus.

Daarom zou ik eerst goed inlezen.. ,jezelf voorbereiden(paar maanden is geen overbodige luxe lijkt mij) en sta open en accepteer de kritiek.

Over je vraag of je met 18 jaar mee kan doen..

bij de Santo Daime is het 18 jaar en ouder heb ik vernomen..

Maar er zijn ook shamanen hier in nederland die rituelen doen.. bij zon groep heb ik 't idee dat je sneller mee mag doen ook al ben je geen 18.. maar kan daar niet 100% over zijn..

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
bedoel ik ja... lees niet altijd mn berichtjes terug :P

Maar je MAG lsd nemen... voel je vooral niet gedwongen :beer:

Hans

Wijs gebruiker
Ik denk dat je voor ayahuasca al redelijk goed met tripmiddelen om moet kunnen gaan. Vooral met het 'overweldigende'.

Jeller

Badass junkie
ArieKanariE zei:
en volgens mij gold dat ook voor antidepressivica en psychotica en middelen als ritalin en verwanten ( dus speed denk ik ook ) .. alleen moest je daarmee langer gestopt zijn ... een dikke maand tot twee maanden meen ik me te herinneren.
als je aan de anti-psychotica zit dan zou ik toch maar van de ayahuasca blijven hoor :wave:

TrippyShit

Badass junkie
Ik ben ook niet van plan dit morgen ofzo al te gaan doen :P
En als ik voel dat ik ergens nog niet klaar voor ben, neem ik het niet.
voordat ik de ayahuasca neem heb ik al 8x paddo's 2x lsd 1x dmt genomen dan als het goed is. Ik ben er niet zo bang voor.

Bovenaan